Tamiya Unimog U300 - Reborn

Adott egy gépezet, ami már nagykorú és most szeretné újra hasítani a terepet. Ebben alkottam most maradandót, mivel megmarad a "kicsike"! – írta: tom956ster, 10 éve

Kormányzás megoldása

A gép nem fest túl jól elölről, mivel a szervóvezérlés akkor nem úgy működött, mint ma: itt nem csak három vékonyka vezeték vezet a kormányműbe, hanem öt. Ebből kettő a táp és három a pozíció, amit viszont a régi nagyobbacska nyák elektronikája fejtett meg.

Ezt látva már tudtam, hogy itt nem fogom tudni felhasználni a régi szervót, ez is megy a kukába a nyák után.

Miután kiszereltem a régi szervót, sikerült egy egészen pofás és legfőképp méretes fészket kialakítanom egy normál méretű szervó számára.

Szerencsére nem kellett különösebb barbár munkát végezni, nem volt még egy dremelem sem, de volt egy oldalcsípőm és egy szikém. Ez pont elég is.

Miután a szervót sikeresen elhelyeztük, a kábeleket elrendeztük, visszaépítjük az eredeti kormányzás pozicionáló kiegészítőjét. Erre az eszközre ma már szerintem nem sok szükségünk van, de én nem szerettem volna kihagyni a kormányműből, mivel némileg növeli a rendszer stabilitását, csökkenti a nemkívánatos holtjátékot.

Kívánatos lenne a mai elképzelések alapján egy teljes golyóscsapágyas felfüggesztés és meghajtás, de mivel itt a gyári motorral a sebesség “nyúl” fokozatban sem lép át a 20 km/h-át, így talán ennek nincs is olyan nagy jelentősége.

A beépített szervó vezetékét a gyári elrendezésben ki tudjuk vezetni az alvázba a vevőhöz, így itt nincs szükség újabb fúrás-faragásra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények