Hitman: Freelancer

Alig hallani róla, mégis őrülten addiktív lett a Hitman 3-hoz kiadott ingyenes kiegészítő, a Freelancer. – írta: gyimger, 10 hónapja

A Freelancer játékmód január 26-án ingyenes kiegészítőként került be a Hitman 3 játékmódjai közé. Ezt a kiegészítőt "rougelike"-ként jellemezte az IO Interactive, ami az egész széria számára idegen, és egy teljesen új játékélményt biztosít a Hitman: World of Assassination játékosainak.

Ennek a módnak az egyik sajátossága, hogy a küldetések helyszíneit saját bázisunkról választhatjuk ki, innen indulunk a világ különböző részeire célpontokra vadászni és ide térünk vissza a küldetések után. Kezdetben csak a bérgyilkos pincéje áll rendelkezésünkre, ahol a fegyverszekrények is üresen konganak. De a küldetések teljesítésével és tapasztalati pontok szerzésével szinteket léphetünk (Mastery), amivel új házrészek nyílnak meg, később az egész ház és az azt körülvevő külső tér is bejárhatóvá válik. Minden feloldott házrész, ahol először kartondobozok sorakoznak, teljes egészében testre szabhatóvá válik, és válogathatunk a stílusok között az egyszerű moderntől az előkelő antik eleganciáig. Funkcióját tekintve nem ezek lesznek a Hitman legizgalmasabb részei, hiszen mindegy, hogy sportkocsi vagy halottaskocsi áll a garázsunkban, azonban magunkhoz vehetünk olyan "minden háztartásban megtalálható" eszközöket, ami segítségünkre lehet az embervadászatban. Felvehetünk egy levélbontó kést a dolgozószobában, csavarkulcsot a garázsban vagy egy piszkavasat a kandalló mellől és magunkkal vihetjük azokat a küldetésekre. A házat körülvevő erdős terület is tartogat meglepetést, hiszen az utak mentén nőtt gombákból vagy a tóból kifogott halakból mérget állíthatunk elő, amivel valószínűleg élni fog a játékos, ha a felszerelése hiányt szenved különböző mérgekből.

Karrierünk kezdetén csak egyetlen pisztolyból áll az arzenálunk, de többféleképpen is bővíthetjük a fegyvergyűjteményünket. Minden fegyver, amit a küldetéseken találunk, hazavihetjük magunkkal, hogy betegyük a vitrinbe. Az őröktől elvett vagy a pályákon szerteszét heverő ládákban talált fegyvereket szintúgy megtarthatjuk, amíg élve elhagyjuk a helyszínt. Az eldugott helyeken állomásozó kereskedőktől is vásárolhatunk fegyvert vagy eszközöket a küldetésekért járó pénzből, aminek a valutája a "Merces" lett (ami latinul: bér). A küldetéseken ezentúl széfeket is találhatunk, amiket feltörve könnyen pénzhez juthatunk, valamint belefuthatunk futárokba (Couriers) is, akiktől elvehetjük az értékeiket.

Fontos, hogy két különböző felszereléstípust különböztetünk meg. Az egyik a hagyományos lőfegyverekből és változatos közelharci fegyverekből álló gyűjteményünk, melyek mindaddig a birtokunkban maradnak, amíg el nem veszítjük őket egy küldetés során. A másik ilyen csoport a fogyóeszközök csoportja (Freelancer Tools), melyek rendezetten szétosztva sorakoznak a bázisunkon három aktatáskában. Amíg hagyományos küldetésre indulunk, a házban hagyott eszközök biztonságban vannak, de amint egy sárgával jelölt, nehezített küldetést (Alerted) választunk, nemcsak a nálunk lévő tárgyak forognak kockán. Ha egy ilyen küldetést elbukunk, a megszerzett pénzünk felét és ezen eszközöket mind elveszítjük, valamint az egész kampányt az elejéről kell kezdeni.

Egy kampány teljesítéséhez négy bűnszervezet vezetőjét kell elintézni. Hogy előcsalogassuk őket, le kell vadásznunk a választott szindikátusok alacsonyabb rangú tagjait, ami a Hitman játékokból ismert módon zajlik. Ezek a Contracts küldetések. Ahogy haladunk előre a kampányban, egyre több ilyen küldetést kell végrehajtanunk, viszont idővel néhány helyszín Alerted státuszba lép, ami nemcsak nagyobb kihívást jelent, de az eszközeink és az előrehaladásunk is veszélybe kerül.
Elegendő számú küldetés teljesítése után lehetőségünk nyílik lecsapni a szindikátus fejére, ez a Showdown. Azonban a célpont kilétét nem ismerjük, ezért először a megszerzett információk segítségével azonosítanunk kell. Ehhez támpontokat kapunk a célszemély külsejéről, szokásairól és hogy milyen természetű találkozókon vesznek részt (titkos megbeszélés, üzleti találkozó vagy csomagátadás). Azonban több gyanúsított is található egy pályán, akikkel egyes leírások megegyezhetnek, ezért érdemes alaposnak lenni. A telefonunkkal kizárhatjuk az egyes célszemélyeket a gyanúsítottak listájáról, könnyebbé téve az eligazodást a hasonló kinézetű és szokású karakterek között.
Viszont más akadályok is állnak köztünk és a célszemély között: civilnek kinéző bérgyilkosok és őrszemek is védelmezik a célpontot, akik a veszély első jelére ugranak és riadót fújnak, így könnyen lecsúszhatunk a lehetőségről.

A kampány teljesítését követően ritka és értékes fegyvereket kaphatunk jutalmul. Valamint az első sikeres kampány után megnyílik a Hardcore mód, amit ha aktiválunk, a játék legnehezebb fokozatán (Master fokozat) kell játszanunk úgy, hogy minden helyszín már a kezdetektől Alerted jellemzőket kap, ráadásul a küldetések előtt választható opcionális feladatok ezentúl kötelezőek és teljesíteni is kell őket, különben a kampány véget ér és a pénzünk is nullázódik.

Rengeteg kihívás vár ránk a Hitman: Freelancerben, amik teljesítés után játékbeli trófeaként jelennek meg 47-es trófeaszobájában, így ha nem is foglalkozunk velük, szobadíszként jól esik rájuk nézni.

A Freelancer tehát ingyenes mindenkinek, aki rendelkezik a Hitman 3 (vagy Hitman: World of Assassination) játékkal, ezért mindenképpen érdemes tenni vele egy próbát.

Előzmények