Mass Effect Andromeda - 50 óra után

Az utóbbi idők egyik legmegosztóbb játéka 50 órával a történet megkezdése után. – írta: Romvr, 2 éve

Fő-, mellék-, egyéb küldetések halmaza

A történet-orientált szerepjátékok legfontosabb eleme a fő- és mellék küldetések egyvelege. A fő küldetés a készítők által megálmodott történetet meséli el és a játék csapásvonalát adja, ami mentén haladunk. A mellékküldetések pedig magáról a kitalált világról mondanak el többet, általuk jobban megismerhetjük a lakókat, a történelmet, a technológiát... stb. Lényegében kiteljesítik a fő cselekmény élményét.

A Mass Effect Andromeda-ban felemás érzést kelt a dolog. A fő történeti szál számomra tartogatott meglepetéseket, noha ötven óra után legfeljebb, ha négy-öt órányit foglalkoztam vele, de már két olyan csavarral is találkoztam, amin csak tátogni tudtam hogy "a mindenit, erre aztán nem számítottam". A mellékküldetések tengere viszont már sokkal vegyesebb hullámokat kavar.

Hirdetés

Egyrészt ott vannak a nagyszerű Loyalty küldetések, amik kellően hosszúak és elegendő tartalommal vannak feltöltve, hogy adott csapattag múltjából, motivációiból is többet tudjunk meg. Peebee, Vetra, Cora és a többiek kalandjaiban élmény volt részt venni.

Másrészt a többi mellékküldetés olyan, mint valami saláta. Van, ami kellően bonyolult és hosszabb, valódi tartalmat adva az Andromeda világához, mások inkább csak ilyen lóti-futi, „hozd el ezt, keresd meg azt” jellegűek, esetenként akár négy-öt bolygót, rendszert is érintve. Látszik, hogy más-más csapatok munkáit rakták egybe és voltak, akik tényleg komolyan gondolták, mások pedig csak túl akartak esni rajta. Számomra legalábbis ilyen érzést keltett.

Ráadásul a legtöbb mellékküldetést szó szerint a nyakunkba varrják. Nem egyszer fordul elő hogy a Nomad-al való furikázás, vagy egy helyiség szkennelése közben azon kapjuk magunkat, hogy egy csapattag, SAM, vagy valaki beszól rádión hogy "Ez érdekesnek látszik, nézzük meg." és puff, máris ott a mellékküldetés a listában. Vagy a Nexuson valaki elkezd kiabálni, hogy "Hé Útkereső!" és elég csak a közelébe menni, hogy megkapjuk a kapcsolódó küldetést. Azaz nem mindig kell szándékosan küldetéseket vadászni, mert ha végigmegyünk becsületesen a játékon, vagy egy bolygón kószálunk ide-oda, akkor öt-tíz úgy is ránk ragad.

A felemás szájízt tovább tetézi, hogy a mellékküldetések megoldása közben is jönnek be a mellékküldetések. Gyakran kaptam magam azon, hogy elkezdtem egyet és a felénél átcsaptam egy másikra, mert éppen a közelemben volt és kíváncsivá tett, vagy véletlen egy pár méterrel odébb lévő karakterhez mentem oda. Aztán kereshettem ki a listában azt, amit eredetileg szándékomban állt elvégezni.

De azt általánosan elmondható, hogy a mellékküldetésekkel töltött idő jó nyolcvan százalékában élvezettel oldottam meg a feladványokat, mert érdekes, új információkat adtak hozzá az Andromeda galaxisról, új politikai fordulatokra, vagy vallási nézetekre akadtunk. Esetleg a Kett nevű fajról, a Maradványokról, de volt olyan is, ami szimplán viccesre sikeredett. Nem egyszer indítottam el úgy egy küldetést, hogy "csak ezt még megoldom és mára vége" aztán három órával később ocsúdtam fel, hogy már a hatodikat csinálom meg sorban. Egyszerűen beszippant némelyik.

Bugok:

A legtöbb bugot a Marker téves elhelyezése okozza. Azaz mondjuk egy bonyolult elrendezésű hely jobb oldalára mutat, de ami nekünk kell, valójában a bal oldalon van. Vagy pár méterrel a megjelölt céltól akadunk rá. De olyan is van, hogy átugrik máshova ha megközelítünk egy térkép elemet, azon túlhaladva viszont visszaugrik az eredeti irányba... szóval kaotikus. Ilyennel mellékküldetéseknél találkoztam gyakrabban, csak egyszer volt a fő küldetésszálnál hogy rossz helység felé vitt, de ott az "objective" elolvasása után egyértelművé vált, mit kell tenni és azt hol.

Szerencsére a térképen a megjelölés mindig állandó, csak a Compass területén elhelyezett Marker ilyen "mozgékony".

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Batman: Arkham Knight

    Az Arkham Knight jött, látott és akkorát bukott a legtöbb játékos szemében, ami nem volt méltó egy ilyen játéksorozat lezáró darabjához.

  • Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

    Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

  • Dirty Bomb - ingyenes multiplayer FPS

    Kipróbálás után nem tartottam kiemelkedőnek, de minél több időt töltöttem el vele, annál jobban megkedveltem.