üzenetek

hozzászólások


cskamacska
(addikt)
Blog

Jön még pár mantli verő nvidia driver, és év végére elég lesz 1 mag is, nem? :DDD

[ Szerkesztve ]


daneg86
(csendes tag)
Blog

És valami régi 1 magos atom is ki tudja majd hajtani a Titan Z-t :D


parampa
(aktív tag)

Most tényleg egy 10eHuf-os poci-t 'vicc' -eztél le ?

Battlefield 3 on HD 7770 and Intel Pentium G850

Battlefield3 Ultra Settings
HD Ready 1280x720(720p) FPS WithoutRecording Avg: 45 - Min 29: - Max: 86

Pentium + 25-30eHuf -os vga = Best Buy kispénzűeknek. :R


joysefke
(veterán)
Blog

A 19-es hsz.-re válaszoltam. Is igen, egy GTX660OC mellett (azzal hajtottam) vicc volt, még egy pár 1-2 magra "optimalizált" játékban is (Crysis WH, SC2). Egy 7770 mellé nyilván nem rak 40E forintos procit az ember, de egy középkat videókártyához már nem Pentium G860 dukál.
Tapasztalatból mondom...

J.


gbors
(nagyúr)
Blog

(#16) pakriksz: ez messze több, mint egy sima driveres optimalizáció, átlagosan ennyit még egy új architektúra esetén sem hoz egy driver-frissítés. meg az ugye a VGA-limites helyzetekre hat, nem a CPU-limitesekre.
az új API-kat meg persze, hogy nem váltja ki, ez csak az nVidia marketing-hülyesége.

(#19) dragonfx: bika VGA-hoz nem elég a két mag, két mag + HT sem. már a GTX770-hez sem, pedig az manapság már nem annyira számít bikának.


Galdech
(csendes tag)

Szevasztok !

Szeretém megosztani tapasztalataimat Mantle API-val kapcsolatban, hogy aki esetleg még többet szeretni tudni róla vagy kíváncsi, hogy pontosan mennyit is hozott a DX-hez képest, az ezzel még gazdagabb lesz.

Beállításaim:

Op. rendszer: Windows 7 Ultimate x64
Driver: 14.4 Catalyst (release)
Felbontás: 1920 x 1080
Resolution scale: 100%
Quality: Minden Ultra
Antialiasing: Off
Antialiasing Post: High
Ambient Occlusion: Off
Konfig: Asus Crosshair V Formula, AMD FX-8150 3,6Ghz AM3+, 4x 4 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz (16 GB), Sapphire HD7950 3GB Vapor-X
Játék: 64 fős mindegyik pálya.

Paracel Storm: DirectX 11 - Mantle
Siege of Shanghai: DirectX 11 - Mantle
Operation Locker: DirectX 11 - Mantle

Látható, nekem 100-110 százalékos gyorsulást hozott a Mantle kültéri pályákon. Ráadásul úgy, hogy extrém eseteket próbáltam keresni. Paracellen pont vihar van, eső, hullámok és a pálya majdnem egészét belátni, Shangai-on pedig ledőlt épület utáni eseményeknél egyik legleterhelőbb része a pályának. Minimálisan 100%-os gyorsulás van, átlagban 120-130%. Arra számítottam, hogy fog hozni előrelépést, béta catalysteknél még voltak problémák, de ezek a képek 14.4 végleges verzióval készültek. Nagyon meglepődtem, hogy ekkorát kaptam, maximum 30-40%-ra számítottam.

[ Szerkesztve ]


pakriksz
(őstag)

Dehogynem hoz... új vgaknál még többet is tud hozni egy egy új driver.
"meg az ugye a VGA-limites helyzetekre hat, nem a CPU-limitesekre." ezt honnan szedted? A driver optimalizáció cpu használatra is erős hatással van, mert azon fut azon történik a d3d kód vga saját utasításkészletére való átfordítás...
Valószínűleg itt annyit csinált az nv, hogy mantle bejelentésekor leállították a driver optimalizációt, hogy majd jópár hónappal később pótolták ezt, hogy egy nagyobb ugrást mutassanak, bemesélve hogy ők feltalálták a spanyol viaszt.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Nálam az E8400 alatt a GTX 460-am 1680-ban eléggé CPU limites tud lenni. Szóval ha ezt felteszem 10% körüli növekedésre számíthatok kb?


daneg86
(csendes tag)
Blog

Valószínű, hogy szerencsésebb esetekben + 1-2FPS.


gbors
(nagyúr)
Blog

mutass egy drivert, ami átlagosan ennyit hozott egy új VGA esetén (a 2900XT és a 3870 kivételével, mert ott botrány szar volt az eredeti, utána lehet bármi).
onnan "szedtem", hogy az elmúlt 5 évben rengeteg ilyen tesztet csináltam, és ez jött ki belőlük. nem tudom, mit értesz a "d3d kód vga saját utasításkészletére való átfordítás" alatt - ha a shader compilert, annak a futási idején olyan marha sokat nem lehet optimalizálni, különösen nem rendszeresen.

