Jön még pár mantli verő nvidia driver, és év végére elég lesz 1 mag is, nem?
[ Szerkesztve ]
Jön még pár mantli verő nvidia driver, és év végére elég lesz 1 mag is, nem?
[ Szerkesztve ]
És valami régi 1 magos atom is ki tudja majd hajtani a Titan Z-t
Most tényleg egy 10eHuf-os poci-t 'vicc' -eztél le ?
Battlefield 3 on HD 7770 and Intel Pentium G850
Battlefield3 Ultra Settings
HD Ready 1280x720(720p) FPS WithoutRecording Avg: 45 - Min 29: - Max: 86
Pentium + 25-30eHuf -os vga = Best Buy kispénzűeknek.
A 19-es hsz.-re válaszoltam. Is igen, egy GTX660OC mellett (azzal hajtottam) vicc volt, még egy pár 1-2 magra "optimalizált" játékban is (Crysis WH, SC2). Egy 7770 mellé nyilván nem rak 40E forintos procit az ember, de egy középkat videókártyához már nem Pentium G860 dukál.
Tapasztalatból mondom...
J.
(#16) pakriksz: ez messze több, mint egy sima driveres optimalizáció, átlagosan ennyit még egy új architektúra esetén sem hoz egy driver-frissítés. meg az ugye a VGA-limites helyzetekre hat, nem a CPU-limitesekre.
az új API-kat meg persze, hogy nem váltja ki, ez csak az nVidia marketing-hülyesége.
(#19) dragonfx: bika VGA-hoz nem elég a két mag, két mag + HT sem. már a GTX770-hez sem, pedig az manapság már nem annyira számít bikának.
Szevasztok !
Szeretém megosztani tapasztalataimat Mantle API-val kapcsolatban, hogy aki esetleg még többet szeretni tudni róla vagy kíváncsi, hogy pontosan mennyit is hozott a DX-hez képest, az ezzel még gazdagabb lesz.
Beállításaim:
Op. rendszer: Windows 7 Ultimate x64
Driver: 14.4 Catalyst (release)
Felbontás: 1920 x 1080
Resolution scale: 100%
Quality: Minden Ultra
Antialiasing: Off
Antialiasing Post: High
Ambient Occlusion: Off
Konfig: Asus Crosshair V Formula, AMD FX-8150 3,6Ghz AM3+, 4x 4 GB Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz (16 GB), Sapphire HD7950 3GB Vapor-X
Játék: 64 fős mindegyik pálya.
Paracel Storm: DirectX 11 - Mantle
Siege of Shanghai: DirectX 11 - Mantle
Operation Locker: DirectX 11 - Mantle
Látható, nekem 100-110 százalékos gyorsulást hozott a Mantle kültéri pályákon. Ráadásul úgy, hogy extrém eseteket próbáltam keresni. Paracellen pont vihar van, eső, hullámok és a pálya majdnem egészét belátni, Shangai-on pedig ledőlt épület utáni eseményeknél egyik legleterhelőbb része a pályának. Minimálisan 100%-os gyorsulás van, átlagban 120-130%. Arra számítottam, hogy fog hozni előrelépést, béta catalysteknél még voltak problémák, de ezek a képek 14.4 végleges verzióval készültek. Nagyon meglepődtem, hogy ekkorát kaptam, maximum 30-40%-ra számítottam.
[ Szerkesztve ]
Dehogynem hoz... új vgaknál még többet is tud hozni egy egy új driver.
"meg az ugye a VGA-limites helyzetekre hat, nem a CPU-limitesekre." ezt honnan szedted? A driver optimalizáció cpu használatra is erős hatással van, mert azon fut azon történik a d3d kód vga saját utasításkészletére való átfordítás...
Valószínűleg itt annyit csinált az nv, hogy mantle bejelentésekor leállították a driver optimalizációt, hogy majd jópár hónappal később pótolták ezt, hogy egy nagyobb ugrást mutassanak, bemesélve hogy ők feltalálták a spanyol viaszt.
Nálam az E8400 alatt a GTX 460-am 1680-ban eléggé CPU limites tud lenni. Szóval ha ezt felteszem 10% körüli növekedésre számíthatok kb?
Valószínű, hogy szerencsésebb esetekben + 1-2FPS.
mutass egy drivert, ami átlagosan ennyit hozott egy új VGA esetén (a 2900XT és a 3870 kivételével, mert ott botrány szar volt az eredeti, utána lehet bármi).
onnan "szedtem", hogy az elmúlt 5 évben rengeteg ilyen tesztet csináltam, és ez jött ki belőlük. nem tudom, mit értesz a "d3d kód vga saját utasításkészletére való átfordítás" alatt - ha a shader compilert, annak a futási idején olyan marha sokat nem lehet optimalizálni, különösen nem rendszeresen.
