üzenetek

hozzászólások


7
(addikt)
Blog

Időről időre lenyűgöz a japán technológia és életmód. Megdöbbentő időnként, hogy mit össze nem tudnak hozni, örömmel faltam a szavaidat. :)


zolee5016
(őstag)
Blog

Nagy vasútmániás vagyok ...köszi..remek képek és leírások :C


lapa
(veterán)

azt jól értem, hogy 1965-től 2008-ig járt a (majdnem) első széria?

szuper összefoglaló, hálás.


Wa2x_
(veterán)
Blog

Ezek a japánok mindig lenyűgöznek.. :U számomra már "csoda" volt egy 20 éves autóban az elektromos ablakemelő, főleg hátsó ajtónál. :D

Grat a cikkhez és nagyon jók a képek! :R


DIESELPOWER
(aktív tag)

Gyönyörű szépek. Made in Japan :)

[ Szerkesztve ]


djgeg
(őstag)
Blog

Jó cikk. Köszi érte.
:R :R :R

[ Szerkesztve ]


TK36
(aktív tag)

Jó írás. Köszönöm szépen a mellékelt fotókat.

A Shinkansen jelene cimű résznél " a következő lépcső az E8 kódjelű fejlesztés, ami majd 2013. március 16-án fog bemutatkozni." - ugyan ezen oldalon a kép alatt:"Az új E6 modell. Hivatalos bemutató 2013.03.16.".
Akkor most melyik vagy én értelmezem rosszul?
Az a JR-Maglev meg mintha idegen űrjármű lenne. ;]

"Egy kis luxus 1934-ből." c. képen hátul középen az a kék mi? Ajtó lenne?

Mondjuk én már annak is tudnék őrülni, ha idehaza az átlagsebesség 100 km/h környékén lenne minden vonalon.

[ Szerkesztve ]


donjohnson
(addikt)
Blog

durvák ezek a japánok :Y
köszi a cikket! nélküled talán sose ismerjük meg az ottani vasutas dolgokat.


aAron_
(őstag)

teljesen más világ ez a Japán, kicsit hihetetlen, hogy ilyen nagy bajban vannak gazdaságilag miközben ennyire fejlettek, kb 20 évvel járhatnak előttünk :U érdekes cikk volt :R


mave13
(őstag)
Blog

Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek!
Valóban, elismerésre méltó amit a japánok a technológia egy-egy területén képesek elérni. Meg, persze a rendszert működtetni.

lapa:
Igen, jól érted, bár egyes forrásokban találtam 2001-es kivonást is, de a 2008 a múzeumból való adat, esélyes, hogy ők tudják jól. Nem a leggyorsabb Nozomi járatként, de Hikari, és Kodama járatokként közlekedtek. Az, amelyik kisiklott 2004-ben, szintén elég régi darab, a 200-as széria, ami 1982-ben lett bemutatva, és még mindig használják.
De, ha megnézed, a JR East 485 Noto is 1959-ben került először forgalomba, és még mindig fut pár példány.
Miért vonnák ki, ha egyszer működik. :)

gyuri844: ja. Made in Japan, természetesen japán technológiával (Panasonic FZ-150).

TK36: a modell az E6, javítottam, köszi.

"Egy kis luxus 1934-ből." c. képen hátul középen az a kék mi? Ajtó lenne?
Igen, az egy ajtó ablaka, ami le fedve valami nagyon kék szövettel. A kabin ugyanis csak a vagon fele volt, a másik oldala teljesen le volt takarva, gondolom, azt nem újították fel.

"Mondjuk én már annak is tudnék őrülni, ha idehaza az átlagsebesség 100 km/h környékén lenne minden vonalon."
Hát igen... Meg, ha mondjuk ha nem is hat másodperc, de hat perc lenne az átlagos késés. Egyébként, vicces, hogy itt 2-3 méteres (!!!) hó ellenére is sokkal pontosabbak a szerelvények, mint otthon 20-30 centisben.

aAron_: még nincsenek akkora bajban gazdaságilag, legalábbis, ahogy én látom. A jen nem véletlenül gyenge, mesterségesen tartják alacsonyan a dollárhoz képest, hogy a japán cégeknek kedvezzenek. Állítólag az az ideális, ha 1 dollár 90-100 jenbe kerül, 80 jen körüli árfolyamon már nem nyereségesek a külföldre gyártó vállalatok.


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Ha még cask az, de egy 1960~70-es amerikai autóban elektromos ablakemelő meg stb. Nekünk meg volt trabantunk, meg wartburgunk amire éveket kellett várni... És nem volt benne ilyen kütyü...


ViZion
(félisten)
Blog

Fain írás, köszönjük!

A metrós-tömeges mondjuk elég durva lenne, ha van a közelben pár jó csaj :D ;]


Neil Watts
(veterán)
Blog

Nagyon jó írás, köszi! :R

Üdv. core2


moonlight115
(tag)
Blog

Remek cikk, jó volt olvasni. Köszi. :K


Wa2x_
(veterán)
Blog

Erről nem is beszélve... :K


atee
(őstag)
Blog

Nagyon jó volt olvasni! Gratulálok jó lett! :C


myckie2
(őstag)

Nagyon jó cikk! Nagyon bejön Japán, a vasút meg főleg. :)


ng0ofy
(KORREKTOR)

Nagyon jó kis kedvcsináló, köszönjük!

TK36: az a kék lehet, hogy valami érintőkijelző az 1950-es évekből. Ki tudja? Elvégre japánok (:


hopi1960
(újonc)

Remek írás, kiváló olvasmány még így 33 év vasutasság után is. Élőben lehet igazán csodálatos.
Várom a folytatást .... :C


adler741
(tag)

shinkansen 500 női vezetővel:
https://www.youtube.com/watch?v=WKNsBCwYfiQ

Maglev:
https://www.youtube.com/watch?v=Dh1ap8M8VeE

Mi mikor leszünk ilyen technikai színvonalon? DD.

üzenetek