Erről beszéltem!
hozzászólások
[RIOS ERROR]![](/dl/faces/c22.gif)
Darmol
(senior tag)
Age of Empire-ban neked tényleg nem mindegy, hogy 139 vagy 155 FPS?
Battlefield V-ben 282 vagy 308.
Borderlands 3-ban 122 vagy 135.
CSGO2-ben 672 vs 713.
Stb.
A 13400F-nél sem valami rossz a helyzet (általában 100 felett produkál), és csak az Intel procikról beszélünk az egyszerűség kedvéért.
Manapság szinte mindegy milyen procid van, mert valójában a VGA limitál.
Meglehetősen nagy biztonsággal állíthatom, hogy egy 3060 és 4090 között jelentkező grafikai teljesítmény különbség jóval jelentősebb, mint egy 13400F és 14900KS közötti.
Előfordul olyan eset amikor számít a CPU. De olyankor X3D-s AMD-t kell venni. A dinnyékről már ne is beszéljünk.
![](/dl/faces/wolf.gif)
realme
(kezdő)
👍Általában a multipalyeben limites a CPU de oda a legjobb az X3D.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
Milyenek az Új Ryzen Procik? Valakinek vannak információ?Mennyit fejlődtek a Második Generáció óta?
![](/dl/faces/wolf.gif)
realme
(kezdő)
[link] Ha van bátorságod leszedni a kupakot és fémpasztát rakni akkor még többet is megy.
A 7800X3D-t felesleges kupaktalanítani. Ráadásul az X3D-nél ez problémásabb mint a non 3D chipeknél.
razor93hd:
Itt tudsz tájékozódni a legfrissebb AMD szériáról.
https://prohardver.hu/tema/amd_ryzen_9_7_5_7600x_7700x_7900x_7950x_zen_4_am5/friss.html
Nekem jó tapasztalataim vannak vele (lásd adatlap).
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/wolf.gif)
realme
(kezdő)
Szerintem megéri, itt egy sima Ryzent próbáltak ki és az X3D még jobban melegszik.
A kettővel feljebb linkelt topikban első kézből szerzett prohardveres tapasztalatok vannak.
Az hogy mekkora a proci hőmérséklete egy soktényezős részletkérdés aminek nincs különösebb jelentősége. A 7800X3d max Tj hőmérséklete egyébként 89C a többi nem X3D procié pedig 95C. Ez alapján a 7800x3d aligha melegszik jobban mint a többi.
Kupaktalanítása pedig ha nincsenek extrém célok akkor nem javasolt.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/borg.gif)
fgp303
(csendes tag)
Yup, a legendas Vargáné és Társa bt. emlekszem jart nalam olyan tap toluk aminek a burkolatat kezzel lehetett formazni olyan vekony es silany fembol volt
![](/dl/faces/m14.gif)
D55
(aktív tag)
De, jobban melegszik, mert a 3D V-Cache egy függőlegesen rétegzett szilíciumszerkezetet alkot, ami nehezíti az alsóbb rétegek hőleadását. Ráadásul ha jól rémlik, akkor szó szerint rá is van a core-okra pakolva, tehát azok ott izzadnak a cache rétegek alatt. A Tj Max is szándékosan lehet alacsonyabb, mert a rosszabb hőleadás miatt jobb nem feszegetni a határokat, plusz a feszültségtűrése is rosszabb ezeknek a modelleknek, ezért eleve OC-zni sem nagyon szabad őket. Egyébként úgy 10 éve az Intelnek már volt hasonló megoldása a Broadwell architektúrával (kevés modell jött ki, nem egy ismert generáció, Haswell platformokon működtek), de gondolom nem véletlenül nem erőltették. Egyrészt ugye, hogy kényes, macerás a fentiek szerint, plusz játékban sem ott hoz igazán, ahol a CPU teljesítmény igazán számít, mert az átlag frametime-ok hiába jobbak, hiába tud látványosabb számokat produkálni, pont a framedrop-ok szűk keresztmetszeténél nincs előnye, sőt ugye ott a mostani Intelek ott általában vissza is vágnak szépen ezeknek az X3D-s modelleknek.
De, jobban melegszik, mert a 3D V-Cache egy függőlegesen rétegzett szilíciumszerkezetet alkot, ami nehezíti az alsóbb rétegek hőleadását. Ráadásul ha jól rémlik, akkor szó szerint rá is van a core-okra pakolva, tehát azok ott izzadnak a cache rétegek alatt.
Technikai részletkérdés. A proci max Tj-maxig megy el. A gyakorlat pedig az, hogy a 7800X3D amiről beszélünk játékok alatt kifejezetten keveset fogyaszt és könnyű hűvösen tartani.
Egyébként úgy 10 éve az Intelnek már volt hasonló megoldása a Broadwell architektúrával
A hasonlóság addig tart, hogy külön chipen plusz cache. RyZEN-nél ez L3, Broadwellnél ez L4 cache volt aminek a késleltetése az L3 cahce késleltetésének többszöröse (~3-szorosa) volt. Azért nem nyomták, mert játékokon kívül ami ugye nem a Broadwell fő területe volt nem hozott előrelépést.
sőt ugye ott a mostani Intelek ott általában vissza is vágnak szépen ezeknek az X3D-s modelleknek.
Ez így nem igazán stimmel. Egyben elfelejted, hogy az intel asszimetrikus felépítése néhány játékban pont hogy frame droppot tud eredményezni.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/pirate.gif)
hokuszpk
(nagyúr)
"Ráadásul ha jól rémlik, akkor szó szerint rá is van a core-okra pakolva, tehát azok ott izzadnak a cache rétegek alatt."
a 3d cache a cpu lapkan levo cache fole van helyezve. a cpumagok felett valami hővezető réteg van, ami persze igy is roszabb mint amikor csak a forrasztas meg a kupak van útban a hűtő talpáig ; de valamivel talán jobb, mintha a cachelapkan at vinnek el a termelt hőt.
[ Szerkesztve ]