AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A next-gen RT-s hardvereket is kidobhatod, mert az Intel miatt lesz egy reset. Tehát ahogy most megvágják a kompatibilitást az aktuális DXR-rel, úgy a következő DXR-rel is végez a harmadik DXR verzió. Viszont állítólag ez már végleges lesz, tehát nem nulladik generációs. Onnantól kezdve lesz értelme az RT-nek, mert nem válnak a hardverek papírnehezékké. Vagyis az RDNA2-nek az RT-je sem feltétlenül lesz elég annak a DXR-nek, amit végül az Intel is támogatni fog (de nem jövőre, hanem 2023-ban). Bár valóban eléggé programozhatóra van tervezve a hardver, de ettől még simán lehet, hogy lesz olyan futószalag lépcső, amit nem fog tudni. Ha jövőbiztos hardvert akarsz, akkor az úgy 2023 környékén jön, amikor letisztult, hogy miben egyeztek meg a gyártók a DXR-nél, és onnantól kezdve marad a visszafelé kompatibilitás is. Addig ez olyan lesz, mint a shader modell kezdeti időszaka, amikor muszáj volt venned az új shader modellt támogató hardvereket, hogy lásd az effekteket a játékban.

Egyébként jelenleg az van, hogy az Intel előállt azzal, hogy át kellene alakítani a grafikai futószalagot. A jövőben lesz egy hardver a voxelizálásra, ami még nincs a rendszerben, és egyetlen létező, illetve érkező hardver sem fog ilyet támogatni (leszámítva a két konzolt, de azok célhardverek, ott könnyű ezt a problémát megoldani). PC-n erre kell egy szabvány, és aszerint bevezetni azt, hogy a DirectX futószalag ne csak háromszögeket kezeljen, és majd arra kellenek hardverek. Szóval 2023-ban találkozunk.

[ Szerkesztve ]

üzenetek