Volvo S60 tapasztalatok

Hasznos információkat, illetve a személyes tapasztalataim az első generációs Volvo S60-nal kapcsolatban. – írta: BigBlackDog, 1 éve

Érdekességek, típustörténet

2000-es bemutatásától 2010-es típusváltásig, majdnem 10 éven keresztül volt újonnan megvásárolható az első generációs S60.

Hirdetés

A modell kizárólag öthengeres szívó- és turbóbenzin, illetve turbódízel erőforrásokkal volt "csak" elérhető.

Az első generációs S60 formatervező csapatát Lóczi Géza, magyar származású dizájner vezette a Volvo kaliforniai Camarilloban található központjában. A végleges formaterv 1997-ben készült el. Részben erről a témáról ebben az írásban lehet többet megtudni.

A modell életciklusa alatt apróbb faceliftek voltak csak. Az első ilyen 2005-ben történt. Ekkor többek között új első és hátsó lámpákat és ködlámpákat kapott (a fényszórók víztiszta, műanyag burát kaptak, a hátsó lámpák burája is víztiszta lett a prizmás változat helyett, a ködlámpák burája pedig egy síkba került a lökös felületével), megjelentek a xenon fényforrások, fényezettek lettek az oldalsó, az első és a hátsó díszcsíkok, a kormányon megjelent a Volvo logó a régi felirat helyett, a középső tárolórekesz már redőnyös fedelet kapott és egyéb, apró külső-belső változások is történtek. Ekkor módosult némileg a motorválaszték is és megjelent az új D5-ös variáns 185 lóerős teljesítménnyel.
Ezt követően megnőtt a Volvo embléma a hűtőrácson, illetve az oldalsó irányjelzők is felköltöztek a tükörházba. A második facelift 2008-ban történt, apróbb változásokat magával hozva; a lökhárítók és az oldalsó küszöbvédők már teljes mértékben színre fújtak voltak, illetve a csomagtérajtót már szélesebb Volvo felirat díszítette.

2005-től már mindhárom teljesítményű dízelmotor kapott részecskeszűrőt. Ezeket legegyszerűbben a szürke motorburkolat alapján lehet megkülönböztetni a régi, DPF nélküli, fekete motorburkolatos változatoktól.

Ugyan nem az S60-hoz, csak a márkához kapcsolódik, de sokan kérdezték már, hogy mi a története a Volvókon gyakran látható "Prancing Moose" (ágaskodó jávorszarvas) matricáknak. A logóhoz kapcsolódó oldalon lelhető fel a történet, mely szerint az ágaskodó jávorszarvas eredete az XC90 2003-as bemutatójáig nyúlik vissza. Ekkor történt meg a SUVban az újonnan fejlesztett menetstabi, DSTC képességinek prezentálása és ekkor jelent meg a jávorszarvas teszt is. A teszt megpróbáltatását szépen vette a DSTC-vel felszerelt XC90 (más akkori SUV-okkal ellentétben). Innen jött az eredeti, Volvo által megalkotott álló jávorszarvas forma, ami egy-két XC90-en tűnt fel. Ezek láttán jött a Ferrari-szerű, ágaskodó jávorszarvas ötlete Dave Barton fejében, akinek az oldaláról számos formában és kivitelezésben lehet(ett) rendelni a matricákat. Apró szépséghiba a történetben, hogy 12 év elteltével, jelenleg már nem érhetőek el a Volvo felirattal rendelkező matricák a weboldalon jogi problémák miatt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt