Cyberpunk 2077 - PC játékok fórum

üzenetek

hozzászólások


nubreed
(veterán)

Szerintem ott most extra stresszes mindenki, a nagy főnök is. Ezért születnek ilyen félre kommunikált, magyarázkodásra kényszerítő dolgok.


RubbishBin
(senior tag)
Blog

Az szerintem fix, hogy nem csak annyi ember fog elmenni, ahányan átlagosan szoktak egy nagy project befejeztével...
Még egy ilyen hajtás, aztán megy a feleség a gyerekekkel valami Ubisoft alkalmazotthoz. :D


jonnyjoker01
(veterán)

:DDD

Szerk.: beraktam a röhögős szmájlit, de azért látszik, hogy ez igazából nem is olyan vicces :(

[ Szerkesztve ]


hombre[EU]
(veterán)

nem is a crunch,mert az "normális" ezen a színvonalon (rengeteg sikeres stúdió csinálja), hanem én a helyükben úgy érezném,hogy nyilvánosan hülyét csináltak belōlem...idén többször is
mintha a többiek elōtt lehülyézne valaki,majd oda jönne és a fülembe súgná: tudod,hogy csak vicceltem :D
nagyon sok pénzt költenek a jófej-imidzsre, de lassan mindenki számára kiderül,hogy pont a szöges ellentéte történik a színfalak mögött


Cifu
(félisten)
Blog

Jason Schreier történettel kapcsolatban azért vannak bőven árnyoldalak.
Róla tudni kell, hogy eredetileg a Kotakunál dolgozott, idén áprilisban ment át a Bloomberghez. A Kotakunál is a crunch (fejlesztési túlóra) volt a fő vonala a sikeresebb cikkeinek, illetve a rosszul sikerült fejlesztésekről írt.

A Bloombernél még nyáron jött egy szivárogtatás arról, hogy a CDPR-nél már megy a crunch. Aztán [tőle jött a kiszivárgott CDPR belső levele a crunchról (6 napos munkahét)] , azóta pattog a dolog rendesen, mivel egyfelől elég támadólag megy neki a CDPR-nek, a forrásai szerint ugyanis a cégnél korántsem megy minden olyan szépen, mint ahogy azt korábban Marcinék lefestették (pl. hogy már tavaly május óta "crunch" van egyes fejlesztői csoportoknál).

Azóta több téren voltak oda-vissza vágások, például Schreier elfelejtette megemlíteni, hogy a lengyeleknél a túlórát (crunchot) kifizetik, tehát ez nem azonos azzal, amit sok más játékfejlesztő esetén crunch-nak tekintenek (ott nem jár extra pénz a túlóráért). Ez talán apróságnak tűnik, de az is tény, hogy mint "tényfeltáró újságíró", illett volna az ilyesmiknek utánanéznie.
Ahogy több oldalról is úgy vélték, hogy Schreier eltúlozza a dolgot, és igazából egy, a játékfejlesztői iparban általános szituációt szenzációhajhász módon kihasznál, hogy rossz színben tüntesse fel a CDPR-t, és egyben ezzel minél több olvasót (kattintást, más szóval figyelmet) szerezzen magának. Screier ezekre reagál az általad linkelt módon, miszerint CDPR-esek írtak neki, hogy valójában még annál is súlyosabb a crunch, ahogy ő leírta, mert volt olyan, hogy a varsói irodában bent aludtak egyesek egy időben. Ő meg nem csinál mást, mint ezt közkincsé teszi.

A személyes véleményem az, hogy biztos, hogy van crunch a CDPR-nél is, ahogy szinte minden játékfejlesztő cégnél. Azonban az is biztos, hogy Schreier látványosan szenzációhajhász módon nyomatja ezt a témát, és tolja tovább és tovább, mintha a CDPR óriási rosszfiú lenne... Holott itt csak egy a sok közül tipikus esetet látunk szerinte. Azzal együtt, hogy Marcin korábbi megjegyzése, miszerint igyekeznek a crunchot elkerülni, most csúnyán visszavág...

[ Szerkesztve ]


cyberkind
(félisten)

A személyes véleményem az, hogy biztos, hogy van crunch a CDPR-nél is, ahogy szinte minden játékfejlesztő cégnél.

És ezzel nincs baj, csak a kommunikáció a külvilág felé nonstop a jófejség, mi (CDPR) vagyunk a jók, mi vagyunk a különbek és társai, mi mások vagyunk, szerintem pontosan ezért tolja így Schreier, mert a kialakult kép a CDPR-ről nem az, aminek lennie kéne ezen a fronton.


