üzenetek

hozzászólások


danih
(addikt)
Blog

De aranyos a naivságod :)
Azt felejted el, hogy ez itt Kihaneménország.
Itt mindenki kiskirály akar lenni, akár a maga pocsolyájában.
Biciklis-autós viszonylatban nekem sem húz semerre a szívem - jól írtad, hogy primitív ember mindegy, mivel jár.
Lényeg a lényeg, jómagyaroschan ezt a szép inicatívát is sikerült elcseszni. Kb olyan lett mint a buziparádé - már mindenkit idegesít, de AKKOR IS kimegyünk, agresszívan mutogatjuk magunkat.
El lehetne férni, simán. Értem én, hogy kevés a bicikliút, de ezzel egy biciklista nem érezheti felhatalmazva magát arra, hogy a járdán a gyalokosat, vagy az úton az autósokat zavarva (vagy veszélyeztetve) közlekedjen (aztán persze hazaér és bőszen posztol, hogy a járókelő paraszt beszólt, az autós meg ledudálta, mekkora köcsög mindenki). Akibe szorult egy kis kultúra, meg tudja oldani. Csak nem dacból kéne csinálni.
(Két napja vártam az asszonyt a Hősök terén a metrómegálló előtt egy kis sétára, van ott egy bicikli út, hát RICHTIG nem azon cangázott a hülyegyerek, és még csengetett is. Sajna nem volt semmi amit utánadobjak.)


BaliJack
(aktív tag)

Nagyon korrekt írás :R.

Véleményem az, hogy sokat lehetne/kellene tenni a városvezetés részéről, hogy normálisan lehessen kerékpárral közlekedni a városban. Országosan is hiányzik a hálózat, természetesen, de ez más téma.
És én KRESZ-vizsgához (kvázi jogosítványhoz) kötném a kerékpárhasználatot. Mert egyrészt az, amiket sokszor művelnek az utakon (gyalog menve és autóban ülve is tapasztalom), másrészt egy szerencsétlen visszapillantó tükre sincsen, hogy maga mögé nézhessen, hogy akkor kanyarodhatok-e...


pöttty
(tag)

Tökéletesen egyetértek. Immáron 15 éve bringázom, napi rendszerességgel. Ebből 7 évet Pesten sikerült tapasztalatot gyűjtenem. UTÁLOM a Critical Masst, egyszer voltam régen, elég is volt. Annyi habzó szájú állatot, mint ott rég láttam egy rakáson, persze tisztelet a kivételnek. Emellett egyre több a bringás Pesten, ami nem is lenne baj, de amikor elengedett kormánnyal jön szembe a kedves emberke 40-el a felmart bicigliúton, azt már nehezen viselem...


Dany007
(veterán)
Blog

Hmm én nem bírom a bicikliseket. És városon kívül kifejezetten közveszélyesnek tartom a bicikli közúton való használatát.
Városon belül rendben van. A relatíve kis sebesség miatt ritkán okoz gondot 1-1 mozgó akadály, akarom mondani biciklis.
De városon kívül, ahogy - valljuk be - az átlag magyar autós 80-120 között tempózik, egy ~ max 40km/h val közlekedő biciklis nem más, mint mozgó akadály.
Megoldást kéne találni. Több bicikli út. Jóval több. Én általában 1/3-ad útszélességben szoktam kerülni a biciklist, azt érzem biztonságos távnak, nehogy véletlenül elsodorjam. Kedvencem mikor észreveszi, hogy ott vagyok mögötte, és elkezd hajtani, kapálózni, mint az állat, ilyen az egész bicikli kileng balra-jobbra. Ergo még körülményesebb kikerülni.
1-2x már majdnem volt balesetem is ilyen miatt. Biciklisnél vagy gyorsan kikerülöm, és remélem, hogy kamion nem jön szembe, vagy lefékezek és megvárom amíg lesz előzési lehetőség, vagy szűkre veszem a kerülés és ezzel a biciklist veszélyeztetem.

Másik kedvenc amikor beállnak mellém a pirosnál jobb oldalra. Ahová ugye nem nézek, mert nem számítók semmire és senkire se a jobboldalon. Aztán amikor elindulok, meg ő is, csak leseget meg anyázik, hogy majdnem leszorítom, pedig szó sincs erről, csak egyszerűen nem vettem észre, hogy jobb oldalon ott áll mellettem, kicsit hátul. Szerintem balesetveszélyes ez is.


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Mint sűrűn biciklizős, teljes mértékben egyet értek az egésszel.

Itt is manapság sok kerékpáros azt hiszi, hogy nekik mindent szabad. Főként a legjobb példa erre a behajtani tilos.. Tehát az egyirányú utcák.. És persze sokak mennek szembe, mert "nekik szabad"... De közben arról lövésük sincs, hogy ez csak akkor van úgy, hogyha ott van a KIVÉVE tábla... Na meg igen, ezzel vagdalóznak, hogy nem tanultak kreszt, hát bakkR, az alapokat akkor is ismerni kéne...

Szal.. Sajnos együtt kell értenem ezzel...

@Dany007: És ez miért van? Ád1, átalakították úgy a kreszt, hogy nem kötelesség a kerékpárutat használni..Innentől ez nem a kerékpáros hibája. (kivéve akkor ha fogalma sincs a közlekedésről). Ád2, sok helyen egyáltalán értelmes kerékpár út sincs, tehát kénytelenek vagyunk az autó/kocsi utakat használni...

[ Szerkesztve ]


kpal
(veterán)

A Debreceni Critical Mass az még egész türhető is.


ABE
(őstag)

Gyakrabban kéne ilyen őszinte, nem "hazabeszélő" írásokat látni. :R

Autósként nem nagyon, gyalogosként (és most már rolleresként) annál inkább fel tudnak bosszantani a biciklisek. Talán nem túlzás azt mondani, hogy 5-ből 1 olyan van, aki odafigyel, hogy szabályosan, biztonságosan, kultúráltan tekerjen. A többi beleszarik mindenbe, nem nehéz megutálni őket...

[ Szerkesztve ]


LK
(addikt)

Szisztok!
Sokszor járok dolgozni kerékpárral.A biciklisek morálja egyenlő a nullával. Ugyanúgy mint az autósoké.Gyenge rendőrség,törvények,és büntetés mértéke miatt sohasem fog változni semmi. Láttam már a Keresztúri úton keresztbe piroson biciklizőt! Jött a Hév és a keresztforgalom is!!! A pirosnál én vagyok az egyetlen aki megáll,mindenki átszáguld,miközben autók mennek keresztbe.Borzalom.
Ha jól tudom,már egyirányú utcába szembe is behajthatnak kerékpárral. Szóljatok,ha tévedek. A feleségem behajtott egy ilyen utcába kocsival,és szembetalálta magát egy családdal,2felnőtt két kisgyermek,szélességében teljesen elfoglalva az egyirányú utcát.
Lehet hogy állat vagyok,de ezt a két (saját gyerekeit,és az autónkat veszélyeztető) szülőt 20 botütésre ítéltem volna,azonnali végrehajtással....
Most divatba jött a kerékpározás,ezt akarják elősegíteni. DE! Ezt ésszel kellene! A könnyítésekkel csak azt érik el,hogy azt hiszik mindent szabad.

[ Szerkesztve ]


hackeeeee
(Jómunkásember)
Blog

Hát, ez igaz... :\


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Akkor hajthatnak be az egyirányú utcába, ha ki van rakva a "behajtani tilos" tábla és alatta a kiegészítő, hogy "kivéve bicikli". Egyébként nem, csak ez vacakul lett kommunikálva.


LK
(addikt)

Nemcsak a kerékpárosok szarnak bele a szabályokba,hanem a gyalogosok,és az autósok is. Tehát mindenki. (BKV járművekről és teherautósokról nem is beszélve.)


Dany007
(veterán)
Blog

A kreszt csak nemrég módosították ilyen formára. De én jópáréve ezt tapasztalom. Motoros, biciklis egyaránt bejön jobb oldalon, és megáll a kocsim jobb hátsó oldalánál. Így amikor a pirosnál elindulok, pont nem veszem észre, hogy ő is ott van, és ha mondjuk akármiért egy kis jobb ívet kanyarodok, már le is toltam szerencsétlen barmot.
Vannak idegesítőbb dolgok is. Amikor egymás mellett 2-3 biciklis megy. Ha jól tudom ezidáig ez is tilos volt. Aztán, hogy a mostani kersz változások ebbe is beleszólnak-e fogalmam sincs.
Én kifejezetten félek a biciklisektől az úton :) Túl lassan megy és túl bizonytalanul. Meg persze sokkal sérülékenyebb, mint egy autó. Szóval mindig odafigyelek rájuk, de van pár momentum, amikor nagyon fel tudják b*szni az agyamat.
Biciklisekben is tudatosulni kéne, hogy ők azzal a tempóval amivel haladnak, egy városon kívüli főúton akadályt képeznek, amit a mögöttük lévők meg kerülgetnek kifele, márha tudnak. Volt már olyan, hogy bele kellett fékeznem - mivel jöttek szemből - és hátulról majdnem belém jöttek. Nyilván a mögöttem lévő autós, aki nem látja még a biciklist nem számít rá, hogy egyszercsak 80-90-ről 30-ra lassítok, mert épp szemből jön egy busz, és a biciklis meg előttem.


