Sziasztok!
Ismét köszi mindenkinek, örülök, hogy tetszik.
adler741:
köszi a videókat, jók. Mondjuk, a shinkansen pilóta élete nem túl izgalmas...
Pár érdekesség:
Nem csak shinkansen vonalakon, mindenhol a pilóták ilyen egyenruhát viselnek télen nyáron. Fehér kesztyű kötelező, így óvják a műszereket.
A helyi járatos vonatok fülkéje ennél sokkal puritánabb.
A videón is látszik, hogy a műszerfalon van egy zsebóra. Minden JR sofőrnek van egy ilyen szolgálati órája, és mindig beleteszi a műszerfal megfelelő mélyedésébe. Ma már nincs akkora jelentősége, mint korábban, de ez hozzátartozik a dologhoz.
Szintén látszik, hogy a sofőr "mutogat". Ezt nem csak úgy vaktában teszi, hanem egy jól betanított ellenőrzési folyamat részeként. Mintegy begyakoroltatják velük, mikor, mire kell figyelniük, és a mozgás, azaz a mutogatás segít nekik, hogy ne hagyjanak ki semmit. Minden állomásra érkezésnél, és elindulásnál is van egy-egy ilyen rituálé.
Hallani, hogy a hölgy beszél. Nos, nem a felvételt készítőnek, hanem csak "magában". Ez is hozzátartozik a vezetéshez. Van pár helyi járatos masiniszta, aki szinte kiabál már a kabinban elinduláskor. Ez kissé ijesztő volt először.
Minden vonaton két vasutas van. Egyik elöl, ő vezeti a vonatot, és egy hátul, aki a gépi utastájékoztatón felül is tájékoztat, illetve, az ajtókat kezeli.
TK36:
"Szerintem már olyan technikai/technológiai színvonalon vannak, hogy nyugodtan elhagyhatnák a vezetőt."
Nagyjából ez igaz, minden vonalon van ATC, tehát elvileg a vonat képes lenne önagától is közlekedni. Persze, azért a váratlan helyzetek miatt kell az ember is.
"Ahogy látom a videkből, Japánban és máshol sem festik össze/graffitizik a szerelvényeket csak nálunk.?"
Itt nincs graffiti. Illetve, néha van elvétve egy-egy tag, azért elvétve itt is akad egy-egy barom aki összekarcolja az üveget. De tényleg csak elvétve. Mondjuk, a vasút, mint olyan teljesen elzárt, bekamerázott terület, nem lehet csak úgy álló vonat közelébe jutni.
TheCif: köszi.
Az angol Class 395 a Southeastern High Speed 1 vonalon shinkansen technológia alapján készült. Aki esetleg utazik rajta, lényegében Japánban érezheti magát.
Luzso, adler741: volt valami ilyesmi igen, de még évekkel ezelőtt. Azóta már sokat lazítottak a rendszeren, nem annyira durván stresszes a meló, ma már ilyen nincs. Mondjuk, még mindig nem lennék itt vasutas...
Meg, Japánban eleve kicsit máshogy állnak az öngyilkossághoz, mint máshol.
Egyébként, Japánban elég kevés dolog működik pontosan. Az egyik ilyen a vasút. Hogy erre pontosan hogyan képesek, számomra rejtély, mert más területeken azért van fejetlenség itt is.