Sziasztok
Egy kérdés: A Glaco Roll On Large visszatörlését a gyári ajánlás szerint:
egy nedves nem tul puha mikroszálas rongyal kellene elvégezni.
Azonban sok videoban szárazon törlik vissza.
Melyik a jó módszer? Vagy először nedves aztán száraz mikroszálassal.
Autóápolás, karbantartás, fényezés - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
zsolti1
(csendes tag)
Nézegettem én is ezeket a szélvédő takarókat.
De mindegyikben ott helyezkednek el a mágnesek, ahol az autóm alumínium motorháztetője van.
Megszívtam
d4d
(tag)
Szerzel néhány neodímium mágnest és ott fogatod le ahol akarod és olyan erősen, ahogy akarod, persze a motorháztetőn kívül
[ Szerkesztve ]
RP1980
(tag)
Szerintem nem nagyon hatja meg a Fussot a latyak. Most volt a Sonax egyik emberével egy interjú az egyik német YT csatornán. Ő azt mondta a BSD-vel való polimeres és egyéb bevonatok "felfrissítésére", hogy ne csináljuk. Ha a bevonat már nem működik, akkor újat kell felvinni. A BSD nem egyéb bevonatok frissítésre/megóvására szolgál, hanem egy önálló termék.
RP1980
(tag)
IS! Először nedvessel, majd szárazzal szoktam és hibátlan lesz. A nedves pedig tényleg csak enyhén nedves!
Tegnap megcsináltam a belteret. HA van rá igény 1-2 képet feldobok, de annyira nem jön át az eredmény jól. A fényviszonyok kicsit buták voltak.
Egy kormánybőr tisztítással és ápolással kezdtem. Ehhez a már kipróbálták IKEA-s absorb szettet használtam. Továbbra is remek ár/érték arányú ez a szett.
Aztán összes ajtó belső kárpit csík és műanyag felületek mindenhol IS.
Folyamat:
1. Lidl Nedves tisztítókendővel lenagyoltam a koszt.
2. Alkohol tisztítókendővel amit lehetett leszedtem.
3. 1:10 GS-el habosra ecsetelés.
4. 1:5 IPA + mikroszálással tisztára törlés
5. CG Natural Shine-al áttörlés.
Tapasztalat: Egyrészt ilyenkor lehet érezni, hogy marhasok a műanyag felület... A Natural Shine erős élénk színt ad a felületnek. Egyáltalán nem zavaró fényes csillogást. A korábbi fakó matt felületeket szépen helyreállította... Érdekes, de ilyen új műanyag illata van...kicsit új autó beltér érzést adott.
Az küszöböknél Tire+Trim gelt használtam. Ez sokkal zsírosabb fénylő felületet hagy maga után. (Olaj alapú) Ezt külső felületeken és bent a küszöb műanyagoknál használtam csak...
Az ablakok mindig maradjanak a végére ha jót akartok. Én is a végére hagytam. A fenti 1-2 ponttal leszedtem a szennyeződések nagy részét. Aztán 4-es lépés. Majd végül Frosch ablaktisztítóval lett teljesen tiszta és szárazra törlés...
Most egy darabig nem akarok autót takarítani...
Összesen a kültér és a beltér elvitt 11-12 órát... Nyilván ez egy nagyon alapos, lehetőség szerint mindenre kiterjedő takarítás volt... Ilyet max eseti jelleggel kell csinálni, aztán szinten tartani...
A 4-es lépés nem overkill a műanyagoknál? Vagy csak én vagyok akkora surmó, hogy simán csak letörlöm a habot ilyenkor?
A küszöbös választás jónak tűnik, oda én is azt toltam volna, legyen minél inkább hidrofób a felület, ha valaki esetleg nem emeli elég magasra a lábát és megkeni hóval/akármivel.
Az ilyen instant megundorodás normális, pedig a motortérhez még hozzá sem nyúltál...
De valóban, innentől sokkal könnyebb lesz, csak rendszeresen kell csinálni.
