üzenetek

hozzászólások


TK36
(aktív tag)

"kb 20 évvel járhatnak előttünk" - egy 5-6-os szorzót elfelejtettél hozzászorozni.

@ng0ofi: "TK36: az a kék lehet, hogy valami érintőkijelző az 1950-es évekből. Ki tudja? Elvégre japánok (:" - azért kérdeztem, és néztem sokáig értetlenül azt a kék valamit a képen, hogy a japánok már akkor kifejleszthettek valami kezdetleges nagyképernyős kijelzőt. :DDD

[ Szerkesztve ]


TK36
(aktív tag)

Köszi a videót.
Milyen egységruhában van a hölgy, és milyen jó kis fotel van alatta.
Szerintem már olyan technikai/technológiai színvonalon vannak, hogy nyugodtan elhagyhatnák a vezetőt.


TheCif
(tag)

Bár nem japán, de gyorsvonatok:
[link]

A TGV volt a leggyorsabb, az 327km/h-val ment, a hangja meg nagyjából nulla volt.


Rhino666
(őstag)
Blog

Még egy vasúti múzeum is jobb a MÁV-nál? :DDD Bár ez inkább siralmas. :O


lapa
(veterán)

ez a vidi is jó.


adler741
(tag)

A franciákat nemtom ki hogy van vele nem nagyon csípem,
Bármilyen egyenruhás szép japo kislánynak meg szívesen khmmm :D


TK36
(aktív tag)

Ahogy látom a videkből, Japánban és máshol sem festik össze/graffitizik a szerelvényeket csak nálunk.?

Még több ilyen Japánról szóló képes írás, beszámoló jöhet. Szívesen olvasnám.
@adler741: "'Bármilyen egyenruhás szép japo kislánynak..." azért ott sem minden lány "fenékig tejfel". Van egy magyar ismerősöm, akinek van egy - nem kimondottan szép - japán felesége. Született egy kislányuk, na az szép.

[ Szerkesztve ]


m1sk4r
(aktív tag)

Ez egy igazán érdekes írás volt számomra, köszönöm. :)


Luzso
(tag)

Nem tudom legenda-e hogy az egyik késésnél a helyi "Máv" vezető vagy lemondott, vagy öngyilkos lett... :)


dchard
(veterán)
Blog

Ez a 6 másodperc 160.000 utazásra vetítve brutális.

A MÁV-nál szerintem évekig mérni sem tudtak percen belüli pontosságot, de még a mostani GPS-es rendszernél is 5-6 perc késésig a vonatot jelölő gömböc zöld színű a térképén.

Eddig a svájci vasút volt az etalon, pedig úgy látszik, a fasorban sincsenek a japánokhoz képest.

Dchard


PR0JECTNR56
(addikt)
Blog

Kiváló cikk, most csak átfutottam rajta, de ma még mindenképpen elmerülök benne köszönjük. :R


adler741
(tag)

Tudom hogy nem fenékig tejfel ott sem mindenki,azért írtam hogy "szép".
Az a valaki aki öngyilkos lett az nem egy Máv vezető volt ,hanem egy sima mozdonyvezető,aki nem tudta magát túltenni a több "másodperces késésen" amit produkált. Egyébként japánban nemzeti "hősként" tisztelték ezért.


lapa
(veterán)

azért a holland is szépen ráver a svájcira, azok azért elég szépen nyiszegnek-nyöszögnek. most konkrétan a kétszintesről (virm, a svájci nevét nemtom) beszélek.

meg hollandoknál már elég hosszan ki van építve a hs pálya. most azt meg nem mondom használatban van-e, thalys korábban még a sima vonalakon közlekedett.

[ Szerkesztve ]


mave13
(őstag)
Blog

Sziasztok!

Ismét köszi mindenkinek, örülök, hogy tetszik.

adler741:
köszi a videókat, jók. Mondjuk, a shinkansen pilóta élete nem túl izgalmas...
Pár érdekesség:
Nem csak shinkansen vonalakon, mindenhol a pilóták ilyen egyenruhát viselnek télen nyáron. Fehér kesztyű kötelező, így óvják a műszereket.
A helyi járatos vonatok fülkéje ennél sokkal puritánabb.
A videón is látszik, hogy a műszerfalon van egy zsebóra. Minden JR sofőrnek van egy ilyen szolgálati órája, és mindig beleteszi a műszerfal megfelelő mélyedésébe. Ma már nincs akkora jelentősége, mint korábban, de ez hozzátartozik a dologhoz.
Szintén látszik, hogy a sofőr "mutogat". Ezt nem csak úgy vaktában teszi, hanem egy jól betanított ellenőrzési folyamat részeként. Mintegy begyakoroltatják velük, mikor, mire kell figyelniük, és a mozgás, azaz a mutogatás segít nekik, hogy ne hagyjanak ki semmit. Minden állomásra érkezésnél, és elindulásnál is van egy-egy ilyen rituálé.
Hallani, hogy a hölgy beszél. Nos, nem a felvételt készítőnek, hanem csak "magában". Ez is hozzátartozik a vezetéshez. Van pár helyi járatos masiniszta, aki szinte kiabál már a kabinban elinduláskor. Ez kissé ijesztő volt először.
Minden vonaton két vasutas van. Egyik elöl, ő vezeti a vonatot, és egy hátul, aki a gépi utastájékoztatón felül is tájékoztat, illetve, az ajtókat kezeli.

