fusson IGP-n
AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk - Videokártyák fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/m46.gif)
paprobert
(senior tag)
Ezek nagyon érdekes információmorzsák, köszi!
![](/dl/faces/crab.gif)
Petykemano
(veterán)
Abu!
És akkor a HBCC végülis tévút volt? Vagy csak HBM-mel működik, GDDR-rel nem?
Itt lett volna a lehetőség, hogy a akár az 5700/XT csupán 4GB.tal, vagy akár az 5500/XT-t csupán 2/4GB-tal adják ki úgy, hogy a többit majd megoldja a HBCC és 1-2%-os veszteség mellett úgy, hogy a kártya
4GB=>2GB $10-15-ral
8GB=>4GB $30-40-ral
olcsóbb
Akkor aztán igazán lett volna értelme verni a nyálat a PCIe4-re. Hogy miért is érdemes, miért is jó, mert így a rendszer-RAM - video RAM szinkronizálás nem 2-4%-os teljesítményveszteséget jelent, hanem csak 1-2%-ot.
Miért nem most sem?
[ Szerkesztve ]
Ott van benne az inkluzív cache mód. Amelyik játék támogatja, azzal így működik. Például Far Cry 5.
![](/dl/faces/crab.gif)
Petykemano
(veterán)
Jó, de Te is tudod, hogy ha ez nem automatikus, driverből elérhető, akkor olyan, mintha nem is létezne. Ha csak 1-2 címnél elérhető, akkor nem lehet rá marketinget építeni, ha csak 1-2 címnél elérhető, akkor nem vonzó vétel.
Azoknál a címeknél érhető el, ahol ennek előnye van.
A driveres megoldásnak van egy olyan hátránya, hogy valaki tud venni egy olcsó kártyát. Rárak ezzel 16 GB memóriát, és onnantól kezdve a Radeon VII-nek probléma, mert nem azt veszi a 16 GB-ért, hanem egy csuszkát használ. Üzletileg nem éri meg. Ellenben az inkluzív cache mód az megéri.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/crab.gif)
Petykemano
(veterán)
Ha ez ennyire jó technológia és ennyire csak a ramon múlik, akkor lehetne a RAdeon VII-en is csak 8GB. De gondolom a RAdeon VII nem a 8GB-nyi értékkel kerül drágábba.
TEhát magyarul ez a technológia azért nem érhető el és azért nem lehet vele normál kártyák esetén $10-50 árelőnyt realizálni, mert az AMD prémium/felárat (értsd: a ram áránál lényegesen többet) szed azért, mert egy kártyára kegyeskedik 16GB-ot rápakolni
Nem lehetne, mert 4 HBM2 stack kell hozzá, tehát 16 GB a minimum konfigurációja a Radeon VII-nek. 2Hi stacket alig gyártanak, így az ára sokkal magasabb, mint a 4Hi stacké. A memóriánál a mennyiség döntően meghatározza az árat, és hiába fele akkor a kapacitása, ha alig gyártanak belőle, akkor a dupla kapacitású a mennyiségi előny miatt olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/crab.gif)
hajbel
(addikt)
Az új konzolok iGPU-ival mi a helyzet? A One SX-ben elvileg egy 12 TFlops teljesítményű navi 1 lesz, a PS5-ben pedig egy 9 TFlops környéki átalakított 5700 szerű dolog (hasonlóan, mint az RX480 a One X-ben)? Csak kérdedm, hogy a pletykák alapján jelenleg mi az friss álláspont?
Ahogy az előző konzoloknak sem volt közük a Polarishoz, ezeknek sem lesz közük az 5700-hoz. Csak ugye ezt hiába magyarázod a médiának, ők nem fogják fel a semi-custom lényegét.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/crab.gif)
hajbel
(addikt)
Nyilván, de ettől még az aktuális desktop palettához igazodik a konzolos igpu-k teljesítménye is.
Custom, ahogy a korábbi konzolokban is custom volt.
(#44932) hajbel: Ha ugyanazokat a shadereket futtatnák, akkor igen, de nem ugyanazokat kapják meg.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/crab.gif)
Petykemano
(veterán)
A PS5 állítólag eredetileg GCN alapokra épült, majd elkezdtek bele RDNA elemeket építeni. Tehát az biztosan kijelentjető, hogy az RDNA-hoz fog közelebb állni.
Az új Xbox RDNA2
[link]
[link]
[link]
Erre a kérdésre Abutól ne várj értelmes választ.
Ez a játék megvan?
