üzenetek

hozzászólások


Ornagy
(tag)

érdekes kijelentés az Nvidiától, jó lett a cikk :R


h1mpi
(nagyúr)

:Y :R :R :R Lehet downgradelni i5-re :D

[ Szerkesztve ]


Pete55555
(addikt)

Ez érdekes lett. Pluszban azért hozzátenném, ahogy elnézem, ez a legtöbb játékkal működik, míg az AMD-é csak azokkal, amiket Mantle-re (is) megírtak.
Kérdésem az, hogy ez a driver egy GTX 460 és egy 3.6 Ghz-re húzott X2 250 mellett is ilyen (vagy akár nagyobb) javulást hozna ?


daneeeeee
(aktív tag)
Blog

Először is hadd gratuláljak!

Igényes cikk lett, látszik, hogy sok munkád van benne. Lenne itt viszont néhány dolog amivel nem értek egyet.
Először is tudtommal az Nvidia SLI rendszerek esetén ígért 60-70% gyorsulást [link], ráadásul egy olyan játékban (Rome II) ami köztudottan nagyon CPU intenzív illetve rendkívül rosszul bánik a több GPU-s rendszerekkel. Szóval ez akár még hihető is lehet, de mivel a cikkben ez nem lett kipróbálva szerintem nem helyes beleírni azt, hogy ez biztos nem igaz.
Az Nvidia különben csinált egy belsős tesztet [link] a 337.50 driver teljesítményéről. Na most ebből szín tisztán látszik, hogy a legnagyobb ugrások 2 GPU esetén vannak de 1 GPU esetén sem elhanyagolhatóak.
Habár az ő tesztjük a "trendi" játékok bevonásával történt, jó hallani és ez a Te tesztedből ki is derül, hogy az Nvidia a régebbi játékokról sem feledkezett el. Kisebb- nagyobb növekedésről itt is be lehet számolni.

A fentiek tükrében pedig a konklúzióval sem tudok maradéktalanul egyet érteni.

Ez a driver több DX 11-es játék esetén gyorsulást hoz. Újabb játékoknál többet, régebbieknél kevesebbet de gyorsulnak és ez örömteli. Az SLI rendszert használók pedig ha lehet ilyet mondani még jobban örülhetnek hiszen ott esetenként még nagyobb a gyorsulás.

A Mantle egyenlőre összesen 2 játékra korlátozódik.
Amikor legutóbb próbáltam (7970 GHZ cf-el) BF4-ben, nálam nem működött sem CF, sem Eyefinity alatt. Persze az API-n még bőven van mit fejleszteni, de ha ezeket a problémákat meg is oldják akkor még mindig ott lesz a bődületes Vram igénye (amiről persze az AMD marketing gépezete valahogy el felejtett szólni :((( )
Ez utóbb komoly korlát is lehet.

Összeségében nagyon jó cikk lett! Köszönjük szépen! :R


MongolZ
(addikt)
Blog

Érdekes cikk, nagyon jó látni, hogy a VGA gyártó cégek lassan megtanulnak jó drivert írni az erőből nyomulás helyett/mellett :)


kovsol
(titán)

Nem a VGA gyártók írják a drivereket. :)
Gyártó: Asus, MSi, EVGA stb

[ Szerkesztve ]


daneg86
(csendes tag)
Blog

Jól sikerült cikk, gratulálok!
Szerintem egyáltalán nem számottevő ez a +1-2FPS gyorsulás, jobb esetekben akármelyik frissebb driver hoz ennyit.
Cím egy kicsit túlzás, mert a Mantle talán kicsit többet is tartogat, mint a CPU tehermentesítése.
i3 órajelekkel játszhattál volna kicsit +-20% down/over clock belefért volna.


parampa
(aktív tag)

Köszönet a cikkért. :R

Egy kissebb 650 Ti + Pentium párosnál is hoz +1-2 FPS -t az új vidia driver ? ( HD Ready )


MongolZ
(addikt)
Blog

fél szavakból is :P


nuke7
(veterán)
Blog

ezeket figyelembe véve a mantle még mindig csábítóbb hosszútávon, hacsak az MS nem reformálja meg radikálisan a DX-et szvsz. :U


capulet75
(addikt)
Blog

Tehát eddig az volt a line hogy vegyél erősebb vga-t, nem hegyezgetünk forceware-ket hogy neked jobb legyen. Most hogy az AMD nekiállt felhasználóbarátabb utat keresni (nyilván a saját pénztárcája növelésére, ám ha a kecske is jól lakik meg a káposzta is megmarad az nekem megfelel), mindjárt kapkodnak jobban optimalizáló drivert csinálni. Sosem szerettem az nvidia üzleti politikáját. A VGA árakat is ők nyomták az egekbe.


