ForceWare 337.50 - az nVidia válasza a Mantle-re

Az nVidia szerint megtalálták a Mantle API "ellenszerét" a Direct3D keretein belül, és ezt a 337.50-es béta driverben meg is osztották. – írta: gbors, 10 éve

Borderlands 2

Ahogy legutóbb, a Borderlands 2 most is egy teljes oldalt kapott a tesztben - kíváncsi voltam, hogy az új drivernek van-e hatása a PhysX által is jelentősen megnyirbált processzor-teljesítményre.

Borderlands 2 - PhysX low

A népszerű RPG-shooter alapjában véve egy hardverbarát játék (végső soron egy erősen módosított 2007-es motorra épül), de bizonyos helyszíneken a designereknek elgurult a gyógyszere, és olyan mániákus szintre vitték a részletgazdagságot, hogy a CPU-k vakarózni kezdenek tőle. Ilyen helyszín pl. a Torgue DLC központi arénája.

A tesztben használt beállítások: Maximum mindenből, PhysX low.

Mivel már az 1920x1080-as teszt is majdnem teljesen CPU-limites, külön elemzést a két grafikon nem igényel. A 337.50-nel kombinált 3220 érdemben utoléri a 2.9 GHz-es i5-öt, de a 3.3 GHz-es változatot nem tudja megközelíteni, a különbség korábban több helyen is látott lefelezéséről most szó sincs.

Borderlands 2 - PhysX high

A fenti, jó eséllyel fizika által limitált mérések után igen érdekes, hogy mi történik, ha az eddig is korlátozó tényezőként szereplő fizika szerepét felerősítjük.

A tesztben használt beállítások: Maximum mindenből, PhysX high.

High PhysX mellett egyértelműen a több mag felé billen a mérleg, az i3 alig gyorsul az új drivertől. Azt gondolom, egyértelműen kijelenthető, hogy ezt az esetet elsősorban a PhysX CPU-oldali komponense limitálja - ezen érdemes lenne dolgoznia az nVidiának, mert ezek az FPS-ek (az i5-tel is) elég alacsonyak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények