AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum

üzenetek

hozzászólások


Petykemano
(veterán)

fusson IGP-n


paprobert
(senior tag)

Ezek nagyon érdekes információmorzsák, köszi!


Petykemano
(veterán)

Abu!
És akkor a HBCC végülis tévút volt? Vagy csak HBM-mel működik, GDDR-rel nem?

Itt lett volna a lehetőség, hogy a akár az 5700/XT csupán 4GB.tal, vagy akár az 5500/XT-t csupán 2/4GB-tal adják ki úgy, hogy a többit majd megoldja a HBCC és 1-2%-os veszteség mellett úgy, hogy a kártya
4GB=>2GB $10-15-ral
8GB=>4GB $30-40-ral
olcsóbb

Akkor aztán igazán lett volna értelme verni a nyálat a PCIe4-re. Hogy miért is érdemes, miért is jó, mert így a rendszer-RAM - video RAM szinkronizálás nem 2-4%-os teljesítményveszteséget jelent, hanem csak 1-2%-ot.

Miért nem most sem?

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ott van benne az inkluzív cache mód. Amelyik játék támogatja, azzal így működik. Például Far Cry 5.


Petykemano
(veterán)

Jó, de Te is tudod, hogy ha ez nem automatikus, driverből elérhető, akkor olyan, mintha nem is létezne. Ha csak 1-2 címnél elérhető, akkor nem lehet rá marketinget építeni, ha csak 1-2 címnél elérhető, akkor nem vonzó vétel.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Azoknál a címeknél érhető el, ahol ennek előnye van.

A driveres megoldásnak van egy olyan hátránya, hogy valaki tud venni egy olcsó kártyát. Rárak ezzel 16 GB memóriát, és onnantól kezdve a Radeon VII-nek probléma, mert nem azt veszi a 16 GB-ért, hanem egy csuszkát használ. Üzletileg nem éri meg. Ellenben az inkluzív cache mód az megéri.

[ Szerkesztve ]


Petykemano
(veterán)

Ha ez ennyire jó technológia és ennyire csak a ramon múlik, akkor lehetne a RAdeon VII-en is csak 8GB. De gondolom a RAdeon VII nem a 8GB-nyi értékkel kerül drágábba.

TEhát magyarul ez a technológia azért nem érhető el és azért nem lehet vele normál kártyák esetén $10-50 árelőnyt realizálni, mert az AMD prémium/felárat (értsd: a ram áránál lényegesen többet) szed azért, mert egy kártyára kegyeskedik 16GB-ot rápakolni


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nem lehetne, mert 4 HBM2 stack kell hozzá, tehát 16 GB a minimum konfigurációja a Radeon VII-nek. 2Hi stacket alig gyártanak, így az ára sokkal magasabb, mint a 4Hi stacké. A memóriánál a mennyiség döntően meghatározza az árat, és hiába fele akkor a kapacitása, ha alig gyártanak belőle, akkor a dupla kapacitású a mennyiségi előny miatt olcsóbb.

[ Szerkesztve ]


hajbel
(addikt)

Az új konzolok iGPU-ival mi a helyzet? A One SX-ben elvileg egy 12 TFlops teljesítményű navi 1 lesz, a PS5-ben pedig egy 9 TFlops környéki átalakított 5700 szerű dolog (hasonlóan, mint az RX480 a One X-ben)? Csak kérdedm, hogy a pletykák alapján jelenleg mi az friss álláspont?


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ahogy az előző konzoloknak sem volt közük a Polarishoz, ezeknek sem lesz közük az 5700-hoz. Csak ugye ezt hiába magyarázod a médiának, ők nem fogják fel a semi-custom lényegét.

[ Szerkesztve ]


Z10N
(veterán)

Melyikhez lesznek kozelebb RDNA vagy RDNA2?


hajbel
(addikt)

Nyilván, de ettől még az aktuális desktop palettához igazodik a konzolos igpu-k teljesítménye is.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Custom, ahogy a korábbi konzolokban is custom volt.

(#44932) hajbel: Ha ugyanazokat a shadereket futtatnák, akkor igen, de nem ugyanazokat kapják meg.

[ Szerkesztve ]


Petykemano
(veterán)

A PS5 állítólag eredetileg GCN alapokra épült, majd elkezdtek bele RDNA elemeket építeni. Tehát az biztosan kijelentjető, hogy az RDNA-hoz fog közelebb állni.
Az új Xbox RDNA2
[link]
[link]
[link]

Erre a kérdésre Abutól ne várj értelmes választ.
Ez a játék megvan?