gbors
(nagyúr)
Blog

gondolod, hogy én találtam ki a 64%-ot single GPU-ban? :) íme a PR-slide.
ha ingyen lenne a Rome II, akkor letesztelném, de sajna nem ez a helyzet. addig fenntartom, hogy valószerű beállítások mellett a 60+% egy GPU-val kizárt. biztos lehet olyan laboresetet gyártani, amiben kijön a 60%, de ennek sok gyakorlati jelentősége nincs - ahogy ezt a cikkben le is írtam.

(#3) Pete55555 és (#8) parampa: a kétmagos CPU + GTX 460 / GTX 650 Ti esetben biztosan lesz javulás, nagy vonalakban hasonlóra saccolom, mint amit mértem.

(#7) daneg86: a címet nem én találtam ki, hanem az nVidia - náluk érdemes reklamálni :)


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Miért, valószínűleg egy Pentium 3 + Titan SLI nél, 3 FPS-ről 5 re emelkedne a sebesség, az "akár 66%" lenne.

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

Kössz a cikket!


pakriksz
(őstag)

Ez eddig egy sima új driveres optimalizációnak néz ki, ami kb minden hónapban az új kártyáknál. Nem váltja ki az új API-kat.

[ Szerkesztve ]


nyakdam
(aktív tag)

Úgy látszik a Mantle-t sokan nem tudják mire való. Úgy tudom akár 10x annyi rajzolási parancsot tud csinálni mint a DX. Ha úgy írnák meg a játékot, hogy nem érdekli a kiadót a Dx akkor el sem indulna lehet a játék Mantle nélkül mert nem tudná kirajzolni a Dx a dolgokat. Valszínű ezért jön a DX12, mert a fejlesztők rég tudnának szebb grafikát csak eddig szűk keresztmetszett volt a Dx és hiába rágta mindenki a Microsoft fülét.

Amúgy jó a cikk. És látszik belőle, hogy mindig lehet optimalizálni és ezzel teljesítményt növelni csak neki kell ülni a dolognak. Ekkor a teljesítménynövekedésért mostanság venni kell egy újgenerációs kártyát.


dragonfx
(veterán)
Blog

na most mivel jönnek a 4magosok majd? megint az fps droppal mi..uncsi már.
elég a 2 mag.
bika vga kell


joysefke
(veterán)
Blog

Nekem volt kétmagos procim bika VGA-val, egy Pentium G850-volt. Majdnem olyan mint a tied, csupán talán 100Mhz-el volt lassabb. Hamar repült, vicc volt: még egy csomó single player játékban is kevés volt. Addig el sem jutottam vele, hogy BF3 multit próbáljak. :))


cskamacska
(addikt)
Blog

Jön még pár mantli verő nvidia driver, és év végére elég lesz 1 mag is, nem? :DDD

[ Szerkesztve ]


daneg86
(csendes tag)
Blog

És valami régi 1 magos atom is ki tudja majd hajtani a Titan Z-t :D


parampa
(aktív tag)

Most tényleg egy 10eHuf-os poci-t 'vicc' -eztél le ?

Battlefield 3 on HD 7770 and Intel Pentium G850

Battlefield3 Ultra Settings
HD Ready 1280x720(720p) FPS WithoutRecording Avg: 45 - Min 29: - Max: 86

Pentium + 25-30eHuf -os vga = Best Buy kispénzűeknek. :R


joysefke
(veterán)
Blog

A 19-es hsz.-re válaszoltam. Is igen, egy GTX660OC mellett (azzal hajtottam) vicc volt, még egy pár 1-2 magra "optimalizált" játékban is (Crysis WH, SC2). Egy 7770 mellé nyilván nem rak 40E forintos procit az ember, de egy középkat videókártyához már nem Pentium G860 dukál.
Tapasztalatból mondom...

