huskydog17 blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

  • Tarol a Tomb Raider sorozat GOG-on

    Egy héttel ezelőtt, pontosan 2024.02.14-én jelent meg az első három Tomb Raider felújított változata, amely Steam-en és GOG-on is elérhető. Ez a friss Remastered csomag úgy tűnik egy váratlan mellékhatással is járt a GOG platformon, ugyanis annyira fellendítette ott a sorozat eladásait, hogy az eladási top10-es listát a TR sorozat uralja. Jöjjön a kép, ami többet mond ezer szónál:

    Arra szerintem nem nagyon számított a Remastered trilógia kiadója, hogy GOG-on az összes többi TR játékból több fog fogyni, mint a friss alkotásból. Az meg külön döbbenetes, hogy az Anniversary lett a platform legkeresettebb (legtöbbet eladott) játéka. Azt sajnos nem tudom, hogy ez az eladási lista pontosan milyen időintervallumot takar, de ettől függetlenül az eredmény brutális, még ha mondjuk csak pár óráról vagy pár napról van szó. Önmagában az a tény, hogy volt/van egy olyan időintervallum, amikor a 2007-es Anniversary-ból többet adtak el, mint a platform legnagyobb és talán legkeresettebb címéből (Cyberpunk 2077: Phantom Liberty), már önmagában váratlan és elgondolkodtató jelenség, ahogy az is, hogy a sokak által (én nem!) rossznak titulált Angel of Darkness megelőzte a Witcher 3-at.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 2 hónapja 22

  • Váratlan: Sons of the Forest még a Harry Potter játéknál is népszerűbb

    Ki gondolta volna megjelenés előtt, hogy pont a kanadai székhellyel rendelkező Endnight Games új játéka mindent le fog söpörni az asztalról?

    Ahogy a gamepod - sok más híroldallal egyetemben - is már beszámolt róla, a játék annyira népszerű, hogy 24 óra leforgása alatt több, mint 2 millió példány kelt el. Ilyen mennyiséget még a nagyon sok millió dolláros költségvetésű AAA címek is megirigyelhetnek.

    Jelen írás pillanatában a Steam eladási toplistáját vezeti, ami azt jelenti, hogy a szintén igencsak népszerű Harry Potter univerzumban játszódó Hogwarts Legacy-t is leelőzte. A kiváló PC porttal rendelkező Atomic Heart a lista 4. helyét tudta megszerezni. Ez a lista értelemszerűen idővel változni fog, de jelen pillanatban így néz ki az eladási top10-es lista:

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 1 éve 0

  • Új Tomb Raider játék UE5 alapokon - Biztosan jó ötlet?

    Vigyázat, erősen szubjektív vélemény következik!

    Bejelentették az új Tomb Raider játékot, pontosabban azt, hogy elindult a fejlesztés és UE5-re fog épülni.

    Annak nagyon örülök, hogy a Crystal Dynamics készít új TR játékot, ez nagyon jó hír, úgy tűnik rájöttek a brutálisan nagy Marvel Avengers nevű bukás után, hogy nekik azt kéne csinálniuk, amihez értenek, tehát visszatértek oda, amihez értenek és ez jó dolog, aminek viszont nagyon nem örülök az a technikai része. Megpróbálom röviden összefoglalni mi a problémám ezzel az extrém mértékben túltolt UE őrülettel.

    Az Unreal és Unity motorokat a célból fejlesztették ki, hogy olyanok is tudjanak játékokat készíteni, akik valamilyen oknál fogva nem tudnak saját motort készíteni, leginkább az indie fejlesztőknek szólnak, pontosabban szóltak. Ezek a motorok úgy lettek tervezve és megalkotva, hogy mindenen működjenek és minden fajta játékot lehessen velük készíteni, cserébe viszont a sebesség tetű lassú, autós hasonlattal élve egy sportkocsiból átülsz egy lomha terepjáróba. Ezen felül teljesen kontrollod sincs, hiszen nem a tiéd a motor, nem te írtad és itt jön be a képbe a fő probléma: spórolás

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 2 éve 4

  • Búcsú a Radeonoktól 10 év után

    Mi késztethet egy egyszerű felhasználót arra, hogy bő 10 évnyi piros oldal után átmenjen a zöldekhez?

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Vélemény 3 éve 78

  • Továbbra is nagyon népszerűek a single player játékok - Frissítve!

    Szubjektív elemzés és vélemény következik!

    Továbbra is nagyon népszerűek a single player játékok, ezt egyértelműen bizonyítja sok dolog, köztük például a legfrissebb Steam eladási toplista, ahol több egyjátékos módra kihegyezett játék is a top10-be jutott.


    2018.10.28.

