[Re:] [creation:] Honda menni műszaki... csak most az autó :) - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


tboldi
(nagyúr)

Nem merem össze számolni

Akkor én mit mondjak? :D
[link]


creation
(senior tag)
Blog

Semmit, szerintem szerencsés vagy :)

mivel az autó osztrák import volt, így a kormány állípotából sejthető volt, hogy nem 178000 a valós állás, ahogy a kocsi külleme is arra mutat, hogy gondos gazdája előttem sajnos nem volt. Viszont nincs rajta sehol rozsda. Van benne klíma (ami lévén hogy 1.2-es), de nem túl acélos :)

Azok amik tönkre mehettek, azok úgy gondolom már sorra megadták magukat. Még 5 évet tervezünk ezzel az autóval, aztán majd kiderül.


rdt89
(addikt)
Blog

Én úgy vagyok az autóval, hogy magam miatt vettem, így nem szoktam ilyeneket csinálni, hogy számolgassak, azért költöttem mindent rá, mert rá akartam, így nem sajnálom, nem bánom, cserébe tudom, hogy mindig, minden körülmények között megbízhatok benne. :D


D1Rect
(félisten)
Blog

Én ha költök az autóra, azonnal felviszem az appba. Van ezer féle, válassz egyet!


szabonagyur
(félisten)
Blog

És a rozsda is támogatja ezt az 5 évet?


8th
(addikt)
Blog

Ha csak nem kizárólag extrém rövid 0.5-1 kilométeres távokat tesztek meg az autóval akkor az a 6000 kilométeres olajcsere periódus teljesen indokolatlan. 22 hónap alatt 8x cseréltél már olajat benne és a te számításaid alapján lassan esedékes lesz a kilencedik olajcsere ideje. Még teljesen jól funkcionáló félidős olajakat engedsz le belőle évente 4x. Nem gondolnám, hogy 1.2-es városi cirkálóval nonstop pályanapozni jársz, akkor meg miért? Nem vagyok egy elvakult sötétzöld környezetvédő élharcos de ez a fajta erőforrás pazarlás és környezetszennyezés már megüti az én ingerküszöbömet is.


Adam289
(csendes tag)

Azon túl, hogy ezek teljesen átlagos szervízek egy autó életében 200e km körül, felmerül a kérdés, hogy a motorolajat miért cseréled 6000-ként? Gondolom nem pl. motul v300 versenyolajjal megy a gép, ami indokolná a felesleges cseréket. :F


PuMbA
(titán)

Ki az a mindenki? Alacsony fenntartható költséggel rendelkező autó japán, alapból nem lehet, mikor jóval drágább hozzá egy alkatrész például egy Opel Astrához képest.

[ Szerkesztve ]


DraXoN
(addikt)
Blog

Csak érdekességnek: a 800ccm-es Daewoo Tico és Matiz motorjainál 5000km-es a gyári ciklus :DDD (és akkor is 30W-10 amit "kér") minta egy fedett robogó lenne, de kb. az is... bár a városban jó, a méretei miatt olyan helyekre is befér ahova más autóval nem lehetne beállni)... de már 240eKm van a motorban a csapágyak rendben voltak... csak egy másfél hete elszált a vízpumpla és a hengerfejtömítés most így átégett (most arra vár, hogy majd megint cirkáljon javítás után, egy 2 hete vizsgázott, viccesen időzített a vízpumpa)...

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Az igaz, de amit nem kell cserélni az még olcsóbb. :P
Az hogy az utak milyenek, ne az autó hibája legyen már. ;)


PuMbA
(titán)

Persze, csak tényleg be kell helyezni adott környezetbe a dolgokat. Ha Magyarországon alacsony fenntartási költség, akkor szerintem a legtöbbeknek tuti, hogy Skoda (Octavia) vagy Opel (Astra) ugrik be elsőnek és nem egy Honda :)

[ Szerkesztve ]


Gh0st.
(lelkes újonc)

Azért a legtöbb embernek Magyarországon a Suzuki is eszébe jutna, ami meg japán. :P

A Honda Jazz megbízhatósága pedig a Becsületesnepper és a Totalcar cikkei miatt van ennyire a köztudatban szerintem.


creation
(senior tag)
Blog

@szabonagyur: Eddig igen. Nem találtunk rajta jelentőset sehol.

