üzenetek

hozzászólások


mave13
(őstag)
Blog

Sziasztok!

old rocker:
Nagyon köszönöm az elismerő szavakat, igazán jól esik egy írótól ilyet hallani.
Dilatációs hézag. És valóban. :) Nem jutott eszembe a neve, amikor írtam, aztán meg elfelejtettem a dolgot.
Szajol biztos, hogy emlékezetben marad még sokáig, mint ahogy Komárom is. Bár ott szerencsére nem történt személyi sérülés. Japánban is voltak durva balesetek, ugyan nem shinkansen vonalakon. Viszont, itt gondolom azonnal elismerte, aki hibázott, általában nem egy ember, hanem egy munkacsoport vállal felelősséget a vezetőtől a legutolsó emberig. És a legfontosabb, hogy tanulnak ezekből a balesetekből, és fejlesztenek, átszerveznek annak érdekében, hogy ne ismétlődhessenek meg.

.mf: köszi, igazad van, a JR valahol elveszett, pótolni fogom. Ugye, aki nem tud japánul, ne akarjon úgy írni. :)
Vannak privátok, én csak a tokiói cégeket ismerem, azokat említettem meg. Több tíz társaság van országszerte, de elég kevés vonal tartozik hozzájuk.
"Nézz majd el egyszer máshová is, kisebb városokba, esetleg falvakba, teljesen más."
Jó lenne, viszont ezt erősen korlátozza a japántudásom hiánya. Kisebb településeken komoly gondban lennék. Majd április első hetében azért eltávolodok kicsit Tokiótól, kíváncsi vagyok milyenek az emberek. A fővárosiakról elég negatívak a tapasztalataim.

mark77:
Van teherszállítás, bár, ahogy a többiek is írják, nem olyan jelentős. Elvétve láttam eddig tehervonatokat, azok a keskeny nyomtávú helyközi vonalakon haladtak. Értelem szerűen a shinkansen pálya ezeknek a szerelvényeknek tabu, a nagy tokiói vonalakon meg napközben 2-3 percenként járnak a szerelvények, nincs lehetőség teherforgalomra. Éjszaka lehet, hogy több tehervonat jár, ezt nem tudom. Minden esetre, nagy teherrendező pályaudvarral Tokióban még nem találkoztam.

TK36:
Főleg angolul, ez a fővárosban nem akkora probléma, persze nyilván azért hátrány. Éttermek, kocsmák 90%-a ezáltal kilőve, és a boltban is elég ciki kézzel-lábbal kommunikálni, nem nagyon szeretem. Utazásnál is hátrány, mert a jó ajánlatok japánul érhetőek csak el, az angol oldalak kissé magas árfolyamon dolgoznak. Buszozás is kizárva, nem tudom elolvasni az állomások nevét, meg ilyen apróságok. Azért, eddig amikor nagyon kellett mindig sikerült megértetnem magam, de nem előnyös így japánba utazni.

"Ez a japán mozdonyos témának lesz folytatása?"
Vonatos folytatás biztos nem lesz, ahhoz túl amatőr vagyok, hogy mélyebbre menjek (már néha így is úgy éreztem, feszegetem a határokat), meg, akit érdekel Wikipédián rengeteg infót találhat. Gondolkodok olyan témán, mint közlekedés Tokióban úgy általában, de ez nagyon halvány ötlet, lehet, hogy az csak egy szimpla blogbejegyzés lesz, mint a többi. Képanyag van hozzá rengeteg, személyes tapasztalat is akad, tehát egy laza hangvételű személyes beszámoló lehet kijönne belőle, csak a háttér hiányzik.

GabN73:
"Nissanékhoz nem szeretnél ellátogatni?"
Yokohama, és Nissan? De, tervben van, utána kell néznem, mennyire komoly is az a múzeum, vagy kiállítás, amit múltkor találtam. Egy gyárlátogatás sem lenne rossz (persze, teljesen kizárt), az Audi is nagyon király volt Győrben... Nagoyába lenne jó eljutni, ott van a Toyota múzeuma, de az esélytelen.

üzenetek