üzenetek

hozzászólások


.mf
(veterán)

"Szerintem előbb fogunk téridőt görbítgetni. :D"

A Nyugati előtt a kör-órát? Avval már lemaradtál, elég görbe :DDD

Ezért áll a Maglev is egyhelyben, túl költséges, más alternatívákhoz képest nem éri meg.


GabN73
(addikt)
Blog

Jaja, engem különösebben a Datsun részlege érdekelne, ha van egyáltalán ilyen.

Karotta bácsi örülne egy két képnek, bár felteszem, hogy már járt arra. :)


DRB
(senior tag)

Amikor azt a TGV-s tesztet láttam, hát csak néztem, nem volt egyszerű menet az hétszentség(itt egy jó kis videó róla, a riporter majdnem elévezett közben :DDD). Vaspályán nézve ezzel túl is szárnyalták a japánokat, mágnesvasúton nem tudom épp hol tartanak a franciák, azt hiszem ebben a kínaiak nyomulnak nagyon.

Az írás egyébként nagyon jó, élvezet volt olvasni. Pl. az a hálózattérkép kimondottan megütött. :D

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Fhanciák sehol, kínaiak a Siemens Maglevjét használják.


mave13
(őstag)
Blog

Körbenézelődtem múzeum ügyben, hát, nem esélyes. A Honda van Motegiben, Toyota , Mitsubishi Nagoyában, Subaru Ota Prefektúra, Mazda Hiroshima, Daihatsu Osaka, Suzuki Hamamatsu. Nissan van Yokohamában, de igen gyenge a felhozatal. Találtam ILYET is, ez persze nem látogatható... :( Az a piszok mázlista, aki ide bejutott.

Huma:
3000 km/h?? Az igen. SR-71-től is szép teljesítmény, nemhogy egy földhöz ragadt járműtől. Vákuumcsőben haladó mágnesvasút. Logikus, alig van ellenállása. De, egy ilyen vákuumcsövet, meg zsiliprendszert megépíteni nem semmi mutatvány lenne.

"kínaiak a Siemens Maglevjét használják."
Kínaiak német technológiára építenek? Jól teszik.


GabN73
(addikt)
Blog

Ehh, köszönöm, hogy utánajártál!

Asszem, meg van, hogy hogy tudnál bejutni, megmondod, hogy meg szeretnéd venni azt az R390-est ... :DDD
Elsősorban tényleg ez a példány érdekelt volna, meg az 5-6. képen látható :)

Sebaj, megyek én még arrafelé, egy próbát lehet hogy megérne a vásárlási szándék... :D


zapok
(aktív tag)

Nagyon klassz cikk lett, köszönöm!

Én órákig nézegettem a kapcsolódó videókat..., (köszi mindenkinek!) :K
Na de mit lehet várni egy néhai vasútgépésztől?! :)


hoffman_
(nagyúr)

Köszönöm, megint! Oltári amiről írsz, ráadásul nagyon profin teszed ezt, ha lehet, még jobban oda vagyok a japán kultúráért :)


mark77
(tag)

A nagysebességű vasúti közlekedésnek kontinensünkön is nagy hagyománya van. TGV, csalagút, esetleg Railjet.

Az ár. Drága, mindenütt a vonat,de a szolgáltatás színvonala is olyan.
A japók bizonyára nem vagdalják fel az üléseket, nem lopják szét a vonatot, mint hazánk egyes régióiban.


old rocker
(veterán)
Blog

és a MÁV!!


mave13
(őstag)
Blog

Sziasztok!

Köszi mindenkinek, továbbra is örülök, ha tetszik.

GabN73:
"Asszem, meg van, hogy hogy tudnál bejutni, megmondod, hogy meg szeretnéd venni azt az R390-est ..."
Azt hiszem, az ilyesmihez kicsit komolytalan a fejem, meg úgy általában a megjelenésem. :) Lehet, hogy nem hinnék el rólam, hogy van rá pénzem.

Viszont, láttam egy szórólapot a Toyota Múzeumról... Oda nagyon szívesen elmennék. De, miért pont Nagoya???

zapok:
Akkor ez az írás kb. személyesen neked szólt, meg Old Rocker-nek. :) Amikor készült a bejegyzés én is igyekeztem eléggé belemélyedni a témába.

mark77: igen, valóban nagy hagyománya van, Európáról vasút vonatkozásában valóban mindenkinek a TGV ugrik be, de ha Európa méretéhez viszonyítod annak gyorsvasút hálózatát (én a Railjet szintet annyira nem venném bele, bár tény, hogy nem rossz), majd ugyanezt megteszed Japánnal is, kicsit más arány fog kijönni.
Európa: 10 508 000 km2, ehhez 6637 km gyorsvasút.
Japán: 378 000 km2, ehhez 2387 km Shinkansen.

Tudom, tudom, ez így nagyon gonosz összehasonlítás. :D

"Az ár. Drága, mindenütt a vonat,de a szolgáltatás színvonala is olyan."
Ez így van.
"A japók bizonyára nem vagdalják fel az üléseket, nem lopják szét a vonatot, mint hazánk egyes régióiban."
Nem, nem jellemző. És nem azért, mert tőből levágnák érte a kezét, hanem mert eleve nem rongálják meg a saját tulajdonukat. Másét meg aztán végképp nem. :)


Jadro
(veterán)

Á remek írás, köszi! Ez a 18 másodperces késési mutató, meg a 2 perces követési távolság összevetve a mi értékeinkkel egészen hihetetlen. Mi már annak is örülönk sokszor ha az IC ütemesen jár 2 óránként és nem késik 15 percnél többet.

Mondjuk a csúcsidőben egymáshoz dörgölőzést nem irigylem. :DDD


mave13
(őstag)
Blog

Hát igen. Nem egészen egy szint. De, a jegyárak is más ligában játszanak.


SzalaiG
(addikt)

Jó kis írás, mint mindig. :)

Külön tetszett a Magyar összehasonlítás.


DRB
(senior tag)

De, a jegyárak is más ligában játszanak.

Legalább is a mi szemünkben. Inkább azt kell(ene) nézni, hogy aránylik a jegy ára egy átlag japán fizetéshez, így talán tisztább képet kapnánk mennyi az annyi. Mondjuk egy turistát vagy átutazóban lévőt nem vigasztal túlzottan, hogy mennyire jó ez az arány, mert lehet hogy az ő fizetéséhez képest tényleg drága, és igazából én itt most egy átlag magyarra gondoltam. De egy biztos, a japán vonatjegyárak jelenleg nem okoznak túl nagy fejfájást egy átlag magyarnak. :D De vizsgáljuk meg jobban ezt a kérdést, szóval számolgattam egy kicsit. ;). Azt írod, hogy egy jegy, ha csak egy megállót megy az ember, akkor is 150 jen, ami mai árfolyamon kb. 370 Forint(az az egy jen cirka 2.47 Ft, de az írásban, ha jól látom, kevesebbel számoltál). Ha azt nézzük, hogy Budapesten a metróval szeretnék menni egy megállót az 350 Ft, ennek tükrében talán már nem is olyan drága a japán „metró”. Vagy inkább nagyon drága a bp.-i(is)?! ;] Igaz, ha 10 megállót megyek akkor is 350 forint, míg a japóknál ez emelkedik, viszont a vonatnál már nálunk is távolság függő a jegyár. Meg is néztem gyorsan: (150 jen-ből)~370 Ft-ból nálunk, másodosztályon, 20 kilométert lehet utazni. De menjünk kicsit messzebb, mondjuk Zürichbe. :) Legutoljára amikor vonattal mentem, a Wiener Waltzerrel(kedvenc vonatom, de csak áprilistól szeptemberig, vagy októberig, közlekedik, úgyhogy télre marad a repülő, ami egyébként nem drágább, viszont sokkal gyorsabb, feltéve ha kint hagyom az autómat, akkor szoktam, ha barátom/kollégám hazahoz, meg csak egy-két napra jövök), másodosztályon, a jegy kb. 52€ volt, csak oda(oda-vissza a duplája lenne), az út nagyjából 1100 kilométer, ez úgy 12 óra alatt meg is van. Persze éjjel, úgy hogy nem lehet kilátni a sötétített ablakon, csak ha valami városon megyünk át, dög unalom. Esetleg aludhatnék is egy hálókocsiban ez idő alatt, de az meg vagy 200€, meg amúgy sem tudnék útközben aludni. Ha meg lenne nálunk a Shinkansennek megfelelő vonat, ami odaérne Svájcba 2 és fél óra alatt, az itt is igen drága lenne, simán hozná a Japán árakat(vagy még többet). Persze nehéz objektíven összehasonlítani, ugye nem csak a fillérre átszámított ár számít, hanem az fizetések hogy aránylanak egymáshoz, vagy az árhoz, illetve a szolgáltatást is nézni kell, értem itt a pontosságot, a kényelmet(a nagyvárosi csúcsidős hering effektust leszámítva, bár ilyesmi nálunk is bejátszik napi kétszer), stb. Egy szó mint száz: nehéz ügy ez a jegymatematika. :DDD