J.


gbors
(nagyúr)
Blog

(#16) pakriksz: ez messze több, mint egy sima driveres optimalizáció, átlagosan ennyit még egy új architektúra esetén sem hoz egy driver-frissítés. meg az ugye a VGA-limites helyzetekre hat, nem a CPU-limitesekre.
az új API-kat meg persze, hogy nem váltja ki, ez csak az nVidia marketing-hülyesége.

(#19) dragonfx: bika VGA-hoz nem elég a két mag, két mag + HT sem. már a GTX770-hez sem, pedig az manapság már nem annyira számít bikának.


Galdech
(csendes tag)

Szevasztok !

Szeretém megosztani tapasztalataimat Mantle API-val kapcsolatban, hogy aki esetleg még többet szeretni tudni róla vagy kíváncsi, hogy pontosan mennyit is hozott a DX-hez képest, az ezzel még gazdagabb lesz.

Beállításaim:

Op. rendszer: Windows 7 Ultimate x64
Driver: 14.4 Catalyst (release)
Felbontás: 1920 x 1080
Resolution scale: 100%
Quality: Minden Ultra
Antialiasing: Off
Antialiasing Post: High
Ambient Occlusion: Off
Konfig: Asus Crosshair V Formula, AMD FX-8150 3,6Ghz AM3+, 4x 4 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz (16 GB), Sapphire HD7950 3GB Vapor-X
Játék: 64 fős mindegyik pálya.

Paracel Storm: DirectX 11 - Mantle
Siege of Shanghai: DirectX 11 - Mantle
Operation Locker: DirectX 11 - Mantle

Látható, nekem 100-110 százalékos gyorsulást hozott a Mantle kültéri pályákon. Ráadásul úgy, hogy extrém eseteket próbáltam keresni. Paracellen pont vihar van, eső, hullámok és a pálya majdnem egészét belátni, Shangai-on pedig ledőlt épület utáni eseményeknél egyik legleterhelőbb része a pályának. Minimálisan 100%-os gyorsulás van, átlagban 120-130%. Arra számítottam, hogy fog hozni előrelépést, béta catalysteknél még voltak problémák, de ezek a képek 14.4 végleges verzióval készültek. Nagyon meglepődtem, hogy ekkorát kaptam, maximum 30-40%-ra számítottam.

[ Szerkesztve ]


pakriksz
(őstag)

Dehogynem hoz... új vgaknál még többet is tud hozni egy egy új driver.
"meg az ugye a VGA-limites helyzetekre hat, nem a CPU-limitesekre." ezt honnan szedted? A driver optimalizáció cpu használatra is erős hatással van, mert azon fut azon történik a d3d kód vga saját utasításkészletére való átfordítás...
Valószínűleg itt annyit csinált az nv, hogy mantle bejelentésekor leállították a driver optimalizációt, hogy majd jópár hónappal később pótolták ezt, hogy egy nagyobb ugrást mutassanak, bemesélve hogy ők feltalálták a spanyol viaszt.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Nálam az E8400 alatt a GTX 460-am 1680-ban eléggé CPU limites tud lenni. Szóval ha ezt felteszem 10% körüli növekedésre számíthatok kb?


daneg86
(csendes tag)
Blog

Valószínű, hogy szerencsésebb esetekben + 1-2FPS.


gbors
(nagyúr)
Blog

mutass egy drivert, ami átlagosan ennyit hozott egy új VGA esetén (a 2900XT és a 3870 kivételével, mert ott botrány szar volt az eredeti, utána lehet bármi).
onnan "szedtem", hogy az elmúlt 5 évben rengeteg ilyen tesztet csináltam, és ez jött ki belőlük. nem tudom, mit értesz a "d3d kód vga saját utasításkészletére való átfordítás" alatt - ha a shader compilert, annak a futási idején olyan marha sokat nem lehet optimalizálni, különösen nem rendszeresen.

(#28) Dr. Romano: ha tényleg CPU-limitesek a szituációk, akkor igen.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Köszi. Teszek majd vele egy próbát.


ghoszty
(tag)

koszonom a felhomalyositast :R


pakriksz
(őstag)

Hogyhogy mit értek? Tudod a gpu-k a d3d-s utasításokból, nem értenek semmit, azt át kell alakítani a saját gépi kódjukra. Ezt csinálja a driver. Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig.


