Futárcégek - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


Csepy
(őstag)

persze, hogy scam. Pakisztáni oktatási és brazil domaineket használ a GLS, amiben a nevük sincs benne? ugyan már.

[ Szerkesztve ]


lumpy92
(aktív tag)

Én is erre jutottam, köszi a megerősítést!:R


ricshard444
(veterán)
Blog

Sziasztok!

Telekomtól rendeltem tv-t, a mai napot állitottam be /kedden 11.01 / kiszállitásra.
Aznap jött az sms este, hogy nem tudják a hétfőt tartani, viszont rá 1 órára pedig, hogy átadva a futárnak a csomag. HDT hozzá, csomagkövetés alapján már péntek reggel a területi depóban volt.

Szabadnapokkal elég rosszul állok, igy a mai napot tudtam kivenni. Tapasztalat alapján megjöhet ma? Jósoljatok kérlek. :D

[ Szerkesztve ]


magellaner
(tag)

Sziasztok
Egy 55" os tv t kellene elküldenem saját dobozába ami 133x80x18 cm 20kg. Hogyan tudnám okosan megoldani ezt? Gls be elvileg nem fér bele az övméretbe.Eggyátalán mennyire nézik ezt? Mivel lenne érdemes akkor elküldeni?


Zsolt7981
(tag)

Neked válaszolok, de több embernek is szól:

el kellene fogadni, hogy a futárnak nem kötelessége minden egyes megrendelőhöz alkalmazkodnia, plusz az összes webshop kiemelten felhívja a figyelmet, hogy mindenki oda rendeljen, ahol biztosított a csomag munkaidőben (általában 8-17 között) BÁRMIKOR való átvétele. Nyílván azért tudják tartani a futárcégek az árat, mert van egy ideális útvonal, amin a futárok közlekednek, és nem fér bele nekik, hogy 1-1 ember miatt visszaforuljanak másik városból/kerületből. Illetve kehet ilyet is, Ikeánál Te mondhatod meg, hogy mikor kéred a cuccot, csak ne lepődj meg, ha kb 8-9000nél kezdődik a szállítás....
Szóval el kell fogadni, hogy 999-2000 forintért ezt kapod, ezért ennyi jár.

A másik, hogy (tudtommal) az összes futárcégnél feláras extra az ügyfél értesítése, ha a feladó nem kéri, azaz nem fizet érte, akkor a futárcég nem küld. Erre sajnos nekünk vevőknek semmi ráhatásunk.


Csepy
(őstag)

Ezért remek megoldások a csomagpontok és/vagy csomagautomaták. Már régóta nem kérek házhoz semmit sem, mert nem szeretem a felnőtt szobafogságot játszani. A futárnak is könnyebb, nekem is tervezhetőbb és még olcsóbb is valamivel.


Zsolt7981
(tag)

Már ha belefér az automatába/súlyhatárba (amiket én szoktam rendelni, ott nem opció egyik se, én általában vagy bolti átvételt választok, vagy munkahelyre kérem)

Amúgy kb 2 hónapja vettem headsetet az emagnál, és olcsóbb (ingyen) volt automatába kérni, mint boltban átvenni (490). Ki érti ezt? Elvileg a bolti átvétellel nincs is költségük, mert a cucc már ott van az edigital boltjaiban, az automatával meg van költségük.

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

Nemrég tapasztaltam mekkora hulladék cég lett (vagy volt is mindig) a dpd. Várom a csomagot, erre jön az email, hogy sikertelen kézbesítés. Hívom a dpd-t, megadják a futár számát. Felhívom, azt mondja keresett telefonon, mivel azon nem ért el, nem hozta oda a csomagot. Ha utána megyek a városban át tudom venni, vagy másnap hozza újra. Azért álljunk meg egy picit. A csomagot címre viszi, a telefon csak értesítés céljára van, illetve ha nincs a címen az illető fel tudja hívni, hogy mizu. De hogy oda sem jön..... Hívom ismét a dpd-t, szerintük ez így rendben van. Ha a futár nem éri el telefonon a címzettet, oda sem megy a címre. :U A gls ilyet sosem csinált. Ha nem értek el telefonon (ennek több oka is lehet, hogy éppen mikor hív nem tudja az ember felvenni, ha mással beszél), akkor szóltak kollégák, hogy csomag jött, vagy ha nem fizetős, átvették nekem. De ilyen nyomorékok, hogy oda sem megy a címre....

Persze mondanám, hogy többet nem vásárolok olyan helyről, akinek a dpd szállít, de ezt nem mindig lehet kikerülni. Legfeljebb csomagpontra kérem a szállítást.


