üzenetek

hozzászólások


Nyugdíjas
(nagyúr)

Nem volt jól összerakva a haver gépe, ti vagytok a bénák ;] :P


benedekco
(addikt)

Ott a pont és szerintem. :R

Re: Misály
Ráadásul most nézem:
Avid BB7-es 203-as 15.000Ft körül mozog. (bovden) Ez maxi a bovdenesek között.
Avid Juicy 10 160-as 21.000Ft (olaj) Ez nem mondom, hogy beugró, de a legalja az Avid-tól.
Csak mert említette, a makacs Misály az árakat. De mind1. Nem értem. Havernak 203-s Avid 7-ese van. Alpokban 60-80km/h-ás(96km/h volt a max) sebességekkel mentünk lefelé. Nekem volt elől egy Shimano V-fék, shimano pofákkal. Leégett... konkrétan lángolva folyt a gumi a gatyámra(mind2-en 26-os CC vázzal mentünk, neki acél volt, nekem alu, plusz a 30-40kg súly, a sok motyó amit vittünk sátor, hálózsák, stbstbstb). Neki izzott picit a tárcsája. DE! Baromira semmi gondja nem volt a fékerővel, hogy is lehetett volna? Nyúlik a bovden? Mivan? Nem is értem... télleg le kéne szállnom a témáról, de annyira nehéz. Szerintem normális halandó embernek (azaz nem sportolónak, akinek ezred másodperceken múlnak a dolgok), felesleges az olaj. Saját vélemény, ettől függetlenül nem kövezek meg senkit mert olajos a cangája. Csak szerintem egy fos olajos szarabb mint bármilyen közép osztálybeli(vagy jobb) Shimano V fék, vagy Profi Avid, esetleg kétforgáspontos fékek. És ne a Campa Mirage/veloce-ra gondolj, mert az is fos.


Misály
(addikt)
Blog

Ejj az kellemetlen, mi tortent?

Velem meg nem esett meg ilyen, rovidre vagtam a fekcsovet hogy ne akadjon be sehova, igaz a hatso mar-mar tul rovid lett.

Egyebkent en legutobb, agyagban borultam, budakeszi mellett kialakult egy szep patakocska nyaron egy het alatt en meg nem lattam a naptol rendesen, 40-nel belehajtottam es az agyag blokkolta a kereket, en repultem 6 metert, bringa meg fanak csapodott, a sisakom meg behorpadt ugy foldhozvagtam jokedvemben:)

Az ar meg szubjektiv szerintem, en tok olcson szereztem be juicy-kat tarcsakkal egyutt, igaz hasznalt volt.

benedekco, Avid 10esrol meg nem hallottam juciy 3.5 es 7-rol code-rol es elixirrol inkabb.
Szovegertesed tovabbra is egyes mert a sajat fekemre mondtam hogy nyult mert a felmelegedo tarcsa hasonlo erzesre mint amikor nyulik a bowden az is olajos volt szinten csak egy rakas szar, ezert is csereltem nagyobbra mint fentebb irtam ( ami ket avid 3-as volt tarcsakkal egyutt 21-ert ami belepu szintu olajos fek az avidnal, de messze jobban hasznalhato szamomra mint barmilyen bowden-es megoldas ) :)

Mellesleg en is koptattam el fekbetetet egy honap alatt mert szokni kell ezt a szart teny.

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

nekem semmi közöm nem volt hozzá, ezt már most visszautasítom :DDD

kanyarban kicsit szűkebbre vette a jobbost, és a fa valami kiálló alkatrésze beakadt. persze utána dobta a hasast ahogy illik, de láthatóan ott akadt ki a cső.

ez persze bowdenessel is megtörténhet ezt nem állítom hogy nem. de szerelhetőségben ha gáz van, akkor az olaj csak szívás.


benedekco
(addikt)

Akkor a szar alap olajosat hasonlítgatjuk a jó fullos bovdenhez? Vagy fordítva? Csak mert árban a belépő szintű olaj van a maxitáp bovdennel együtt. A maxitáp bovden nem fog nyúlni soha a büdös életbe se.
Értsd meg leszarom hogy Te mit használsz. Nem az a lényeg hanem az, hogy másoknak mit mondasz mit ajánlasz. Érted. Nekem nem jött be az autó, de ha valaki azt akarja és kikéri a véleményem nem kötöm a karót a kutyához, hogy márpedig Neked bicigli kell baze. Vagy valami más hülye példát is mondhattam volna. Mind1, felejtsük el jobb lesz az úgy. Makacsa vagyok... és konok.


Misály
(addikt)
Blog

En az alap olajat hasonlitom mert nekem is az van, erosebb egyelore nem kell mivel nem versenyzek de soha tobbet bowden-es fek. Egyszeruen erezheto a kulonbseg kurvara, nem tehetek rola ez vam. Nem keves.

Es tovabbra se ajanlottam senkinek semmit, ez az en velemenyem, es eddig nem sikerult az ellenkezojerol meggyozodn.


Huma
(addikt)
Blog

Én is beszállnék a tárcsafék vs. bowdenes vitába.

Szerintem a tárcsafék annyira szükséges egy átlagbiciklire mint trabantra a sugárhajtómű.

Egyszerűen azért mert túl van méretezve. Persze gondolom vannak extrém körülmények amikor szükséges lehet, nem tudom. Az viszont tény hogy egy legalapabb alsókategóriás V-fék simán megfog bármilyen biciklit.
Nekem egy alap Shimano van és teljesen jó. Lehetett vagy 5e. Két ujjal, könnyedén be tudom húzni a féket úgy, hogy a kerék leblokkoljon. Ennél nagyobb fékezőerőt már nem lehet a legjobb tárcsafékkel sem elérni, hacsak föl nem találnak egyet ami visszafelé forgatja a kereket ha tökig behúzod.

Mondjuk én biciklivel együtt lehetek vagy 100kg.
Ha valaki mondjuk 150kg és a kedvesét a csomagtartón szállítja (aki legyen az esztétika kedvéért csak 100kg) akkor az önsúllyal meg az egyéb hóbelevancal együtt mondjuk 270kg a végeredmény. Na ilyenkor már elkelhet a tárcsafék. Bár asszem ez már extrém körülménynek számít. :D


Misály
(addikt)
Blog

jajj,

Nem az a lényeg az olajos fékekben hogy blokkol, ha csak ez számítana teljesen felesleges lenne, és elég lenne akármilyen bowdenes. Attól jobb hogy sokkal finomabban adagolható.


Huma
(addikt)
Blog

Hát nem tom. Én eléggé finoman tudom "adagolni" a fékemet. Nem tudom mivel lehetne jobb a tárcsafék.

Mondjuk ha megyek egy lejtőn akkor simán tudok úgy fékezni, hogy blokkoljon vagy 1m-ként csökkenjen 1km/h-val a sebesség, vagy 2-vel, 3-al, 0,5-el, stb.


Misály
(addikt)
Blog

egyszer kell csak kipróbálni, hidd el óriási különbségek vannak


Huma
(addikt)
Blog

Biztos van különbség, de hogy kinek mi az óriási az már más tészta. Egy jó tárcsafék tízszer annyiba kerül mint egy alap bowdenes. Ár-érték arányban nem hiszem, hogy nyerő lenne és hétköznapi használatra a bowdenes is teljesen jó.


killipoly
(aktív tag)

Hat nem kis idobe fog telni, ha egyaltalan egyszer megtortenik, de remelem eljutunk egy napon a hollandiai bringutak szinvonalara es mennyisegere Magyarorszagon..
Itt elek es itt sosem erzem magamat veszelyben, mert szo szerint mindenhol van bringaut..
Az egyetlen zavaro dolog az az, hogy kozlekedhetnek bizonyos max 30km/h-ra kepes robogok(le vannak szabalyozva), de sokan ezt megbuheraljak es neha 40-50 el szaguldanak el melletted, igaz ez nagyon ritka es altalaban jeleznek is hogy jonnek..


benedekco
(addikt)

Finomabban adagolható? ÁHÁ!
Akkor valószínűleg fingod nincs milyen egy fasza shimano dobfék. Próbáld ki és ha csak az adagolhatóság a lényeg, akkor az tuti elver minden olajosat.

:C

re: (#331) Huma
Hagyd a francba, mi ezt nem érthetjük... ;)

re: (#332) killipoly
Dániában ugyanezt volt... hülye robogósok... meg őrültem tőlük...
De legalább volt külön bringa út. Félmagas. Ami azt jelenti, hogy van legmélyebben egy autó úttest, aztán fél padka magasan a kerékpár út és ahhoz fél padka magasságban a gyalog út. Sokkal jobb mint az itthoni feték megoldás. Odakint állat a tekerés. Komoly bringa sztrádák vannak néhol.