kispecek
(aktív tag)

A 20 Évet nagyon alá becsülted :P


mave13
(őstag)
Blog

Ne haragudj, elfelejtettem reagálni...

"Legalább is a mi szemünkben. Inkább azt kell(ene) nézni, hogy aránylik a jegy ára egy átlag japán fizetéshez, így talán tisztább képet kapnánk mennyi az annyi."
Jól látod a lényeget, az átlag japán keres minimum havi 200.000 jent, de inkább a dupláját. Szóval, őket annyira nem vágják földhöz a jegyárak, bár azért megjegyzem, húzzák a szájukat. Igaz, ez lehet csak egy kis színjáték, ezt spec. nem tudtam még megállapítani.
Szóval, nekik 25k jen egy Tokyo-Kyoto oda-visszára nem valami hatalmas összeg.

"Meg is néztem gyorsan: (150 jen-ből)~370 Ft-ból nálunk, másodosztályon, 20 kilométert lehet utazni."
Itt ez mondjuk cégenként, és vonalanként változik, ha a legnagyobb vállalatot, a JR-t vesszük, és mondjuk a Tokaido-linet, akkor egy Shinagawa - Yokohama táv felel meg 20 km-nek, ami 280 jen. Ha azt vesszük, hogy a fizetések itt magasabbak, mint otthon, akkor valóban nem drága, kb. ugyan ott van a dolog. De, nem arányos a történet, mert mondjuk Shinagawa - Odawara, ami 77 km már 1280 jen.
Tokyo - Kyoto pedig öngyilkos küldetés Shinkansen használata nélkül, az 500 km normál vonattal 7980 jen, és 524 percig tart... Akkor már inkább kiköhögöm azt a 13520 jent, és ott vagyok 125 perc alatt. Igaz, az első verzió poén lehet, de nem életszerű.

"De menjünk kicsit messzebb, mondjuk Zürichbe. ...másodosztályon, a jegy kb. 52€ volt, csak oda(oda-vissza a duplája lenne), az út nagyjából 1100 kilométer, ez úgy 12 óra alatt meg is van."
Akkor játszunk. 1100 km? Hmm...
Mondjuk legyen SHIN-SHIRAKAWA - HIROSHIMA. 1098 km 24080 jen, és ez 1095 percig tartana Shinkansen nélkül, ez kb. 18 órás út. Ugyan ez Shinkansennel 23040 jen, tehát olcsóbb, és a leggyorsabb járat 336 perc, azaz 5,6 óra alatt nyomja le a távot. Kissé mintha háttérbe lenne szorítva a hagyományos távolsági vasút. :)

Egyébként, meglepően olcsó ez az 52 Euro. Azt hittem, jóval drágább egy ilyen kiruccanás. Nekem még pár éve egy Győr - Parndorf útra is valami 5000 Ft körüli összeget mondtak az állomáson, amikor érdeklődtem. Azt hittem, viccelnek...