TK36:
"Szerintem már olyan technikai/technológiai színvonalon vannak, hogy nyugodtan elhagyhatnák a vezetőt."
Nagyjából ez igaz, minden vonalon van ATC, tehát elvileg a vonat képes lenne önagától is közlekedni. Persze, azért a váratlan helyzetek miatt kell az ember is.

"Ahogy látom a videkből, Japánban és máshol sem festik össze/graffitizik a szerelvényeket csak nálunk.?"
Itt nincs graffiti. Illetve, néha van elvétve egy-egy tag, azért elvétve itt is akad egy-egy barom aki összekarcolja az üveget. De tényleg csak elvétve. Mondjuk, a vasút, mint olyan teljesen elzárt, bekamerázott terület, nem lehet csak úgy álló vonat közelébe jutni.

TheCif: köszi.
Az angol Class 395 a Southeastern High Speed 1 vonalon shinkansen technológia alapján készült. Aki esetleg utazik rajta, lényegében Japánban érezheti magát. :)

Luzso, adler741: volt valami ilyesmi igen, de még évekkel ezelőtt. Azóta már sokat lazítottak a rendszeren, nem annyira durván stresszes a meló, ma már ilyen nincs. Mondjuk, még mindig nem lennék itt vasutas...
Meg, Japánban eleve kicsit máshogy állnak az öngyilkossághoz, mint máshol.

Egyébként, Japánban elég kevés dolog működik pontosan. Az egyik ilyen a vasút. Hogy erre pontosan hogyan képesek, számomra rejtély, mert más területeken azért van fejetlenség itt is.


hemaka
(nagyúr)

Mennyire bírom, hogy szép egyenruhába és fehér kesztyűbe vezeti. :)
Ami hangot ad ki és a jobb kezével valamit csinál az mi, valami éberségfigyelő?


mave13
(őstag)
Blog

A városi járatokon az a sebességszabályozó, de nem szokták azt ilyen vadul kezelni, nem tudom miért játszott vele a csaj.


TK36
(aktív tag)

A videón nekem is feltűnt, és meg is akartam kérdezni, hogy mi az a kar, mivel elég sűrűn használta-mozgatta a hölgy. De megelőztek.
A mozdonyvezető fülkében van kamera; figyelik a vezetőket?

Mennyire beszélsz japánul, mave?

[ Szerkesztve ]


mrhitoshi
(veterán)
Blog

az itteni helyzettel azt hiszem eddig kevés magyar találkozott.

Azért egy reggeli csúcsforgalom sem semmi a Nádudvar-Debrecen Volán járatokon, és persze délután vissza. :D


mave13
(őstag)
Blog

"A mozdonyvezető fülkében van kamera; figyelik a vezetőket?"
Nincs. Legalábbis, ha van, akkor jól elrejtették, még nem fedeztem fel.
Az állomásokat figyelik, a vonatokat nem.

"Mennyire beszélsz japánul, mave?"
Leginkább semennyire. :) Csak amennyi itt rám ragadt egy év alatt, szóval egy két kifejezés, meg pár dolgot megértek, de annyi.


old rocker
(veterán)
Blog

A japán vasút lenyűgöző. És ez az írás is. Erről a cikkről csak szuperlatívuszokban lehet véleményt nyilvánítani. A szerző figyelme még akkor sem lankad, amikor a hézag nélküli sínekről ír: itt sincs dilatációs hézag. Kiválóan felépített, megszerkesztett és megírt cikk. Külön tetszenek a szemléltető összehasonlítások a japán és a magyar vasút között. Még a MÁV szakaszirányításnál dolgoztam, amikor bekövetkezett a szajoli tragédia. A balesetről oktatást tartó VBO-s (Vasútüzem Biztonsági Osztály) kolléga hozzáfűzte: ilyen baleset miatt, amiért nálunk a politikai és felső vezetés hárította magáról a felelősséget egészen az utolsó láncszemig, a fiatal, első éjszakás váltókezelőig, a japán közlekedési miniszter szeppukut követne el.
Szóval hihetetlenül informatív, gazdagon illusztrált és jól fogalmazott írás, ami messze túlmutat az itt elfoglalt kategóriáján.

üzenetek