Autóápolás, karbantartás, fényezés - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


zsolti1
(csendes tag)

Sziasztok
Egy kérdés: A Glaco Roll On Large visszatörlését a gyári ajánlás szerint:
egy nedves nem tul puha mikroszálas rongyal kellene elvégezni.
Azonban sok videoban szárazon törlik vissza.
Melyik a jó módszer? Vagy először nedves aztán száraz mikroszálassal.


M0RGI
(őstag)

Én is megrendeltem ezt a szélvédő takarót.
Köszönöm az ötletet!


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Nézegettem én is ezeket a szélvédő takarókat.
De mindegyikben ott helyezkednek el a mágnesek, ahol az autóm alumínium motorháztetője van.
Megszívtam :DDD


d4d
(tag)

Szerzel néhány neodímium mágnest és ott fogatod le ahol akarod és olyan erősen, ahogy akarod, persze a motorháztetőn kívül

[ Szerkesztve ]


RP1980
(tag)

Szerintem nem nagyon hatja meg a Fussot a latyak. Most volt a Sonax egyik emberével egy interjú az egyik német YT csatornán. Ő azt mondta a BSD-vel való polimeres és egyéb bevonatok "felfrissítésére", hogy ne csináljuk. Ha a bevonat már nem működik, akkor újat kell felvinni. A BSD nem egyéb bevonatok frissítésre/megóvására szolgál, hanem egy önálló termék.


RP1980
(tag)

IS! Először nedvessel, majd szárazzal szoktam és hibátlan lesz. A nedves pedig tényleg csak enyhén nedves!


zsolti1
(csendes tag)

Akkor jól gondoltam köszönöm.


sutszi
(veterán)
Blog

Tegnap megcsináltam a belteret. HA van rá igény 1-2 képet feldobok, de annyira nem jön át az eredmény jól. A fényviszonyok kicsit buták voltak.
Egy kormánybőr tisztítással és ápolással kezdtem. Ehhez a már kipróbálták IKEA-s absorb szettet használtam. Továbbra is remek ár/érték arányú ez a szett.

Aztán összes ajtó belső kárpit csík és műanyag felületek mindenhol IS.
Folyamat:
1. Lidl Nedves tisztítókendővel lenagyoltam a koszt.
2. Alkohol tisztítókendővel amit lehetett leszedtem.
3. 1:10 GS-el habosra ecsetelés.
4. 1:5 IPA + mikroszálással tisztára törlés
5. CG Natural Shine-al áttörlés.

Tapasztalat: Egyrészt ilyenkor lehet érezni, hogy marhasok a műanyag felület... :DDD A Natural Shine erős élénk színt ad a felületnek. Egyáltalán nem zavaró fényes csillogást. A korábbi fakó matt felületeket szépen helyreállította... Érdekes, de ilyen új műanyag illata van...kicsit új autó beltér érzést adott.

Az küszöböknél Tire+Trim gelt használtam. Ez sokkal zsírosabb fénylő felületet hagy maga után. (Olaj alapú) Ezt külső felületeken és bent a küszöb műanyagoknál használtam csak...

Az ablakok mindig maradjanak a végére ha jót akartok. Én is a végére hagytam. A fenti 1-2 ponttal leszedtem a szennyeződések nagy részét. Aztán 4-es lépés. Majd végül Frosch ablaktisztítóval lett teljesen tiszta és szárazra törlés...

Most egy darabig nem akarok autót takarítani... :DDD
Összesen a kültér és a beltér elvitt 11-12 órát... Nyilván ez egy nagyon alapos, lehetőség szerint mindenre kiterjedő takarítás volt... Ilyet max eseti jelleggel kell csinálni, aztán szinten tartani...


Petyyyyy
(addikt)
Blog

A 4-es lépés nem overkill a műanyagoknál? Vagy csak én vagyok akkora surmó, hogy simán csak letörlöm a habot ilyenkor? :D

A küszöbös választás jónak tűnik, oda én is azt toltam volna, legyen minél inkább hidrofób a felület, ha valaki esetleg nem emeli elég magasra a lábát és megkeni hóval/akármivel.

