üzenetek

hozzászólások


Ornagy
(tag)

érdekes kijelentés az Nvidiától, jó lett a cikk :R


h1mpi
(nagyúr)

:Y :R :R :R Lehet downgradelni i5-re :D

[ Szerkesztve ]


Pete55555
(addikt)

Ez érdekes lett. Pluszban azért hozzátenném, ahogy elnézem, ez a legtöbb játékkal működik, míg az AMD-é csak azokkal, amiket Mantle-re (is) megírtak.
Kérdésem az, hogy ez a driver egy GTX 460 és egy 3.6 Ghz-re húzott X2 250 mellett is ilyen (vagy akár nagyobb) javulást hozna ?


daneeeeee
(aktív tag)
Blog

Először is hadd gratuláljak!

Igényes cikk lett, látszik, hogy sok munkád van benne. Lenne itt viszont néhány dolog amivel nem értek egyet.
Először is tudtommal az Nvidia SLI rendszerek esetén ígért 60-70% gyorsulást [link], ráadásul egy olyan játékban (Rome II) ami köztudottan nagyon CPU intenzív illetve rendkívül rosszul bánik a több GPU-s rendszerekkel. Szóval ez akár még hihető is lehet, de mivel a cikkben ez nem lett kipróbálva szerintem nem helyes beleírni azt, hogy ez biztos nem igaz.
Az Nvidia különben csinált egy belsős tesztet [link] a 337.50 driver teljesítményéről. Na most ebből szín tisztán látszik, hogy a legnagyobb ugrások 2 GPU esetén vannak de 1 GPU esetén sem elhanyagolhatóak.
Habár az ő tesztjük a "trendi" játékok bevonásával történt, jó hallani és ez a Te tesztedből ki is derül, hogy az Nvidia a régebbi játékokról sem feledkezett el. Kisebb- nagyobb növekedésről itt is be lehet számolni.

A fentiek tükrében pedig a konklúzióval sem tudok maradéktalanul egyet érteni.

Ez a driver több DX 11-es játék esetén gyorsulást hoz. Újabb játékoknál többet, régebbieknél kevesebbet de gyorsulnak és ez örömteli. Az SLI rendszert használók pedig ha lehet ilyet mondani még jobban örülhetnek hiszen ott esetenként még nagyobb a gyorsulás.

A Mantle egyenlőre összesen 2 játékra korlátozódik.
Amikor legutóbb próbáltam (7970 GHZ cf-el) BF4-ben, nálam nem működött sem CF, sem Eyefinity alatt. Persze az API-n még bőven van mit fejleszteni, de ha ezeket a problémákat meg is oldják akkor még mindig ott lesz a bődületes Vram igénye (amiről persze az AMD marketing gépezete valahogy el felejtett szólni :((( )
Ez utóbb komoly korlát is lehet.

Összeségében nagyon jó cikk lett! Köszönjük szépen! :R


MongolZ
(addikt)
Blog

Érdekes cikk, nagyon jó látni, hogy a VGA gyártó cégek lassan megtanulnak jó drivert írni az erőből nyomulás helyett/mellett :)


kovsol
(titán)

Nem a VGA gyártók írják a drivereket. :)
Gyártó: Asus, MSi, EVGA stb

[ Szerkesztve ]


daneg86
(csendes tag)
Blog

Jól sikerült cikk, gratulálok!
Szerintem egyáltalán nem számottevő ez a +1-2FPS gyorsulás, jobb esetekben akármelyik frissebb driver hoz ennyit.
Cím egy kicsit túlzás, mert a Mantle talán kicsit többet is tartogat, mint a CPU tehermentesítése.
i3 órajelekkel játszhattál volna kicsit +-20% down/over clock belefért volna.


parampa
(aktív tag)

Köszönet a cikkért. :R

Egy kissebb 650 Ti + Pentium párosnál is hoz +1-2 FPS -t az új vidia driver ? ( HD Ready )


MongolZ
(addikt)
Blog

fél szavakból is :P


nuke7
(veterán)
Blog

ezeket figyelembe véve a mantle még mindig csábítóbb hosszútávon, hacsak az MS nem reformálja meg radikálisan a DX-et szvsz. :U


capulet75
(addikt)
Blog

Tehát eddig az volt a line hogy vegyél erősebb vga-t, nem hegyezgetünk forceware-ket hogy neked jobb legyen. Most hogy az AMD nekiállt felhasználóbarátabb utat keresni (nyilván a saját pénztárcája növelésére, ám ha a kecske is jól lakik meg a káposzta is megmarad az nekem megfelel), mindjárt kapkodnak jobban optimalizáló drivert csinálni. Sosem szerettem az nvidia üzleti politikáját. A VGA árakat is ők nyomták az egekbe.


gbors
(nagyúr)
Blog

gondolod, hogy én találtam ki a 64%-ot single GPU-ban? :) íme a PR-slide.
ha ingyen lenne a Rome II, akkor letesztelném, de sajna nem ez a helyzet. addig fenntartom, hogy valószerű beállítások mellett a 60+% egy GPU-val kizárt. biztos lehet olyan laboresetet gyártani, amiben kijön a 60%, de ennek sok gyakorlati jelentősége nincs - ahogy ezt a cikkben le is írtam.

(#3) Pete55555 és (#8) parampa: a kétmagos CPU + GTX 460 / GTX 650 Ti esetben biztosan lesz javulás, nagy vonalakban hasonlóra saccolom, mint amit mértem.

(#7) daneg86: a címet nem én találtam ki, hanem az nVidia - náluk érdemes reklamálni :)


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Miért, valószínűleg egy Pentium 3 + Titan SLI nél, 3 FPS-ről 5 re emelkedne a sebesség, az "akár 66%" lenne.

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

Kössz a cikket!


pakriksz
(őstag)

Ez eddig egy sima új driveres optimalizációnak néz ki, ami kb minden hónapban az új kártyáknál. Nem váltja ki az új API-kat.

[ Szerkesztve ]


nyakdam
(aktív tag)

Úgy látszik a Mantle-t sokan nem tudják mire való. Úgy tudom akár 10x annyi rajzolási parancsot tud csinálni mint a DX. Ha úgy írnák meg a játékot, hogy nem érdekli a kiadót a Dx akkor el sem indulna lehet a játék Mantle nélkül mert nem tudná kirajzolni a Dx a dolgokat. Valszínű ezért jön a DX12, mert a fejlesztők rég tudnának szebb grafikát csak eddig szűk keresztmetszett volt a Dx és hiába rágta mindenki a Microsoft fülét.

Amúgy jó a cikk. És látszik belőle, hogy mindig lehet optimalizálni és ezzel teljesítményt növelni csak neki kell ülni a dolognak. Ekkor a teljesítménynövekedésért mostanság venni kell egy újgenerációs kártyát.


dragonfx
(veterán)
Blog

na most mivel jönnek a 4magosok majd? megint az fps droppal mi..uncsi már.
elég a 2 mag.
bika vga kell


joysefke
(veterán)
Blog

Nekem volt kétmagos procim bika VGA-val, egy Pentium G850-volt. Majdnem olyan mint a tied, csupán talán 100Mhz-el volt lassabb. Hamar repült, vicc volt: még egy csomó single player játékban is kevés volt. Addig el sem jutottam vele, hogy BF3 multit próbáljak. :))

üzenetek