[Re:] [kisza25:] FIAT TIPO 5 ajtós (2017) 1,4 16V 95 PS - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Chaser
(titán)

itt találtam


kisza25
(félisten)
Blog

Kicsit utána olvastam, 2011 óta gyártják, már 1500-as fordulatnál tudja a nyomatéka 80%-át, 2500-nál már 93%-át, 152Nm amúgy a max nyomatéka, idén 1,2 M db-ot gyártottak belőle.


Chaser
(titán)

és ezek jó v rossz értékek?:) majd ha aktuális lesz beleásom magam a témába


Gézengúz
(addikt)

Kopptól-koppig mennyit fordul benne a kormány?

Ezt csak úgy mellékesen. Olvastad?

[link]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Ez egy állítólagos megbízható japán váltó a Toyota kezei közül.
Nagyon sok teszt és leírás van Török oldalakon. Érdemes utánanézni ha egyszer aktuális a dolog.

Van egy emlékezetes cikk, bár nem találom. Hogy egy taxivá alakított 1.6-AT kombó ami épp fentebb említett, milyen körülmények között használják és hogy bírja. Ha jól emlékszem a három év alatt 120,000 futás teljesítményt kapott. 70% város tette ki.

Ha megtalálom belinkelem. :)


kisza25
(félisten)
Blog

Nem tudom, majd megnézem.
Ez a számítás több sebből vérzik, egyrészt elfelejt számolni az első használt focus árával és, hogy az mennyivel volt több, mint az önereje buta úrnak, most nem 11% a thm, hanem 6- 8%
Nem kapsz infláció felett 3%-ot, konkrétan 1% kamatot adnak.
Ez az autó nem 5,2M, hanem csak 3,75M. És nem áll szándékomban 5év múlva lecserélni.
A kia ceedet 3,1M vettem és 5 év múlva 2M adtam el (született gyerek, az meg csak 3 ajtós volt) ez 1,1M bukta, Ő ennyi idő alatt 3,55M buktával számolt a focusnál.
A használtnál 80eFt + költség+ 500eFt bukta 5 év alatt 900 eFt tehát mindössze 200eFt a különbség.
Meg én kp-re vettem az autókat.
Nagyobb értékű autóknál jobban kijön az okos/buta úr.
A piac változásaival sem számol. Már most nem kapsz szívóbenzonest csak elvétve. Suzuki vitara-nál pl azt eredményezte, hogy az 1,6 szívót kivezeték és 1.0 t lett helyette, hogy a használt 1,6 drágább az újkori áránál, vagy 2 évesen is csak párszáz bukta van.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Nem csak ez, olvass bele a többi cikkébe is. Sok számítása több sebből vérzik.
A használt cipő - új cipő hasonlatod tökéletesen helytálló. Ha valaki megengedheti magának, hogy új autóba üljön az tegye meg főleg akkor ha eladáskor közel ugyanott lesz az ember mint ha egy használtat vett volna. Nem is kérdés.


kisza25
(félisten)
Blog

Persze a használatra vett autó sose lesz jó befektetés, költségesebb dolgot nem nagyon lehet venni:P
Itt vidéken muszáj, sőt, páromnak is van autója (igaz azt örököltük) munkába járni és gyerekért menni a bölcsibe.
Nem tudjuk egy autóval megoldani, mert nekem meg folyamatosan kell az autó a munkámhoz.
A másik dolog meg, ha senki nem venne új autót, hogyan venne okos úr használtat ;]

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

A linked régen volt frissítve.
Talán az is közrejátszik, hogy a mai kamatok mellett borul a számolás eredménye.

Én 2017 júliusában vásároltam egy új városi autót magamnak.
A járműmegvételéhez szükséges hitel 7.730 euró volt, három éves futamidővel.
A kamat 58 euró 57 cent. Nem havonta, nem évente hanem összesen, mert 0,49%-ra kaptam meg a hitelt.
Ez az összeg, egy kétszemélyes ebédre sem feltétlenül elegendő egy jobb étteremben.

A másik, talán érdekesebb kérdés, az évenkénti elszenvedett értékvesztés.
Ennek kettő megközelítési van.
Lehet konkrét összeget számolni vagy a vásárlási érték százalékában meghatározni.
Az utóbbi akkor jó, ha egy jármű kiváló értéktartását akarják kihangsúlyozni.

Németországban az összegszerűen legkevesebb bukást a Dacia biztosítja. Gyakorlatilag a legolcsóbb autókat gyártják. Egy értéktartó luxus autó, néhány év alatt többet veszít az értékéből, mint egy új Dacia ára. :D

Nyilván mindenki maga dönti el, hogy az igényei és lehetőségei hova pozicionálják az autóvásárlását.
Ezen esetben lehet számolni, hogy mi az okos és mi a buta megoldás.


kisza25
(félisten)
Blog

+1 nem lehet egy sablonnal számolni, és folyamatosan változik a piac is. Most a szívóbenzines használt autók drágábbak a velük egyidős dieseleknél, amik 1-1,5M Ft drágábak voltak új korukban.
Márkánként is nagy a szórás suzuki, toyota, honda, kia, hyundai, dacia... nagyon tartja az árát, de ezek alapból is olcsóbbak a premium márkáknál, tehát alapból kisebb a bukta...
Úgy látom nem tudunk leszakadni az új vs használt témáról hiába kértem:P

[ Szerkesztve ]


kisza25
(félisten)
Blog

Na ezt az új vs használt flameet szeretném lezárni, ezt a blogot azoknak csináltam, akik szeretnének/ gondolkodnak ilyen autón, de nem találtak róla infót, mindenki vegyen azt amit jónak lát, én senkit nem fogok rá, vagy lebeszélni/B] :R

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

itt az állítólagos nekem kevés lesz, nem szeretnék gtk-t venni ( : de majd jövőre beleásom magam


kisza25
(félisten)
Blog

A fő alkatrészekre van 5 év /100e km, meg egy autómata váltó sem gtk cserélni, de ha így állsz hozzá vegyél manuálissal, mert előbb utóbb minden autómata váltó karbantartásra szorul


Chaser
(titán)

az oké, 5 év után a kérdés:) karbantartani mindent kell, az nem mindegy mennyibe kerül, a p206-nál is alapból cserés a hátsó futómű és híd együtt 120-150e km közt,, de nem fél milliós kategória
ha meg már lúd legyen kövér - automata :) -, de majd jövőre eldől


kisza25
(félisten)
Blog

Mondjuk nagyvárosba laknék én is automatát vennék, a fene se kuplungolna annyit minden nap.
Viszont ide vidékre felesleges.


Chaser
(titán)

hát jah, pesti faluban kicsit sűrűbben kell nyomkodni mindent:)


Hieronymus
(addikt)
Blog

Azt gondolom, hogy nagyon sokat elmond, a garancia feltétel.
Az öt év mellé nem mindegy, hogy 100 vagy 150 ezer kilométert vállal be a gyártó. Esetleg 7 évet, mint például a KIA.


kisza25
(félisten)
Blog

Pár éve még 2-3 évnél többet senki nem adott garanciát.
Ez is egy marketing fogás.
Amúgy meg ha többet vállalnak beépítik az árba. Pl. A tipo 3,59M a kia 4,5M az alap ára, ok picit jobban felszerelt, de kisebb.
Lásd suzuki aki egy biztosító társasággal szerződött le és minden eladott turbós autó után fizet a biztosítónak 140eFt-ot és így tud vállalni 10 évet a motorra, váltóra, turbóra. Természetesen annyival drágábban is tudod megvenni, mint eddig, mert beépítették az árba.
És igen, pont ezért csinálják, hogy elhitessék, hogy velük jobban jársz, mert nem romlik el.
Nekem ugye kia ceed, hyundai i30 és i20 volt ezelött.
Sokkal hangosabbak voltak, mint a tipo, a motort nem is, de a kerekeket nagyon lehetett hallani. Ez mellett mindegyikben nyisszogott valami, ez a tipo sokkal merevebnek tűnik és az úthibákon is simában megy át. A belső anyaghasználat is csak egy kicsivel volt jobb, az i20-ban konkrétan nem volt semmivel sem jobb, de az ugye B szegmens.
A kopó alkatrészekre azoknál is csak 2 év van, a fő alkatrészekre van több.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Lásd suzuki aki egy biztosító társasággal szerződött le és minden eladott turbós autó után fizet a biztosítónak 140eFt-ot és így tud vállalni 10 évet a motorra, váltóra, turbóra. Természetesen annyival drágábban is tudod megvenni, mint eddig, mert beépítették az árba."

Ez önmagában nem gond. Ennyivel többet is ér az autó, mivel javítás esetén sokkal nagyobb lenne a számla.

A garanciális szolgáltatások átlagos költsége eddig is bele volt kalkulálva az árba. A hosszabbért nagyobb a kalkulált összeg. Nyilván a gyártók közötti verseny okán, nem lehet túlzottan magas többletet kérni a megnövelt garancia idejéért. A gyártási minőségnek is javulnia kell.


sanzi89
(addikt)
Blog

Gratula az autóhoz! Mi kb. egy éve vásároltunk 4.2 millióért egy Tipo Sedan Open Edition-t pár extrával (digitális klíma, téli kerékszett meg pár apróság). Idáig 10.000 km-t raktunk bele, de sajnos vannak hibák a kocsival.
- Az automatikus csomagtérajtó nyitás nem mindig működik. Garanciában cserélték már a gázrugót, de ugyanúgy rossz. Olyan, mintha a mechanika alapból szar lenne, a holt ponton nagyon nehezen lendül át.
- A szellőztető rendszerben valami zörög, olyan ventilátor csapágy hangja van. Nagyon zavaró, folyamatosan ciccereg. Kétszer vittük már vissza garanciába, csináltak vele valamit, 1-2 napig jó volt aztán ugyanolyan szar. Januárban visszük vissza megint, ekkor már elvileg cserélik a komplett egységet, bármi is legyen az.
- A beltér is lehetne jobban összerakva. A kormányon a tempomat vezérlő panelje minden gombnyomásra recseg, az összes ajtó behúzón érezni az ajtó becsukásakor, hogy mozog az ajtóhoz képest egy keveset, valamint ha dimbes-dombos, rossz úton megyünk az autóval, akkor az ajtó szigeteléseknél nyikorog az egész kaszni. Mintha csavarodna össze-vissza, ezért elmozdul az ajtó, ami nyeszteti a gumitömítéseket, ami kiadja a hangot.
Mi 13 éves korában cseréltük az előző autónkat (Fiat Albea) amit szintén újonnan vettünk, ezt is kb. ennyi ideig tervezzük használni. Kívülről a mai napig nagyon tetszik, vezetni is jó, de ezeket a nyikorgásokat, recsegéseket nehezen tűröm. Egyelőre hordom szorgosan vissza garanciába, remélve, hogy megjavítják.
A céges Ford Fiesta és Skoda Fabia sem jobb, azok is zörögnek, zajosak. Ezek a belépő kocsik ilyen rosszak volnának? :U

[ Szerkesztve ]

üzenetek