Abunak ha a csillag forma nem megy be egy másik lukon, akkor a csillag már nem is ehhez a játékhoz való.
Egy túrót. Sosem épültek az új konzolok GCN-re. Csak volt egy félbalfasz ork, aki ezt írta korábban, majd úgy mentette meg a saját baromságát, hogy a Sony gyorsan váltott, csak kb. fingja sincs, hogy egy ilyen váltással az egész konzol 2 évet késne, mert elölről kellene kezdeni a fejlesztőkörnyezetet, az API-t, meg a bináris fordítót. De egyszerűbb volt ezt mondani, mint azt, hogy akkor sem volt erről fingom, és most sincs, csak haluztam valamit az olvasottságért.
A custom pedig azt jelenti, hogy egyikhez sem áll közelebb, mert például az RDNA-ban és az RDNA 2-ben nincs VSKIP, de a konzolos RDNA-kban van. Na most akkor melyikhez áll közelebb? Annyira brutálisan le akarjátok ezt egyszerűsíteni, hogy innen jönnek ezek a GCN hibrid, ehhez közel áll, inkább RDNA1 lesz, mint 2, ésatöbbi, de közben egyiknek sincs köze a valósághoz, mert sokkal bonyolultabb a kérdés, mint amennyire egyszerűen akarjátok kezelni.
Egyébként példa szintjén azt is említhetném, hogy a két új konzolon megmarad a S_SET_GPR_IDX utasítás, de ezzel együtt a V_MOVREL másképp fog működni, mint a PC-s RDNA-n, ahol viszont nincs S_SET_GPR_IDX, de a V_MOVREL-rel helyettesíthető.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/cow.gif)
Ribi
(nagyúr)
Xbox 360 GPU is elvileg X1800-ra épült (valamiért régen mintha x1650-et mondtak volna? de lehet csak haluzok), de voltak benne olyan dolgok ami a desktop VGA-ban nem. Az is eléggég custom volt.
[ Szerkesztve ]
![](/dl/faces/bulldog.gif)
szmörlock007
(aktív tag)
Egyébként a ps5 launch címei (ami között nagy eséllyel megint ott lesz a guerilla games) ugyanúgy csak a képességek töredékét fogják kihozni a konzolból, mint anno a shadow fall?
Illetve mire lehet számítani, milyen nagy grafikai újdonságokra első körben mondjuk egy last of us 2-höz képest?
![](/dl/faces/crab.gif)
Petykemano
(veterán)
"RDNA-ban és az RDNA 2-ben nincs VSKIP, de a konzolos RDNA-kban van. Na most akkor melyikhez áll közelebb? "
Félreérted a kérdést.
Nem az a kérdés, hogy mik azok a custom jellegzetességek, amik se a PC-s RDNA, se az RDNA2-ben nincsenek.
Hanem hogy az RDNA2-ben az RDNA1-hez képest megjelenő jellegzeteségek közül (vagy azon túl az RDNA3-ból) mennyi került be a PS5-be és mennyi az Xboxba - természetesen a csak PS5-re és csak Xbox-ra jellemző jellegzetességeken kívül, azokon túl.
![](/dl/faces/bear.gif)
Tyrel
(őstag)
Jelenlegi konzolokról portolt játékoknál se számított, nem futnak jobban AMD videokártyákon (max. 1-1 ritka kivétel, amikre ugyan úgy vannak ellenpéldák is)
Egyébként RDNA2-ben lesz Variable Rate Shading és RayTracing, új konzolokban is lesz mindkettő... innen nézve szerintem elég egyértelmű melyik RDNA generációhoz állnak közel az új konzolok, pláne hogy a leak factory is jó ideje az RDNA2-höz társítja őket.
VRS-en egyébként csodálkozom hogy most a 2020-as driverrel nem hozták ki a Navi-khoz, lehet valami hardveres akadálya van ami miatt csak RDNA2-vel jöhet majd... ez tovább erősíti a konzolos rokonságot. (ok, értem, nem 1:1-ben ugyan az a két GPU, de közös alapokra építkeznek, csak aztán customizálják őket a célplatformnak megfelelően)
Vicces amúgy hogy pár éve még az AMD mennyire elöl járt az újabb API-k támogatásában, akár új Shader Model-ekről, akár DirectX feature level-ekről vagy bármi más nagyon új vagy nagyon experimental cuccról volt szó, ők mindig hozták a támogatást. Most meg messze lemaradva kullognak nVidia mögött... Gyönyörűen végig aludták ezt a pár évet...
[ Szerkesztve ]