@8th, Adam289: Az elmúlt időszakban a Budapest - Nyíregyháza, Budapest Zalaegerszeg útvonal többször is meg volt. Covid1 alatt pajzsokat hordtunk vele az ország minden részébe jelentős terheléssel. Így szerintem, meg a leeresztett olaj szerint is jobb volt ez így. Most hogy otthon dolgozó lettem és havi pár száz kilóméteren kívül nem megy bele több, a 12000-es periódusra fogok át állni.

@PuMbA: Azért ez nem mindenre ennyire sarkos, szűrők, olaj, fékbetétek hasonló árban vannak mint a Tigrámhoz kellettek pl (ami egy Corsa).

@DraXoN: 5W-30-at kér gépkönyv szerint a Jazz 1.2

@Gh0st.: Mi a variálhatósága miatt választottuk. Meg a híres alacsony fogyasztása miatt (ami nem tudom kinek jön ki 4.5 literre, de nekem tavasz, ősz 5.5 vegyes, nyár klímával városban 6.5-7, tél a szivató miatt 6)

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Erről az olaj dologról litániát lehetne írni, nem állok neki, de a sűrűbb csere periódus pont a rövid utak miatt kell, még a gepkonyv szerint is. Ha érdekel kifejtem, nem akarok sokat okoskodni :DDD


creation
(senior tag)
Blog

Abszolút értem, ám ami ezt okozta nálunk, az az autó friss, külföldiából történt vásárlása volt. Nem szerettem volna mosó adalékkal bombázni, így választottam a hosszútávozás mellett a sűrű olaj cserét. A motor átmosását sikeresnek tekintem. :D
Kicsit bennem volt az ideg, mert látszódik a járműn, hogy nem annyi kilóméter van benne, mint amivel vettük és nem bíztam benne feltétlenül. Ez mára nagyon elmúlt :) Az utoljára leengedett olaj is arra utalt, hogy bőven jók vagyunk.


tserrof77
(senior tag)

Olyan nincs, hogy egy használt autón (még egy japán esetében is) csak olaj+szűrő csere elég. Főleg esetedben, hogy kicsit bizonytalan az előélete. Amiket cseréltél, kopó alkatrészek. De így tényleg nyugadtan tervezhetsz vele 5+ évre és sok-sok probléma mentes kilométerre :C

Nekem egy 2008-as Aurisom van, most 145e km-rel. Eddig tényleg csak olaj+szűrő csere kellett, ezt évente megkapta. 2 éve lett a vízpumpa a hosszbordással együtt cserélve. Most jutott el abba korba és állapotba, hogy a kopó dolgok cseréje jön. Szilentek, lengéscsillapító. De én is még hosszú távra tervezek Holdacskával (Luna felszereltségű) de ezt hosszabb távon meg fogja hálálni.


creation
(senior tag)
Blog

Most hogy írod, az is lett cserélve 😁😁😁 mármint vízpumpa, feszítő, szíj.


tboldi
(nagyúr)

Bár műszaki probléma még nem volt túl sok, de költeni én is költöttem már rá sok százezret. Annyira nem mondanám szerencsésnek magam. :D

Viszont nekem ez egy hobbi is, így nem is bánok egyetlen ráköltött forintot sem. Rajtam kívül ki venne még egy tizenéves Honda Jazz-re 330k-ért felnit és gumit, 95k-ért sárga EBC fékeket, vagy importálna Japánból gyári LED-es hátsó lámpákat ~135k-ért? És ez csak 3 példa, ami hirtelen eszembe jutott, ennél jóval több dolog van. :D

szerk.: És gyári könyöklőt, ami törött volt, 50k-ért, illetve szintén gyári, fém váltógombot 32k-ért? Ó, jaj... :DDD

[ Szerkesztve ]


tboldi
(nagyúr)

Gyári előírás szerint fokozott igénybevétel esetén felezni kell a periódust, vagyis a 20k km/1 év helyett 10k km/6 hónap. Ha az a 6000 km 6 hónap alatt jön össze, akkor jogos a csere. :)


tboldi
(nagyúr)

Nézőpont kérdése, apum WagonR-éhez is fillérekért van minden, pedig az is japán, legalábbis az M13A motor mindenképp, az legalább különbözik az Agilától. :D
Ráadásul kevesebbszer is kell hozzányúlni. ;] :P

