Nem nem pornószínész voltam
[Re:] [Mr X:] Bömbi-blog, első rész - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Pedig itt is, ott is lehet kiadós orálozás. 😁
Az egy C270-es Merci. Sógorom tavaly ezzel koppant villanyoszlopba 98 km/h-val egy agyvérzés folyományaként.
Elf
(aktív tag)
Van egy autója. Használja sokat.
Eladja és 150km után teljesen mozgásképtelen a kocsi.
Ezt így hogy? Sima véletlen?
Jó kis szopóroller lesz ez, követem a topikot érdeklődve.
350 km után, de jogos. Viszont mentségére legyen mondva, előtte én sem éreztem rajta semmit.
LaciCRM:
254000 kilométer van az autóban. Elvileg valós, minden modulja ennyit mutat.
Tikakukac
(titán)
Oh igen E46 kombi.
Uncsi is úgy gondolta a bajor prémium lesz a tuti, ő egy 320 dezsőt húzott be. A kocsira ráment a vételár (és elvben eleve egy jót vettek, hogy ne így legyen) és még mindig nem jó.
Viszont mivel ez az új magyar Swift ezért legalább szerelő meg fórum van hozzá. Csak tárca is nyíljon mellé.
Válltóolajat is cseréltél vásárlás után? Vagy legalább megnézted milyen állapotban van?
Én vétel után egyből cseréltem (2gen Avensis), igaz horror áron mert bonyolult cserélni. (megadott hőmérségleten kell lennie, szűrő is gyári, gyári tömítés kell..senki nem vállalta csak a márkaszervíz) Az előző tulaj nem tudta megmondani hogy volt-e cserélve azaz szerinte nem volt. Hibát nem tapasztaltam de olcsóbb az olajcsere mint a váltófelújítás.
Bár magán a pálcán is fel van tüntetve hogy nem kell cserélni én valahogy nem hiszek olyan olaj létéezésében ami elmegy közel 300k km-ert és nem esik szét. Az avensisben barna volt az eredetileg rózsaszín áttetsző olaj.
Előző astrámban sem cserélték látszólag az automata olaját és szürke fémszínű volt ami benne volt, az R-et kissé ütve vette be (egyik szelepje szar). Csere után nem javult meg csak enyhültek a tünetek azaz télen hidegen nem ütött akkorát. De új tulaja boldogan használja tovább. (abban óra szerint 280ekm volt, a valóságban meg lehet a duplája is)
Valahol biztos le van írva mikor kell cserélni. (60-90ekm között szoktak lenni)
Elméletben egy automata válltó ugyan annyit kell hogy bírjon mint egy kézi.(itt most a hagyományos olajkavargatósra gondolok, nem a mai robotizált csodákra)
Ajánlott egy kínai 800ft-os elm327 hibakód olvasó is valamelyik rekeszbe bedobni, így út mellett egyből rá lehet nézni valamennyire.
[ Szerkesztve ]
Szerintem nem érted, hogy mit jelent a nyomaték meg a teljesítmény.
A nyomaték TELJESEN MINDEGY, az egyetlen dolog, ami számít, az a teljesítmény.
A hétvégi kiruccanás utánra volt beütemezve, gondoltam 5 napot kibír. Tévedtem. Itt nem vészes a csere, alulról könnyen szerelhető. Pár óra alatt megvoltam vele.
Tikakukac:
Szerelő van a családban, ha valamivel esetleg nem boldogulnék. Alkatrészek is baráti áron vannak kedvezménnyel. Az S60-hoz sem olcsóbbak a cuccok, ráadásul, ha olyan dologról van szó, E46-ot minden bokorban bontanak.
[ Szerkesztve ]
Tikakukac
(titán)
Mikor állsz a horvát parton és nem megy a verda a szerelő sem sokat segít Valami cső para volt ott is. 130k volt csak a csövek ára, mindegyiket kicserélték a kocsiban ami motortér. 2 nap meló ráment.
Barátinak meg baráti. Csak jó sok kell belőlük meg a prémiumhoz képest baráti maximum. Tipik majom-banán kombók az E46-ok. Plusz a rozsda. God.
Szerk.: S60 is prémium, ahhoz is drága minden, ami nem Ford egyen cucc.
[ Szerkesztve ]
Idős autóim voltak mindig, ez az ottmaradás mindig benne van a pakliban. Épp ezért tartom magam karban az autóimat, hogy ne járjak így. Első saját automata, bele is szaladtam, legközelebb már tudni fogom, mire figyeljek.
Az olasz autók után nem ijedek meg ettől a betegágy dologtól. Ott is riogattak, hogy mindig lesz vele valami. A Bravo és a 156 voltak az eddigi legmegbízhatóbb autóim. Az Alfával megjártam Lengyelországot, Horvátországot, jónéhány kilométert beletettem.
Majom vagyok, de a banán megvásárlása sem jelent gondot. Nem azért vettem ilyen autót, mert erre futotta, hanem mert minig tetszett. A rizikókkal tisztában voltam, ezért is nem a kínálat aljáról válogattam. A bal hátsó sárvédőn lévő, kezelhető szintű rozsdát leszámítva az autó nem rohad sehol, alul sem. Épp ezért választottam ezt. A régi 30D motor pedig megbízható konstrukció.