JamesHun
(addikt)

azért egy driver csereberélés még el kellene a teszthez, mert így csak pár FPS van kiragadva a tömegből
egy dx11-et régebbi driverrel érdemes lenne megnézned, mert kinézem AMD ből, hogy esetleg picit rontanak direkt az új driver dx11 bf4 en, hogy a mantle tesztek jobban nézzenek ki :D


Galdech
(csendes tag)

Aha, hogyne :D 13.9 catalysttel kezdtem játszani bf4-el, majd 13.12 és 14.1 - 14.2 - 14.3 -> 14.4. 13.9 és 14.4 között nem észleltem változást DX alatt, ugyanúgy ment mindegyik alatt a játék. Mantle alatt csak a végleges verzióban (14.4) lett ennyire látványos a változás.
Egyébként 7850 crossfire-ben is megnéztem, ott 140 fps alá nem igen ment, míg DX alatt 100-at át se tudta ugorni.


Loha
(veterán)

Én minden Mantle vs. DirectX tesztet egy alapos vizuális összehasonlítással kezdenék, ezt a PH-s meg szinte minden tesztből jól kifelejtették, biztos ugyan az alapon, pedig vannak eltérések:

Siege of Shanghai: A Mantle-es képen jobboldalt a víz egyáltalán nem csillog (fodrozódik?), viszont élesebb a textúra a fegyveren és a kezeden.
Operation Locker: A Mantle-es képen szemben a boltív tetején hiányzik a padlóról visszavert fény, a jobboldali boltívnél pedig mintha a lámpa fénye is hiányozna.

pakriksz: Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig. Minden új drivernél van kb. 10-15% "up to" marketing gyorsulás, ami jó ha 1-2% a valóságban. A marketing gyorsulásokat a marketing gyorsulásokkal, a valósakat meg a valósakkal érdemes összehasonlítani.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

asszem ennél pongyolábban már kifejezett igyekezet mellett is nehéz lenne fogalmazni :) tehát nem a shader compilerre gondolsz, hanem a rajzolási parancsok interpretálására. azon még kevesebb optimalizációs lehetőség van, mint a shader compilerben, sejtésem szerint a nagy része táblázatból keresés.

Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig.

ez pedig egész egyszerűen hülyeség. ha így lenne, akkor az új VGA-k 1 év alatt 50-60%-ot gyorsulnának.
de mondom, mutass egyetlen tesztet 2009-ből vagy későbbről, ami alátámasztja, amit állítasz.


pakriksz
(őstag)

Asszed? Azért mondjuk egy java runtime is hasonlót csinál (byte kódról gépi kódra), aztán ott is sikerült nem kicsit gyorsulni 2 kiadás között... Táblázatból dolgozva egyedül erősen primitív és nem optimális lenne. De jó lenne hogy ha egy táblázattal meg lehetne oldani a fordítást, akkor minden futna mindenen, tökéletes d3d -> opengl wrapperek lennének, x86 -> arm wrapperek, meg hasonlók.
Hol állítottam azt hogy minden új driver kiadnásnál gyorsul annyit? Az első pár drivernél gyorsul, aztán nemnagyon.

[ Szerkesztve ]


Galdech
(csendes tag)

Igazad van, ahogy én is megnézem valóban vannak eltérések. Az is közrejátszik sajnos, hogy mint látod nem sikerült pont ugyanabból a szögből csinálni a képeket mindkét esetben, mert miután lekaptam DX alatt, átváltottam Mantle-re, játék újraindít és vissza ahol voltam. Játékmenet közben nem veszel észre különbséget grafikailag a két API között. Így képen már igen.


aAron_
(őstag)

Bocs a hülye kérdésemért, de akkor most ez hogy is van? Letöltöm ezt az új drivert, és egyből jönnek a plusz fps-ek? :DDD Kicsit hihetetlenül hangzik még így a cikk elolvasása után is. Nem értem miért kellett ezzel ennyit várni, semmi logikát nem látok benne. Nem gondoltam, hogy vásárlás után szűk 3 évvel fog gyorsulni még a gépem...

Phenom II x4 w/ GTX460


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Szerintem aki ma pénzt áldoz külön videokártyára az nem igazán fog Full HD alatt játszani, legalábbis biztos nem akar, mert akkor feleslegesen dobott ki egy rakás pénzt az ablakon. Szóval szvsz az ilyen alacsony felbontású mérés felesleges, mert nem életszerű. Gyakorlati haszna nincs.

üzenetek