A Jazz fenntartása valóban drágább, de nem nagyságrendekkel. És mondjuk vezláncot nem is kell benne cserélni egyáltalán, nincs is periódusa, ellenben sok autónál 60-80-100k km után cserélni kell a vezérlést, ami esetenként elég húzós tud lenni. Gyertyából is olcsóbb 8 db sima NGK BKR6E-11-et venni, mint 4 db irídiumot.
És érdekes módon a Jazz-hez olcsóbb hátra 2 féktárcsa és 4 betét, mint az említett WagonR-hez 2 dob és 4 pofa. 🤷‍♂️

[ Szerkesztve ]


Adam289
(csendes tag)

Nem szóltam! :B :R


#90088192
(senior tag)
Blog

A gyertya kérdés nagyon trükkös, max 20E km az élettartam, sima esetén, az Iridium/platinum 100E km.

Vagyis a sima gyertya árát szorozd meg 5 el de lehet 10-el is, és ugye az extra munka. Szerintem az Iridium/platinum valójában olcsóbb. :K


tboldi
(nagyúr)

40k-et ír elő a Honda, szóval a legkisebb közös többszörös a 200k km, így a sima (200/40)*8*900=36000 Ft-ra jön ki, az irídium meg (200/100)*4*5500=44000 Ft. :D

A Suzukiba valóval számoltam az irídiumot.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

+ munkadíj, akkor hol vagyunk? :DDD


tboldi
(nagyúr)

Papírforma szerint autószerelő a szakmám, bár nincs sok gyakorlatom, nem dolgozom benne, csak a 2 (illetve hamarosan 3) saját autót tartom karban. De azért egy gyertyacsere nem fog ki rajtam. :D

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Cseréltél már gyertyát a 6g74 kódjelű Mitsubishi motoron ami a Magna csodában van?
A szívó csonk rálog a hátsó hengersorra, vagyis a hátsó sort csak bontással lehet elérni gyári javaslat, a hátsó sor Iridium és 100E km első sor sima, 10E km.
:K


Huntszy
(tag)
Blog

mindenki szerint költség mentesen fenntartható... és egyéb estimesék minden korosztálynak.

Az autózás luxus minden társadalmi rétegnek. Az átlag alatti keresetet hazahordó zsákfaluban lakó lepukkant (köz és életveszélyes) swiftezőnek azért mert a heti 10 ezer ami elmegy benzinre a majdnem annyi mint két fő kajapénze a családban, a kétévente megejtett vizsgán átrugdosós 120 ezer forintos "nagyszervíz"t meg két évbe telik kiheverni. A "középosztálynak" azért mert a Passatot úton tartani annyiba kerül, hogy ha nem lenne akár még a tengert is láthatná a kölyök a Tisza tó helyett. Gazdagéknak meg azért mert 60 millió egy Mercire az csak 60 millió.

Az autózás luuxs. Mindenhova megy vonat, busz. Lehet vásárolni a közeli kisboltból, nem kell feltétlen mindenért a szomszéd városba járni mert ott van Lidl. Kényelmetlen, szar és ha muszáj lenne se szívesen élnék így? Abszolút. Ettől még nem alapfeltétel, "jog" vagy ilyesmi az autózás hanem egy luxus dolog ami nagyon nagyot tud dobni a mindennapok kényelmén. És így is van beárazva.

[ Szerkesztve ]


tboldi
(nagyúr)

Nem, jóformán csak az említett WagonR-rel és Jazz-zel van tapasztalatom, meg z123456789-nek segítettem kiolvasni pár hibakódot az Accordjából. :D

De gyanítom, a Mitsut is meg tudnám oldani, szelephézaghoz és EGR pucoláshoz szétszedtem már a Hondát is legalább ennyire. [kép]

[ Szerkesztve ]


creation
(senior tag)
Blog

Volt olyan időszak amikor 3 hónap alatt ment 10000km-t az autó :). Ott azért fájt a 6000/csere, de behozta az árát :).


#90088192
(senior tag)
Blog

Korlatozzuk le az országot, akkor helyes.
Nekem nem luxus hanem muszáj.


