Mondom, hogy nem érted.
[Re:] [Mr X:] Bömbi-blog, első rész - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Igen te a gyorsulásra és az ahhoz szükséges befektetett munkavégzésére alapozod az egészet ami végső soron meghatározza a vegebességet is.
Ha behatárolód a nyomatékot akkor be tudod határolni a fordulat számot is, hiszen nem lehet a végtelenségig emelni, mert a centripetális erő nagy úr.
Csak ugye ezt te nem érted mert csak az elmélet megy.
Majd ha láttál már belső égésű motort közelről és érted is miért működik akkor tudjuk folytatni addig gondolkodj el azon hogy egy méter átmérőjű tömör hengeres tárgynak mekkora a maximális fordulatszáma akkor, ha jelenleg elérhető legnagyobb szakító szilárdságú anyagból készítjük
Tikakukac
(titán)
Autószerelő barátomnak van 159-ese. Imádja, de kellett másik autót vennie mellé. Azt mondja mindig, ő ezt inkább nézegetni szereti amúgy is, és az autó ehhez asszisztál vastagon
159-es 2.4JTD-t is nézegettem, de minden tulaj beszámoló ja úgy végződött, hogy hengerfejes lett. Így passzoltam. A 156 2.4-ese ebből a szempo tból sokkal jobb konstrukció.
Tikakukac
(titán)
Az elvben egyik legjobb 1.9 dezső van benne. Motorral van a legkevesebb gubanc, minden másal inkább
A 320D E46 mellé is van egy Corolla amúgy, kérdés, ennek amúgy mi értelme
Ó, itt is megvan még az S60, most asszony jár vele, illetve egy darabig még megtartom az öreg Bravo-t tartaléknak.
Azt nem érted, hogy az autót a teljesítmény hajtja. Nem a nyomaték.
(#4) Krugszvele Akkor legyen 700 kiló a kocsi, mert kb. akkorában elég 50-70 ló.
[ Szerkesztve ]
És még mindig, igen értem, a de a legfontosabb adat számodra is a 0-100 Hany másodperc ugye?
Na az a nyomatéktól függ és annak eloszlása a nyomaték-teljesítmény görbén.
Vagyis meghatározza az autó dinamikáját.
Vagyis a nyomaték szabályzással szabályzód a teljesítmény és w hülyegyerek faktort.
Gyok2
(aktív tag)
Nagyon úgy tűnik, hogy te nem érted. Wikipédiából:
A teljesítmény mértékegységeit a mechanikai munka mértékegységeiből származtatják az idő mértékegységével osztva. Az SI-egység a watt (W), amely egyenlő a joule osztva másodperccel:
1 W = 1 J/s
1 metrikus lóerő = 75 kgf·m/s = 735,499 W (Ezzel a teljesítménnyel egy 75 kg tömegű testet 1 másodperc alatt 1 méter magasságra lehet felemelni. 75 kg súlya a nehézségi gyorsulás 9,80665 m/s² szabványértékével számítva 735,499 newton.)
Itt is jól le van írva: [link], de a lényeg:
A teljesítmény egyenesen arányos a forgatónyomatékkal és a fordulatszámmal.
Most tényleg itt ülök megdöbbenten ti még sosem hallotattok a nyomaték szabályozásról?
Igen létezik és annyit tesz, hogy fordulatszám függően változtatják a teljesítményt.
Ezért próbáltam elmagyarázni, de nem sikerült.
Ha behatarolod a nyomatékot azzal a teljesítményt is hacsak nem gázturbinás hajtással rendelkezik a jármű.
Vagyis a Teljes karakterisztikája meg van adva a járműnek
És ellentétben a teljesítmény szabályozással elég komolyan behatárolja a hülyegyerek faktort. Ahogy nő a fordulatszám úgy csökken a gyorsulás.....
Így már értitek vagy még mindig én vagyok helikopter?
Gyok2
(aktív tag)
Akkor még egyszer, a teljesítmény (W/LE), a nyomaték és a fordulatszám függvénye.
Akkor számolni kell, egy villanymotor esetén mennyi lesz a gyorsulás ha limitálóm a nyomatékot is?
Érted a teljesítményt szabályozzuk fordulatszám függvényében. Ti csak a max teljesítményről beszeltek, én meg az egész fordulatszám tartományról.
Vagyis egy villanymotor le tudja adni 0 fordulat számon is a maximális teljesítményét? Mert felvenni felveszi.
A billenési nyomaték ami mérvado ebben az esetben... mit ad az ég hát megint nyomaték nem teljesítmény.
Ha azt limitáljuk akkor a gyorsulást is limitáljuk hiszen folyamatosan változik a teljesítmény fordulatszám függően.
Érted????
Ez volt az eredeti felvetésem
Az hogy ti végtelen felbontásban minden fordulathoz külön teljesítményt akartok társítani mert csak azért is teljesítmény ne az én bajom legyen, mert még tudom egyszerűbben oldani.
Ennél egyszerűbben nem tudom leírni, anno a zseni aktakukacok kitaláltak az MTZ verebességet 25 re lehet korlátozni az adagoló ütköző csavarjával.
Mit ad isten a teljesítmény is leesett ami nem lett volna probléma, de megint mi volt a baj? Nem volt nyomaték, vagyis többet erőgépnek használni attól függetlenül hogy a teljesítménye elegendő lett volna.....
Gyok2
(aktív tag)
Ha elolvastad volna a cikket, értenéd, de nem. Összefoglalom neked.
A nyomaték és a fordulatszám adja meg a teljesítményt, vagyis 100 LE-t előállíthatsz alacsony nyomatékkal magas fordulatszámon, meg magas nyomatékkal alacsony fordulatszámon is (benzin/dízel).
Ahogy az is könnyen belátható, hogy egy 3.0 V10 F1 motor ~3-400 Nm nyomatékkal tud 900 LE-t ~20000 fordulat környékén, míg egy 2.0 turbó benzin is tud könnyen 3-400 Nm-t 2-300 LE teljesítménnyel. Egyértelmű, melyik megy jobban.
Ha elolvastad volna amit írtam, akkor egyértelmű hogy egy egy belső égésű motor amit sorozat gyártanak pl egy autóhoz sosem fog forogni 20000rpm. Tudod....
És még mindig az eredeti leírásban én korlátoznám Mindkettőt.
Ha elolvastad volna....de nem mert csak a teljesítmény......
Nyomaték nélkül alacsony fordulatszám tartományban nincs teljesítmény ugye?
Nincs....
Vagyis ha nincs teljesítmény nincs gyorsulás sem.
De akkor mindegy, ha ez senkinek sem világos akkor tényleg bennem van a hiba
[ Szerkesztve ]
Már csak egy dolgot tudok tenni
Ha nyomaték X fordulatszám <max teljesítmény akkor nyomaték=max nyomaték
Különben nyomaték X fordulatszám =max teljesítmény
Így érthető?
Gyok2
(aktív tag)
Tényleg, mintha direkt lennél ennyire értetlen.
Javaslom nézésre a Totalcar Erőmérő sorozatát, ott egyértelműen látható, hogy miről szól ez a dolog, de az látszik jól, hogy a fordulat emelésével nő a teljesítmény, míg a nyomaték lehet akár konstans, mindegy, hogy benzin/dízel, szívó/turbó, a karakterisztika/hangolás adja a végső számokat/görbéket.
[ Szerkesztve ]