[ Szerkesztve ]


Misály
(addikt)
Blog

Hidd el probalgattam mindenfele feket ha olyan tuti lenne a bowdenes fek, akkor minden jarmuvon azt hasznalnak. Egyszeruen nincs jobb megoldas jelenleg az olajosnal ( azon belul a tarcsanal, de beszelgess el olyan emberekkel akiknek fontos is a jo fek - dh/fr - es ugy pofanrohog ahogy kell ), aki az ellenkezojet allitja az vagy vaskalapos, vagy eleteben nem probalt olajosat, vagy a kognitiv disszonancia beszel belole.

Hollandiaban nem jartam, de megneznem ezt a rendszert, jol hangzik.


benedekco
(addikt)

ááááááá...... hagyjuk.....
Süket fülek, vak szemek.


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Nem kell tárcsában gondolkodni. Láttam én már sima V-, meg országutira való patkóból is olajosat.

Hátránya, hogy ha rosszul állítod be, egy kemény húzással összeroppanthatod vele a felnit...


joysefke
(veterán)
Blog

Vagy eldeformálhatod a villát...


#56573440
(nagyúr)
Blog

ha annyira elengedhetetlen lenne az olaj akkor minden kerón azt használnák. most akkor én is általánosítok.
bocsi nekem van dh-s ismerősöm, több is. van aki versenyzik is bár csak amatőr szinten. versenyre kell ezt tény, de a hobbigépeiken egyiknek sincs olaj. nem véletlenül, de ezt már leírtam.

megint beleestél az én mondom waze a frankót, aki nem ért egyet velem az hülye végtelen ciklusodba. kezd unalmas lenni...


killipoly
(aktív tag)

Igen, itt is nehol csucsidoben hihetetelenul sok bringas tomorul ossze:)
De nekem ez nagyon bejon, hogy itt ennyire van kulturaja..
Itt lassan mar nem lesz alkalmas az ido a bringazasra, mertmint ne hosszabb tavokra, mert en napi 9km-t tekerek oda vissza munkaba..


Misály
(addikt)
Blog

Hát örülök hogy neked vannak ilyen ismerőseid, nekem is vannak, triálosok is, mind olajra esküszik. Nem azt nézem hülyének aki megkérdőjelezi a létjogosultságát terepen kívül, hanem azt aki szembeállítja bárminemű mechanikus megoldással fékhatás szempontjából. Triviális dolgokon lovagoltok ( karbantartás, meghibásodás ), amiken felesleges vitatkozni, és mindez abból indult ki hogy beletapostam pár ember önérzetébe, mert megjegyeztem hogy az utcákon rohangáló ősi országúti gépek nagy hányadán katasztrofális fékek vannak és mennek neki mindennek felháborodva. És ezt nem kitalálom hanem ez a tapasztalat, nem csak az enyém, hanem a közeli ismerőseimé. És nekik sincs olajos fékrendszerük csak jól beállított mechanikusak, de azok is gyengék már nekem több évnyi olajos használat után. Ennyi, ha ezt fáj felfogni akkor tényleg hülyének nézlek. Ha nem akkor nem foglak, nem szívügyem az intelligenciád.


#56573440
(nagyúr)
Blog

én pont a terepen kívüli felhasználását kérdőjeleztem meg. asszem már az elejétől. fékető szempontjából pont a másik véglet városban, oda egy jobb v is bőven elég. de mint írtam legtöbbször jobban lehet egy szituból városban kijönni ha a kormányt használod, és nem a féket.

a szervizelhetőség és egyéb gondokat meg asszem a hegyre hoztam fel, városban elég életidegen hogy valami széttépje a csövezést.

az meg jó hogy szerinted jobban adagolható, de kb ugyanannál a guminál a bowdenes és olajos változat között ennyi is a különbség, mert adott tapadófelületet ugyanúgy elblokkol mindkettő ha csumára húzod, a hegyen kívül meg annyira nem kell precíznek lenni a fékerő adagolásában... fel lehet tenni és lehet mondani hogy ez jó, sőt a dh-s meg a trialos haverok is erre voksolnak. csak ha nem dh-zol vele agresszívan, vagy nem ugrálsz, akkor mi van? és maradjunk abban hogy se a telód, se a merev hátsó vázad nem enged elvetemült dh-s vonalakra következtetni, az áttételezésed pedig a második variációt üti ki.