Az ilyen instant megundorodás normális, pedig a motortérhez még hozzá sem nyúltál... ;]
De valóban, innentől sokkal könnyebb lesz, csak rendszeresen kell csinálni.


sutszi
(veterán)
Blog

De, overkill. :DD Picit túltoltam azért, de most lesz 15 éves a verda. Szerintem ilyen tiszta akkor volt utoljára mikor kigurult a szalonból... Megérdemelt egy kis renoválást. De ebben az is benne van, hogy kell a tudat, hogy fullosan meg lett csinálva.

Küszöböknél én is hasonlóan gondolkodtam. Oda kell az erősebb cucc.

Bakker...tényleg a motortér is ott van... :O Ezt el is felejtettem... PEdig korábban félretettem egy kidobásra szánt konyharuhát, hogy a nagyon retek részeket azzal fogom lenagyolni. :D


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Meg a pótkerék alatti rész, előbbiben a nyomást is ellenőrizni kéne, gumit leápolni, stb.... :U


sutszi
(veterán)
Blog

:DDD Áh azt a részt kiporszívóztam...aztán kész. Amúgy is elég érintetlen terület. Nagyon nincs ott semmi teendő. :C


8
(senior tag)

Leghatásosabb jégoldó a féktisztító


M0RGI
(őstag)

Pedig én vettem mindkettőt is. Gondoltam, hogy félévente fusso, közöttük meg bsd, de akkor nem tudom hogyan csináljam, hogy ne pazaroljak, viszont a hatás is maximális legyen.


RP1980
(tag)

Bajt nem csinálsz vele. Csak ha bele gondolunk azzal, hogy egy meglévő védelemre fújunk másikat nem azt javítjuk fel, hanem a frissen felvitt cucc fog érvényesülni. Képletesen szólva el fogja takarni a régit. Így ha valakinek a Fusso tulajdonságai tetszenek, akkor a haldokló Fussora új Fussot kell kenni. Ha a BSD tetszik, akkor eleve BSD-vel kell kezdeni és majd azt ismételni ha gyengül. Ha az a verzió áll fenn, hogy haldoklik a védelem és nincs mód azt újra felvinni, de szeretnénk, hogy mégis legyen rajta valami, akkor szerintem tökéletes a BSD-zés is, csak onnantól nem Fusso hatás lesz a kocsidon, hanem BSD. ;)

A kerámiáknál állítólag más a helyzet, ott egy SIO tartalmú cuccal lehet "ápolni" a meglévő réteget.

[ Szerkesztve ]


polonic
(félisten)

Még két kérdés a fussoról.

Majd a tavaszi nagytakarításnál szedjem le a fussot és újra vigyem fel, vagy az őszi réteg maradhat rajta, már amennyire még rajta lesz akkor és úgy rá az újabb réteg?

Leszedéshez ugyanúgy lehet használni a korábban BSD leszedéshez ajánlott jar platinum és GS kombót?


Varshi
(aktív tag)

Így ha valakinek a Fusso tulajdonságai tetszenek, akkor a haldokló Fussora új Fussot kell kenni. Ha a BSD tetszik, akkor eleve BSD-vel kell kezdeni és majd azt ismételni ha gyengül.

Írnál egy összehasonlítást a kettőről? Pro/Kontra + szubjektív hatás. Milyen autóra mi való stb. Köszi!


RP1980
(tag)

Lehet mind a két verzió. Okosok azt mondják, hogy a Fusso oldja a régi réteget, így fel tudod vinni annak a leszedése nélkül is.
Én azt javaslom, tedd ahogy neked szimpi, mert egyik sem rossz út.


RP1980
(tag)

A Fusso tovább bírja, ezért nem kell olyan sűrűn ismételi a felvitelét. Beading sheeting téren szerintem egy színvonalon vannak. Ami a fusso ellen szól, hogy fekete (sőtét) színű autón hajlamos felhősödni/foltosodni.
Mindegyikből a lehető legkevesebb szert kell használni, mert a visszatörlése egyiknek sem a legegyszerűbb, de nem is annyira rémes.
Én világos autót Fussoznék. Nagyon sötétnél pedig ha nem gond, hogy kb. két havonta a mosást egy BSD-s áttörléssel kell befejezzem, akkor ott azt. Télre lehet arra is Fussot tennék, de számolni kell a foltosodással, ami azért tavaszra a Fussoval el is tűnne.


K Norbi
(addikt)

Helló
Hol vetted ezeket a szélvédő mosókat?
Kauffernél nem látom

üzenetek