üzenetek

hozzászólások


benczeb
(aktív tag)

Hi, Nekem tetszik a cikk. Így, hogy 2 idegen nyelven beszélsz, kb. milyen fizetésekre lehet számítani. Pofátlan dolog ilyet kérdezni, azonban mégis kíváncsivá tesz. Szervereket is támogatsz? b

[Szerkesztve]


ollie
(MODERÁTOR)
Blog

Jesz, jessszzz... Ezentúl bolondembert fogjuk hívni, ha gond van. ;]


corlagon
(senior tag)

A mi SD-nk Indiaban van, ki lehet jonni veluk, bar a nyelvtudasuk nem egetrengeto. Elotte valahol Irorszagban volt, na az tiszta horror, neha mar a bekoszonesnel is csak pislogtam h miva' :)


Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Jó a cikk.
Kérném módosítani a szervíz szavakat szervizre -a topik címét már javítottam. ;)


Szőrös 
(veterán)

nna akkor felteszem a mancsom :DDD igaz ''csak'' ékes magyar nyelvterületen .


doc
(nagyúr)
Blog

csupasz pisztoly? :)
jó cikk, grat!
szerintem szívesen olvasnánk jó kis munkahelyi sztorikat is


Szaszati
(tag)

Huhú, hát ez nagyon tetszett! Nem lehet rossz egy service-deskesnek, egy ideje már én is foglalkozom a gondolattal, de hát egyelőre egyetem, utána majd talán. Egyébként még tényleg jöhetne pár sztori, a mulatságos fajtából, el tudom képzelni milyen jókat tud kérdezni a ''mezei júzer'' :D
Az idézet akár South Park is lehet, ott elég sokszor elhangzik.


tildy
(nagyúr)
Blog

Mint anno több évig helpdesk dispatcher és operátor, kijelenthetem, hogy a service -deskelés tök ugyanaz mitn a helpdesk. Ráasádul utóbbi érthetőbb is.
A helpdesk nemcsak lepattintja a problémákat és tovább p, hanem meg is oldja jó részét.
Jahmés ha már írsz róla:
a service desk nem foglalkozás, hanem egy program neve: Hp openview service desk a teljes neve, amely arra hivatott , hogy benne userproblémákta , új eszközt, új emebrt, satöbbi regisztrááljon az IT. Hozzárendelhetők emberekhez eszközök és alkalmazások.

Nekem havi 150-200 service desk logom volt (ennyit zártam én le, azaz ennyit oldottam emg) és ezen felül még kb uyganennyi volt, maelyet megfelelő személyeknek assignooltam. Szóval maradjunk annyiban, kőkemény helpdesk meló a service desk-es meló , és aki mást állít én annak nem hiszek. (5 évig helpdeskeztem, egy internetszolgáltatónál, és egy logisztikai cégnél l, tudom miről beszélek. )

Jahm és én megutáltam: agyi munka szinte nulla, hiszen te csaka pitiáner dolgokat oldod meg, hiszen a probklémásabbakat, nem hozzád tartózóakt úgyis assignolod a rendzsergazdának , alkalmazás adminnak, külföldi HD-nek, satöbbi.


[Szerkesztve]


tildy
(nagyúr)
Blog

[kép]
Pár magyarázat:
Ez egy service call, azaz probléma, ami megoldásra vár.
Due today, tehát még ma meg kell csinálni.
A logot az IT services Bu küldte , elérhetőségei a caller menüpontban.
A hp001serverrel van problémájuk , méghozzá az egyik vinyó beadta az unalmast .A deadline az , mikorra meg kelloldania problémát. Nincs még kiassignolva emebrhez, és még nem foglalkotztak ezzel a problémával.


2 évig használtam, nem rossz program, emailen is lehet küldeni rá problémát... Csak sokat kell vele bíbelődni, ezt beállítani,azt beállítani, prioritás, egyebek. Ráadásul ebből van a teljesítményértékelés is sok helyen. Namármost választhatsz:
minden telefonos és egyéb megkeresést felveszel bele, de akkor emgoldani nem nagyon marad időd, vagy csinálod rendesen a munkád, de akkor beregisztrálni nem tudod a problémát. Egyet tudok: jó pár évig látni se szeretném. És nem amiatt mert rossz program.


