üzenetek

hozzászólások


schawo
(titán)
Blog

No, akkor had egészítsem ki a tesztet. Egy 6-magos Xeon X5650-nel teszteltem 4.2GHz-en egy 1,43/6,2 GHz-re húzott GTX 750 Ti VGA társaságában pontosan ugyanezen megadott beállítások szerint (grafika a képek alapján + nürburgring gt + a bmw + 23 bmw ai ellenfél). Lefuttattam a tesztet bekapcsolt HT és kikapcsolt HT mellett is. Ez egy gyenge VGA a tesztben szereplőkhöz képest, nem is a konkrét fps-ek a lényeg. A grafikonok a rajt előtti 1 és a rajtot követő 45 másodpercet mutatják. Máskor úgyse történik semmi, minden megy rendben tovább. Az adatok a fraps frametime méréséből lettek átszámítva pillanatnyi fps-re.

Bekapcsolt HT mellett (min: 34,2 - átl: 83,4)

Kikapcsolt HT mellett (min: 46,6 - átl: 82,2)

Ami érdekességként rögtön látszik a grafikonokon, hogy kikapcsolt HT mellett egyenletesebb az FPS, nem rángat a megjelenítés, és a rajt pillanatában a minimum fps is jobban beszakad. Hozzá kell tenni, hogy ezek simított frametime és fps értékek, mert a játék grafikai motorja elég béna, a kikapcsolt v-synch ellenére sem tud teljesen elszakadni a függőleges szinkronizációtól. De az is látszik, hogy ez a nem túl alacsony minimum fps a rajt pillanatában csak egy-két tizedmásodpercig tart, utána még 2 másodpercig kicsit alacsony 50+ (passzolom, hogy mivel van ez összefüggésben, talán a füsttel), utána játék közben még ezzel a gyengus VGÁ-val sem esik be egy pillanatra sem a v-synch alá.

De mi van a HT-s rángatás mögött? Megnéztem a processzorhasználatot játék közben. Kiderült, hogy a játéknak saját ütemezője van, nem bízza a dolgot a Windowsra (öreg hiba)...
Kikapcsolt HT mellett a 6-ból 5 magot használ a játék, ebből 4-et egyenletesen 70% körül, az 5. magot pedig 30-60% között változóan. Egy magot pedig gondolom fenntart a windows rendszerfolyamatok számára (mintha szükség volna rá, folyamatosan 0%-on ment ez a tartalék mag).
Bekapcsolt HT mellett viszont 6 szálat terhelt. Gondolom kiszámolja, hogy 12 szál, az 6 mag, a HT tartalékok pedig elég a rendszernek. Csakhogy a golyós, ahelyett, hogy a windowsra bízná a magok leosztását, egyszerűen megterheli az első 6 szálat. Aminek az az eredménye, hogy a 6-ból az első 3 mag 100%-on fut, egymással konkuráló szálpárokkal, és a maradék 3 mag üresen várja a sorát, ami sosem jön el. És mivel a szálpárok egymással konkurálnak, egymás között dobálják az erőforrásokat, ezért ugrál össze vissza az fps. Annyira ugrál, hogy ha teljesen kiveszem a számításból a simítást, akkor 45 és 120 között ugrál az fps képkockáról képkockára, mint az idióta. Magyarul láthatóan, érzékelhetően rángat. Ugyanez a probléma lehet az AMD sánta magjaival is, ami miatt ilyen gyenge eredményt produkál a 8 magos (valójában 4 magos SMT-s). Nem tudom, hogy AMD-nél ki lehet-e kapcsolni az SMT-t (a sánta magokat), mert ha igen, akkor ajánlott lehet.

[ Szerkesztve ]

üzenetek