értem én hogy szerinted jó, csak fogd fel hogy mások tapasztalata és személyes véleménye szerint hót fölösleges. ez annyira nem nehéz. én megértem hogy ez neked valamiért kell, én itt be is fejeztem.
igen én is érzem a különbséget. mint írtam olajos volt alapból a gép, amikor bowdenre váltottam döntött gyors kanyarokban rendesen lassultam, mert nem tudtam úgy adagolni ahogy kellett volna, mai napig nem tudom. viszont egyenesekben, a városban hazafele, soha nem volt emiatt egy fikarcnyi gondom sem. nem versenyzek, nekem ez csak hobbi, innentől én nem fogok még egyszer olajra váltani

csak egy utsó példa hogy értsd. a ferrari 340 el is tud menni a Disco meg felmászik olyan hegyekre ahova más négykerekű nem, a dugóban viszont ugyanúgy állnak mint a trabi. ha nem ott használod azt az eszközt ahova tervezték, akkor szinte az összes előnyöd elveszted amit adhat.


_Scythe_
(aktív tag)

Bede Márton stílusa = NEM MENŐ, hanem szánalmas, mint ő maga.


#56573440
(nagyúr)
Blog

és ez hogy jött ide? vagy csak én néztem el valamit? ki ez a bede és mióta tényező, valamint mikor kapcsolódott a témához, és egyébként is spammer e vagy e?


Day 'n' Nite
(aktív tag)

Szevasztok.
Nekem sajna nincs ennyire pozitív tapasztzalatopm a városban biciklizésről, mint a cikk írójának.Néhány negatívumot megemlítek... A BKV-val általában nincs gond, kivétel, mikor dudálnak, beszólnak, ha a sáv szélén tekerek... persze, egy busz nem oly könnyen fér el így, de most tud jobbat?Az a szánalom, hogy ahol buszsáv van, ott igaza is van, de kéredem én, hol menjek? Ahol én közlekedem (pl Budaöris út/ 6 sávos, repeszt mindenki, mint a gta-ban...), ott a külső sáv szélén "érdemes" menni, máshol életveszély :S :S
Aztán vannak az olyan autós tagok, akik a dugóban állva úgy döntenek, ha más ők lassan kénytelenek menni, akkor nehogymá' egy bringás mehessen, szóval kirakja elém a kocsit, majd (gondolom) ártatlan fejet végva araszol tovább...(Ilyen többször is volt, elegem is van belőle).
Egyetértve a cikk írójából, elegem van nekem is a szabálytalan bringásokból, nemcsak az autósokra, hanem a biciklis "társaikra", és minden közlekedőre veszélyesek... :S
Rossz helyen parkolók, utcán átfutkosó gyalogosok, és így tovább.Kissé pesszimista lett a hsz, nem is folytatom ezt a részét :)
Aminek örülök: vannak elég sokan autósok, akik képesek kultúráltam közlekedni, előreenged, arréb húzódik, nem parkol rossz helyre, stb.köszönet nekik :) meg azoknak, akik szintén normálisan közlekednek, remélem egyre többen lesznek ilyenek.
A cikkhez.Én sajna nem tudtam menni a CM-re, de néztem egy kicsit a nyugatinál.Láttam elég ilyen állatot, akikre a legjobb szó a randalírozók... ellenben volt egy rakás rendőr, és ismerőseim beszámolói alapján, kissé kötekedősre vettéka figurát (szerencse hogy nem mentem, mert a kressz szerint kell prizma a küllők közé, de nekem"csak" reflexcsík van a gumin körbe, de hogy ezt hogy magyaráztam volna el egy rendőrenk nem tudom :D)
Mindegy, remélem változni fog ez a helyzet is, ami ma a közlekedáésben van.
Minden jót!

(U.i.: Elnézést ha írtam volna olyat, amit más már előttem, de nem volt hajlandó betölteni a böngésző a hsz-eket, szal nem tudtam végigolvasni... :S A helyesírásomról [ha van hiba] kivételesen a billentyűzet tehet, mert új, és szoknom kell :)


miccur
(aktív tag)

A cikk respekt!