Cifu
(félisten)
Blog

Ezért írtam, hogy ez kétoldalú dolog.
Marcinék nagyon elszúrták a kommunikációt, úgy kifele, mint befele.
Scheier viszont meg sem próbál objektív lenni, a szenzációhajhász újságíró tökéletes lenyomataként viselkedik...


LK
(addikt)

A te képed még jobb is. Azóta is röhögök rajta.

Többiek : kráncs volt régen is, a neve kommunistaszombat :DDD , csak most kifizetik


Vesa
(veterán)

Már bocsánat, de Te egy noname akárki bemondása alapján meg tudod ítélni, hogy mi történik a CDPR-en belül?
Kezdjük azzal, hogy _bármilyen_ határidős munkánál ez van, amennyiben valamely oknál fogva nem tudják tartani a határidőt. Én grafikus vagyok főállásban, nem egyszer, nem kétszer éjszakáztunk már amiatt, mert munkaidőben nem készült el egy olyan anyag, aminek X időpontra nyomdába kellett kerülni, különben a szerződés szerint kötbért kellett volna fizetni (nem mellesleg bukjuk a további megrendeléseket)! És ez csak egy kis fityisz magyar cég 40 alkalmazottal, nem egy többtízmillió dolláros studió 500 emberrel.

A CDPR-nél komoly bónuszok vannak, és vannak olyan hírek is, hogy a túlórával leginkább érintett kulcsemberek eleve igen jól meg vannak fizetve, a túlórát szintén kifizetik, és sikeres megjelenést követően bónuszok is jönnek. Felnőtt emberek dolgoznak ott is, el tudják dönteni, hogy vállalják ezt vagy sem.

Jason Schreier úgy állítja be, mintha rabszolgák lennének, holott erről természetesen nincsen szó. Egy kulcspozíciót betöltő fejlesztő a tudásával bármikor talál másik állást, valójában kétkézzel kapkodnak értük.
Annak meg mi köze az egészhez, hogy a CEO-nak mennyi magánvagyona van? Ebből is az látszik, hogy a szenzációhajhászáson kívól semmi más célja nincs annak a hülyének.


sittes79
(addikt)

Ijj emberek youtube-on meg reddit-en már terjednek a pletyik, hogy az egész project-et cancel-elik és ki se adják a játékot és hogy tuti belebukik a cég ebbe, ha ki nem vásárolja őket valaki. Ez szép... :O


Vesa
(veterán)

Az is terjed, hogy a Föld lapos, Covid nincs, a Holdon nem járt ember, Elvis pedig él. Röviden: elmebeteg konteók. Szóra sem érdemes.


Juhasz27
(tag)

Link esetleg? :U


Cifu
(félisten)
Blog

Ostobaság.
Klikkvadász.

[ Szerkesztve ]


Bad Pritt
(félisten)
Blog

Valahol ott a kulcs, amit Cifu is kiemelt és Te is írsz, Schreier már régóta egy erősen anti-crunch szószólója a médiának. A Kotakus cikkjei rendkívül informatívak és jól összerakottak voltak, de a lényege szinte minden esetben az volt, hogy a crunch nem éri meg és nem szabad hagyni, hogy iparági sajátossággá váljon (már az). Egy ideális világban teljesen jó az, amit ő képvisel, de sajnos nem ilyen világot élünk.
Szvsz ebben a mostani sztoriban nem is a crunch a fő gond vagy érdekesség, inkább a több tízmillió dolláros gigászi reklámkampány feleslegessége. Körözhetnek a buszok, jöhetnek a youtube spotok, lehet ám itt ezernyi írott vagy mondott szó a PR részéről, az embereknek az lesz fontos, hogy megint eltolták a játékot. Az az egy sárga tweet szerintem nagyobb engagement-et generált az interneten, mint eddig minden, amit megosztottak CDPR-ék a legutóbbi delay óta.


nubreed
(veterán)

Mér, a Föld nem lapos? :DDD :))


RubbishBin
(senior tag)
Blog

Teljesen hihető, hogy a célegyenesben cancel legyen egy ekkora meló... Akkor inkább kiadják rosszul. Pénz.


BoneDragon
(veterán)

... és igy terjed a hülyeség.


mike1334
(veterán)

Én is olvastam már egy olyan fórumon, ami megbízható szokott lenni. Link.


cyberkind
(félisten)

Ha bele is bukik ez a cég, akkor az nem abba lesz, hogy nem adják ki a játékot, ami hülyeség volna, hanem a túlvállalás (9 port a premierre tőlük :U ), és a totál rossz kommunikáció, bár lehet ez utóbbi a hype része.

mike1334
:DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

üzenetek