[Re:] Sony - Avagy hogyan nézzük hülyének az embert! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


szabonagyur
(félisten)
Blog

Telefonoknál bizony eléggé gyakori a földrajzi helyhez kötött garancia. Egyrészt mivel sokszor a japán piacra szánt készülékek itthon vagy akár egész EU-ban sosem érhetőek el, tehát milyen alapon vállalna a szervi javítást? Sokszor alkatrészük sincs hozzá (pl. alaplapot kell cserélni és lehet tök más GSM tartományban megy stb).

Amúgy meg ez a vízállóság sok mindentől függ... minden hova le van írva, hogy hol és milyen körülmények között érvényes az a garancia.


Realradical
(őstag)
Blog

Igen ezt el is tudom fogadni. Ha viszont a kedves vevő elküldené a telefont Japánba önköltségből, akkor csak megoldható lenne technikailag a gari (az én naív világomban legalábbis). Ettől viszont elzárkóztak.

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

A vevő elküldheti, de ezt már nem a hazaiak fogják intézni, mivel ha ők tennék a kuncsaft rajtuk kérné számon a javítás állapotát stb.

Ez egy jó tanulság, hogy nem kell zugból semmit sem venni...


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Egy beázás miért is lenne rögtön garanciális hiba?

Minden alkalommal, amikor beázik egy vízálló telefon az első dolga a gyártói márkaszerviznek, hogy nyomáspróba alá helyezik az eszközt. Ha azon megbukik (esetek 5%-a), akkor gariba kicserélik az eszközt. Ha nem (esetek 95%-a), akkor bizonyos fizetős a játék.

Persze a "szegény" ügyfelek kötik az ebet a karóhoz, hogy ők nem ők aztán biztosan nem áztatták be. De a tények bizony makacs dolgok. A nyomáspróba mindent elárul.

Egy ilyen szitura a legjobb példa én vagyok. 2 hete beáztattam (nem beázott valahogy magától) a 3 hónapos Z3 Compact-ot (heti fürdetése során beakadt valahogy a körmöm a SIM-kártyát védő ajtóba és kinyílt). Kijelző bal fele azonnal meghalt, gyors kikapcs, majd bele egy tál rizsbe. Mondanom sem kell, hogy nem segített. :DDD Bebattyogtam a szolgáltatómhoz, elmondtam a story-t az ügyintézőnek és megkértem, hogy küldje be a márkaszervizbe, nézzék meg mi halt meg és küldjenek egy árajánlatot. Nekem kezdtem el mismásolni, hogy én bizony nem áztattam be. El kell fogadni, hogy lehet kidobtam 130.000 Ft-ot az ablakon. Ez van.

Az meg, hogy az ismerősöd megszívta a garanciával, mert régióhoz kötött, hát ez van. Nem tudom mennyit spórolt azzal (talán 20.000 Ft-ot?), hogy egy ilyen mutyi boltból vette a telefont, ahhoz képest, ha normális helyen vette volna, de bizony neki ez volt a tanulópénz.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Az a baj, hogy kb az emberek 99%-a azt látja, hogy vízálló a telefon és onnantól lehet vele bármit csinálni, bármilyen vízben. Pedig nagyon nem, le van írva mit tud mit nem. Ugyanúgy le van írva, hogy zárt sim stb tárolóval kell. Csak ugye könnyebb azt mondani, hogy a semmitől beázott mint beismerni, hogy én voltam a lúzer.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Hát ez az. Kollegám az élő példa erre. Céges Z1 Compact, elvitte nyaralni, majd a szabi utáni első napon bejött, hogy nem érti miért, de beázott a készülék pedig tuti száz, hogy nem nyílt ki a víz alatt.
Kérdem tőle, hogy hol használtad? Azt mondja, hát a tengerben videózgattam vele 4-5 napig, de nem merültem egy méternél mélyebbre. Facepalm.
Csupán annyit kérdeztem tőle, hogy szerinte a tengervízben található só valamint az igen vékony és viszonylag lágy anyagból készült gumi milyen viszonyban vannak egymással, akkor csak nézett nagyokat. Pedig ez csak mezei kémia. Kinyitottam a SIM záró ajtót, hát persze, hogy megette a só a gumi tömítést.

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a user manual-ba félkövér betűvel fel van tüntetve, hogy tengervízbe tilos bevinni az eszközt.


Syl
(nagyúr)
Blog

Eh, most elrontottad itt sok ember szórakozását. Pedig mennyivel egyszerűbb fikázni a Sony-t, hogy beázó vízálló telefonokat csinál és nem vállal rá garanciát... :U


Realradical
(őstag)
Blog

Remélem nem én kapom az ívet, mert a nekem mesélt esetben bevizsgálás sem történt. :N


x_o_n
(veterán)

ilyen jellegű probléma minden létező cégnél van....valamelyik termék,termékcsalád st stb...emiatt lehuzni egy céget... :)


Syl
(nagyúr)
Blog

Nem neked szántam az ívet, hanem úgy nagy általánosságban. Amelyik PH topicban megemlítik a Sony telefonokat, azonnal jönnek a beázó, garanciát nem vállaló, sz*r Sony stb. kommentek.


Gebriel
(veterán)

Nekem elég sok Sony termékem van és mind teszi a dolgát ahogy kell, de mondjuk Sony telefont én soha nem vennék, mert a telefonban a Sony olyan Sunyi.

[ Szerkesztve ]


Carlas
(senior tag)
Blog

:C :C :C :C :C


Carlas
(senior tag)
Blog

No com ;)


Syl
(nagyúr)
Blog

Nekem két Sony telefonom is van, egyik a sokat szidott Z2. És biztos hogy lesz még. :B
Táblagépben is csak azért vettem Samsung Tab S-t, mert a Telekom nem árulja a Tablet Z4-et.


