üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

jó cikk, nagyon szép, kulturált formában :R


ricshard444
(veterán)
Blog

:R


MrTwister
(őstag)
Blog

Én csak SSD-ről játszok már kb. 1-1,5 éve így a vincseszteres-gamer emlékeim meghalványultak, de jó néhány hivatalos oldalon beszaggatást, lagot tapasztaltak a "HDD"-s Diablo3 játékosok. Ha ez placebo akkor elnézést! :K


KAMELOT
(titán)

Én nem tapasztaltam semmilyen beszaggatást. WD320-as hdd-ről játszok mindent már jó pár éve.


arty
(veterán)
Blog

nem mindenkit zavar, ha huszompár fps-re esik néha a sebesség. engem igen.


#11302912
(tag)
Blog

Most oszinten kerdezem ezt. De az emberi szem nem 23 kepkocka/sec utan latja folyamatosnak a kepet? Ennek tudataban mivel a szervezetunk hardveresen keptelen latni a kulonbseget, 30 fps folott nem mindegy mennyivel megy a jatek? Ezt csak kerdezem, mert szerintem a 100 teljesen feleslegesebbol a szempontbol, ezert nem latom ertelmet a jobb vga-nak/pcnek sem annal ami a 30at biztositja minimumban.


Xaels
(félisten)
Blog

Sok sikert a 30fps-hez COD, BF multiban. Majd ha szarrá lőnek az esetek 90%-ában akkor rájössz, hogy mennyit számít.


Xaels
(félisten)
Blog

Na tessék itt egy 48fps-es Hobbit Trailer: [link] (jobb klikk link mentése) és nézz meg utána egy sima 24fps-es verziót, mondjuk ezt: [link]

Ha nem látod a különbséget jó neked, mert akkor tényleg nem kell sokat költened rendszerre.


Gyufaaa
(veterán)

:DDD :W :DDD Azért remélem végig gondoltad és csak vicceltél! :U

(#89) Xaels: Az de durván szép. 1280-as felbontáson néztem meg melóba, de még így is egy térben van az egész. Kutya!...

[ Szerkesztve ]


bozont
(veterán)
Blog

Tessék ezzel játszadozni és egyértelmű lesz a dolog szerintem. :)


ricshard444
(veterán)
Blog

Én is mindig ilyeneket linkelek be a témára,mert kész vicc ami megy körülötte :N


Gyufaaa
(veterán)

Ez tetszik. :D


Pug
(veterán)

Ezt mentettem is, tökéletes szemléltetése, hogy a gyors mozgások ábrázolásához, miért is nem elég a 25 fps. :R

[ Szerkesztve ]


Vigilante
(őstag)

Jó nagy baromságot írtál ide, de sebaj! :DDD Nekem spec már az is zavaró, ha 60 FPS alá zuhan a game, de eskü irigyelni tudlak ha neked a 30 FPS már jó! ;] Próbálj ki egy game-t 30 FPS limit-el, aztán meg próbáld ki ugyan azt 60 FPS-es limit-el! :R Ha nem fogsz érezni különbséget, akkor én megeszem a kalapom! :DDD

[ Szerkesztve ]


DeathAdder
(veterán)

Tegyük fel Te folyamatosnak látod a 23 képkockát, de mi van akkor ha orrba-szájba elkezdenek lőni rád, gránátokkal dobálni , vagy tegyük fel felrobban valami?
Akkor már nagyon nem 23 fps-ed fog lenni, más kérdés amire fentebb is reagáltak, teljesen igazuk van. Én a játékot akkor látom folyékonynak ha minden esetben megvan a 40+ fps.


Lacc88
(senior tag)

JÓ írás ! (:


Ygg
(senior tag)

Én is, nagyon jó!


#11302912
(tag)
Blog

Latod, te legalabb tudsz valaszolni ertelmes hangnemben. En is ugy ertettem, hogy mondjuk a legnagyobb csetepate kozepen lenne 30 fps. (pl nezdd meg az en gepemet, es far cry 3 ultran (ugyan dx 9ben) siman 30fps a legnagyobb csindaratta kozepen is. akkor hol ebben a baj? en ezt nem ertem. Mert ha a max fps 150 az ok. de a minimum minek legyen annyi?


#11302912
(tag)
Blog

Nos akkor leirom amit a postolt link odatol az arcomba. (60fps folott mar a monitorok nagyresze sem kepes megjeleniteni a kepet.) akkor mirol is magyarazol?

Ja, es 45 es 120 fps kozott amr abszolut 0 a kulonbseg... pont.

[ Szerkesztve ]


ricshard444
(veterán)
Blog

Egyben válaszólj,ne a topikot szemeteld szét :((( Te nemlátod,megértettük

[ Szerkesztve ]


bozont
(veterán)
Blog

Arról, hogy a 24fps lehet hogy folyamatosnak hat (filmeknél azt tegyük hozzá), de attól még korántsem az. De azon az oldalon megnézheted egymás mellett, hogy milyen motion blur-ral és anélkül. De nem csak az fps számít a folyamatosságban, például a monitor, vagy megjelenítő képfrissítése is nagy szerepet játszik. Ezért van az hogy egy 60Hz-es monitoron sosem lesz teljesen folyamatos egy pl 24fps sebességű videó, pulldown ide vagy oda.

