exHWSW - Értünk mindenhez IS - Lokál fórum

üzenetek

hozzászólások


Sipi-
(tag)

Üllői úton befelé a volt, a Könyves Kálmán körúti felüljárótól kintebb, a Népliget mellett. 12 körül, az út még nedves volt ott.


jcage
(tag)

Hi,
Tud valaki ajánlani megbízható szervizt, aki műanyag nyílászárók karbantartásával foglakozik? Bp.
Thx,
J


qnadam
(veterán)

előfordulhatik, bár nyilván konkrétat csak úgy lehetne mondani, ha kipróbálnád másik gumikkal ugyanott :)


Jahno
(őstag)

Aztán majd később jön a mutogatás, hogy ki mit nem nézett meg, ami a folyamat része lenne. Ja, ilyen egyszerűen ki lehet fejteni.


FőDudu
(addikt)

Csak egy kurva hulye kerdes:
- miert nem jelent az auto a gyarnak es ott gyujtik az elvegzett munkakat?

Siman nullaz egy adott szamlalot minden elvegzett feladatnal, aztan hello.
Ugyis csak a celmuszerrel lehet hozzaferni az autohoz, tehat datum/ido/feladat/szerelo neve feltoltodik es hello.

Nyilvan van valami hasonlo most is, de elektromos autoknal ugyis minden szamitogep vezerelt. Akkor mar miert ne legyen kozponti nyilvantartas? Legalabb lopas eseten a tolvaj/'kajfer' nem viheti szervizbe sem. Meg eleve, minden fobb egysegnek nyilvantartott sorozat szama van, igy a kasztnin kivul mast nem lehet buntetlenul cserelni, mert nyoma lesz.

Utopia?
Faszt. Szep uj vilag.

[ Szerkesztve ]


hobizoli
(nagyúr)

[link]

2017-ben vettek meg

a Mörcödösznek biztos nem volt re eleg ammoja, hogy o vegye meg maganak
a csoringer Tesla-nak meg volt
most ezt a ruppotlankodasukat szoptak be

gúddzsáb, veldán :DDD


-NoVa-
(addikt)

Ezzel csak az a baj, hogy tech chain függő, nem sziget üzem. Meg hálózati lefedettséget feltételez, aztán ha kimész USA tanyavilágba pár évre az autóddal, az bizony nem lát GSM cellát. Meg az is szívás, amikor működik még az autó, de a benne lévő kommunikációs modul frekvenciasávját nem támogatják tovább.
Vagy simán csak nem tudod a szervizből hazahozni az autód, mert az oroszok poénból lekapcsolták az internet, és a szerviz nem tudja unlockolni a gyártó szerverén keresztül. Annyi lehetőség van szerver-kliens kommunikációban a szívásra, hogy öröm nézni. Aztán az oldtimerezők miatt amikor már eljön a Linux éve, még mindig 30 éve lejárt támogatású insecure Windows 20 server-t kell majd üzemeltetniük a rég csődbement gyártó jogutódjainak.

Vagy csak valaki elvásárolja a Tesla frissítéshez használt, de véletlenül lejáró domainját egy jó pillanatban, és kér érte pénzt, hogy visszaadja. És nem szerény. Vagy csak lejár a cert, és 2 hétig leáll minden ami kapcsolódik. Nem példátlan dolog.


npera
(újonc)

Ennyire elk*rták a szerződést a jogászaik? Miért nem egy garantált kapacitásra szerződtek? Jézusom....


FőDudu
(addikt)

Nem online, hanem a szerviz latogatas alkalmaval jelento - es mondjuk 6-12 honapra hasznalati engedelyt ado szerviz muszerrol almelkodtam.

Azaz kotelezo a szerviz latogatas, kulonben az auto megall. Persze idoben ertesit/villog/sipol/stb.

Senki ne jarjon szaguldo bombaval, ha az nincs a megfelelo muszaki allapotban.
Akkupakk meg igen durva bomba....

En igy csinalnam - lehet senki nem venne meg ;)

[ Szerkesztve ]


FőDudu
(addikt)

En ugy tanultam, hogy a frekvencia novekedesevel no a szukseges teljesitmeny is.

Azaz 540KHz-en a 2MW-os Solti adot innen 600 kilometerrol meg megfogom, de ugyanazzal a teljesitmenyszinttel a 100MHz koruli radio hullamsav mar tuti nem menne.