Abunak ha a csillag forma nem megy be egy másik lukon, akkor a csillag már nem is ehhez a játékhoz való.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egy túrót. Sosem épültek az új konzolok GCN-re. Csak volt egy félbalfasz ork, aki ezt írta korábban, majd úgy mentette meg a saját baromságát, hogy a Sony gyorsan váltott, csak kb. fingja sincs, hogy egy ilyen váltással az egész konzol 2 évet késne, mert elölről kellene kezdeni a fejlesztőkörnyezetet, az API-t, meg a bináris fordítót. De egyszerűbb volt ezt mondani, mint azt, hogy akkor sem volt erről fingom, és most sincs, csak haluztam valamit az olvasottságért.

A custom pedig azt jelenti, hogy egyikhez sem áll közelebb, mert például az RDNA-ban és az RDNA 2-ben nincs VSKIP, de a konzolos RDNA-kban van. Na most akkor melyikhez áll közelebb? :) Annyira brutálisan le akarjátok ezt egyszerűsíteni, hogy innen jönnek ezek a GCN hibrid, ehhez közel áll, inkább RDNA1 lesz, mint 2, ésatöbbi, de közben egyiknek sincs köze a valósághoz, mert sokkal bonyolultabb a kérdés, mint amennyire egyszerűen akarjátok kezelni.

Egyébként példa szintjén azt is említhetném, hogy a két új konzolon megmarad a S_SET_GPR_IDX utasítás, de ezzel együtt a V_MOVREL másképp fog működni, mint a PC-s RDNA-n, ahol viszont nincs S_SET_GPR_IDX, de a V_MOVREL-rel helyettesíthető.

[ Szerkesztve ]


Ribi
(nagyúr)

Xbox 360 GPU is elvileg X1800-ra épült (valamiért régen mintha x1650-et mondtak volna? de lehet csak haluzok), de voltak benne olyan dolgok ami a desktop VGA-ban nem. Az is eléggég custom volt.

[ Szerkesztve ]


szmörlock007
(aktív tag)

Egyébként a ps5 launch címei (ami között nagy eséllyel megint ott lesz a guerilla games) ugyanúgy csak a képességek töredékét fogják kihozni a konzolból, mint anno a shadow fall?
Illetve mire lehet számítani, milyen nagy grafikai újdonságokra első körben mondjuk egy last of us 2-höz képest?


Petykemano
(veterán)

"RDNA-ban és az RDNA 2-ben nincs VSKIP, de a konzolos RDNA-kban van. Na most akkor melyikhez áll közelebb? "

Félreérted a kérdést.
Nem az a kérdés, hogy mik azok a custom jellegzetességek, amik se a PC-s RDNA, se az RDNA2-ben nincsenek.

Hanem hogy az RDNA2-ben az RDNA1-hez képest megjelenő jellegzeteségek közül (vagy azon túl az RDNA3-ból) mennyi került be a PS5-be és mennyi az Xboxba - természetesen a csak PS5-re és csak Xbox-ra jellemző jellegzetességeken kívül, azokon túl.


Tyrel
(őstag)

Jelenlegi konzolokról portolt játékoknál se számított, nem futnak jobban AMD videokártyákon (max. 1-1 ritka kivétel, amikre ugyan úgy vannak ellenpéldák is)

Egyébként RDNA2-ben lesz Variable Rate Shading és RayTracing, új konzolokban is lesz mindkettő... innen nézve szerintem elég egyértelmű melyik RDNA generációhoz állnak közel az új konzolok, pláne hogy a leak factory is jó ideje az RDNA2-höz társítja őket.

VRS-en egyébként csodálkozom hogy most a 2020-as driverrel nem hozták ki a Navi-khoz, lehet valami hardveres akadálya van ami miatt csak RDNA2-vel jöhet majd... ez tovább erősíti a konzolos rokonságot. (ok, értem, nem 1:1-ben ugyan az a két GPU, de közös alapokra építkeznek, csak aztán customizálják őket a célplatformnak megfelelően)

Vicces amúgy hogy pár éve még az AMD mennyire elöl járt az újabb API-k támogatásában, akár új Shader Model-ekről, akár DirectX feature level-ekről vagy bármi más nagyon új vagy nagyon experimental cuccról volt szó, ők mindig hozták a támogatást. Most meg messze lemaradva kullognak nVidia mögött... :U Gyönyörűen végig aludták ezt a pár évet... :(

[ Szerkesztve ]


Petykemano
(veterán)

"Gyönyörűen végig aludták ezt a pár évet..."

Talán annyira nNem is baj. Mit nyertek az úttörősködéssel?

üzenetek