üzenetek

hozzászólások


adamssss
(veterán)
Blog

Szerintem alapvetően ilyen téren jók a Toyoták de bevallom nincs tapasztalatom. Pontosabban volt egy Lexus 20 évig a családban az nem rozsdásodott igaz garázsban volt tárolva.


csendes
(őstag)
Blog

Mitől jobb ez a hibrid rendszer, mint a többi? Jobb a motorvezérlő/meghajtásvezérlő szoftver, jobb az energiavisszanyerés vagy valami más? És mit jelent számokban a takarékos fogyasztás egy másik gyártó hasonló hibrid modelljével összehasonlítva?


Paxker315
(addikt)
Blog

megbízhatóság, alacsony szervizigény és költségek, illetve már bizonyított, de még sem álltak le a fejlesztésekkel.

Sok autógyártó lazán száraz duplakuplungos váltóval valósítja meg a saját hibridrendszerét, annak a megbízhatósága azért nem egy lapon említhető.


ZTi
(csendes tag)

Birom a környezetvédő ostobaságokat. Ezer évig a nyugati társadalom is dolgozott rossz körülmények között. Hajókon haltak meg emberek , éheztek, gyerek halálozás, járványok és így tovább. Meg kell teremteni az alap béreket, a társadalmi szerződést, a politikai berendezkedést. Miattunk meg a kéményseprő gyerekek miatt nem aggódott senki se keleten, se délen. Malária gyógyszereket fejlesztünk , amik milliókat mentenek meg, harcolunk a cece legyekkel, oltásokat adunk, iskolákat építünk, komoly pénzek áramolnak oda. Ezek is hozzá tartoznak, talán még tényszerűbben is, mint a föld alá ásott aksik, meg szegény afrika kiaknázása, ami még magát sem tudta kiaknázni a kökorszakon túlig.

[ Szerkesztve ]


MikeWazowski
(addikt)

Köszi az írást, jó volt olvasni! :R


csendes
(őstag)
Blog

Most megint el vagyok veszve, mert itt [link] azt írják, hogy ezekben CVT van, ennek megfelelően nem mondható sportosnak az autó.


.Szaki.
(addikt)
Blog

e-CVT van benne. Mi számít sportosnak egy családi kombinál?


csendes
(őstag)
Blog

Nincs ezzel semmi baj, csak egy tesztben illik ezt megemlíteni, Össze lehet hasonlítani a DCT/DSG-vel is, az előnyöket és a hátrányokat is bemutatva.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Nem nagyon van mit összehasonlítani a kettő közt.

A koreai HEV-k vannak DCT-vel szerelve, annyi az előnyük, hogy nagyobb gázadásnál nem bőg fel a motor (pl. az e-CVT autópályán simán felmegy 5.000-re és amíg el nem éri a kívánt sebességet tartja), hanem szépen váltogat felfelé. Ellenben ami az előnyük, az lehet a hátrányuk is, hiszen jóval több alkatrész kell hozzá, ami több hibalehetőség.

Gyorsulni egy HEV DCT és e-CVT is tud egyébként, sose értettem, hogy mihez hasonlítják ezeket az autókat azok, akik szerint nem acélosak ebben. Városban kifejezetten jól gyorsul, autópályán is hamar eléri a megengedett sebességhatár értékét. Annak aki N.o-ban él és gyakran megy a Deutsche Autobahn sebességkorlátozás nélküli szakaszán, valóban nem ajánlható a típus, arra ott a BMW M5, de Európa többi országában untig elég akár az 1.8-as is, hiszen mind városi, mind pedig autópályás körülmények között tökéletesen helyt tud állni, mivel a legtöbb országban maximum úgy is 130km/h-val lehet haladni, de nem ritka a 110km/h sem.