Sok kerékpáros, autós, gyalogos, agyi problámája a neveltetésében keresendő , nem ballábbal hanem a tökeivel kell fel, ki-?ha én-nem, mert kemény vagyok , hát nem-! Emígyen gondolkodók nagy része, előbb vagy utóbb belehal sérüléseibe, ami szomorú de érthető mellékterméke az agyi funkcióinak, + MP-3-4-5-6 hallgató, este lámpa nélkül kerékpáron közlekedő a kerékpárúton keresztben beszélgető a hárman egymás mellett kerékpározó stb....... NA EZÉRT KÖZLEKEDEK ÉN IS AZ ÚTTESTEN, MERT VESZÉLYESEK VAGYTOK ÖNMAGATOKRA, DE AMI ROSSZABB, RÁM IS! Biztonságosabb az autók között mint veletek egy gyászon! Kockáztasd a saját életed, ne az enyémet ! Este lámpa nélkül menj le az útra igy elősegitheted a természetes kiválasztódást+mp3 mindenképpen kell a sikeres küldetéshez. :)) :P És a szervdonorra várok is jól járnak, mert ők legalább értékelik az életet ! akinek nem inge nem veszi fel !

Üdv: Nektek (bárkik is vagytok), balesetmentes közlekedést minden forgalomban résztvevőnek eszköztől és hovatartozás nélkül !

[ Szerkesztve ]


miccur
(aktív tag)

Jaham ! És ha mégis megtennéd ( mert vagy akkora barom) amit fenten írtam és mégsem ütnek el akkor nem te voltál faszagyerek, hanem figyelt rád az a sok bunkó, köcsög autós! :R

[ Szerkesztve ]


Tapsi
(addikt)

Ez a cikk már-már telitalálat!

Az én véleményem radikálisabb, mint a tied, hiszen véleményem szerint Budapest infrastruktúrája alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre = nincsenek bicikliUTAK. A kerékpársáv nem elégséges, ráparkolnak, ott előznek, stb... A problémát az alábbi körülmények még súlyosbítják:

- nincs kialakult kultúrája a bringázásnak a városban
- nagy tömegek ültek kerékpárra az elmúlt években, amelyet a szűkös erőforrások képtelenek kiszolgálni
- természetéből fakadóan a bicikli nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, a szűk sávokban az előzés halmozottan balesetveszélyes -> a kerékpár országúti közlekedésre alkalmatlan (bringaút kéne)!
- a KRESZ-ismeret hiánya hatalmas probléma, de a "közismert" szabályokat sem tartja be a legtöbb biciklis(ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)
- a járda a gyalogosok számára fenntartott terület, nem véletlenül. A Belváros rendkívül zsúfolt, sok a turista, diák, dolgozó. Az általuk generált forgalmat is nehezen tudja levezetni ez a hálózat, nem hogy még biciklisek is kacskaringózzanak közöttük, komoly balesetveszélyt okozva.

Egy kis személyes adalék:

Az Operával szemben lakom, és durva, hogy 5-ből 1-szer állnak meg a biciklisek a pirosnál. Ez nem az ismeretek hiánya, hanem szándékos nemtörődömség. Az ilyesmit kéne keményen szankcionálni. Egyébként 99%-ban BKV-val járok, fontolgattam bicikli beszerzését, hiszen a belvárosban kényelmes közlekedési eszköz lehetNE, de hegymászóként megtanultam felmérni, hogy mi az, ami veszélyes, és mi nem. Nna, ez az!

Szerk: ettől függetlenül, a szabályosan közlekedő kerékpárosoknak balesetmentes közlekedést, én igyekszem figyelni rátok, már amikor kocsival vagyok :)

[ Szerkesztve ]


miccur
(aktív tag)

ma az Andrássyn jöttem a Deák felől, az Oktogonnál jobbra akartam kanyarodni, nekem zöld, mellettem a bringasávon piros, de nem állt meg a biciklis, kis híján elcsaptam)

És ez csak egy, de hidd el lehet itt biztonságosan is kerékpározni, mert a sok uszító ellenére akiknek 10%-ban igaza van mind három oldalon, az autósok egyre inkább tiszteletben tartják a kölcsönös tisztelettel kerékpározókat, megköszönöd, hátra nézel, irányt jelzel és sok autós is elnézést kér ha nem rögtön a szélvédőt köpöd le.


