Én se értem minél kisebb a gyártási csik annál kisebb kéne legyen a fogyasztás is! De azért tényleg elképesztő hogy 15-20 éves procik szintjén van a fogyasztás a csik szélesség meg elvileg minden 3-4 évente csökken.
hozzászólások
Nem a procik hibásak,intelnél van egy Me firmware az alaplaphoz ez a biosba iródik,és van egy külön Me driver amit a win-hez telepitesz ha a kettő ütközik akkor gond van.
Erről lehet szó,két hétig kinlódtam én is vele,a biossal települt egy 2307 cimzésű ami nem tudom hogy átváltozott 2330-ra és sehogy nem ment a proci vele alap beállitással sem.
Most találtam a net bugyrában egy 2361 végüt és minden helyreállt.
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
Valszeg Kémkedik utánnad a Windows vagy a Skynet próbálja átvenni az irányitást a Géped Felett Én is észrevettem már hogy háttérben a cmd milyen háttér folyamokat végez a kérdés az hogy mit akar?
Értem a viccet.
Valószinüleg tisztában vagy azzal hogy az Uefi bios nagy ujitása hogy a win valós időben tud kommunikálni a biossal és ezáltal az azzal vezérelt hardverekkel.
Igy tud müködni pl. Ryzen Master vagy intelnél az XTU.
Sőt jó egy éve kb. a win 11 megkapta azt az ujitást hogy a defenderrel karöltve a hibaelháritó nem offline módban üzemel hanem online Ai alapon.
Ezzel pont hogy valós időben tudnak elérést generálni a géped összes hardver eleméhez,a Microsoft szerverein keresztül.
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
Nos ezt jó tudni tehát Magyarul 0-24ben megfigyelnek! Akkor jó szórakozást a Microsoftnak a Show-hoz!
![](/dl/faces/c22.gif)
Pikari
(addikt)
A hibalehárító sosem offline üzemelt, csak eddig megkérdezte, hogy elküldheti -e a jelentést. Mostmár a microsoft helyetted is tudja, hogy mire érdemes kattintani, a saját érdekedben.
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
Gondolom ez már a Win 8 óta van így vagy már a 7-ben is így működött?
[ Szerkesztve ]
Saját érdekem az hogy defender és hibaelháritó,update mentes,szőrig kigyomlált wint használjak.
![](/dl/faces/m08.gif)
Balu77
(őstag)
Az lesz a megoldás. Én most fogok linux irányba mozdulni újfent.
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
Annó én is Próbálkoztam a Linuxal vagy úgy 10 éve! Debian-t használtam mennyit fejlődött azóta?
![](/dl/faces/wolf.gif)
realme
(kezdő)
Igen mert az Unreal Engine játékok jobban terhelik a CPU-t.
![](/dl/faces/poison.gif)
bteebi
(veterán)
A szokásos hülyeségem (talán van már olyan, aki unja is), de ennek nem kellett volna még a forgalomba kerülés előtt (urambocsá' teszteken) kiderülnie?? Nyilván nem lehet mindig minden helyzetre felkerülni, a felhasználók az igazi tesztelők, de azért ez nem tűnik annyira réteghibának, hogy ne derülődhetett volna ki.
![](/dl/faces/c22.gif)
Pikari
(addikt)
Nem, hiszen még azt se tudni, hogy mi okozza. Az eddogi kommentek is csak spekuláció.
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
Az is lehet hogy az Engine Kódjában van a hiba,bár ez is csak spekuláció.
![](/dl/faces/wolf.gif)
realme
(kezdő)
Minőségbiztosítási hibát véthetett a teljesítmény maximalizálásáért folytatott harca során az Intel. Az Epic Games tulajdonában lévő, játékfejlesztőknek szánt szoftvereket készítő RAD Game Tools véleménye szerint hardveres hibák vannak a gyártó 13. és 14. generációs Core processzoraiban, amelyek miatt specifikus körülmények között és nagy terhelés esetén instabillá válhatnak.
A cég szerint a probléma oroszlánrészt a Core i9-13900K és a Core i9-14900K processzorok egy kis hányadát érinti, a vizsgálódásai alapján egyes BIOS-beállítások, a magas működési frekvencia, továbbá az energiafogyasztás miatt néha egyszerűen rosszul számolnak, emiatt pedig elhasal a rajtuk éppen futtatott folyamat.
A jelenséget az Unreal motort használó játékokban figyelték meg, a RAD által készített Oodle szoftverrel tömörített adatok dekódolásakor. Viszont nem csak ez váltja ki a jelenséget, a szintén nagy terhelést okozó, mások által fejlesztett RealBench, CineBench, Prime95, Handbrake, továbbá Visual Studio futtatásakor is előjöhet az instabilitási gond.
![](/dl/faces/c22.gif)
Pikari
(addikt)
Elég meredek, és eléggé súlyosnak kell lennie a hibának ahhoz, hogy konzisztensen előjöjjön egy gépen.
![](/dl/faces/m02.gif)
razor93hd
(csendes tag)
De ahogy látom ez már régóta fent álló hiba.
A youtube-on rengeteg videó van hogyan lehet orvosolni a chrast.
Nem értem miért most kapták fel ?
A német oldalak, köztük a Computerbase olyan híreket szemléznek, hogy az Intel K-s CPU-k (13700K és fölfele) állítólagos gyors öregedését vizsgálja amely öregedés egy idő után kékhalálokban mutatkozik meg. Tehát szerintük az öregedés okozza a kékhalálokat.
Ez utóbbi szerint a szupportoldalán már az nVidia is foglalkozik a játék közben fagyogató Intel K-s CPUk problémájával.
[ Szerkesztve ]