Innentől pedig már csak az a kérdés, hogy kinek melyik megoldás szimpatikus. Szerintem nem lehet ráfaragni sem a DCT-s sem pedig az e-CVT-s modellekkel sem.


adamssss
(veterán)
Blog

Jézusom ember, Neked az élet minden területén ennyi a bajod? Kezdted azzal hogy nem környezetbarát, aztán az volt a bajod, hogy túl sok a LE, aztán az, hogy a CVT nem elég sportos, aztán az, hogy nincs összehasonlítva a DSG-vel. Esküszöm nem értelek. Írtam ingyen egy tesztet azoknak akiket érdekel te meg idejössz ekézni. Tudod mit vegyél egy ilyent meg egy DSG-s autót és írj egy jobb tesztet. Rohadt könnyű más munkáját bírálni mint megfogni a munka végét mi?


kp78
(addikt)

Lehet én értem félre, de szerintem ő nem a te írásodat / tesztedet véleményezte, hanem a #186-ban általa linkelt angol cikket. :U


Paxker315
(addikt)
Blog

nem értetted félre, valóban a cikkből reflektált rá. Ami miatt nem reagáltam, az: Nem láttam, hogy kapcsolódik a 183-ban írt észrevételhez, ami főleg a hajtáslánc megbízhatóságával volt kapcsolatban.

Egyébként, sok DSG-s autó van családi flottában (hekk, a saját VW-m is, csak olajos), és bevallom: nagyon jó használati élmény. De a száraz duplakuplungos váltókkal szerelt autóknál még az újraeladhatóság-használtpiaci kereslet is kompromittált, ezen probléma a toyota hibridjeire nem olyan "látványos". :B


csendes
(őstag)
Blog

Egyrészt, nincs bajom, mivel nem az én autóm, legfeljebb bajunk lesz hamarosan. Másrészt, nyilván azért szóltam hozzá mert érdekelt a téma, illetve a cikk, többféle szempontból is . Harmadrészt, köszönöm mindenknek, akik érdemi válaszokat adtak a kérdésekre. :R


lockdown90
(senior tag)

tehát akkor a motor is bőg, plusz még a zajos kerékjárat + szélzaj :D
melyik a bántóbb egy hosszabb út során? mindezt 11M+-ért....

[ Szerkesztve ]


Paxker315
(addikt)
Blog

A dct hosszú távú megbízhatósága milyen? :B


Veron
(őstag)

:F
Ez most mit jelent?

[ Szerkesztve ]


thomeef
(őstag)

Konkrétan az egész európai autóipar egy 10 éves válság előtt áll, mert 100%-ban rááltak az elektromos autó fejlesztésre/gyártásra 10 éve. Azért tették ezt mert így nem kellett csinálniuk mérnöki szinten semmit. Csak éppen arra nem gondoltak, ami be is következett, hogy senkinek nem kell az elektromos autó, mert kurva drága, és nincs kiépített infrastruktúrája sehol, max skandináviában, ahol az emberek füléből is pénz folyik.

A Toyota bevállalta 10 éve hogy telibetojja az elektromos autózást, és tökélyre fejleszti a hybrid/belső égésű technológiáját, ami alapból is világelső volt náluk. Azóta sem ér a közuelébe semmi ha hybrid technológiáról van szó. Mindenki hülyének nézte őket hogy nem ültek fel a vonatra.

Ők belerakták a pénzt és a fejlesztést akkor amikor minden EU gyártó a könnyű megoldást választotta, legyen minden elektromos azt csókolom.

Most minden EU autógyár nyíl egyenesen halad a csőd széle felé, kurva nehéz világ vár az európai autógyártásra. A Toyota szárnyal. Csak rá kell nézni a Toyota részvényekre, bármelyik EU brand elbújhat mögötte.

Az meg hogy ezek a Toyoták nem fognak eljutni a használtautó piacra, a legnagyobb marhaság amit mostanában olvastam. :U


Avicularia
(veterán)

max skandináviában, ahol az emberek füléből is pénz folyik.

Utálok magyarozni, de szánalmas ez az otthon elterjedt vélemény. Igen itt kolbászból van a kerítés is, nem tudtad? :U Mondom ezt úgy hogy több mint 15 éve élek Svédországban.
Csak tudnám miért ismerek egy rakás embert aki visszaköltözött innen Magyarországra ha itt az embereknek a füléből is pénz folyik :U :F


K82
(őstag)

Annyiban biztos jobb hogy 1997 óta reszelgetik és más gyártó is átvette ahelyett h saját maga állt volna neki a fejlesztésnek (többek között pl. a Ford, ahol a Mondeoban is Toyota technika van).
Ha nézek más full hibrid (nem PHEV) autót, azonos méret esetén fogyasztásban nincs hatalmas különbség; a saját Aurisom sokéves átlaga tankolásonként utánaszámolva 5 +/- 0,5 liter. Lehet mondani h ilyen fogasztást egy dízellel is el lehet érni, a különbség ott van hogy a városi használatot is bírja a hibrid (sőt, igazából ott érzi jól magát). Szeretem a dízeleket, de az én használati szokásaimnál (nagyrészt városi-elővárosi-vidéki közlekedés) költség és meghibásodási lehetőség szempontjából a hibrid tökéletes választás (csak a PHEV lenne jobb, de annak van ára és dögnehezek amik nekem jók lennének).
Ami a durva, hogy ezt a fogyasztást úgy hozza hogy a benne lévő bolhafingnyi 1,31 kWh-s akku nagyon max. 30%-át használja ki. 60% körül próbálja tartani a töltöttséget, 40% alá ritkán ugyan de be tud nézni (rögtön be is röffenti a benzinmotort h töltse), a 60-80% közötti tartományt meghagyja amolyan vésztartaléknak (hosszabb lejtőnél pl.), de 80% fölé soha nem tölti (ugyanígy lejtmenetben amint eléri a 80%-ot a töltöttség azonnal bepöccenti a belső égésűt). El lehet játszani a gondolattal mi lenne a fogyasztással ha 1.: többet használna az akkuból 2.: nagyobb lenne az akku. Érdekes dolgok mert nagyobb kihasználtsággal hamarabb degradálódna az akku, nagyobb súlynál meg elveszne a kedvezőbb fogyasztás a súlytöbblet miatti nagyobb energiafelhasználással?
A Toyotákban csomó minden nincs ami egy hagyományos belső égésű motorral szerelt autóban viszont igen: önindító, kuplung, kettőstömegű lendkerék, turbó, részecskeszűrő - az utóbbiak közül ha valami megkotlik nem épp filléres tétel. Van egy hatékony (Otto-motornál jobb hatásfokú) szívómotorod, kettő villanymotorod plusz az ezeket kombináló bolygómű és nyomatékelosztó (vagyis a CVT váltó). Ezen felül vigyáz a motorra: amíg nem éri el a 40°C-ot a hűtővíz nem kapcsolja le a benzinmotort (reggel induláskor pl. ugyan jár a motor de villannyal hajt az első pár száz méteren és csak utána kap terhelést). Plusz amit fentebb is írtam, az akkut sem hajtja ki teljesen.
Fékezésnél első körben a villanymotor vált át generátor üzembe, kis sebességnél pedig inkább a hátsót használja (elég a kisebb tárcsa és olcsóbb is cserélni mint az elsőket). Tökéletesen látszódik ez a kerekeken is, itt a hátsó a koszosabb mindig.
Szóval itt van csomó kis okosság ami miatt a Toyota hibrid rendszere az egyik, ha nem a legjobb.

[ Szerkesztve ]


kzkz
(őstag)

Szerintem is, 187cm vagyok, beültem hátra, azaz csak beültem volna, se a lábam se a fejem nem fért el. Elől még okés volt, de szűknek éreztem az autót kereszt irányban.
Szóval az új Toyota helyett vettem egy 4 éves automata kombi Insigniát (ez mindenhol tágas), a maradék 7M-t meg beosztom a többletfogyasztásra a maradék 20 évre :DDD


Peter.70
(őstag)

Azért a lehetséges szervíz költségekre is tegyél félre ;) :D


sh4d0w
(félisten)
Blog

Szerintem sem az elektromos autozas a jovo, hanem a hidrogenes uzemanyagcella, viszont az EU-s politikusoknal hulyebbeket csak Magyarorszagon talalni. Amig viszont ez kifejlodik, addig pont jo lesz a Toyota hibridje, nagyon meggyozo - mondom ezt ugy, hogy utaskent eltoltottem 1-1 hetet egy RAV4-ben, meg egy CHR-ben es alkalmilag volt szerencsem Priushoz is.

A CHR hatul egyebkent tenyleg olyan, mintha bunkerben ulne az ember: a Puntom hatso ablaka legalabb 4x nagyobb es mig az elol uloknek kb. masfel meteruk van a labujjuktol a hattamlaig, hatulra maximum egy meter jutott. Ehhez meg erdemes hozzatenni a sotet belso teret es kesz a bunker-feeling.


Veron
(őstag)

Én egy régebbi (pár éves) CH-R-ben ültem hátul és vállalhatatlan volt az anyaghasználat a bunkeres érzeten felül. A Corollám teljesen vállalható, lehet nem VAG szint, de vállalható.


aleister
(veterán)
Blog

Csúnya. :)

üzenetek