De, overkill. Picit túltoltam azért, de most lesz 15 éves a verda. Szerintem ilyen tiszta akkor volt utoljára mikor kigurult a szalonból... Megérdemelt egy kis renoválást. De ebben az is benne van, hogy kell a tudat, hogy fullosan meg lett csinálva.
Küszöböknél én is hasonlóan gondolkodtam. Oda kell az erősebb cucc.
Bakker...tényleg a motortér is ott van... Ezt el is felejtettem... PEdig korábban félretettem egy kidobásra szánt konyharuhát, hogy a nagyon retek részeket azzal fogom lenagyolni.
Meg a pótkerék alatti rész, előbbiben a nyomást is ellenőrizni kéne, gumit leápolni, stb....
Áh azt a részt kiporszívóztam...aztán kész. Amúgy is elég érintetlen terület. Nagyon nincs ott semmi teendő.
M0RGI
(őstag)
Pedig én vettem mindkettőt is. Gondoltam, hogy félévente fusso, közöttük meg bsd, de akkor nem tudom hogyan csináljam, hogy ne pazaroljak, viszont a hatás is maximális legyen.
RP1980
(tag)
Bajt nem csinálsz vele. Csak ha bele gondolunk azzal, hogy egy meglévő védelemre fújunk másikat nem azt javítjuk fel, hanem a frissen felvitt cucc fog érvényesülni. Képletesen szólva el fogja takarni a régit. Így ha valakinek a Fusso tulajdonságai tetszenek, akkor a haldokló Fussora új Fussot kell kenni. Ha a BSD tetszik, akkor eleve BSD-vel kell kezdeni és majd azt ismételni ha gyengül. Ha az a verzió áll fenn, hogy haldoklik a védelem és nincs mód azt újra felvinni, de szeretnénk, hogy mégis legyen rajta valami, akkor szerintem tökéletes a BSD-zés is, csak onnantól nem Fusso hatás lesz a kocsidon, hanem BSD.
A kerámiáknál állítólag más a helyzet, ott egy SIO tartalmú cuccal lehet "ápolni" a meglévő réteget.
[ Szerkesztve ]
polonic
(félisten)
Még két kérdés a fussoról.
Majd a tavaszi nagytakarításnál szedjem le a fussot és újra vigyem fel, vagy az őszi réteg maradhat rajta, már amennyire még rajta lesz akkor és úgy rá az újabb réteg?
Leszedéshez ugyanúgy lehet használni a korábban BSD leszedéshez ajánlott jar platinum és GS kombót?
Varshi
(aktív tag)
Így ha valakinek a Fusso tulajdonságai tetszenek, akkor a haldokló Fussora új Fussot kell kenni. Ha a BSD tetszik, akkor eleve BSD-vel kell kezdeni és majd azt ismételni ha gyengül.
Írnál egy összehasonlítást a kettőről? Pro/Kontra + szubjektív hatás. Milyen autóra mi való stb. Köszi!
RP1980
(tag)
Lehet mind a két verzió. Okosok azt mondják, hogy a Fusso oldja a régi réteget, így fel tudod vinni annak a leszedése nélkül is.
Én azt javaslom, tedd ahogy neked szimpi, mert egyik sem rossz út.
RP1980
(tag)
A Fusso tovább bírja, ezért nem kell olyan sűrűn ismételi a felvitelét. Beading sheeting téren szerintem egy színvonalon vannak. Ami a fusso ellen szól, hogy fekete (sőtét) színű autón hajlamos felhősödni/foltosodni.
Mindegyikből a lehető legkevesebb szert kell használni, mert a visszatörlése egyiknek sem a legegyszerűbb, de nem is annyira rémes.
Én világos autót Fussoznék. Nagyon sötétnél pedig ha nem gond, hogy kb. két havonta a mosást egy BSD-s áttörléssel kell befejezzem, akkor ott azt. Télre lehet arra is Fussot tennék, de számolni kell a foltosodással, ami azért tavaszra a Fussoval el is tűnne.