üzenetek

hozzászólások


ROBOTER
(addikt)

Egy (((elektromos))) szedánnál biztosan ez az optimális forma? Értem én, hogy nem szabad beleszólni a mérnökök dolgába, de az erőteljes hatótávcsökkenés nagyobb sebességnél mond valamit az autó légellenállásáról.


cherubion08
(aktív tag)

Te se értesz hozzá :) Hát az ilyenekkel mentjük meg a világot :C Mindjárt beindul a szokásos komment cunami, jönnek a világmegváltó elektronyosok :DDD


ncc1701
(veterán)

Nagyon nem jön be a forma. De lehet csak szokni kell.


nordo
(tag)

80 millió Ft, és a 9.képen már most bolyhosodik a vezető oldali ülés. :C


Füleske
(addikt)

Ez az autó nem az optimalizálás jegyében született. Magamutogató jómódú kínai vásárlóknak készült. Kínai prémium elektromos autó: (ha nem nézem a márkajelet, simán lehetne BMW ) [link]


Noukoum
(veterán)

Ezt tanítják az élet iskolájában? :))


Pipó
(őstag)

Az a csúnya műanyag "hűtőmaszk" borzasztó. Ha lenne százmillióm, nem vennék ilyet nyolcvanért. Mennyinek kéne lennie, hogy ilyet vegyek? Ez komoly dilemma. Ha mégse műanyag, elnézést kérek.

[ Szerkesztve ]


#52931072
(senior tag)

Ándi ijjen a mijenk is?

Pipó
Valahogy ki kell szedni a pénzt gazdagékból is, különben aranyba fektetik és ráülnek.

[ Szerkesztve ]


KAMELOT
(titán)

Ezek a kocsik már inkább milkós kínaiaknak készülnek.
AZ a hatótáv meg inkább kevesebb optimális esetben, de ha kicsit jobban van használva a kocsi inkább 300km.
66M-ért ekkora hatótávot?!? Ez minden csak nem jó.
Nem baj már a második hajó gyulladt ki egy EV végett, természetesen leégetve elég sok kocsit. Messziről kerülöm ezeket a kocsikat.
Átlag embereknek még mindig nincs elérhető EV. 10-20k € környékén. AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.
Ja és akkor még nem beszéltünk a faxa töltőhálózatokról. 60 aplikáció, várakozás stb.


Elektrosokk
(addikt)

Ez mi alapján lehetne BMW, amit linkeltél ? :DDD

Nekem kimondottan tetszik, pedig az utóbbi pár évben nem nyűgöztek le a formatervek.

#9KAMELOT AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.

Most is gyártanak autót kevés pénzért meg sok pénzért is. De inkább az igényekre kell szabni ezt a kérdést.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Én nem látok különbséget.


tlala
(addikt)
Blog

Igen, ilyen 2,7 tonnás autókra van nagy szüksége a bolygónak és az emberiségnek.


Noukoum
(veterán)

Nem baj már a második hajó gyulladt ki egy EV végett, természetesen leégetve elég sok kocsit.

Főleg hogy a legutóbb is az összes elektromos sértetlen maradt, valószínűleg hagyományos meghajtású gyulladt ki. bohócemotikon

AMeddig ilyen árak lesznek, ne nagyon számítsanak itt Elektromos forradalomra.

A világ legeladottabb autója tisztán elektromos. bohócemotikon


bteebi
(veterán)

Az a kínai autó ocsmány. Tök olyan amúgy, mint a Rolls-Royce Phantom. Ami szintén ocsmány. Akár csak ez a BMW (kívülről).

#7: "Ha mégse műanyag, elnézést kérek."

Pont tök mindegy, hogy miből van, ha szarul néz ki, és bazári hatást kelt. Ilyen szempontból lehetne titán vagy épp polipropilén is.

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

"...a plafonról lehajló, 31 inches multimédiás kijelzőt..."

Valld be Bog, hogy szivatsz, ennyire a BMW sem lehet kreten...
Egyebkent meg az auto elejen mar nem vesek vannak, hanem hodfogak.


