üzenetek

hozzászólások


schawo
(titán)
Blog

No, akkor had egészítsem ki a tesztet. Egy 6-magos Xeon X5650-nel teszteltem 4.2GHz-en egy 1,43/6,2 GHz-re húzott GTX 750 Ti VGA társaságában pontosan ugyanezen megadott beállítások szerint (grafika a képek alapján + nürburgring gt + a bmw + 23 bmw ai ellenfél). Lefuttattam a tesztet bekapcsolt HT és kikapcsolt HT mellett is. Ez egy gyenge VGA a tesztben szereplőkhöz képest, nem is a konkrét fps-ek a lényeg. A grafikonok a rajt előtti 1 és a rajtot követő 45 másodpercet mutatják. Máskor úgyse történik semmi, minden megy rendben tovább. Az adatok a fraps frametime méréséből lettek átszámítva pillanatnyi fps-re.

Bekapcsolt HT mellett (min: 34,2 - átl: 83,4)

Kikapcsolt HT mellett (min: 46,6 - átl: 82,2)

Ami érdekességként rögtön látszik a grafikonokon, hogy kikapcsolt HT mellett egyenletesebb az FPS, nem rángat a megjelenítés, és a rajt pillanatában a minimum fps is jobban beszakad. Hozzá kell tenni, hogy ezek simított frametime és fps értékek, mert a játék grafikai motorja elég béna, a kikapcsolt v-synch ellenére sem tud teljesen elszakadni a függőleges szinkronizációtól. De az is látszik, hogy ez a nem túl alacsony minimum fps a rajt pillanatában csak egy-két tizedmásodpercig tart, utána még 2 másodpercig kicsit alacsony 50+ (passzolom, hogy mivel van ez összefüggésben, talán a füsttel), utána játék közben még ezzel a gyengus VGÁ-val sem esik be egy pillanatra sem a v-synch alá.

De mi van a HT-s rángatás mögött? Megnéztem a processzorhasználatot játék közben. Kiderült, hogy a játéknak saját ütemezője van, nem bízza a dolgot a Windowsra (öreg hiba)...
Kikapcsolt HT mellett a 6-ból 5 magot használ a játék, ebből 4-et egyenletesen 70% körül, az 5. magot pedig 30-60% között változóan. Egy magot pedig gondolom fenntart a windows rendszerfolyamatok számára (mintha szükség volna rá, folyamatosan 0%-on ment ez a tartalék mag).
Bekapcsolt HT mellett viszont 6 szálat terhelt. Gondolom kiszámolja, hogy 12 szál, az 6 mag, a HT tartalékok pedig elég a rendszernek. Csakhogy a golyós, ahelyett, hogy a windowsra bízná a magok leosztását, egyszerűen megterheli az első 6 szálat. Aminek az az eredménye, hogy a 6-ból az első 3 mag 100%-on fut, egymással konkuráló szálpárokkal, és a maradék 3 mag üresen várja a sorát, ami sosem jön el. És mivel a szálpárok egymással konkurálnak, egymás között dobálják az erőforrásokat, ezért ugrál össze vissza az fps. Annyira ugrál, hogy ha teljesen kiveszem a számításból a simítást, akkor 45 és 120 között ugrál az fps képkockáról képkockára, mint az idióta. Magyarul láthatóan, érzékelhetően rángat. Ugyanez a probléma lehet az AMD sánta magjaival is, ami miatt ilyen gyenge eredményt produkál a 8 magos (valójában 4 magos SMT-s). Nem tudom, hogy AMD-nél ki lehet-e kapcsolni az SMT-t (a sánta magokat), mert ha igen, akkor ajánlott lehet.

[ Szerkesztve ]


oraihunter
(aktív tag)

Jól sikerült. :C Érdeklődve olvastam, köszönöm szépen! :R


big-J
(őstag)

Ez azért durván nv párti game. 670 többet kap 7970 ghznél, a 580 pedig a 7870nél pedig mindkettő megeszi őket. :( :F


RECSKA
(veterán)
Blog

Mi alatt eszi meg?

Gtx580 kb 660ti szint. Az pedig egyenerteku a 7870-el. A 680 pedig nagyon-nagyon sok helyen gyorsabb a 7970-nel...

