üzenetek

hozzászólások


h1mpi
(nagyúr)

Arról már nem is tennék említést, hogy nem tudom mennyire etikus exportálni a szemetet. Gondolok itt arra, hogy az elhasznált akkumulátorok újrahasznosítása nem megoldott ipari mennyiségben és tartok tőle, hogy ezeket nem a norvég fjordok mellé fogják elásni, hanem valami eldugott afrikai ország nyomornegyede mellé. Erről kevés szó esik, de a valóság biztosan ez lesz. Azt meg már fel se hozzuk, hogy érdemes megnézni pár videót, amivel tele van az Internet, hogy az akkumulátor gyártáshoz felhasznált alapanyagokat kik és milyen körülmények között termelik ki, plusz egy akkumulátor gyár környezeti terhelése sem piskóta.

Azt azért remélem tudod, hogy az autódban is van akkumulátor (ráadásul a környezetszennyezőbb li-ion kb. 1.9 kwh méretű), még ha kicsi is, illetve jelenleg annyira tartósak az elektromos autó akkumulátorok, hogy a feldolgozásukra létrehozott cégek (mert vannak ilyenek és nem Afrikában ássák majd el) nem jutnak akkuhoz, ezért szinte házalnak a mobil telefon akkukért... Második körben energiatárolók lesznek amúgy az E-Autó akkuk és csak végső esetben dolgozzák fel őket újra. A modern LFP akkukban már töredéke sincs a ritka és nehezen bányászható anyagoknak. Értem én, hogy Toyotás szemmel ez ilyen fekete, de valójában nem az csak tisztába kell lenni a dolgokkal.

Biztos, hogy jó autó a leírásod szerint, de pl. nekem ez az e-CVT iszonyat lassú váltó. Hiába fejlődött sokat, aki a sportos vezetési stílust szereti, annak még mindig lassú.

[ Szerkesztve ]

üzenetek