Ha te így gondolod akkor nem tudom.
Maradjunk annyiba, hogy próbálj ki egy egy autót ami 100Le de 1Nm a kerekekre leadott nyomaték és szintén egy 100 lovast ami 100Nm tud leadni a kerekekre.
Aztán folyhatjuk
Mondom, hogy nem érted.
Eleve nincs olyan, hogy egy motor teljesítménye, teljesítménygörbéje van. Nyomatéknál szintén. A legtöbb nyomatékkal kapcsolatos félreértés abból adódik, hogy a maximális nyomaték és a teljesítmény mértékéből szokás afféle intutitív szinten megbecsülni a nyomatékgörbét (ami azért nem egy túl megbízható módszer).
A nyomatéknál meg mindig a motor nyomatékát adják meg, az, hogy a kerékre mennyi nyomaték jut, abból nem derül ki, mert ugye az autókban szokott lennie egy u.n. "nyomatékváltó" (vagy konyhanyelven simán váltó), ami pont arra való, hogy a kerékre tök más nyomaték jusson, mint ami a motoron van.
Ha meg egy 1000 kg-os autó 10 másodperc alatt nulláról százra gyorsul, akkor ott 39 kW átlagos teljesítményre van szükség. Ha nincs annyi, akkor nincs ekkora gyorsulás, akármennyi a nyomaték.
[ Szerkesztve ]
Te azt montad nem számít a nyomaték, ne zavard magad össze ezzel.
Most hirtelen jösz a motor nyomaték görbével.
Csak azt felejtetted el a motor akár lehet elektromos illetve akár külső égésű is.
Ez mit takar? 0 fordulatszámhoz is tartozik nyomaték külső égésű és elektromos motorok esetében, a teljesítmény mérése ugye azon alapul, mennyi a potenciális munkavégző képessége, de a leadott teljesítmény az erő irányába történő elmozdulást ami jelenti, hiszen az a munka, és azt tudjuk merni, ami sacc per kb fordulatszám X nyomaték X konstans
Akkor mégegyszer, adok egy 5 sebességi fokozattal megáldott nyomaték váltó amihez ez esetben egy belső égésű motor tartozik.
Végezd el fejben a kísérletet
Tudod a Ferrari hiba 600LE az ekét nem tudja elhúzni, de az MTZ csak 50 és mégis
Ezért számít a nyomaték
Értem miért érvelsz a fizikai tények miatt a teljesítmény mellett, de az határozza még a használhatóságát, hogy a mekkora a nyomaték és annak eloszlása.
Tudod az elmélet és a gyakorlat......
Igen te a gyorsulásra és az ahhoz szükséges befektetett munkavégzésére alapozod az egészet ami végső soron meghatározza a vegebességet is.
Ha behatárolód a nyomatékot akkor be tudod határolni a fordulat számot is, hiszen nem lehet a végtelenségig emelni, mert a centripetális erő nagy úr.
Csak ugye ezt te nem érted mert csak az elmélet megy.
Majd ha láttál már belső égésű motort közelről és érted is miért működik akkor tudjuk folytatni addig gondolkodj el azon hogy egy méter átmérőjű tömör hengeres tárgynak mekkora a maximális fordulatszáma akkor, ha jelenleg elérhető legnagyobb szakító szilárdságú anyagból készítjük
Tikakukac
(titán)
Autószerelő barátomnak van 159-ese. Imádja, de kellett másik autót vennie mellé. Azt mondja mindig, ő ezt inkább nézegetni szereti amúgy is, és az autó ehhez asszisztál vastagon
159-es 2.4JTD-t is nézegettem, de minden tulaj beszámoló ja úgy végződött, hogy hengerfejes lett. Így passzoltam. A 156 2.4-ese ebből a szempo tból sokkal jobb konstrukció.
Tikakukac
(titán)
Az elvben egyik legjobb 1.9 dezső van benne. Motorral van a legkevesebb gubanc, minden másal inkább
A 320D E46 mellé is van egy Corolla amúgy, kérdés, ennek amúgy mi értelme
Ó, itt is megvan még az S60, most asszony jár vele, illetve egy darabig még megtartom az öreg Bravo-t tartaléknak.
Azt nem érted, hogy az autót a teljesítmény hajtja. Nem a nyomaték.
(#4) Krugszvele Akkor legyen 700 kiló a kocsi, mert kb. akkorában elég 50-70 ló.
[ Szerkesztve ]
És még mindig, igen értem, a de a legfontosabb adat számodra is a 0-100 Hany másodperc ugye?
Na az a nyomatéktól függ és annak eloszlása a nyomaték-teljesítmény görbén.
Vagyis meghatározza az autó dinamikáját.
Vagyis a nyomaték szabályzással szabályzód a teljesítmény és w hülyegyerek faktort.