Inkabb azt mondhatjuk ki, hogy ezekkel a beallitasokkal bizony inkabb gpu ero kell a jateknak, nem memoriasavszelesseg. Ebben bizony jobb az nvidia...


schawo
(titán)
Blog

Sőt, erősebb, mint a 7870.


schawo
(titán)
Blog

Ez ennél sokkal bonyolultabb kérdés. A mindkettőnél jóval gyengébb, ráadásul 128 bites memóriával szerelt, viszont újabb, Maxwell architektúrás 750 Ti nálam hozza az 580 szintet, tehát a mem sávszélesség mégsem kulcskérdés.


CsikiRoli
(tag)
Blog

Leírom a véleményemet, amit eddig itt nem láttam.

A játék DirectX 11-es verziót használ. Akár milyen kutatásokat végeztek, ez az API összesen 4 MAGOT tud kezelni. Ha ebbe jobban belegondoltok, nagyon erősen indokolja, hogy miért nem ér semmit a HT 8mag esetén(ha kikapcsolod akkor is 4 magot tud csak használni, ha be akkor is). Egyből bebizonyolódni látszik, hogy az i3 esetén nagyon jó a HT (kikapcsolod-2mag, bekapcsolod 4 szál). Itt tudja használni a többletet.
És ebből adódik megint csak az, hogy az Fx-8320 at elveri az i3. Mert ugye mint mondtátok az AMD processzoroknak gyengébb magjai vannak("1 Intel mag = 2 AMD mag"). Ha megnézitek jobban, akkor a DirectX 11 miatt csak 4 AMD magot tud használni az FX ből- ami ugye gyors fejszámolás után kiderül, hogy 2 INTEL magnak felel meg. Ezért ilyen lassú az FX. Ezen egy kicsit árnyal a dolog, hogy annyi előny van a több magban, hogy a windows-t már át tudja pakolni magának a többi magra, így kicsit több marad a játékra ha több mag van. írtad a tesztben, hogy minden magot 90-60% ra használt ki. Ez azért következik be, mert a játék kihasznál 4 magot(vegyük összesen a 8 mag összteljesítményét 800%-nak, így egyszerűbb számolni.)-ami 400%, emellett van némi rendszer terhelés és háttér. Így minimum felmegy 500%-ra, de lehet többre, tehát 5 mag teljes kihasználására.
És itt jön a varázslat: a processzoroknak van fizikailag egy olyan dolga, hogy elosztja a terhelést, tehát te nem azt fogod látni, hogy 4 mag 100% on fut, hanem hogy eloszlik a terhelés. Így kiszámolva: 500%/8mag=62,5%/mag
Tehát ezért látod, hogy minden magot 60-70-80% on számolja az FX.

Ezt a jelenséget ugyanúgy megfigyelheted az i5 vs i7 esetén is. Több szál van, de a DirectX csak 4 magot tud kezelni, így pontosan ugyanolyan eredmények jönnek ki, hiába jóval erősebb az i7.

Itt fog bejönni a DirectX 12 szerepe, mert ő elvileg több mint 4 magot tud majd használni, így nagyon fog segíteni az FX és az i7 teljesítményén(Az FX feljön az i5 mellé, az i7 pedig elmegy magas fölénybe minden fölé.)

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

Igen, a 750ti picit csaloka. Nalad szenne van huzva. Es ott azert mar dob olyat, hogy csak na. Imadom azt a kartyat.

Most gtx960-at szerzek, 970-et, meg 3 monitort, aztan szepen megnezzuk, mit tud. Elvarasaim alapjan a gtx970 kb a 780-am szintjet hozza majd.

CsikiRoli : koszonom ezt a magyarazatot. De ha a dx11 csak 4 magot tud, akkor hogy lehet, hogy bf4 alatt partiban van a 2600k-val? Nekem itt valami buzlik, kellene egy Abu v. Rudi, aki kifejtene velemenyet. XD

[ Szerkesztve ]


CsikiRoli
(tag)
Blog

Vélemény erről is:
Nekem Fx 8320 asom van, 4,1 GHz-en, szóval tudok tapasztalatra alapozni, és van i5 2320-am is gy ezt tudom csak mondani.