Inarus
(addikt)
Blog

"A világ legeladottabb autója tisztán elektromos. bohócemotikon"

Úgy érted, a világon a legnagyobb példányszámban értékesített autómodellje?
Kíváncsi lennék a forrásra ehhez, ugyanis 2022-ben egyes kimutatások szerint a Toyota Corolla volt az, míg mások a Rav4-et hozzák ki győztesnek, de semmiképp nem egy EV-t. a Tesla a legoptimistább mérések alapján is max a 3.

#15sh4d0w: Hát pedig.... :)

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

2023 H1-ről beszélek. Tavaly a Toyota Corolla volt, valóban.


LosBlancosRM
(senior tag)

Juj de szívedre vetted. 😂 Ide kéne igazán az az emotikon.

Nagyon ocsmányak lettek az új BMWk. De nem is baj, így jobban kifejezik a sofőr személyiségét. Tisztelet a kivételnek.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"...ilyen 2,7 tonnás autókra van nagy szüksége a bolygónak..."

Ennek az autónak jóval alacsonyabb a környezetterhelő hatása, mint egy hasonló benzines vagy gázolajos autóé, ami jóval (?) könnyebb.

A belsőégésű motorok hatásfoka jelentősen alacsonyabb, mint az elektromos motoré.

Figyelmen kívül hagyjátok a rekuperációt. Fékezéskor a jármű felgyorsításába befektetett munka egy jelentős részét visszafordítja a generátor elektromosárammá és visszatölti az akkumulátorba. Én elautózók úgy, hogy napokig a fékre sem kell lépnem, a legnagyobb vissza töltési hatásfok választása esetén. A gázpedál állásával tudom a fékerőt is szabályozni.
Egy hagyományos belsőégésű motoros jármű mennyi energia visszatöltésére képes?
Nem kell gondolkodni. Nulla a visszaforgatható energia. A fékek emésztik el a felesleges mozgási energiát.
A hibridek esetében, ha van rekuperáció, akkor az elektromos hajtás teljesítményével arányos.

Városi, indulok - megállok, torlódásos forgalomban az elektromos autók fogyasztása alacsony. Az Otto motornak folyamatosan kell üzemelnie. Álló helyzetben is szennyez. A sok indulástól litereket nőhet a fogyasztása. A start-stop rendszerek, ha egyáltalán van az autóban elég hamar feladják a harcot. A kocsihossznyi út alatt a torlódásban nem képesek visszatölteni az akkumulátort. Az akku védelmében gyorsan áll le az automatikus rendszer. Hét másodpercnél rövidebb várakozás esetén amúgy sem gazdaságos a motor lekapcsolása.


Füleske
(addikt)

Szóval mindkettő ugyanolyan? Én sem írtam mást.


Füleske
(addikt)

Igen, ez igaz. Ettől még nincs rá szükség. Magamutogatás jómódúaknak. Persze ezeknek a belső égésű verziója is az, és inkább ezt vegye a kínai újgazdag, mint azt. A bolygónak mondjuk tök mindegy, csak az embereknek nem.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

:Y


beef
(őstag)

A hűtőrács és körülötte a vonalak vezetése valami őskáosz. Rossz ránézni. Nem értem mit akart a költő?


opr
(veterán)

"A BMW ID viszont végre megmutatta számomra is, hogy mire jó: egyrészt az összes ülésbeállítás velem jött egy korábbi autóból, ahogyan a HUD beállítása is (nem szeretem, ha ott túl sok az információ), de még azt is megjegyezte a felhő, hogy a szintetikus motorhangot lenémítsa. Az meg csak hab a tortán, hogy amikor hónapokkal ezelőtt egy iX-hez a Virág Dani iPhone-ját digitális kulcs megoldással hozzáadtuk, akkor ez nem az autóhoz fixálódott, hanem a profilomhoz, az iPhone pedig elrakta a kulcsot a Walletba, az i7-et simán tudtuk vele anélkül nyitni, hogy újra végigverekedtük volna magunkat a beállítási folyamaton."

Őszinte leszek: számomra ez az az autó, ami tényleg csak akkor kéne, ha nekem fizetnének érte, hogy használjam, valamiért baromi ellenszenves az egész, pedig általában nincs különösebb bajom a BMW-vel, de ez annyira ocsmány és tahó, hogy... Háááát, baromira nem vagyok célközönség, na. Kicsit kisebb méretben, ember számára emészthető dizájnnal, idióta csillámkristányblingbling meg automata ajtók meg stb hülyeségek nélkül, fele fogyasztás mellett viszont tetszene.