#90088192
(senior tag)
Blog

Valamikor az olcsóbb a drága :R


tboldi
(nagyúr)

Mindenhova megy vonat, busz

Utóbbit vidéki kisvárosban élőként megcáfolnám. Mosonmagyaróváron buszközlekedés tulajdonképpen nincs, vagy legalábbis ami van, az használhatatlan, amikor 2-3 óránként jön egy, ami 2 km-rel közelebb visz a 6 km-re lévő célomhoz. :D
Meg mondjuk nekem muszáj is autóznom, luxus ide vagy oda. Meg lennék lőve nélküle, egy korábbi önhibámon kívüli motorbalesetből fakadóan nagyon rövid távokat tudok csak biciklizni és gyalogolni. De nyilván ez egy speciális eset.

[ Szerkesztve ]


futo001
(senior tag)
Blog

Sokféle autóm volt, de a legtöbbet egy 1.3-as Suzuki Swift és egy ufo Honda Civic nyelte be javításokra az évek alatt. Mondeo MK5, 320d F30, Focus (MK1, MK2), G Astra, Octavia mind költségmentes volt hozzájuk képest. :DDD

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

Én is utálom az összes lepukkant autót az úton, ezzel a résszel egyet értek, hogy nem kéne, hogy ott legyenek. Azzal is egyet értek, hogy szinte mindenki túl vállalja magát. De igen is van középút. Egy középosztálynak egy Passat fenntartása nem gond, a gond ott van, hogy sokan odasorolják magukat közben meg nem.

De az a része, hogy megy mindenhova ez sajna nagyon nem igaz vagy sokkal árnyaltabb a kép. Legtöbb kisvárosnak (15-20e fő pl) nincs saját busz közlekedése, a Volán buszok mennek be a városba és arra fel lehet szállni ha épp akkor jön arra. Ezek azonban a fő dolgokhoz vannak igazítva, mint 6-s munka kezdés, 8-kor suli stb., de hétvégén pl. szinte egyáltalán nem járnak de az esti járatok is, mint a fehér holló. Nem véletlenül van szinte minden 10 főnél nagyobb cégnek legalább egy 9 üléses saját kisbusza amivel tudja hozni-vinni az embereket.

Jártam páromhoz anno vonattal és busszal is. 50 km autót ami szinte nyíl egyenes, kb. autóval 45-50 perc (csak mert nagyon rossz minőségű az út). Busszal 1,5-2 órától indul ha sikerül egy nagyjából összekapcsoltat elkapni és ugyanazt az 50 km-t teszi meg. Vonattal ugyanez a település 2 átszállás 3-3,5 órától indul (és megteszek közben 140 km-t), de volt, hogy egy egész délután ráment mert egyik vonat késett, másik lerobbant, harmadikat meg lekéstem az előzőek miatt.

Boltba se hidd el szórakozásból mennek be a falvakból/kisebb városokból oda ahol van egy Lidl/Aldi/Tesco. Sokszor pár dolog vásárlásakor visszajön az üzemanyag ára egy falusihoz képest. Nagyszülők falun laknak, rendszeresen látom, hogy mennyivel többe kerül 1-1 dolog és főleg úgy idegesítő, hogy amúgy egy sima Lidl/Aldi cucc van felárazva.
Plusz amit ne feledj, hogy az ilyen kis boltok vasárnap mondjuk zárva amikor idő lenne rá vagy éppen estére mire hazakeverdsz munkából már nincs benne pék termék sem stb.

Pl. mondjuk Pesten elhiszem, hogy simán lehet tömeggel eljutni bárhova és szinte bármikor. Nagyobb megyeszékhelyen is hasonló, de kisebb megyeszékhelyek már korlátozottak főleg a külváros.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Sz@rt is lehet venni és drágán fenn tartani. Ezt a 2 autót el kellett volna dobni ha ennyire költséges volt ;)


PuMbA
(titán)

:K Ha egy autó költséges, akkor vagy vállaljuk a költségeket vagy túladunk rajta.

[ Szerkesztve ]


futo001
(senior tag)
Blog

Ez pontosan így van, ez nem azt jelenti, hogy ezek nem jó autók. De bármelyik autót le lehet harcolni igen költségesre, ami akkor derül ki, mikor használtan megveszi az ember.
Most pl fent van egy Skoda Superb értékelés TC-n, amiben a tulaj teljesen lehúzza a VW és Skoda autóit, miközben érintőlegesen elismeri, hogy egy lelakott fkupacot vett aminek vásárlás előtt voltak előjelei.


