üzenetek

hozzászólások


Romvr
(őstag)
Blog

"ha meg fullon játszol akkor már 30-40 ezerrel többért 8 gigás GTX1070, ami még gyorsabb is..."

Ez egy olyan dolog hogy aki 80-100 között keres, az nem fog 140-ért VGA-t venni. Igen a 1070 gyorsabb, jobb, de pont ezét már egy másik árkategória amit nem mindenki engedhet meg magának. Meg nem is biztos hogy annyival többet kap pl FHD-n.

Amúgy ha a DX Mankind Divided-et nézem akkor nincs az a RAM vagy VRAM mennyiség ami elég lenne neki. Egyik teszt szerint a Titan X 12Gb-jából FHD-ban simán elfoglalt 9-10 GB-ot is (+25Gb RAM-ot). Szóval azt is játéka válogatja hogy mivel elégszik meg vagy mire van szüksége. A DX12 térnyerésével majd inkább a CPU és CPU közötti különbségek mutatkoznak meg, hiszen már a Rise of the Tomb Raider-ben is 20-25%-ot nyer egy 8 magos CPU egy 4 magossal szemben DX12-ben, míg DX11-ben elhanyagolható a különbség.

Amúgy ez a kártya tényleg 6 gigás és minden modul teljes értékű nem úgy mint a 970 esetében.
Annak érdekében, hogy a memóriaforgalom kezelése optimális lehessen a GTX 970-ben, a mérnökök szegmentálták a VRAM-ot, azaz a 4 GB-nyi teljes mennyiséget egy 3,5 GB-os és egy 0,5 GB-os részre osztották. Értelemszerűen a nagyobbik, 3,5 GB-nyi résznek van magasabb prioritása, így optimális esetben, amíg nem lépünk át a 3,5GB-os határon, addig nincs probléma. A kezdetben kikerült specifikációkkal ellentétben a nyolcadik ROP blokk, és a hozzá tartozó L2 cache le van tiltva, így az összes ROP száma "csak" 56, az elérhető L2 cache mérete pedig 1,75MB. Ez még nem is jelentene problémát, mert a 8 ROP kiesése, ha utánaszámolunk, nem okoz teljesítménycsökkenést, az viszont már gond, hogy normális esetben a memória-hozzáférése a shader tömböknek az L2-gyorsítótár és ROP blokkok duóin keresztül történik, amiből egy le van tiltva. A hetedik és nyolcadik össze lett kapcsolva, ha hozzá akarunk férni a nyolcadik által kezelt memória területhez, akkor az a hetedik csatornáján keresztül tudja csak küldeni az adatokat. Innentől kezdve egyértelmű, hogy szűk keresztmetszet az utolsó adatcsatorna a crossbar vezérlőhöz, hiszen nem tud kétszer annyi kérést kiszolgálni, mint a többi és ez érezhető lassuláshoz vezet.

[ Szerkesztve ]

üzenetek