[Szerkesztve]


shev7
(veterán)

''Jahm és én megutáltam: agyi munka szinte nulla, hiszen te csaka pitiáner dolgokat oldod meg, hiszen a probklémásabbakat, nem hozzád tartózóakt úgyis assignolod a rendzsergazdának , alkalmazás adminnak, külföldi HD-nek, satöbbi.''

Akkor lehet megsem ugyan az a ketto ;)

[Szerkesztve]


Szőrös 
(veterán)

kézcsókom ITIL mond valamit magácskának ? :P


tildy
(nagyúr)
Blog

De számomra ugyanaz.

Ugyanaz a program, ugyanúgy te is oldasz meg problémákat. Az már egyéni szocproblém, hogy nekem a kisujjamban van egy adott problémát megoldani (mint ahogyna a rendszergazdának is kisujjában van usergrouphoz rendelni valakit, vagy csoportjogosultságokat beállítani) , amit meg megtudnék, de észjáratós munka, az meg nem az én hatáskörömbe tartozik, és muszáj továbbadnoma megfelelő személynek.

Szóval maradjunk annyiban, hogy egy és ugyanaz a kettő , legalábbis nekem az összes munkahelyen egyet jelentett , és az már csak az én bajom, hogy nekem agyuilag kevés ez a meló.
Őszinte leszek: az utóbbi két év servicedeskelése-helpdeskezése alatt szellemileg ingencsak leépültem. Még szerencse, hogy az egyik alkalmazás menedzselését, üzemeltetését hozzámrendelték, abban legalább volt kihívás.
-----------------------------------
torz on borz: nem igazán. Most hallom először.

Bár wikin van róla cikk: [link]
Itt azt írják :Service desk : This function is the single point of contact between users and IT Service Management.

[Szerkesztve]


tildy
(nagyúr)
Blog

Ez pl. alap helpdeskes munka '' nálam: kétségbeesett néni hív, h gebasz van a nyomtatójával, illetve eltűnt a bácsi felmeppelt hálózati meghajtója, két különböző nyelven)''
Hiszen: leellenörződ azt , hogy a nyomtató elérhető-e, be van-e kapcsolva, neadjisten kifogyott belőle a tinta (merthogy általában a userek csak annyit képesek mondani, hogy nem jó a nyomtató, de hgoy konkrétan mia baja azt ritkán) , megnézed ha hálózati , van e hálózati kapcsolata, netalántán IP-t ellenőrzől, elérhetőséget, satöbbi.

Felmappelt hálózati meghajtó: létezik-e, van e jogosultsága az illetőnek, elérhetőe-e a gép, és a többi.
Szal ez tök alap heldpesk meló.
Persze van ahol külön veszik így: heldesk dispatcher : ő csak felveszi a problémát, és kevesebbet old meg, és helpdesk -operátor , amelyik rohangál userhez , meg ilyenek.

[Szerkesztve]


Szőrös 
(veterán)

pontosan. az SM része az SD. így mint ''foglalkozás'' megállja a helyét bár tény és való a HP SD-t is így híjják ( lehet nem véletlenül :DDD ). Ja és HD bizony nem mindenhol ugyan olyan. van ahol biza tényleg csak hibajegy rögzítés és továbbítás megy aztán hali.


tildy
(nagyúr)
Blog

Viszont nagyon sok helyen a helpdesk nemcsak diszpécseri funkciót lát el. Sőt eddig aháyn cégnél dolgoztam (Interware,Pannon, Siemens, DHL ) mindeggyiknél a helpdeskes az volt, aki közvetlenül segít a usernek ha valami gondja van, a user a háttérben dolgozókkal nem tartja a kapcsolatot . (És nemcsak a telót veszi fel, és adja tovább a problémát)
Már a neve is HELP-DESK. Nem véletlenül.

