AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Az ejszaka az pluszban feler 12 oraval a 24 melle naponta ;] :DDD
Amugy meg neha irigylem azt akinek annyi szabadideje van, hogy a fullon terhelt VGA fogyasztas miatt aggodjon / eves fogyasztas :K
Mert en ha leulok gepezni annak a 70% nem jatek hanem csak valamire kellett a gep, bongeszni stb, avagy a VGA-m alig fogyaszt az esetek nagy reszeben.


Ribi
(nagyúr)

Örülj neki, vehetsz ótvar kazá VGA-t, nem sokat számít. ;]


Ferke77
(aktív tag)

Neked és Ribi-nek is köszi a választ. A táblázat célja nyílvánvaló volt, csak azt nem vágtam mért van kettő ugyan abból a fogyasztás külömbségből eltérő költséggel. Az kavart be, hogy mind a kettő (ill. mind) euro-val volt, de nyílván az USD-t átváltotta arra.


AtomSiló
(lelkes újonc)

Akarol deformálni és eddig nem mertél ?
Plasztik, elasztik, kinematik amit csak akarsz !
Most itt az új nyitott könyvtár és megint lehet rajta vitázni jó e az ha AMD mindent nyitottá és publikussá tesz.
AMD Publishes FEMFX Deformable Physics Library on GPUOpen


Cyberboy42
(senior tag)

uff. Na most aztán jöhetnek a Threadripperekhez való játékok :Y


Cifu
(félisten)
Blog

...úgy 5 év múlva...


imi123
(őstag)

Új konzolok exkluzív játékai profitálhatnak belőle. Pc-s és multi platform játékoknál esélye nincs,mint az összes többi nem szabványos feature-nek.


Cifu
(félisten)
Blog

Tudjuk hány és milyen mag/szál lesz majd a konzolokban? Mert a Jaguar magok sem igazán voltak mellétehetők akár a korban együtt jelenlévő desktop procik magjaihoz. Ha kis fogyasztású magok lesznek ismét (és azok lesznek feltehetően), akkor a 90-120-150W-os PC procik izomból oldják meg majd a problémát...

A másik probléma az, hogy a PC felhasználók zömének jó, ha 4 magja / szállja van. Nem fognak maholnap jönni azzal, hogy minimum 8 mag / szál...


Petykemano
(veterán)

Szerintem zen2-ből 8/16 3GHz megvan 35-45W-ból. Ha jól emlékszem az utolsó jaguár magokhoz képest 4x nagyobb erőt jelent.

A pc felhasználók zömének sztem azért 4 magos a gépe, mert ennek zöme gamer noti, amiből elég általános volt a.4 mag Intel, nvidia gpuval. (Nem ok nélkül)
Idén megjelent a 6 magos Intel noti proci, jövőre a 8 magos Renoir.
Lassú lesz, de elindul az átmenet.


DudeHUN
(senior tag)

8 magos Zen 2 lesz a gépekben SMT-vel.


paprobert
(senior tag)

Zen2 lesz, 8 mag, 16 szál. A 3700X-ről pedig tudjuk mit tud, nagyon ütős lesz, fogyasztásban is.

Szerk.: 1 percen belül háromszoros redundancia. :P

[ Szerkesztve ]


Cifu
(félisten)
Blog

Köszi mindenkinek. :)
Ha 8/16-os CPU lesz 3Ghz a frekivel, akkor hozzávetőleg azonos a 4,5Ghz 6/12 szállal. Hmm...


Z_A_P
(addikt)

FEMFX demo

demo2

[ Szerkesztve ]


Cifu
(félisten)
Blog

Különösen tetszik, hogy belelő egy fa hordóba, erre a hordó kettétörik... :DDD

Ez sem szimuláció, hanem inkább látványelem... :U


Petykemano
(veterán)

Persze, hogy a cél a látvány IS.

[link]


Cifu
(félisten)
Blog

Csak így semmi értelme fizikáról beszélni... :DDD


Petykemano
(veterán)

miért?


Cifu
(félisten)
Blog

Mert nincs köze hozzá.

Mint amikor hajszimulációkat eladják, aztán kiderül, hogy ugyanúgy katasztrófa rosszul néznek ki... :U


Ribi
(nagyúr)

Kicsit olyan mint az RTX sok esetben, hogy ha normálisan megcsinálják nélküle, akkor 99%-ban észre sem venni a különbséget RTX-hez képest . RTX is tud ótvarul kinézni. +1 tool amit lehet jól meg rosszul használni, de maga a játék ettől még pont ugyan úgy lehet jó és rossz.
Jön majd rá pár techdemo "játék" aztán csoda hogy szar lesz, mert techdemo és nem játék.
De ha könnyen implementálható és nem ezzel akarnak majd eladni valamit akkor oké.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A FEMFX-nél nem véletlenül nem említik a konzolokat. Ez a lib a PC-hez készült, a CPU-khoz. SSE2 a minimum, de megy AVX2-vel is, meg mindennel e két véglet között. A konzolokhoz a lesz egy külön verziót, ami nem csak a CPU SIMD-eket, hanem a konzolokhoz tervezett egyedi RDNA-kat is támogatja. Konkrétan le lehet fordítani a kódot a GPU-ra binárisként. Ez PC-n nem lesz opció, mert ugye ide nem jó binárist fordítani, hiszen folyamatosan változik az ISA, illetve a PC-s RDNA-k binárisan nem kompatibilisek a konzolos RDNA-kkal. Egyébként maga a CPU sem lesz ugyanaz a konzolokon, ami a PC-n van, hanem számos módosítást kap, inkább throughputra lesz optimalizálva a dizájnban a cache-rendszer, míg a PC-s Zenek azért ilyen balanced megoldások.

Az egyébként elképzelhető, hogy később ez PC-n is kiegészül GPU-s gyorsítással, de a FEMFX eléggé bonyolult pipeline. Nem lehet úgy megoldani, hogy egy VGA-n fusson, muszáj közös memóriát használnia a GPU-nak a CPU-val, mert az egyes pipeline-jai a CPU-n sokkal gyorsabban működnek, míg más pipeline-ok a GPU-n. Ha mindet átraknák a GPU-ra, akkor az egész lassabb lenne. Ha pedig VGA-ra menne per pipeline alapon, akkor a round tripbe döglene bele a rendszer. Egyelőre emiatt ez csak CPU-s megoldás, mert erre ott vannak az explicit API-k, azokkal az explicit skálázódás megoldott, és igazából a magszám is drasztikusan emelkedik.

[ Szerkesztve ]

üzenetek