Kevinmaster
(tag)

Folytatnám: nekem a kedvencem (ami mostmár legális is ugyebár) az egyirányú utcában szemből. Tudjuk, Pesten hogy néznek ki a belvárosi kis utcák, mindkét oldalon parkolók, eleve én is alig férek el, pillogok mindkét oldalra, mikor nyesem el valamelyik tükröt. És akkor megjelenik szemből a kollega, pókerarccal, én viszont becsokizok azonnal. Persze néhány méter után el is tűnik valahogy, valamerre, ő nem érzi veszélyt, de azért az én szemem előtt lepereg, ahogy átlibbenek rajta. Örülök, hogy ő azonnal látja a megoldást, de miért kell beparáztatni azzal, hogy befigyel szemből? I hate this.... :(((
Hozzátenném, hogy tíz évig közlekedtem bringával a városban, mindkét oldalt ismerem. És egyetértek a cikkel: ez nem közlekedési eszköz kérdése, ez emberi kérdés :(

Szerk.: most látom, hogy továbbra sem legális.

[ Szerkesztve ]


LK
(addikt)

Ebben az országban mindent sz..-ul kommunikálnak.
Régen láttam egy műsort,és abban a Skandináv országokról volt szó. Ott is hasonló viszonyok voltak az adófizetésnél,és a közlekedési morálnál is. Rögtön jó lett a helyzet,amint bevezették a fizetéshez mért büntetést. Tehát ott sem azért jobb,mert becsületesebb emberek élnek....


kételkedem
(addikt)
Blog

A biciklisek /és gyalogosok, autósok, taxisok stb/ egy jelentős része nem ismeri a KRESZ-t, egy további jelentős része bár ismeri, csak éppen lesz@rja. Ugyan úgy, mint a többi közlekedőt, vagy a többi embert.

Semmi bajom a bringásokkal, de azzal az őrületbe kergetnek, mikor 30-al mennek el mellettem a járdán, vagy lecsengetnek!


localhost
(Közösségépítő)
Blog

Nagyon szépen kérem, engedj meg egy pontosítást: Nem minden egyirányú utcába szabad szemből behajtania! Csak ahol ezt neked is (neki is !) tábla jelzi!

Csak ebben az esetben szabályos!

[ Szerkesztve ]


Kevinmaster
(tag)

Megengedem, szerkesztettem.... Nem ez volt a lényeg.


Tiszteletes
(aktív tag)

Az írás csillagos 5-ös! Csatlakozom az előttem szólókhoz.

Azt, hogy a kerékpárhasználatot KRESZ-vizsgához kéne kötni erős túlzásnak tartom. Sokkal inkább látok fantáziát, egy már több párt és civil szervezet részéről is felvetett kezdeményezésben, miszerint: A gyermekeknek igenis tanítsák meg az iskolában ezeket az alapokat.

Én sem állítanám magam egyik tábor oldalára sem, de maga a helyzet, hogy a két éve egy havi fizetésemből vásárolt kerékpáromon jó, ha azóta 15-ször ültem, akkor autósnak számítok.

Nekem óriási szerencsém volt, hogy az általános iskola első 4-évét egy poroszos-vasszigorral oktatott osztályban tölthettem, de a mai fiatalságnak erre már az alapítványi iskolákban sincs esélye. Közhely, hogy az oktatás nem csúszik, hanem száguld lefelé a lejtőn. Ha az iskolákban a régi szigor uralkodhatna, akkor akármilyen lumpen család sarjának volna esélye, nem primitív gyökér autóssá-kerékpárossá és gyalogossá válni. Képesek lennénk betartani a szabályokat. (Valóban ehhez erős, szigorú törvények és az azokat betartatni képes, potens rendőrségre is szükség volna, ellenben a mostani "párt-magánhadsereg" státusszal.)

És még sok ilyen gondolatébresztő írást kívánok az egész közösségnek!

Legyen szép napotok!


Dark Archon
(addikt)
Blog

Hát én járok kocsival is meg bringával is, de nehogymár a szabályt megszegő autósok miatt ne lehessen bringázni városon kívül. S már megbocsáss, de nem vallok be semmit, én nem szoktam száguldozni. Viszont elég fura a látásmódod, mert egy lovaskocsi, traktor, neadj'isten Babettával repesztő bácsika szintén mozgó akadály. Vagy azok se közlekedjenek?

Az én kedvencem meg, mikor bringával elöl állok a pirosnál, a köcsög meg mellém áll, aztán zöldnél elfordul jobbra, engem majdnem elsodorva... fordított helyzetben meg bringával nem állok be jobbról a kocsi mellé, hanem megállok mögötte. Egyébként tényleg valamiféle vizsgához kéne kötni a bringázást (jogsi azért túlzás lenne), akinek meg van jogosítványa, értelemszerűen erre nem lenne szüksége.

[ Szerkesztve ]

üzenetek