Azaz 100GHz es a folott mar kivancsi leszek a teljesitmeny igenyre - vagy inkabb a cella surusegre. Lehet 10-20 meterenkent lesznek .....

Kb mint a 2.4/5GHz otthon. 5GHz-es sav gyorsabb, de tavolsagban a 2,4 a nyero.

[ Szerkesztve ]


FőDudu
(addikt)

Valoszinuleg garantalt kapacitast senki nem hajlando lekotni amig a kinaiake a szukseges nyersanyagok nagy resze.


-NoVa-
(addikt)

A lényeg nem jön át, a technikai háttér támogatási életciklusa VS autó életciklusa. Milyen protokoll maradt változatlan karbantartás nélkül feltöretlenül ugyanazon a verzión neten az autód legyártása óta? Olyan ez, mint a Volvo futott kilométer számlálója, ahol azért kellett pár év, mire rájöttek, hogy az ajtó zárógomb vezérlője is lekéregeti, és ha kisebb számot lát, akkor visszaírja a nagyot. Addig a pár évig nem volt tekert Volvo a piacon, aztán újra lett. Egy fake alkatrészadatbázisszerver pont olyan bonyolultnak tűnik, mint egy fake world of warcraft szerver, csak idő és szándék kérdése.


hobizoli
(nagyúr)

ez abbol a szempontbol igaz, hogy a magasabb freki jobban arnyekolodik tereptargyak altal
de 2x akkora frekihez, nem kell 2x akkora teljesitmeny is


Jahno
(őstag)

Sok autó így csinálja, egyszerűbb júzerek nem is értik, csak megy a felháborodás és csoportokban eszet osztás olyanról, amit átgondolni sem akar rendesen, csak jaaaaaaaaj nekem ne álljon meg az autópályán ha éppen ideje olajat cserélni mert mit képzel magáról.

Nem, akkor nem áll meg, de erről amúgy időben szólt sokszor jó előre. Ha meg nagy a baj, akkor inkább örülj, ha leállítja a vasat, mert a gép okosabb és ha a fizika állítja meg akkor az drágább lesz. Csak itt is szeretnek egyből sarkítani és sírni.


hobizoli
(nagyúr)

vmikor azert csak tankolni is kell bele, akkor meg valszeg olyan helyre megy az auto, ahol van vmi civilizacio is :P


FőDudu
(addikt)

Mar meg is valaszoltad a megoldast.
Cert kell az autora, kizarolag trusted szerverrol, aztan ennyi.
X idore kap ujat (CRL meg egyeb ahogy illik), ha lejart letilt.

Vagy a datumot buzeraljak meg, vagy megoldjak a cert kicsereleset.
Mindketto ugrasztja a garit. Ennyike. Certet meg nyilvan csak a felhatalmazott szerelo tud megujitani. Egyszeru ez.

Az, hogy milyen szerverrol ujitja meg az mar kb mindegy.
A root cert meg ugye meg is hatarozza azt az idot amig az adott modell tamogatott.
Nincs oldtimerezes, nem tarolunk oreg szarokat.


Jahno
(őstag)

Igen, ez ennyire egyszerű, aztán mégis törik/nyomják/hamisítják a fél világot.


Jahno
(őstag)

Aztán mikor nézed kollégák leírásait, hogy vidéken műanyag palackokból tankolnak az út mellett, akkor ezt újra fogod gondolni.


Jahno
(őstag)

Ilyesmire lenne jó a Lora, de hát ezt megint majd mindenbe is integrálni, régiófüggetlenül egyezkedni, központilag kezelni akkor, mikor az autógyártók is spórolnak és esténként lekapcsolgatnak szervereket? Mostani cégem is azért nem jut előbbre, mert így kicsiben próbálnak gondolkozni és 1 lépéssel odébb lévő összefüggéseket fel sem szeretnének fogni. Aztán nem kettőt vagy hármat kellene még lépni, hanem 5milliót csak azért, hogy egyáltalán nekilássunk egy valaminek.


Jahno
(őstag)

Na, Corinthia nem szólt még vissza, de újra megnyitotta a pozíciót. Érdekes lesz. Előző jelentkezéshez utólag írtunk angol/magyar motivációs kiegészítést, hogy miket tettünk le az asztalra rendezvény/konferencia/miazmás terepen, ha ennyire ebben mozgolódnak és előny. Kérdés majd az, hogy ebből a svájci HRes mit lát át vagy mennyire érzi a súlyát (:-

üzenetek