Viszont a fentebb idézett rész az valami baromi jól hangzik. De nagyon. Ideje volt, hogy végre eljusson ide is az autóipar, remélem ez max egy évtized múlva alap lesz.
Sőt, az lenne az igazán király dolog, ha úgy lehetne különböző márkák között váltani, mint most mondjuk telefonok között.


Bander78
(tag)

Mire ennek a batár szarnak csak az akkuját legyártják vagy 5 hummer-nyi lábnyomnál tartanak. Jöjjön ebből minél több, akku hulladékból már így is nagyhatalom vagyunk. Minden tanyára jut pár tonna egy hétre.


SkyLine3000
(addikt)

Sokáig nagy BMW rajongó voltam. Ez a 80-as években kezdődöt. Kb az E46ig tartott. De így utólag a Bangle félék is bejönnek. Aztán azóta egyre csak csunyúlnak. Ezek a hódfogúak, azokkal a kínai szemű lámpákkal meg kifejezetten rondák. Évről évre rondábbak a Bömösök, egy két ritka kivételtől eltekintve. Ezért sem adnék pénzt, főleg, hogy elektronyos.


Bandetad66
(csendes tag)

Bolyhosodik...? A perforált bőr...!? Ülj le fiam! 1es!🫣🤷🤣🤣


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

Nem vagyok nagy autós fazon, de tudom csorgatni a nyálam, ha úgy van. És szeretem a technikai újításokat, meg az elektromos dolgokat, de:

ez az autó undoritó számomra. Mint színre, mint formára, mint mindenhogy.
Meg attól, hogy szeretem a modern dolgokat, bele őrülnék, ha egy kijelzőn kellene irányítani/állítgatni egy autót. Azért ez már nekem sok(k).

Amúgy az apartmanunk mélygarázsában ezt találtam:


SkyLine3000
(addikt)

Sztem (is) sokkal jobb és igényesebb egy hagyományos mutatós műszer, mint ezek a tapicskolós átlagkijelzők. Elvonják a figyelmet és nincs semmi visszajelzés. Egy teslánál pl. kiábrándítóbb anti "műszerfalat" el sem tudok képzelni, azzal a középre bszott óriáskijelzővel.


CapriBoy
(tag)

Jó írás.
Összességében a forma nekem sincs a kedvenceim között.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Meh. Az ára meg :' D

Ha hetes, akkó E32/Alpina B11/B12 vagy E38/Alpina B12 E-KAT. : >


Füleske
(addikt)

Az már vagy 20 éve nem bőr...


Chiller
(őstag)

Divatbemutatókon látható ízléstelenségek jutnak eszembe róla :DDD

Pedig nekem aztán van tűrőképességem, még a Bangle-korszak is bejött.

De értem, miért ilyen, és aki megveszi, annak pont ez kell. Mint egy met-art gála.
Hát... ez van, szerencsére ez csak újgazdagéknak szól - az igazán tehetősek pl Koenigsegget vesznek, az meg azért nekem is bejövős (lenne).

Mondjuk kategóriájában (német limuzinok) a bmw most szerintem a legcsúnyább, de lehet hogy pont a dizájn miatt ezt fogják venni a népek, és csak ez a lényeg.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(addikt)

Azért van, akinek ezt sikerül megoldani. Nem kötelező a tolólap orr. Ezt viszont ilyenre tervezték.


opr
(veterán)

Oszinten szolva ha most kene premium autot vennem, lennek szarban. :D
BMW olyan szinten undorito lett, hogy arra szo nincs, ranezni is faj.
Mercedes uj autoi kivul-belul bazariak, es a minoseg ezzel a legutobbi generacioval akkorat csokkent, hogy nem is ertem, hogy van bor a kepukon ezt igy piacra dobni.
Audi olyan szinten semmilyen, hogy elmondani nem tudom, es a belsejeben meg mintha direkt az lett volna a cel, hogy lehetetlen legyen tisztan tartani, minden amit latsz es amihez hozzaersz korosan gyujti a zsirt es az ujjlenyomatot.
Lexus eddig is inkabb erdekes volt, mint szep, de Europaba mar csak a hulye SUV-okat hozzak, az meg nekem baromira nemgyerebe.
Jaguar gyonyoru kivul-belul es tetszik is meg minden, de a megbizhatosaga... Hat fogalmazzunk ugy, hogy nem mernem megvenni.