    A kép többet mond ezer szónál, de kicsit talán meglepő látni, hogy az immár 2,5 éves Rise of the Tomb Raider vezeti a toplistát, ezzel a legkeresettebb játék lett a Steam áruházban, ha csak kis időre is. Közvetlen alatta láthatjuk a legújabb AC epizódot, aminek talán az új RPG vonal hozta meg a sikert.

    A Kingdome Come Deliverance pedig rögtön két kiadással képviselteti magát a listában, továbbá a 3,5 éves Cities Skylines legújabb DLC-je is befurakodott a top10-be.

    A hónapokon át első helyen tanyázó PUBG a 6. helyen tanyázik úgy, hogy egy 2,5 éves single player játék, illetve egy nála kétszer drágább single player játék is megveri. Ha megnézzük a játékosbázis folyamatosan zuhanó létszámát, nem túlzás kijelenteni, hogy a PUBG éra leáldozóban van.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 5 éve 32

  • Megjelent a The Forest

    4 éve néhány lelkes kanadai fejlesztő Endnight Games néven elkezdett fejleszteni egy túlélő horror játékot, amely a The Forest címet viseli. A program óriási fejlődésen ment keresztül, a készítők rendszeresen szállították a nagyobbnál nagyobb frissítéseket az Early Access fázisban. A 73. nagy frissítés után a csapat - mely idővel alaposan megnőtt - úgy döntött, hogy 4 év korai hozzáférés fázis után kiadják a játék végleges, azaz 1.0 verzióját.

    Gyakorlatilag az 1.0 kiadás az induláskor, azaz a mai napon már óriási siker, hiszen a mai napig több millió példány fogyott belőle, amit még egy AAA cím is megirigyelhetne. A Unity 5 grafikus motorra épülő játék ára kicsit megemelkedett, ahogy minden más játék ára is emelkedik, ha kijut az Early Acces-ből. Az eddigi 15 dollár helyett 20 dollárba kerül, ami nálunk 16,79 eurót jelent.

    Természetesen a fejlesztés itt nem áll le. A készítők folyamatosan figyelik a visszajelzéseket és további javítások és frissítések várhatóak.

    Blogbejegyzés 6 éve 5

  • Letasztították a trónról a PUBG-t

    A PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS nevű játék hónapok óta tanyázik a Steam eladási toplista élén. Ez volt az eddig az egyetlen cím, ami hosszú ideig meg tudta verni eladásban a GTA V-t. A PUBG azonban hónapok óta tanyázik az élen, semmi nem tudta megszorongatni, még a -50%-os GTA V sem. A hónapok óta tartó rekordnak most egy indie játéknak sikerült véget vetnie, ami nem más, mint a Kingdom Come: Deliverance című RPG, amit a cseh Warhorse Studio készített.
    Bár mostanra a PUBG ismét visszavette első helyét, néhány nap erejéig azonban sikerült a friss RPG-nek letaszítania a trónról az eladási toplistában, még ha csak pár nap erejéig. Ebből egyrészt világosan látszik az, hogy a PUBG nem legyőzhetetlen, másrészt a hagyományos single player játékok iránt továbbra is óriási az igény. Külön öröm, hogy a világ jelenleg legnépszerűbb játékát egy indie single player játék tudta megszorongatni, még h csak ideiglenesen is.

    Blogbejegyzés 6 éve 10

  • Problémás az Earth 2160 című RTS az AMD kártyák esetében

    Az Earth 2160 ugyan nem mai darab, de ez a 12 éves RTS játék korához képest még mindig jól tartja magát, hiszen több százan játszanak vele a mai napig. A Reality Pump stratégiája DirectX 9-re épül, de az idei évben az AMD videokártyát használó játékosok nagyon kellemetlen dologra lettek figyelmesek: a 2017-es AMD driverek (számozásuk 17-tel kezdődik, vagyis 17.xx) sajnos hibásan jelenítik meg a játékot, rengeteg grafikai effekt egyszerűen nem kerül megjelenítésre.
    Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a lézerfalak, a lövedékek, a füst, a robbanások és a tűz mind hiányoznak a játékból, ami finoman fogalmazva is megöli a játékélményt. Steam-en ez ügyben már több topic is született és szerencsére van megoldás, bár az nem épp túl elegáns. (topic1, topic2)

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 8

  • Szintet lép grafikában a Reset

    A Reset című puzzle játékból a napokban érkezett egy új, 13 perces gameplay videó, amiben bepillantást nyerhetünk a játékmechanikába. Ez a rövid írás a Reset technikai oldalára koncentrál, ugyanis ebből a szempontból nemcsak példa nélküli látványt, de forradalmi, sosem látott realisztikusságot hoz el a játékosoknak.

