üzenetek

hozzászólások


joysefke
(veterán)
Blog

Ha ez tényleg a környezetvédelemről szólna, akkor nem 2,5t fölötti autókkal lenne kitaposva a zöld kánaánba vezető út. Ez konkrétan 2640kg.

25 éve 2,5 tonnából kijött 2db középkategóriás ötszemélyes autó 7L körüli fogyasztással.
Ha a vazetőséget érdekelné a környezetvédelem, akkor mai technológiával 1000Kg-ból meg lehetne oldani egy ötszemélyes kasznit és egy fejlett technológiával készült motor enne mondjuk 5L -t egy ilyen könnyű kaszniban vagy annyit sem. Ez 25 éve sem volt sci-fi.

Nyilván ha a szabályozás megfelelő lenne, akkor az utakon nem lenne fegyverkezési verseny és ennek megfelelően nem kéne magasépítésű kéttonnás monstrumot venni, hogyha az ember mégis karambolozik akkor növelje a saját túlélés esélyeit (az alacsonyabb építésű másik autóban űlők kárára).

számold bele a kőolaj kitermelés, finomítás, szállítás energiaigényét is. Tankerhajókkal, vezetékekkel, tartálykocsikkal, kőolajfúró tornyokkal, finomítóval, mindennel.

A földgázt nem kell eljuttatni a hőerőműbe? Vagy rosszabb esetben a lignitet? Németországban most nyitnak újra külszíni lignitbányákat és bontanak el falvakat az útból. Szóval a realitás az ez.

A mik pedig az, hogy eljutottunk oda hogy az átlagautó lassan nem egy hanem kéttonnás, ennek a legyártása pedig lényegesen több erőforrásba és energiába kerül amit vagy kompenzálni fog hosszú távon a papíron kedvezőbb fogyasztás vagy nem.

[ Szerkesztve ]

üzenetek