Gyok2
(aktív tag)
Nagyon úgy tűnik, hogy te nem érted. Wikipédiából:
A teljesítmény mértékegységeit a mechanikai munka mértékegységeiből származtatják az idő mértékegységével osztva. Az SI-egység a watt (W), amely egyenlő a joule osztva másodperccel:
1 W = 1 J/s
1 metrikus lóerő = 75 kgf·m/s = 735,499 W (Ezzel a teljesítménnyel egy 75 kg tömegű testet 1 másodperc alatt 1 méter magasságra lehet felemelni. 75 kg súlya a nehézségi gyorsulás 9,80665 m/s² szabványértékével számítva 735,499 newton.)
Itt is jól le van írva: [link], de a lényeg:
A teljesítmény egyenesen arányos a forgatónyomatékkal és a fordulatszámmal.
Most tényleg itt ülök megdöbbenten ti még sosem hallotattok a nyomaték szabályozásról?
Igen létezik és annyit tesz, hogy fordulatszám függően változtatják a teljesítményt.
Ezért próbáltam elmagyarázni, de nem sikerült.
Ha behatarolod a nyomatékot azzal a teljesítményt is hacsak nem gázturbinás hajtással rendelkezik a jármű.
Vagyis a Teljes karakterisztikája meg van adva a járműnek
És ellentétben a teljesítmény szabályozással elég komolyan behatárolja a hülyegyerek faktort. Ahogy nő a fordulatszám úgy csökken a gyorsulás.....
Így már értitek vagy még mindig én vagyok helikopter?
Gyok2
(aktív tag)
Akkor még egyszer, a teljesítmény (W/LE), a nyomaték és a fordulatszám függvénye.
Akkor számolni kell, egy villanymotor esetén mennyi lesz a gyorsulás ha limitálóm a nyomatékot is?
Érted a teljesítményt szabályozzuk fordulatszám függvényében. Ti csak a max teljesítményről beszeltek, én meg az egész fordulatszám tartományról.
Vagyis egy villanymotor le tudja adni 0 fordulat számon is a maximális teljesítményét? Mert felvenni felveszi.
A billenési nyomaték ami mérvado ebben az esetben... mit ad az ég hát megint nyomaték nem teljesítmény.
Ha azt limitáljuk akkor a gyorsulást is limitáljuk hiszen folyamatosan változik a teljesítmény fordulatszám függően.
Érted????
Ez volt az eredeti felvetésem
Az hogy ti végtelen felbontásban minden fordulathoz külön teljesítményt akartok társítani mert csak azért is teljesítmény ne az én bajom legyen, mert még tudom egyszerűbben oldani.
Ennél egyszerűbben nem tudom leírni, anno a zseni aktakukacok kitaláltak az MTZ verebességet 25 re lehet korlátozni az adagoló ütköző csavarjával.
Mit ad isten a teljesítmény is leesett ami nem lett volna probléma, de megint mi volt a baj? Nem volt nyomaték, vagyis többet erőgépnek használni attól függetlenül hogy a teljesítménye elegendő lett volna.....
Gyok2
(aktív tag)
Ha elolvastad volna a cikket, értenéd, de nem. Összefoglalom neked.
A nyomaték és a fordulatszám adja meg a teljesítményt, vagyis 100 LE-t előállíthatsz alacsony nyomatékkal magas fordulatszámon, meg magas nyomatékkal alacsony fordulatszámon is (benzin/dízel).
Ahogy az is könnyen belátható, hogy egy 3.0 V10 F1 motor ~3-400 Nm nyomatékkal tud 900 LE-t ~20000 fordulat környékén, míg egy 2.0 turbó benzin is tud könnyen 3-400 Nm-t 2-300 LE teljesítménnyel. Egyértelmű, melyik megy jobban.
Ha elolvastad volna amit írtam, akkor egyértelmű hogy egy egy belső égésű motor amit sorozat gyártanak pl egy autóhoz sosem fog forogni 20000rpm. Tudod....
És még mindig az eredeti leírásban én korlátoznám Mindkettőt.
Ha elolvastad volna....de nem mert csak a teljesítmény......
Nyomaték nélkül alacsony fordulatszám tartományban nincs teljesítmény ugye?
Nincs....
Vagyis ha nincs teljesítmény nincs gyorsulás sem.
De akkor mindegy, ha ez senkinek sem világos akkor tényleg bennem van a hiba
[ Szerkesztve ]
Már csak egy dolgot tudok tenni
Ha nyomaték X fordulatszám <max teljesítmény akkor nyomaték=max nyomaték
Különben nyomaték X fordulatszám =max teljesítmény
Így érthető?
Gyok2
(aktív tag)
Tényleg, mintha direkt lennél ennyire értetlen.
Javaslom nézésre a Totalcar Erőmérő sorozatát, ott egyértelműen látható, hogy miről szól ez a dolog, de az látszik jól, hogy a fordulat emelésével nő a teljesítmény, míg a nyomaték lehet akár konstans, mindegy, hogy benzin/dízel, szívó/turbó, a karakterisztika/hangolás adja a végső számokat/görbéket.
[ Szerkesztve ]