(#28) Dr. Romano: ha tényleg CPU-limitesek a szituációk, akkor igen.
Hogyhogy mit értek? Tudod a gpu-k a d3d-s utasításokból, nem értenek semmit, azt át kell alakítani a saját gépi kódjukra. Ezt csinálja a driver. Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig.
azért egy driver csereberélés még el kellene a teszthez, mert így csak pár FPS van kiragadva a tömegből
egy dx11-et régebbi driverrel érdemes lenne megnézned, mert kinézem AMD ből, hogy esetleg picit rontanak direkt az új driver dx11 bf4 en, hogy a mantle tesztek jobban nézzenek ki
Aha, hogyne 13.9 catalysttel kezdtem játszani bf4-el, majd 13.12 és 14.1 - 14.2 - 14.3 -> 14.4. 13.9 és 14.4 között nem észleltem változást DX alatt, ugyanúgy ment mindegyik alatt a játék. Mantle alatt csak a végleges verzióban (14.4) lett ennyire látványos a változás.
Egyébként 7850 crossfire-ben is megnéztem, ott 140 fps alá nem igen ment, míg DX alatt 100-at át se tudta ugorni.
Én minden Mantle vs. DirectX tesztet egy alapos vizuális összehasonlítással kezdenék, ezt a PH-s meg szinte minden tesztből jól kifelejtették, biztos ugyan az alapon, pedig vannak eltérések:
Siege of Shanghai: A Mantle-es képen jobboldalt a víz egyáltalán nem csillog (fodrozódik?), viszont élesebb a textúra a fegyveren és a kezeden.
Operation Locker: A Mantle-es képen szemben a boltív tetején hiányzik a padlóról visszavert fény, a jobboldali boltívnél pedig mintha a lámpa fénye is hiányozna.
pakriksz: Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig. Minden új drivernél van kb. 10-15% "up to" marketing gyorsulás, ami jó ha 1-2% a valóságban. A marketing gyorsulásokat a marketing gyorsulásokkal, a valósakat meg a valósakkal érdemes összehasonlítani.
[ Szerkesztve ]
asszem ennél pongyolábban már kifejezett igyekezet mellett is nehéz lenne fogalmazni tehát nem a shader compilerre gondolsz, hanem a rajzolási parancsok interpretálására. azon még kevesebb optimalizációs lehetőség van, mint a shader compilerben, sejtésem szerint a nagy része táblázatból keresés.
Bármelyik új vga-nál vannak ilyen +5-10%-os gyorsulások új driver kiadásoknál, szinte mindig.
ez pedig egész egyszerűen hülyeség. ha így lenne, akkor az új VGA-k 1 év alatt 50-60%-ot gyorsulnának.
de mondom, mutass egyetlen tesztet 2009-ből vagy későbbről, ami alátámasztja, amit állítasz.
Asszed? Azért mondjuk egy java runtime is hasonlót csinál (byte kódról gépi kódra), aztán ott is sikerült nem kicsit gyorsulni 2 kiadás között... Táblázatból dolgozva egyedül erősen primitív és nem optimális lenne. De jó lenne hogy ha egy táblázattal meg lehetne oldani a fordítást, akkor minden futna mindenen, tökéletes d3d -> opengl wrapperek lennének, x86 -> arm wrapperek, meg hasonlók.
Hol állítottam azt hogy minden új driver kiadnásnál gyorsul annyit? Az első pár drivernél gyorsul, aztán nemnagyon.
[ Szerkesztve ]
Igazad van, ahogy én is megnézem valóban vannak eltérések. Az is közrejátszik sajnos, hogy mint látod nem sikerült pont ugyanabból a szögből csinálni a képeket mindkét esetben, mert miután lekaptam DX alatt, átváltottam Mantle-re, játék újraindít és vissza ahol voltam. Játékmenet közben nem veszel észre különbséget grafikailag a két API között. Így képen már igen.
Bocs a hülye kérdésemért, de akkor most ez hogy is van? Letöltöm ezt az új drivert, és egyből jönnek a plusz fps-ek? Kicsit hihetetlenül hangzik még így a cikk elolvasása után is. Nem értem miért kellett ezzel ennyit várni, semmi logikát nem látok benne. Nem gondoltam, hogy vásárlás után szűk 3 évvel fog gyorsulni még a gépem...
Phenom II x4 w/ GTX460