AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A FEMFX-nél nem véletlenül nem említik a konzolokat. Ez a lib a PC-hez készült, a CPU-khoz. SSE2 a minimum, de megy AVX2-vel is, meg mindennel e két véglet között. A konzolokhoz a lesz egy külön verziót, ami nem csak a CPU SIMD-eket, hanem a konzolokhoz tervezett egyedi RDNA-kat is támogatja. Konkrétan le lehet fordítani a kódot a GPU-ra binárisként. Ez PC-n nem lesz opció, mert ugye ide nem jó binárist fordítani, hiszen folyamatosan változik az ISA, illetve a PC-s RDNA-k binárisan nem kompatibilisek a konzolos RDNA-kkal. Egyébként maga a CPU sem lesz ugyanaz a konzolokon, ami a PC-n van, hanem számos módosítást kap, inkább throughputra lesz optimalizálva a dizájnban a cache-rendszer, míg a PC-s Zenek azért ilyen balanced megoldások.

Az egyébként elképzelhető, hogy később ez PC-n is kiegészül GPU-s gyorsítással, de a FEMFX eléggé bonyolult pipeline. Nem lehet úgy megoldani, hogy egy VGA-n fusson, muszáj közös memóriát használnia a GPU-nak a CPU-val, mert az egyes pipeline-jai a CPU-n sokkal gyorsabban működnek, míg más pipeline-ok a GPU-n. Ha mindet átraknák a GPU-ra, akkor az egész lassabb lenne. Ha pedig VGA-ra menne per pipeline alapon, akkor a round tripbe döglene bele a rendszer. Egyelőre emiatt ez csak CPU-s megoldás, mert erre ott vannak az explicit API-k, azokkal az explicit skálázódás megoldott, és igazából a magszám is drasztikusan emelkedik.

[ Szerkesztve ]

üzenetek