üzenetek

hozzászólások


worxland
(addikt)

Egy gyors guglizás nulla találatot dobott fel. Tehát igaz. :DD


mjani1172
(addikt)

Azért nem biztos, hogy hülyeség.
Annak idején javítottuk a Sangyongokat.
Egyszerűen nem volt alkatrész. Sehol.
Egyébként ez most is előfordul sőt, egyre gyakrabban,európai modelleknél is. S osztályú Mercinél is volt ami fél évet is várt itthon, garis javításra. De ott azért van remény, ha nem is a gyárból akkor valahonnan megoldódik.
De egy kínai autónál sehonnan nincs kerülőút.

[ Szerkesztve ]


Secretknight
(aktív tag)

Alibaba :))


emelhu
(aktív tag)

mesterségesen alacsonyan tartott árakon

Én csak azt nem tudom, hogyha mindent is támogat kína, akkor honnan veszi el azt a pénzt, amit odaad támogatásokra?


emelhu
(aktív tag)

Nem eltartják, hanem nélkülük szimplán nincs állam. Adó nélkül nincs állam, állam nélkül nincs civilizáció. Civilizáció nélkül nincs ember (ilyen formában semmiképp).

Jó jó, de ezer apróság...

Milyen az az állam, mennyi az az adó, mennyire hatékonyan hasznosul, Milyen az a civilizáció, mennyire "emberarcú", stb, stb, stb....???


emelhu
(aktív tag)

"Kinai cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot,...."

És előírták ezt az EU-ban fogyasztóvédelmi címen?
Akkor ideje rugdosni az EU-t... kötelező szervízhattér, alkatrészellátás, ügyfélszolgálat stb, stb... ha nincs meg, akkor nem értékesíthet.
És nem csak autó, telefontól pólóingig...

A japánok megcsináltak ilyesmit még a 70-80-as években az usa ellen.
24 órás, natív japán nyelvű telefonos ügyfélszolgálat volt a belépő a piacra.... aki nem épített egy tizenfős japán irodát, az semmit nem adhatott el.


Avicularia
(veterán)

7Heads Drago
(veterán)

A szándékos kihágással semmit se tudsz tenni. Az akkor is meglesz ha 10 felé szedik szét a B kategóriát.


mjani1172
(addikt)

+1


doooo
(veterán)

Ezekről csak akkor lehet beszélni, ha a fenti tényt elfogadjuk.


Ear001
(addikt)

Jó, hogy mondod, hogy Google. Ami fut a Dolphinban, mint kezelőfelület az gyakrolatilag egy Android alapú okostelefon. És igen gyors. A hangfelismerése az egyik legjobb, amit ismerek, az sem okoz neki gondot, ha egyszerre kell a navigációban töltőre optimalizált útvonalat tervezni és közben Dirac optimalizált térhatást csinálni csak jobb egybe a Spotify kliensnek. Amúgy az autó rugózik, halk, családi kocsinak is teljesen rendben van. Szóval nagyon nem egy Zoe. ;]


7Heads Drago
(veterán)

Mesélj még. Az általad imádott országok is teli vannak csalásokkal. Màr eleve a vàlasztások is, nem beszélve a gazdaságról. Erről szól sz egész kapitalizmus.

Cikkhez: Egyet azért bizton állíthatók: jópár évet lehúztam a mercinél mint dolgozó. A gyáron belül köztudott dolog volt hogy az autó eladàsi árához képest annak a legyártása csak a 25-30%a. Jelenleg az elektromosoknál ez nem tudom hogy alakul, de szerintem túl nagyot akarnak a gyártók szakítani. 10%ot simán el tudnának dobni akkor is ha van más költségük is.

[ Szerkesztve ]


fateless
(veterán)
Blog

Mit értesz a legyártás alatt?

A haszonkulcs nem 70-75%, ez persze nyilvánvaló, de mit számoltak bele a legyártás költségébe a gyáron belül?


BiP
(nagyúr)

Igen, ez a jó kérdés.
Mert nincsenek illúzióink, egy autó árában a vas/anyag és az összeszerelés ára a töredéke. De ezen felül van millió minden, ami kell ahhoz, hogy egy autót megvehessen az ember. Ez mind rárakódik. Logisztika, marketing, R&D, minőségbiztosítás, könyvelés, gyár/irodák fenntartása, a dolgozók bérei juttatásai, stb.stb. és persze igen, a CEO jachtja is benne van.

[ Szerkesztve ]


emelhu
(aktív tag)

Ettől még lehetne hatékonyabb (kevésbé "látványpékség" koncepciójú) termék disztribúció.
Megint az a fránya szocializmus.
Ha tudod mit akarsz venni, akkor nem kellenek csillivilli autószalonok (van egy réteg akinek kell, az fizesse meg).
Én beülök a haver autójába és eldöntöm kell-e ez nekem, illetve negyven éve már vagy a hatodik kocsim van ugyanattól a gyártótól. Meg kettő másiktól, de maradtam a beváltnál.
Így márkát már nem keresek, az adatlap alapján meg könnyedén dönthetek az egy gyártó kínálatából, azért egy-két autónál több nem igen akad, ami az igényekkel passzol.
Jó bornak nem kell cégér: ha ismert jó márkát veszek, akkor jobban örülnék ha a gyártótól weben megrendelném és az országban három-négy nagy átadó telepen átadnák.
Vagyis ez a régi Merkur telep :) koncepciója.
Ez is akár 10-20% árrés. Ami nem kicsi és dönthet egy vásárlásról. Ha még jó és olcsó autót is csinál, akkor marketing költség sem kell, ne reklámozzon, hanem tegyen fel webre és youtube-ra sok anyagot. Eladja magát, autó kell, megkeresem melyik kell nekem.


BiP
(nagyúr)

naív vagy. Nem méred fel helyesen a marketing erejét.
+ a tudatos vásárló, aki tudja előre, hogy mit szeretne, az ritka, mint a fehér holló.
+ baromi sokat számít egy autónál, hogy be tudsz ülni, meg tudod tapogatni, stb. Paraméterek, fotók, CGI videó (ja, ugye ez is marketing, ezt se kérted) alapján lukra lehet futni.
+ nem mindenkinek van olyan haverja, akinek pont van olyan, és ki tudod próbálni. Na, erre van az autószalon.
+ többmilliós (többtízmilliós) tételekről beszélünk. Ilyet nem veszünk próba minden nélkül csak papír/specifikáció alapján.
stb.stb.stb

Ez nem egy winchester vagy memória, amit paraméterek alapján kinézel a webshopból, megrendeled, otthon meg beszereled a gépbe, és örülsz.

De pl. cipőt is lehet venni netről kipróbálás nélkül, aztán az ugyanúgy lutri, hogy kényelmes-e. A cipőboltnak is van létjogosultsága, pedig gondolhatnánk, hogy minek tartunk fenn drága szalonokat.

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

negyven éve már vagy a hatodik kocsim van ugyanattól a gyártótól
Na ezt hívják besszükült látástérnek. Ha lenne zsém én nem gondolkodnék és megvenném a 4-ik autómat egy olyan márkától ami még nem volt. Viszont engem se érdekel az autókereskedés, sokkal inkább a tapasztalatok és tesztek.

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

Rengeteg Trójai faló van itt a gazdaságban. Mindenki keveri a saját kis fazekát országonként. Az EU épp elég szarul áll. A leginkább azért mert nincs itt se összetartás.


7Heads Drago
(veterán)

[link]
Ez a baja a piacnak. Senkit nem érdekel a minőség. Az e-autó meg hiába kevesebb alkatrészből készül, ha nem akarják rendesen összerakni megette a fene az egészet.


emelhu
(aktív tag)

"Na ezt hívják besszükült látástérnek."

Összesen 6 azaz hat márka gépkocsiját birtokoltam... ebből egyet kiválasztottam...

(Még hány más márkát kellene kipróbálnom? :) )


7Heads Drago
(veterán)

Össze-vissza beszélsz. A saját hsz-edet idéztem miszerint egyazon gyártótól volt eddig 6 autód. Most meg hirtelen 6 gyártótól...
Szerintem hagyjuk inkább.


emelhu
(aktív tag)

Szövegértés: több gyártót is kipróbáltam (benne két szocialista, csak az volt) és egyik gyártótól volt hat (talán hat, annyira azért nem számoltam) , mindez a szük családban.

40 név alatt én, asszonyom és gyerekem kb. 11-12 autót vettünk... (elején vagy három használtan)... nekem életszerű... ez az átka a vén kornak, sokminden történt az emberrel :)


BiP
(nagyúr)

Nem szövegértés, csak ha valaki egyszer azzal érvel, hogy 40 év alatt volt 6 márkától autója, majd azzal, hogy azalatt egy gyártótól 6 autója is, az gyanús. Inkább tippel az ember elírásra/kamuzásra, minthogy neked volt min.11 autód, és a sok kipróbált márka után megállapodtál a hatodiknál, azóta azt veszed. Ez elég ritka, életszerűtlen, így gyanúra adott okot.
(és mivel részletekben -és kicsit félreérthetően- csepegtetted az infót, nem csoda, hogy nem is állt össze a kép).

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

A fórumon nincs arcunk és sokan azt mondanak amit akarnak. Én meg sajnos rühellem a hazugságot.

[ Szerkesztve ]

üzenetek