Azt , amiről ti beszéltek mint helpdesk , leginkább technikai call-centeresnek lehetne hívni :U

Egyébként igazad van tévedtem . Bár én még így sem igazán mondanám külön foglalkozásnak, hanem inkább egy rétegnek, egy csoportnak .

[Szerkesztve]


TompapaTM
(csendes tag)
Blog

Na, még egy ex-DHL-es... :O


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

@Tildy: igen van a HP cucc, egy ideje a KRAFTnál mint human exchange interface is dolgozom (Peregrine ->HP Service Desk), én annyira nem szeretem, nekem az SC a kedvencem...

@sztorikat még magozok!


@Viktor: sry, olyan konzekvensem használtm, majd javítom...

@Tildy again: nekem mondjuk a szerződésemben is Service Desk Agent van, és az ITIL szerint is úgy van (Help Desk kontra Service Desk) ahogy én tudtam (pontosabban onnan vettem)


tildy
(nagyúr)
Blog

Itthon szerintem nem a wikipediás megfogalmazást értik többségében helpdesk alatt. De ki tudja, akár tévedhetek is. Mint írtam én eddig nem atpasztaltam lényegi ''szétválasztást'' az eddigi munkahelyeimen. Sőt a legtöbb hirdetést is általáabn így adják fel, miközben arról a melóról van szó, amilyet az angol wiki szerinti servicedeskes csinál:
[link][link]

Tompapa: mert?


yash
(senior tag)
Blog

ez itt nem a prohardver.HU? ;] mert ez a sok idegen szó... jóhogy senki nem tudja, ki mit csesz el, ha azt se tudja, mit csinál :D


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

én a saját (illetve a régi magentás) ITIL-t tudom felhozni, azok alapján mondtam, h mi micsoda (information and technology infrastructural library)


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

de.
HU.

csak ezekre sokszor nincs más kifejezés - a rószaszínek a szerződésembe azt írták, h ''szervizpult asszisztens''... :F wtf, mi?


hcl
(félisten)
Blog

Nemtom, én most jelentkeztem helpdeskesnek a munkahelyemen, ott pl. nincs ennyire éles határvonal. A helpdeskeseknek is elég sok olyan teendőjük van, amit sok más helyen a sevicedesk csinál, de hát ez gondolom cégfüggő.

Aztán lehet drukkolni hogy felvegyenek :)


jerry311
(nagyúr)

''E for Spain''???

Ilyet egy indiai sosem mond. E for Elephant.

(UI: mellesleg ez E for Spain-ben sincs hiba, hiszen a spanyolországhoz 'E' betű tartozik az autós országjelelések közt :DDD)


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

most hazugnak nevezel? :DDD :((

hidd el, h mondják. én magam is hallottam, akik az inidánokkal beszélnek naponta, kétnaponta hallják..

amúgy Efor Spain azaz E->Espanga...

[Szerkesztve]


tildy
(nagyúr)
Blog

Oké értem én, csak ne csodálkozz, ha valaki kisujjból lehelpdeskezi ;) ;)


menpee
(aktív tag)

Hehe, hogy mennyi IT Crowd-os arc mászkál erre! :C

- Hello, IT. Próbálta már újraindítani?
- Próbálta már beindítani?


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

ááá, az elmúlt 2,5 évben már kurv@ra megszoktam... de nem adom fel, kijavítom őket... :DDD


biker
(nagyúr)
Blog

6 rész it crowd megvan, létezik belőle több is? :)


biker
(nagyúr)
Blog

sokszor érzem azt, hogy milyen jó is az ilyen meló, de nagyon hamar kibukok, mikor olyannal hív ismerősöm, hogy pl avast frissítés: mit nyomjak? mit, b+, tovább, tovább, igen, kész.
ez a jelszócserés kb ilyen lehetett...