"Vagy inkább nagyon drága a bp.-i(is)?! "
A fentebb említett fizetések mellett elgondolkodtató...
1 liter tej 160 jen.
1 üveg kóla (1,5 liter) 160 jen.
6 tojás 200 jen.
kb. fél kiló banán 2-300 jen minőségtől függően.
1 kg. hús, mondjuk karaj cirka 3000 jen.
50 filteres Yellow Label 500 jen.
1 liter 100% (elvileg) narancslé 150 jen.
Egy ebéd az egyetemi kajáldában 5-600 jen. Kint a városban 1000-1500 jen.
Egy doboz sör 170-300 jen márkától függően.
Egy korsó sör kocsmában (4 deci), 400 jentől fölfelé. Egy korsó Guinness (1 pint) 1300 jen.
Egy McDonalds menü: BigMac + közepes sültkrumpli + közepes kóla 600 jen.
1 liter benzin 160 jen.
Egy havi lakbér egy 12 nm-es lakásban 60-70000 jen, 25 nm-ben 100000 jen, kerülettől függően több is.
Egy havi parkolódíja egy autónak 50000 jen körül.
Egy zsír új Lexus 200h 6M jen körül indul.
Galaxy SIII megjelenésekor 70000 jen előfizetéssel.
Apple 15" retina MAC 158000 jen, ASUS VivoTAB RT dokkoló nélkül 50000 jen.
Inte Core i7 3770k 36000 jen...
Egy Converse Chuck kb. 4000 jen.

[ Szerkesztve ]


sztanozs
(veterán)
Blog

Magyarul a fogyasztási cikkek közül kb egyedül hús jóval drágább, mint idehaza - amúgy minden más kb ugyanott van...
Az albérlet az viszont nagyon brutális. Egyedülállóként nem annyira gáz, de el sem tudom képzelni, hogy családdal hogyan tudnék 25 nm-en lakni (ami kb a max, ami kijöhetne a béremből - ha egyáltalán tudnám azt csinálni kint, amit idehaza)...


DRB
(senior tag)

Aham értem, nálunk egyenletesebb az ár, japánban meg nagyon változó. De egy tényt azért megállapíthatunk, az ottani fizetésekhez képest sokkal olcsóbban utaznak, és jó esetben még sokkal gyorsabban is.

Az 52 euró(15500 Ft) azé nem olyan olcsó, ha azt nézzük, hogy csak oda, igaz oda-vissza meg 104, érdekes hogy nem olcsóbb a „nagyobb mennyiség”, nem értem. Meg ez a sima jegy, ha jól rémlik, ha helyjegyet veszek akkor több, meg kéne nézni a máv starton.
Azt nem látom, hogy amiket írtál árakat azokat most oda-vissza kell érteni, vagy csak egy út annyi? De mintha az cikkedben oda-vissza írtad volna ezeket az árakkal, de most nem találom. Na mert ha tényleg oda-vissza értendő, akkor azért annyira nem vészes, igaz számszakilag tényleg drágább 1100 kilométert utazni, de, mint ahogy mindketten meg is állapítottuk, ha az arányt nézzük máris olcsóbb. Ráadásul én szívesen tesztelném azt a Shinkansen-t, kerül amibe kerül, ha kinéznék az ablakon(nyilván nem lehet, de...), hogy lobogna már a hajam 300-nál. :DDD Mondjuk a TGV közelebb van, erre van is esély hogy megteszteljem. Ha jól tudom, de nem 100%, csak úgy rémlik valami, Genfbe(vagy ott vagyunk, vagy Zürich-ben) is megy TGV, de ott persze nem ~300-al kocog, de ahogy eléri a fővonalat(Párizs - Lyon) belehúz. ;) Csak kelljen elmenni valamiért Párizsba(ami mondjuk nem valószínű, de nem is lehetetlen) és máris lehet tesztelni. :) Esetleg még a német ICE is szóba jöhet, de az lassabb, ha jól tudom.