Játékoknál meg 60fps felett, nem folyamatosabb lesz, hanem a több, másodpercenkénti információ jelent előnyt, ami ugye a különböző válaszidőkre is jótékony hatással van (amik összeadódva már nem biztos hogy olyan kis mértéket adnak). Az meg ugye megint másik dolog, hogy ebből nem mindenki profitál, jobban azok akik minél jobb reakcióidővel rendelkeznek. Én publicon sem igazán tartom fontosnak, de profik között akár döntő is lehet.
De ha tft monitorról beszélünk, akkor egyértelműen a 60fps az optimális (bár némelyik tudja a 75HZ-et, meg már van 120Hz-es is), hiszen akkor tearing sincs jelen (ami engem pl nagyon zavar) és a kép is gyors és szép folyamatos lesz. És igen, a 30 fps is folyamatos lesz, viszont sokkal lassabb érzetre, mivel 1 képkocka dupla annyi ideig van jelen, mint a 60 fps esetén. De érdemes utánaolvasnod a képfrissítés fogalmának, hogyan is működik ez a dolog.

Az meg nem igaz hogy nincs különbség, csak te nem látod, ami nem baj mert mindenki máshogy "működik". Ilyenkor illik hozzátenni, hogy szerinted. Mert én pl jól látom a 30 és 60fps közötti különbséget. Aztán persze lehet játszani még a motion blur effekttel, de én azt sem túlzottan szeretem, sokszor inkább kikapcsolom játékban. Jobb szeretem, ha végig éles marad a kép.


#11302912
(tag)
Blog

Ertem. Akkor lehet hogy csak az a hiba a rendszerben, hogy en meg nem jatszottam mai jatekokkal (pl far cry 3) olyan gepen ami elvinne maxon 100+fpsel. Kossz a valaszt. Majd kiprobalom mennyivel jobb ugy az elmeny. (csak meg nem tudom hogyan)

Nameg ahogy eszrevettem igazabol az szamit alegjobban, hogy mennyire porgos a mozgas. Ha a mozgasok emberi sebesseggel mennek vegbe (lsd. nem futsz ugy mint ahogy egy auto megy,) akkor meg kevesbbe latszik a lulonbseg.

[ Szerkesztve ]


7
(addikt)
Blog

Handral és a többiek: nyugalom, csigavér! Kissé agresszívebben szóltok egymáshoz, mint kéne.

+1: Szerkesztési időn belül ne kezdjetek új hozzászólást, ha nem feltétlenül fontos! (önmagában az, hogy más embernek szól a válasz, nem elég)


gbors
(nagyúr)
Blog

annyit érdemes még hozzátenni, hogy az alacsony fps miatti input lag igen gyorsan kritikussá válhat - igaz, hogy 30 fps esetén a képalkotás ideje csak 33ms, viszont a képalkotás módja miatt az input bevitele és a kép tényleges megjelenítése között ez az idő 2-3-szor eltelik. azaz míg 60 fps-nél 33-50ms a késleltetés, 30 fps-nél 66-100ms - csak a képalkotásra. anandéknak volt egy kiváló tesztje, ahol az derült ki, hogy 120-130ms teljes input lag már érzékelhetően rontja a játékélményt.


#11302912
(tag)
Blog

tehat ami a szemnek 30 fps az a pcnel valojaban 60 ezert is elegszik meg a legtobb jatekos 60 fps-el es nem 30al. igy mar vilagos. (mar ha jol vettem ki azt amit irtal.)


Ygg
(senior tag)

Lehet én értem rosszul, szerintem nem.
Pont azt fejtegeti, hogy a kisebb fps-nél nagyobb lehet az input lag, és az lesz zavaró.

Vagy rosszul mondom?


gbors
(nagyúr)
Blog

nem, ez nem a képmegjelenítésről szólt.

kicsit részletesebben: látod, hogy jön feléd egy rakéta, erőből megnyomod a "strafe balra" gombot. ami idő eltelik addig, mire a mozgást a képen is látod (ez az input lag):
- a jelenlegi kép renderelését befejezi (CPU) - 0 és 1 frame közötti idő
- kiszámolja a következő jelenetet (CPU) - 1 frame idő
- kiszámolja a következő képet a back bufferben (VGA) - 1 frame idő
- megvárja, amíg a back bufferben levő képet megjelenítheti (VGA) - 0 és 1 frame közötti idő

30 fps-nél a frame idő 33.3ms, tehát a teljes lag 33.3*2 és 33.3*3 között van - 66.6-100ms
60 fps-nél a frame idő 16.6ms, tehát a teljes lag 16.6*2 és 16.6*3 között van - 33.3-50ms


Ygg
(senior tag)

Akkor jól értettem :).


brd
(nagyúr)

Köszönjük a tesztet!
Tudom, nem kívánságműsor, de azoknál a teszteknél, ahol a HT Off érzékelhető javulást hozott, nem tudnád megnézni úgy is a játékot, hogy HT On, de a játék exe-jét korlátozod a feladatkezelőben a 0., 2., 4., 6. magokra (affinitás néven keresd), és úgy tesztelsz? Arra vagyok kíváncsi ezzel hogy a játék önmagával hasonul-e meg, amikor egy mag, 2 HT szálán fut, vagy egyéb rendszerfolyamatok akasztják-e meg, ha ugyanazon mag, másik HT szálán futnak mellette. Az első esetben ugyanis nem kellene kikapcsolni a HT-t, elég lenne az adott játékot úgy elindítani, hogy minden 2. magon futhasson csak.


kockaharcos
(senior tag)

Jó teszt lett, köszönet érte, és Gratula! :)

üzenetek