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

"..heti fürdetése során beakadt valahogy.."
Mi ez, vmi kutya, hogy hetente fürdeted? :P


pető bá'
(őstag)
Blog


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Én már csak ilyen party breaker vagyok. :D


Carlas
(senior tag)
Blog

:R :R :R


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Nem csak elég zsíros lesz a kezemtől mindig, így heti zuhanyt szokott kapni. :DDD


Eastman
(őstag)
Blog

Egy szigetország ekkorát hibázzon. Még jó, hogy tengeralattjárót nem gyárt a SONY.


Jhonny06
(veterán)
Blog

A Mihálkovics utcai, bivalybasznád után 40 km-re jobbra található sufniszerviz is megér egy misét.. :DDD PS4 kontrollert vittem oda szervizeltetni és tényleg brutál, hogy egy ilyen hely hogy üzemelhet hivatalos szervizként. Ki van baszva a hatalmas Sony led tábla, gondolom ennyi volt a lényeg :))


pit stop
(addikt)
Blog

Azért van más füleseket gyártó is, aki megérne egy misét. Gyártót nem írnám le itt inkább, de nem a legolcsóbb fülest vettük tőlük. Csomagolásban gyártó által benne papír, önkéntesen 24 hónap gyári garanciát vállal rá. Boltban ehhez képest mondták: fél év, vagy max. 1.
Erre beszéltem magyarországi forgalmazóval, aki közölte, hogy nem érdekli mi van dobozban (több típust is vettünk, és mindegyikben ott volt), ő csak 1 évet ad, annyi a törvényi minimum. Hiába mondtam, hogy itt a kezembe a papír, amit az általa kizárólagosan forgalmazott gyártó adott ki, és megnézheti bármelyik termék dobozában...

Konkrét cikkben pedig egyetértek másokkal, hogy ha majd kell cserélni, akkor addigra normalizálódik ára, vagy lesz utángyártott.
Kajáldát se úgy választasz, hogy csak a kórház büféje, mert ha bacilus van benne akkor közel a kórház...

Plusz: Kínai márkák többségénél még szervíz háttér sincs, vagy postázhatnád ki Csingcsungba.

[ Szerkesztve ]


Boszika01
(újonc)

Jhonny06!
Szeretném megkérdezni, hogy mi baj volt velük? Én most készülök oda, PS4 géppel.... Teljesen eltanácstalanodtam. :(


BB9000
(senior tag)

Köszönöm a cikked. Nekem most tetszett meg ez a füles, viszont ha nem lehet hozzá normális áron fülpárnát kapni, akkor felejtős. Nézek inkább másikat. Esetleg azóta találtál hozzá párnákat?

[ Szerkesztve ]


Vangelis
(nagyúr)

Én gariztattam sok sony cuccot...

Soha nem volt gond.

Anno vettem egy led tv-t telekomtól. Rossz talpat küldtek és nem adtak hozzá adaptert...

Írtam a sony-nak, hogy így jártam és erre kaptam vadi új talpat és adaptert. Ki is küldték futárral. Nagy PIROS pont nekik, mert a telekom le sem xarta, hogy nem azt tették hozzá ami kellett volna.

Nekem csak pozitív a sony.... sőt!

Most is sony telefonokat és tv- t is használunk.


#91073280
(tag)

Azt tudja valaki, melyik "drágább" vagy másik típushoz olcsó az alkatrészellátás?


Carlas
(senior tag)
Blog

Teljesen random. példanak az ugyintezo mondta hogy a 200e-es fejeshez 5e ft a parna...


weedflex
(újonc)

Hello!

Pont aktuális, nemrég volt szerencsém megtapasztalni a magyar sony szervÍz profizmusát.
A fülesemhez vettem "pótalkatrészt" és azért is választottam az agyar márka szervÍzt mert naivan azt hittem, hogy Így ha bármi probléma merülne fel, akkor nem kell a világ másik végre menni érte.

Nekem nem a magas árakkal volt a problémám, sokkal nagyobb árat nem is mondtak mind amit külfödlről is belehetett volna rendelni, ezért meg is vettem csak mikor hazavittem és felraktam kb 4-5 óra múlva a gyenge pontoknál szépen elvált a ragasztás/forrasztás.
Másnap mikor felhÍvtam őket elmondtam mitörtént, szépen elkezdte mondtani, hogy ez bontalan termék volt blablabla persze egyből rá is vágtam hogy elnézést egy kartondobozban volt benne amiben egy nyitott fóliában volt behajtogatva, semmiféle zárt termékről nem beszélhettünk és mikor ezt közöltem vele egyből rávágta, hogy ha én rosszúl raktam fel akkor az az én bajom, rámbaszta a telefont:D és ne próbálja már megmagyarázni hogy nekem sikerült hibásan felraknom, mikor a gyári ami hozzá járt egy évig bÍrta úgy hogy -15 fokokban mászkáltam ki/be igazgattam amikor már kezdett deformálódni. Egyszerűen szart adtak és mivel kis összergről beszélünk, olyan termékről amire nincs garancia szarnak rá.
Egyébként a komlett terméket nem magyarországon vásároltam.

[ Szerkesztve ]


Carlas
(senior tag)
Blog

Maig sem valtozott semmi. Sonybol semmit soha a szerviz vicc. kb mint a Telemax a telefonok 99%-nal, sajnos a huawei-nel is. szerencsere van kivetel.

üzenetek