Nyugdíjas
(nagyúr)

Nekemis volt már, hogy éppen gondoltam beintek a csóknak, ha már voltkedves majdnem feltolni a járdára a hülye kisbuszával, aztán látom bocsánatkérést mutogat (gondolom elfelejtette, hogy ottvagyok, ha már ő előzött, nade ez mindegy a gezstus a lényeg...), ugyhogy csak visszaintettem, mindenféle egyezményes jel nélkül :D Szóval lehet normálisan, csak mindig az ágresszió kerül elő egyből :)


miccur
(aktív tag)

Sajna emberi vonás, kell hozzá egy kis kontroll ! Nekem sem ment 1- :DD


Perillustris
(senior tag)

Budapest infrastruktúrájának nagy része alkalmas már jelen állapotában is kerékpáros közlekedésre. Természetesen javítani, fejleszteni lehet rajta bőven, de a többség egy kis rutinnal biztosan és biztonságosan elér a céljához. Lakott területen belül, különösen egy ilyen szerkezetű (fő)városban egyszerűen nincs hely kerékpárutaknak, s nem is lenne praktikus, hiszen 100-200 méterenként biztosan van egy keresztutca, ahol a kerékpáros és a gépjárművezető nagy eséllyel találkozna. Minden egyes hasonló kereszteződés egy gócpont, amit sajnos a balesetek is alátámasztanak. Budapesten a legtöbb incidens ezeken e helyeken történik, sajnos sok esetben halálos kimenetellel (Horog utca, Stefánia#Thököly, stb.).

Éppen ezért az esetek többségében a Magyar Kerékpárosklub nem támogatja az ilyen kerékpárutak építését. Egy értelmesen kialakított kerékpársávos úton mindenkinek megvan a helye. Természetesen a sutyerák szabálytalanul parkolók megnehezítik az ember dolgát, s a hatóságoknak megoldást kell találniuk erre (bár a spanyol viaszt nem kellene feltalálni, egyszerűen csak szándék kéne). Nagyon jók a WOL-ok, mint pl. a Reitter F. utca, ahol mindenki kényelmesen elfér, csíkok nélkül is.

- Ha lassan is, de fejlődik a közlekedési kultúra, amibe a kerékpárosok is beletartoznak.
- Az erőforrások kérdése izgalmas, hiszen nagyon sok helyen nagyon kevés pénzből fantasztikus eredmény(eke)t lehetne elérni. Persze ezt szintén akarni kell.
- a biciklis maga is része a forgalomnak, így a "nem tudja felvenni a forgalom ritmusát" nem értelmezhető. Nem mellesleg a belváros nagy részén jellemzően a gépjárművek tartják fel a biciklist.
- a KRESZ rá vonatkozó részét a többség ismeri, s tudatosan ignorálja. Ez persze nem szép, de ettől még tény. A hivatkozott helyen valóban sok kerékpáros megy át a piroson, miközben az autósok jobbra kanyarodnának. A lámpa is szar helyen van.
- majdnem mindenki a járdán kezdi, a többség előbb-utóbb lejön az úttestre. A járda a gyalogosoké, nincs vita (persze a hatóságok hozzáállása is sokatmondó: rengeteg helyen bővítették jogellenesen a parkolóhelyeket a járdák rovására. Hol átépítéssel, hol meg "csak" elegánsan húztak rá egy csíkot, csonkítva a minimálisan előírt szélességet). Remélhetőleg egyre többen szoknak le a járdázásról. Régóta mondom, hogy ha pl. a Nagykörúton járdázók az úttesten mennének, már rég az autósok követelnék ott a kerékpársávot.


rep3at
(őstag)
Blog

Régen sokat bicikliztem, a viszonyok is elég tűrhetőek voltak errefelé (Zala, megyeszékhely), de aztán számomra túl sok lett a szabály (nem szívesen hordok mellénykét még este sem, a lámpa még oké lenne) és kezdtem egy kicsit félni, sokszor előfordult hogy majdnem letoltak az útról, stb. A hozzáállással van a gond, és ez sajnos egy darabig nem is fog változni.


gzbotii
(veterán)
Blog

Nos, irtad a cikkben, hogy a taxisok, meg a BKV-soforok.

En Kolozsvarn ellek, ott vagyok egyetemista es a nyaron is ott dolgoztam mind biciklis futar :)
Bar vam forgalmim es regebb eleg komolyan bicikliztem is, feltem a nagyvarosi forgalomtol, igy kis vedeki srackent (amugy Gyergyoszntmiklosi vagyok). Es mind minden ember en is a taxisoktol feltem. De. Ok a legrendesebbek az egesz forgalombol. Sokszor adtak elsobbseget, ha epp nekik jart volna akkor is, engedtek savot valtani, atjaron is atengedtek :)
De a helyi buszos soforok (RATUC-osok) azok..hat magyaran parasztok. Leszoritanak, szamba se vesznek.

Es az altalnos megfigyeles, hogy nallunk (a roman sofrok -es nem csak) azert masabb stilusban vezetnek, mind amugy - csak, hogy ne irjam ujra, hogy paraszt

üzenetek