A legjobb kerdes, hogy hogy a francba jutott idaig az autoipar. Ugy, hogy 10-15 eve mindegyik premium tudott valamit, amit a tobbi nem, tobbnyire minosegi volt es gyonyoru.


enté
(csendes tag)

A közgazdász-marketinges-formatervező hármasból egyik sem mérnök, márpedig ez a három mondja meg a mérnöknek, hogy mit csinálhat és mit nem. Ezt engedték.

[ Szerkesztve ]


kakuk.tamas
(addikt)
Blog

A formatervező megrajzolja az elképzelés(é)t, a mérnökök ezt leprogramozzák/modellezik és megnézik amit meg kell.
Szóval a mérnöknek tudnia kell, hogy az aerodinamikája pontosan milyen.
És ha nem hatékony, akkor a mérnök mondja meg, hogy min kellene változtatni.

Nem? :F

(Habár gondolom ebben az esetben a határokat kicsit kihúzták, mertmértne…)


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

A prémium mindig prémium marad, ennek a szónak maximum egyes paraméterei változnak (jellemzően azok, amik nem érdekelnek :DDD) . Főleg, ha lelke is van, ami az elmúlt huszonévben készült jószágokról szerintem nem annyira mondható el (különösképp az utóbbi 5-10 év termésére meg aztán pláne, amikor már szinte megkülönböztetni is alig tudom őket).

A magam részéről nem lennék kaksimogyoróban; '63-tól '96-ig bezárólag akár milliárdokat is el tudnék szórni "prémium" járgányokra mindenféle megerőltetés nélkül, nem győznék választani. :DDD

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Nyilván újra gondoltam, a veterán az más téma. Arra a világ összes pénzét el tudnám cseszni én is. :DDD


Hallosz
(senior tag)

Bizonyos, nem túl komolyan vehető források (By Bruti) szerint, ez "hangyabőr" :))


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Mármint hangya exoskeleton.

:DDD


Joachim21
(senior tag)

2+ tonna, tölthetik majd a lengyel szénerőművek és a francia atomerőművek (ha lesz uránjuk még), a németek meg úgy érezhetik ez egy nagyon zöld luxus amit magukévá tettek. :DDD :W


Joachim21
(senior tag)

Nem neked készítik, hanem az újgazdag kínaiaknak. Ott meg ez a menő. Majd ha te is annyit veszel belőle mint ők, akkor elöjöhetsz az ízléseddel.


ncc1701
(veterán)

SuperB? :)


ncc1701
(veterán)

Lelke akkor van, mikor szerelőhöz kell vinni, és csak pingvineznek felette hónapokig. :)


tibcsi0407
(félisten)
Blog

Én ezért vettem Kia EV6-ot. A nagyoknál nincs értelmes elektromos autó ebben az árkategóriában, így maradt Kia, Hyundai, Tesla, mint opció. Asszonynak a Tesla nem jön be, Ioniq6 nem igazán családias (bár nekem nagyon adja. :) ) , így az Ioniq 5 és az EV6 közül az utóbbit választottuk. Mellette egy i3 van itthon, amit szintén nagyon szeretünk.

[ Szerkesztve ]


RobbyJr
(őstag)

Ingyen se kellene egy ilyen autó, még ha fizetnének is érte, akkor sem :(


Lajmund
(senior tag)

Biztos kényelmes és biztonságos vele utazni és sokkal kevesebbet fog szervizbe állni mint a belsőégésű társai. De az eleje szerintem nagyon el..szott szar. Annyira gagyi hogy ha muszáj lenne pénzt költenem a csilliárdokból se vennék ilyet. Inkább Porsche panamera vagy merci audi de nem ezt az ocsmányságot venném ennyiért már van ferrári is kényelmesbe. Mekkora izlésficam kell ehez? Nem hiszem el hogy az asiaiaknak is ez tetszik. Mert ugye ők a fő vásárló réteg. Régi hetesek olyan dögös anyahajok voltak.


tibcsi0407
(félisten)
Blog

Élőben szerintem annyira nem gáz, mint képeken. Van egy Rollce feelingje is, főleg a kéttónusú színekkel.

üzenetek