de nálunk pl laptopok vannak az irodában.
felhív a titkárnő, egyszercsak kikapcsolt.
nézegetem, már szedném szét, mikor eszembe jut valami, bemászok az asztal alá, hát nem ki van kapcsolva a kapcsolós elosztó, és lemerült az akku? :(

(ja, nem HD-s vagyok, csak kéznél vagyok a cégnél mindíg :) )


he7edik.
(addikt)

A hardver boltosoknak van topikjuk a Help/Service Desk miért nincs?
Kellene egy :D


menpee
(aktív tag)

Ja indult a 2. évad, ez úgy tűnik, teljes lesz, mivel már 4 rész kész. És eléggé durvák, olyan szolidan sírvaröhögős néhány jelenet. :C


tildy
(nagyúr)
Blog

Ne javítsd, ki, nekik is igazuk van : [link]
ha jól értem része a service desknek ;)


moma
(őstag)
Blog

Egyébként a fórumokban való segítségnyújtás valami igen-igen hasolónak tűnik, mint ez a service desk-es dolog. Lehet felvételinél kérhetnék az ember posztjait :DDD


neduddki
(nagyúr)

HI!

MOric? akkro edes???:- ))

udv

neduddki


koob
(senior tag)

Ha már Lo(tus)No(tes):
hogy lehet lementeni olvasható-szerkeeszthető formátumba (text, word...) az összes levelet?


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

az bezony... :DDD


koob
(senior tag)

bolondember help! :)


f_sanyee
(senior tag)

a fizetés érdekelne engem is, ilyesmi állásokat is nézegettem. kezdőként mennyit lehet keresni vele?
köszi választ.


jerry311
(nagyúr)

Hát, nekem még nem mondott gangeszparti csak 'E for Elephant' meg 'I like India' (ja, persze szeretem India. :DDD). 'E for Spain' eddig kimaradt az elmúlt több mint 1.5 évben. :))


biker
(nagyúr)
Blog

volt egy jó youtube-os video
amcsikat kérdeztek utcán, mondjon egy országot ''jú'' kezdőbetűvel (gy. k. ''U'')

volt ott ukrajna, yugoslavia, uk, minden, és 0db usa :)
ja, de volt asszem utah, csak az nem ország :D

szóval bármi lehet...


jerry311
(nagyúr)

Persze, bármi megtörténhet. Előbb utóbb a gangeszpartiak is rászoknak majd a vörösboros marhapörköltre. :DDD
Egyébként volt benne USA. De azt nem a járókelő mondta ki, hanem a riporter kérdezett rá, hogy mi lenne ha a saját országát az USA-t mondaná... :))
Na mindegy, addig jó amíg ilyen hülyék. Addig megélhetek a hülyeségükből.


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

én nem tudok róla, h lenne ilyen lehetőség (az nem azt jelenti term. h nincs is), holnap rákérdezek a benti SME-s arcoknál...


tildy
(nagyúr)
Blog

180-200E bruttótól kezdődik általában.


f_sanyee
(senior tag)

köszi a választ.


bolondember
(MODERÁTOR)
Blog

cégtől függ.
Tildy a nagy átlagot jól eltalálta...

én (eddigi tapasznyalataim alapján azt mondom, h 150-250k.


Szőrös 
(veterán)

esetleg file->export ? 6.5-nél müxik :D


DarkByte
(addikt)
Blog

Dettó ez jutott eszembe. :D
És a második évad egyébként tényleg sokkal őrültebb mint az első. Az 5. rész 2 napos ha jól emlékszem. :U

[Szerkesztve]


TompapaTM
(csendes tag)
Blog

Nem nagy zsozsó....


#16741888
(őstag)
Blog

Jó a cikk:D, a dolog pikantériája hogy magamra ismertem, az említett osztrák magenta cégnek vagyok most még felelőse KV:DDD, kicsi a világ.

Elég durva felismerés volt, jééé ez az én csoportomról beszél.:DDD a Pszicho csaj, már opsman.:DDD


koob
(senior tag)

tudtak valamit mondani?

üzenetek