8th
(addikt)
Blog

1700 fős dél-magyarországi kistelepülésen élek minden nagyvárostól távol. Busz néhány óránként jár és annyiba kerül, hogy ha ketten mennénk valahová már olcsóbb kocsival a rekordokat döntögető üzemanyagár ellenére is. Kisbolt van kettő is de mindkettő egy rossz vicc. Semmi választék, a friss gyümölcsöt vagy hentesárut felejtsd el de ami van is az is méreg drága. Pékáru reggel nyolc körül elfogy mindkét boltból így hajnalban kell boltba menni ha nem akarsz hoppon maradni. Szomszédos kisváros boltjaiban a havi 1-2x megejtett nagyobb bevásárláson megspórolom kb. a havi benzinpénzem felét szóval felénk épp az a luxus ha valakinek nincs autója és nap mint nap a mindenható kisboltos szar portékáját veszi 1.5x áron. És akkor már olyan apróságokról ne is beszéljünk, hogy nincs atm, épp megszűnik a postahivatal, fogorvos heti 1x 3órát rendel stb... A vidéki élet apró szépségei. Ide egyszerűen kell az autó mindenhez, anélkül meg vagy lőve rendesen.

[ Szerkesztve ]


industrial
(tag)
Blog

Ticonál 10.000 a gyári csere periódus.
15w40el hajtom. :))


8th
(addikt)
Blog

Az üzemi hőmérsékleten tartott olaj nagyon lassan amortizálódik. A kevés hidegindítás és a hosszú távok miatt nyugodtan felmehettél volna a gyári csereperiódus közelébe is akár. Terheléstől függetlenül. Gyakorlatilag az élettartama felénél sem járó olajat megfogtad és kidobtad. Nem sok logikát látok ebben. :N


DJGABI
(addikt)
Blog

Jazz-t pedig tényleg nagyon dicsérik Totalcaron is, munkatárs tesójáéknak az van, megemlítettem neki hogy a Clio-t majd lehet olyanra cserélnénk, azt mondja inkább gondoljam meg azért előtte ;]

Amúgy amit a többiek írnak: ezek kb kopó-fogyó dolgok. Nagyobb baja sose legyen. Nálunk a 2004-es Clio-t 100 ezer km-nél hengerfejezni kellett. Meg akkor már kipufogó csere, vízpumpa csere. Arra azért azt mondom nem túl ideális. Kerékcsapágy nálunk is mostanában lett cserélve, szintén még a gyári volt benn, kissebb dolgokat (olajcsere, lég/pollenszűrő) simán megcsinálok magam is.


creation
(senior tag)
Blog

Ezek amiket olvasol (a kipufogón kívül) kopó, fogyó alkatrészek. Ha összességében veszed, akkor az előélettét gyógyítgatom. És ha figyelembe veszed, hogy nálam 60000+ kilómétert ment nem egész 2 év alatt, akkor ez annyira nem sok kiadás.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Ezt sajna nem fogod tudni megmagyarázni. Van aki 3000 km után cserél olajat mert azzal biztosan megmenti az olajat. Valóságban esélyesen nem is fogja megtapasztalni, hogy mennyit nyert a 8-10e km csere helyett.


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Milyen motorral van a clio 2?
a DCI a delphi miatt oké szar, de a benzinesek messze jobbak


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Torony csapágyat miért kellett cserélni?


tboldi
(nagyúr)

Sajnos nincs teljesen elburkolva, így be tud jutni a csapágyba mindenféle szennyeződés a kerekek felől, és egy idő után elkezd szépen ropogni minden kormánymozdulatra. De ilyesmi korú Jazzeknél már a toronyszilent is cserés szokott lenni, ezt onnan a legkönnyebb felismerni, hogy a kasztni és a felső gumi közé befér egy kisujj, amikor a lábain áll az autó.

Saját kép, én januárban cseréltem a lengéscsillapítókkal, rugókkal és stabpálcákkal együtt.

[ Szerkesztve ]


creation
(senior tag)
Blog

Kompletten cseréltük a szilentet a csapággyal. Mivel nem volt egyértelmű, hogy miért ad fura zörejeket az első futómű 40km/h környékén, így ami okozhatta, azt kukáztuk.

A lengőkar szilenteken látszódott az idő vas foga, a toronycsapágy ha már szilentet cserélünk, bele fér az is alapon ment (ne ezért kelljen két nap múlva bontani). A torony szilent amikor állt az autó a lábán kézzel mozgatható volt. Összehasonlítva az új szilenttel a felére ment össze... Nem hihető, de ez látszott rajta.

üzenetek