Viszont amiket írsz árakat tényleg nem vészesek, sőt inkább nagyon is olcsó minden, kivéve a lakásbérlés, persze ez is inkább számszakilag több, arányaiban még mindig nem.

Szerk: Hoppá, most látom, a benzin még számszakilag is olcsóbb, ha hozzávesszük a mondjuk 300 000 jenes fizetést, akkor kb. olyan mintha mi 70-75 forintért tankolnánk! :Y (de ha „csak” 200 000-el számolunk, akkor cirka 100 forintra jönne ki)

[ Szerkesztve ]


mave13
(őstag)
Blog

Valóban nem írta a jegyárakhoz, de ezek most nem oda-vissza utakra vonatkoznak, hanem csak egy irányba. Tehát, ha vissza is akarsz jönni, akkor a duplája. :)

Az átlagkeresetet kissé alábecsültem, találtam hivatalos adatot, igaz 2003-as. Akkor Tokyo lakosságának átlagkeresete 389000 jen volt havonta.
A lakás az valóban brutálisan drága, még a város külső kerületeiben is, ha valaki pedig házépítésben gondolkodik, egyből röpködnek az 50, 100 milliók.

A TGV meg az ICE is jól hangzik, bár nem tudom, hogy lehet-e érezni valami pluszt utazás közben. Max. gyorsabban suhan el a táj a megszokottnál.


DRB
(senior tag)

Na most nincs kedvem számolgatni. Bár ahogy így belegondolok, olyan sokat nem is kell. ;) Ha mondjuk tényleg 400 000 jen körüli az átlag fizetés kint, az durván 1 millió forint, azaz kb 8.5-9x annyit keresnek mint mi, és kb. 3-3.5x drágább a vonatjegy(a Bp - Zürich vs Shin-Shirakawa - Hiroshima 1100 kilométerét vettem alapul), ebből rögtön látszik az arány. Nyilván, mivel ott elég nagy a szórás, vannak más arányok is, de olyan tuti nincs, hogy arányaiban is drágább lenne, és ez minden másra is vonatkozik.
Közben annak utána jártam, hogy az ICE is megy 300-al, két szakasz van ami ilyen gyors, aztán vannak 250 körüli szakaszok, illetve a még lassabbak. [kép] [kép] (az első kép 2009-es, ezen van a jelmagyarázat, a második 2012-es) Pl. a Frankfurt - Köln szakaszon jól meg tudnám lobogtatni a hajam. :DDD


oPalRx7
(tag)
Blog

Remek írás, én is csak köszönni tudom :) élmény volt olvasni és nézni :)


Xelloss
(aktív tag)

Hát ez nem Magyarország na... :U


mave13
(őstag)
Blog

Hát nem.
De, megnyugtatlak, ez sem sokkal jobb, csak más. :)


oPalRx7
(tag)
Blog

Más

ez kb egy Dombóvár-Bátaszék útvonalnak feleltethető meg.
Magyarországon mennyi fűtött, automatikus váltó található egy nem villamosított fővonalon? És mellékvonalon?

ott ugyan pszihésen eléggé fel tudják őrölni az embert, de azért adott a lehetőség arra is, hogy be tudd tartani amit elvárnak.


#79621120
(senior tag)

Élvezet volt a cikket olvasni .

Köszönöm .


wii90
(tag)
Blog

Bámulatos :Y :R

üzenetek