Időről időre lenyűgöz a japán technológia és életmód. Megdöbbentő időnként, hogy mit össze nem tudnak hozni, örömmel faltam a szavaidat.
hozzászólások
Nagy vasútmániás vagyok ...köszi..remek képek és leírások
lapa
(veterán)
azt jól értem, hogy 1965-től 2008-ig járt a (majdnem) első széria?
szuper összefoglaló, hálás.
Ezek a japánok mindig lenyűgöznek.. számomra már "csoda" volt egy 20 éves autóban az elektromos ablakemelő, főleg hátsó ajtónál.
Grat a cikkhez és nagyon jók a képek!
TK36
(aktív tag)
Jó írás. Köszönöm szépen a mellékelt fotókat.
A Shinkansen jelene cimű résznél " a következő lépcső az E8 kódjelű fejlesztés, ami majd 2013. március 16-án fog bemutatkozni." - ugyan ezen oldalon a kép alatt:"Az új E6 modell. Hivatalos bemutató 2013.03.16.".
Akkor most melyik vagy én értelmezem rosszul?
Az a JR-Maglev meg mintha idegen űrjármű lenne.
"Egy kis luxus 1934-ből." c. képen hátul középen az a kék mi? Ajtó lenne?
Mondjuk én már annak is tudnék őrülni, ha idehaza az átlagsebesség 100 km/h környékén lenne minden vonalon.
[ Szerkesztve ]
durvák ezek a japánok
köszi a cikket! nélküled talán sose ismerjük meg az ottani vasutas dolgokat.
aAron_
(őstag)
teljesen más világ ez a Japán, kicsit hihetetlen, hogy ilyen nagy bajban vannak gazdaságilag miközben ennyire fejlettek, kb 20 évvel járhatnak előttünk érdekes cikk volt
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek!
Valóban, elismerésre méltó amit a japánok a technológia egy-egy területén képesek elérni. Meg, persze a rendszert működtetni.
lapa:
Igen, jól érted, bár egyes forrásokban találtam 2001-es kivonást is, de a 2008 a múzeumból való adat, esélyes, hogy ők tudják jól. Nem a leggyorsabb Nozomi járatként, de Hikari, és Kodama járatokként közlekedtek. Az, amelyik kisiklott 2004-ben, szintén elég régi darab, a 200-as széria, ami 1982-ben lett bemutatva, és még mindig használják.
De, ha megnézed, a JR East 485 Noto is 1959-ben került először forgalomba, és még mindig fut pár példány.
Miért vonnák ki, ha egyszer működik.
gyuri844: ja. Made in Japan, természetesen japán technológiával (Panasonic FZ-150).
TK36: a modell az E6, javítottam, köszi.
"Egy kis luxus 1934-ből." c. képen hátul középen az a kék mi? Ajtó lenne?
Igen, az egy ajtó ablaka, ami le fedve valami nagyon kék szövettel. A kabin ugyanis csak a vagon fele volt, a másik oldala teljesen le volt takarva, gondolom, azt nem újították fel.
"Mondjuk én már annak is tudnék őrülni, ha idehaza az átlagsebesség 100 km/h környékén lenne minden vonalon."
Hát igen... Meg, ha mondjuk ha nem is hat másodperc, de hat perc lenne az átlagos késés. Egyébként, vicces, hogy itt 2-3 méteres (!!!) hó ellenére is sokkal pontosabbak a szerelvények, mint otthon 20-30 centisben.
aAron_: még nincsenek akkora bajban gazdaságilag, legalábbis, ahogy én látom. A jen nem véletlenül gyenge, mesterségesen tartják alacsonyan a dollárhoz képest, hogy a japán cégeknek kedvezzenek. Állítólag az az ideális, ha 1 dollár 90-100 jenbe kerül, 80 jen körüli árfolyamon már nem nyereségesek a külföldre gyártó vállalatok.
Ha még cask az, de egy 1960~70-es amerikai autóban elektromos ablakemelő meg stb. Nekünk meg volt trabantunk, meg wartburgunk amire éveket kellett várni... És nem volt benne ilyen kütyü...
Fain írás, köszönjük!
A metrós-tömeges mondjuk elég durva lenne, ha van a közelben pár jó csaj
ng0ofy
(KORREKTOR)
Nagyon jó kis kedvcsináló, köszönjük!
TK36: az a kék lehet, hogy valami érintőkijelző az 1950-es évekből. Ki tudja? Elvégre japánok (:
hopi1960
(újonc)
Remek írás, kiváló olvasmány még így 33 év vasutasság után is. Élőben lehet igazán csodálatos.
Várom a folytatást ....