A battelfield 4 nekem szintén ugyanilyen processzor teljesítményeket hoz ki mint ebben a játékban. 60-70%-ot.
Ha visszanézed a battlefield 4 et, akkor az AMD gaming evolved project tagja, és minden ami az AMD nek dolga azt ott prezentálták, pl.: Mantle API.
Mantle API már használ több magot, így az fx ott nagy teljesítményt tud elérni.
De directX mellett azért van, mert volt rá panasz az elején, hogy nagyon nem használja a BF4 jól aHT-t, márpedig ha be van kapcsolva a HT akkor azt is használja, mert nincs okos szelektációja, hogy csak magot használjon, ht-t ne. És így nem az Fx ért el jó eredményeket, hanem az i7 rosszakat.
Elég jól skálázódó program, jól van optimalizálva, így nagyon kevés helyen látszik CPU limit. I3 felett gyakorlatilag már sehol sincs CPU limit, és minden CPU ugyanazt a teljesítményt tudja hozni.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Akár milyen kutatásokat végeztek, ez az API összesen 4 MAGOT tud kezelni.
Ezt határozottan cáfolom, mert a 6-magoson letiltott HT mellett is pontosan 5 magot használ.


CsikiRoli
(tag)
Blog

4 mag+ háttérfolyamatok? Ez nem lehetséges, hogy így jön ki neked az 5 mag?


schawo
(titán)
Blog

Nem, a háttérfolyamatok terhelése bőven 5% alatti. Az 5 magot 60-80% között terheli.


CsikiRoli
(tag)
Blog

Pedíg az kijön 4 mag 100% ra, és az utolsó magod meghagyja a rendszernek, 5 magon pedíg elosztja a 4 mag terhelését, hogy egyik mag se a határán fusson, de lényegtelen, majd a DirectX 12 igazolja valamelyikőnket, vagy valaki okosabb felülről az egekből (Abu :D )

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Nem windows ütemezés, nem dobálja magról magra, hanem az első 5 mag 60-80% között beterhelve, a 6. 0%-on, azon csak háttérfolyamatok mennek, és mindig fixen az utolsó mag a terheletlen.

[ Szerkesztve ]


CsikiRoli
(tag)
Blog

Minden esetre, ha nem lenne igazam, akkor nagyon komoly bonyolult folyamatok vannak a háttérben, ami nehéz lenne megérteni. De akkor mivel magyarázod, hogy az i5 mindenhol i7 szinten van?


schawo
(titán)
Blog

Ha bekapcsolom a HT-t, nálam is szörnyűségek történnek. Minimum durván visszaesik az fps és szaggat a megjelenítés. Pont erről szólt az írásom.

[ Szerkesztve ]


CsikiRoli
(tag)
Blog

Jó, akkor menjünk tovább. Mivel magyarázod, hogy i5 szinten van játékokban az Extreme i7 kikacsolt ht val, 6 magon? Mert akkor ugye ht nélkül ki tudna használni 6 magot, és kevesebb lenne a CPU limit, és több FPS-t kellene kapni extreme i7 el mint a 4 magos i5-et.
8 magos 16 szálas i7-5960X el meg még inkább igaz.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

De délután megnézem, hogy mi történik, ha letiltok egy magot, és 5 maggal futok neki.

[ Szerkesztve ]


RECSKA
(veterán)
Blog

Vga limit... a 750 annyit tud.

Cpu limit kideritesehez 1280x720 felbontas. Medium beallitas. Ugy kell tesztelni. Ott meg 750-el sem lesz gpu limit.

Schawo : megtenned, ha raersz, hogy csinalsz egy levett felbontasos tesztet is? 4 maggal ht nelkul, es 6 maggal ht nelkul. Azonos orajelen. Ebbol sok kiderulne.

[ Szerkesztve ]


CsikiRoli
(tag)
Blog

Ezt tedd meg érdekes teszt lesz, ami a vita kimenetelét eldöntheti. Kíváncsian várom.

(#39) RECSKA
Igen ezt így kell tesztelni, kis beállítások mellett.
Én mondjuk 5 mag vs 6 mag tesztet néznék meg, mert úgy megmarad egy teljesen üres mag a Windowsnak és a háttérfolyamatoknak, akármilyen csekély legyen is az.

[ Szerkesztve ]

üzenetek