    A brutális látvány elsősorban a nagyon részletesen és pontosan szimulált égboltnak és fényviszonyoknak köszönhető. Mikko Kallinen az égboltra teljesen dinamikus felhőrendszert írt, melyhez a Horizon Zero Dawn adott inspirációt neki, a Reset azonban a technikát tovább csiszolja, a saját fejlesztésű Praxis grafikus motor több rétegű felhőrendszert képes szimulálni úgy, hogy figyelembe veszi a nap pontos helyzetét, valamint a különböző felhő típusokat. A felhők a mozgásukkor méretüknek megfelelően árnyékot vetnek a talajra. A megvilágításkor a motor figyelembe veszi a Nap és a Hold helyzetét és fényerejét, valamint a Föld mozgását és a csillagok helyzetét a lehető legpontosabban szimulálja hivatalos csillagászati adatokra támaszkodva. Természetesen minden felhő megfelelően van megvilágítva, ami a végeredményben fantasztikus és egyben realisztikus látványt nyújt, olyat, amit ma még egyetlen játék sem alkalmazott.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 4

  • A War for the Overworld rengeteg új tartalommal ünnepli 2. születésnapját

    2015. áprilisában jelent meg kizárólag PC-re a War for the Overworld című RTS játék, ami az egykori Dungeon Keeper 2 szellemi örököse. A mindössze 8 főből álló, parányi Brightrock Games (korábbi nevén Subterranean Games) a Unity Engine segítségével egy olyan Dungeon Management jellegű stratégiát alkotott, amit a műfaj rajongói már másfél évtizede várnak, mivel azonban a Dugeon Keeper-t az Electronic Arts - szokásához híven - megölte, így ismét egy független stúdión volt a sor, hogy helyrehozzon egy olyan sebet, amit egy nagy pénzéhes stúdió okozott. Mivel jogi okok miatt az akkor még Subterranean Games név alatt futó mini stúdió nem használhatta fel a Dungeon Keeper nevet, így alternatív név után kellett nézni, ami a War for the Overworld lett.

    A 2015-ös indulás sajnos nem volt zökkenőmenetes, a játék sok hibától hemzsegett és a sebesség sem volt megfelelő. A 8 fős csapat azonban a megjelenést követően rendszeresen és sűrűn hozta a tapaszokat, a kezdeti problémák ellenére a játék sikeres lett, nagyobb sikert ért el, mint amire a fejlesztők számítottak, ezért is tudtak 2 éven át folyamatosan javításokat és új tartalmakat hozni.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 0

  • Mass Effect Andromeda: tricks & traps

    Mass Effect Andromeda rajongók számára NEM ajánlott olvasmány!

    Tovább dübörög az EA érzelem nélküli úthengere és ezúttal a Mass Effect franchise esett áldozatul neki, az új epizód nálunk még meg sem jelent (Amerikában tegnap jelent meg), de már most óriási bukás, legalábbis a játékosok többsége szerint és teljesen jogosan. Azt már megszokhattuk az elmúlt évek során, hogy az EA - és több másik nagy pénzes stúdió - pénzéhsége határtalan és feneketlen, valamint mindent ennek rendelnek alá, nem fontos hogy adott játék milyen minőségben érkezik a játékososokhoz, a lényeg, hogy a név és marketing (mely utóbbiba irdatlan mennyiségű dollármilliókat ölnek) eladja a játékot, legyen az bármilyen rossz állapotban. A Mass Effect Andromeda is ebbe a kategóriába esik, annyi különbséggel, hogy ennél a címnél kiderült, hogy miért lett kritikán aluli a minősége. Ez általában - főleg nagy stúdiók esetében - nem derül ki, de szerencsére független újságírók és a közösség együtt fényt derített az igazságra. Sokan azt hinnék, hogy egyszerűen túl szűk volt az időkeret vagy kevés ember volt a projektre, de a kép sajnos sokkal szomorúbb.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 10

  • Bőséges új tartalommal bővül a Shadow Warrior 2

    A tavalyi év egyik legnagyobb dobása és sikere kétség kívül a Shadow Warrior 2, ami többszörösen felülmúlta elődje sikerét. Ezt megünnepelvén a Flying Wild Hog úgy döntött, hogy plusz tartalommal kedveskedik a játékosoknak. Az új tartalmak a Bounty Hunt DLC Part 1 nevű DLC-ben kaptak helyet, a játékosok 14 új küldetést, 2 új fegyvert, valamint 4 új képességet kapnak és mindezt teljesen ingyen! A DLC-ről egy trailer is készült:

    A Bounty Hunt DLC Part 1 nevű ingyenes DLC mától elérhető kizárólag PC-re.