(#28) Dr. Romano: ha tényleg CPU-limitesek a szituációk, akkor igen.


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Köszi. Teszek majd vele egy próbát.


ghoszty
(tag)

koszonom a felhomalyositast :R


pakriksz
(őstag)

Hogyhogy mit értek? Tudod a gpu-k a d3d-s utasításokból, nem értenek semmit, azt át kell alakítani a saját gépi kódjukra. Ezt csinálja a driver. Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig.


JamesHun
(addikt)

azért egy driver csereberélés még el kellene a teszthez, mert így csak pár FPS van kiragadva a tömegből
egy dx11-et régebbi driverrel érdemes lenne megnézned, mert kinézem AMD ből, hogy esetleg picit rontanak direkt az új driver dx11 bf4 en, hogy a mantle tesztek jobban nézzenek ki :D


Galdech
(csendes tag)

Aha, hogyne :D 13.9 catalysttel kezdtem játszani bf4-el, majd 13.12 és 14.1 - 14.2 - 14.3 -> 14.4. 13.9 és 14.4 között nem észleltem változást DX alatt, ugyanúgy ment mindegyik alatt a játék. Mantle alatt csak a végleges verzióban (14.4) lett ennyire látványos a változás.
Egyébként 7850 crossfire-ben is megnéztem, ott 140 fps alá nem igen ment, míg DX alatt 100-at át se tudta ugorni.


Loha
(veterán)

Én minden Mantle vs. DirectX tesztet egy alapos vizuális összehasonlítással kezdenék, ezt a PH-s meg szinte minden tesztből jól kifelejtették, biztos ugyan az alapon, pedig vannak eltérések:

Siege of Shanghai: A Mantle-es képen jobboldalt a víz egyáltalán nem csillog (fodrozódik?), viszont élesebb a textúra a fegyveren és a kezeden.
Operation Locker: A Mantle-es képen szemben a boltív tetején hiányzik a padlóról visszavert fény, a jobboldali boltívnél pedig mintha a lámpa fénye is hiányozna.

pakriksz: Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig. Minden új drivernél van kb. 10-15% "up to" marketing gyorsulás, ami jó ha 1-2% a valóságban. A marketing gyorsulásokat a marketing gyorsulásokkal, a valósakat meg a valósakkal érdemes összehasonlítani.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

asszem ennél pongyolábban már kifejezett igyekezet mellett is nehéz lenne fogalmazni :) tehát nem a shader compilerre gondolsz, hanem a rajzolási parancsok interpretálására. azon még kevesebb optimalizációs lehetőség van, mint a shader compilerben, sejtésem szerint a nagy része táblázatból keresés.

Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig.

ez pedig egész egyszerűen hülyeség. ha így lenne, akkor az új VGA-k 1 év alatt 50-60%-ot gyorsulnának.
de mondom, mutass egyetlen tesztet 2009-ből vagy későbbről, ami alátámasztja, amit állítasz.


pakriksz
(őstag)

Asszed? Azért mondjuk egy java runtime is hasonlót csinál (byte kódról gépi kódra), aztán ott is sikerült nem kicsit gyorsulni 2 kiadás között... Táblázatból dolgozva egyedül erősen primitív és nem optimális lenne. De jó lenne hogy ha egy táblázattal meg lehetne oldani a fordítást, akkor minden futna mindenen, tökéletes d3d -> opengl wrapperek lennének, x86 -> arm wrapperek, meg hasonlók.
Hol állítottam azt hogy minden új driver kiadnásnál gyorsul annyit? Az első pár drivernél gyorsul, aztán nemnagyon.

[ Szerkesztve ]


Galdech
(csendes tag)

Igazad van, ahogy én is megnézem valóban vannak eltérések. Az is közrejátszik sajnos, hogy mint látod nem sikerült pont ugyanabból a szögből csinálni a képeket mindkét esetben, mert miután lekaptam DX alatt, átváltottam Mantle-re, játék újraindít és vissza ahol voltam. Játékmenet közben nem veszel észre különbséget grafikailag a két API között. Így képen már igen.


aAron_
(őstag)

Bocs a hülye kérdésemért, de akkor most ez hogy is van? Letöltöm ezt az új drivert, és egyből jönnek a plusz fps-ek? :DDD Kicsit hihetetlenül hangzik még így a cikk elolvasása után is. Nem értem miért kellett ezzel ennyit várni, semmi logikát nem látok benne. Nem gondoltam, hogy vásárlás után szűk 3 évvel fog gyorsulni még a gépem...

Phenom II x4 w/ GTX460


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Szerintem aki ma pénzt áldoz külön videokártyára az nem igazán fog Full HD alatt játszani, legalábbis biztos nem akar, mert akkor feleslegesen dobott ki egy rakás pénzt az ablakon. Szóval szvsz az ilyen alacsony felbontású mérés felesleges, mert nem életszerű. Gyakorlati haszna nincs.

üzenetek