    Blogbejegyzés 7 éve 0

  • Cities Skylines: túl a 3,5 millión!

    A svéd Paradox bejelentette, hogy a Cities Skylines nevű város építős játék a 2. szülinapján 3,5 millió eladott példánnyal büszkélkedhet. Ez egy PC exkluzív rétegjátéktól több, mint lenyűgöző eredmény, melyet kereken két év alatt sikerült elérni. A játékhoz a fejlesztő Colossal Order a mai napig készít tartalmakat, a 2. szülinap alkalmából pedig minden játékos újabb ingyenes DLC-t kap "Pearls from the East" néven, melyben különböző kínai épületet találhatunk.

    Gratulálunk a Colossal Order/Paradox párosnak a gigantikus sikerhez!

    Blogbejegyzés 7 éve 0

  • Kellemes meglepetések a stratégia rajongóknak

    Két sikeres valós idejű stratégia játék kap folytatást, illetve nagy kiegészítőcsomagot.

    A Kalypso Media bejelentette a Dungeons széria 3. főepizódját, amely alcím nélkül szimplán a Dungeons 3 nevet viseli. Az első rész vegyes fogadtatása után a müncheni Realmforge Studios egy kiváló, élvezetes folytatást tett le az asztalra a 2. résszel. A sikeres második epizód után csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz trilógia a szériából, ez pedig ősszel fog megtörténni. A hivatalos előzetest alább látható (még a teaser trailer-t több nyelvre leszinkronizálták, a többi változat a kiadó YT csatornáján megtekinthető).

    Nem csak a Kalypso Media, hanem a Paradox is kedveskedni akar a városépítő rajongóknak. Bejelentették a Cities Skylines új nagy kiegészítő csomagját, amely a Mass Transit névre hallgat és ahogy az a nevéből már kikövetkeztethető, ez a csomag leginkább a tömegközeledés lehetőségeinek kiszélesítésére fókuszál. A játékban lesz lehetőség komp, nyeregvasút (monorail), léghajó és felvonó használatára is. A Mass Transit megjelenési dátumáról nem közöltek konkrétumot, csak a szokásos "hamarosan érkezik" szlogent, így várhatóan még tavasszal befut.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 1

  • Serious Wednesday update: Serious Sam:VR és Vulkan minden mennyiségben

    A mai napon a legendás horvát csapat, a Croteam egy óriási bejelentést tett „Serious Wednesday update” néven, amiben brutális mennyiségű új tartalmat ígér a játékosoknak.

    Mindössze szűk 4 hónappal ez előtt jelent meg a Serious Sam VR: The Last Hope nevű VR lövölde, amely Early Access-ben státuszban kezdte pályafutását és ott rengeteg visszajelzés érkezett a játékosoktól, akiknek többsége a co-op lehetőségének a hiányát rótták fel negatívumnak. Annak ellenére, hogy a játékosoknak mindössze apró töredéke használja a co-op funkciót, a horvátok úgy gondolták így is érdemes belevágni. A másik probléma az volt, hogy a Last Hope epizódban csak kötötten lehetett mozogni, az eredetileg egy árkád szerű VR lövöldének készült. A játékosok igényeit figyelembe véve azonban a fejlesztők elkezdték átírni a kódot úgy, hogy a pályákon szabadon lehessen mozogni, de ez nem egyszerű, hiszen gyakorlatilag mindent elölről kell kezdeni. A mozgás lehetőségét aztán elhozták a Serious Sam VR: The First Encounter című újabb VR játékban, ami szintén Early Access-ben érhető el. Érdemes megjegyezni technikai oldalról, hogy a két VR játék sokkal újabb, modernebb és fejlettebb grafikus motort (Serious Engine 2017) használ, mint amit a Talos Principle (Serious Engine 4). Az új tartalom majdnem teljessé teszi a franchise-t VR területen, ugyanis érkezik a Serious Sam VR: The Second Encounter és a Serious Sam 3 VR: BFE!

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 0

  • Megérkezett a tél a Planet Coaster-be is

    A brit Frontier Developments néhány héttel ezelőtt egy új sikerterméket tettek le az asztalra Planet Coaster cím alatt, amely joggal vette át a virtuális koronát a Rollercoaster Tycoon szériától. Az új, független, PC-exkluzív fejlesztés a tegnapi napon egy nagyobb frissítést kapott, amely egyszerűen a "téli frissítés" (Winter Update) névre hallgat. A csomag elhozza a játékosoknak a téli témákat, illetve rengeteg új tartalmat. Ezek mellett jó-néhány optimalizálás is helyett kapott és ami talán a legfontosabb, hogy az egész frissítés teljesen ingyenes. A csomag teljes változtatási listája itt és itt is elolvasható.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 0