Asbee
(veterán)

Sziasztok, vaterán át rendeltem egy szállítást, csomagfelvételt háznál, fizetve, minden ok, de nem kaptam semmilyen visszajelzést róla. Ez így normális? Elvileg holnap viszi el a futár. Lehet csak később vagy akár holnap reggel jön értesítés róla?


Csepy
(őstag)

Előző nap kapsz értesítést GLS-től atalaban, de aznap reggel bizos.


ΞΔGLΞ
(nagyúr)

Csak bemásolom ide a linket, amit írtam a UPS-ről.

[link]


Kommy
(veterán)
Blog

Hát kíváncsi leszek nálam mit fog művelni az UPS. Már most látom, hogy a hétvégén nem lesz cockpit összerakás.
Csütörtök (05.04) este rendeltem, péntek (05.05) 13:30-kor kaptam meg, hogy készen vannak a címkézések. Hétfőn este vették fel a csomagokat (05.08).

9 csomag, abból egyet Nürnbergből elvitték Capri-ra :W laza 1300km-es kitérő amiből ideért volna, persze az egész váz fő elemei.
Egy csomag ami még el sem hagyta a telephelyet ( tegnapi napra volt ütemezve :W )
Kíváncsi leszek, hogy a maradék 7 csomag amit a nyomkövetés mára ír fog e megjönni valami. 05.09-én volt még csak a származásbeolvasás, de fura mert ezt az egy csomag jön Köln-ből a a többinél mind Rotterdam van megadva.

De legalább szenvednek majd egy kicsit a súllyal csupán 132kg a csomagok összsúlya.

Vicces, hogy jópár éve rendeltem valamit az Apple-től este 6 óra után és másnap a kezemben volt a csomag, pedig az is Hollandiából jött.


ΞΔGLΞ
(nagyúr)

Megkaptad végül a csomagot?


Kommy
(veterán)
Blog

a 9.-eit nem,
Tegnap jött 6 csomag
ma 1 db
holnap elvileg mégegy
és ami 9-iére volt írva arra most már semmi dátum nincs.


ΞΔGLΞ
(nagyúr)

Röhej ez a "futár" cég...

[ Szerkesztve ]


ΞΔGLΞ
(nagyúr)

Milyen copkit ez egyébként, ami 9 csomagból áll?


Kommy
(veterán)
Blog

Most már az egyik kiszállított csomag is újra látszik a nyomkövetésen, hogy 15-án hozzál.
Sim-lab P1x + Ülés +Triple monitor stand

[ Szerkesztve ]


Kommy
(veterán)
Blog

Már csak 1 csomag van hátra, az üléstartó és csúszka, de erre már hibát ír jelenleg az UPS.

Amúgy ezen az 1 csomagon kívül minden rendben volt, ez az csomag az amit 9-ére írtak először, de azóta átváltott először amint lehet kézbesítjük, most pedig már valami hibát ír rá.

Első nap telefonált a futár, akkor mondtam neki, hogy ,másnap nem leszek ezért más fogja átvenni, harmadnap megint voltam, mondta még van 1 csomagom. Tehát ebből a szempontból minden ok. De mondta ő is, hogy szar a rendszerük.
Pl. az ülésre 50Kg-ot írt a csomagkövetés. A többi csomag súlya kb annyi volt ami rá volt írva 1-2 kg különbséggel.


ΞΔGLΞ
(nagyúr)

Nem a rendszerük szar, hanem ez az egész futárnak nevezett moslék bűzlik a fejétől.
A magyar google értékelések közt szinte mindegyik 1 csillag, de a Trustpilot-on, ha most neki állnál elolvasni az értékeléseket, még a jövő héten is csak a negatívokat olvasnád, kb ugyanazokat írják le, mint a magyar google értékeléseknél. Százezer negatív komment legalább, de lehet több van ott, lényegében minden országból.

Nekem is jön 3 csomag, és persze ki más szállítja, mint ezek istenbarmák...
Nem is értem, a Trustpilot egy olyan oldal, ahol az eladóknak ezt olvasva azonnal más futárcéget kellene váltaniuk, de nyilván ezek a háttérben egymásnak hátsót nyalnak, ha továbbra sincs változás.
2023-ban egy futárt nem lehet elérni, a futár nem hív téged, majd egyszer megjelenik, amikor nem számítasz rá, ha nem voltál otthon, így jártál, a csomagodat visszaviszik, akár még külföldre is.
Vagy újból be kódolják a rendszerbe, hogy valamikor újra kiszállíthassa, vagy nem.
Ügyfélszolgálat, ha felveszi a telefont, nem tud segíteni, majd oda ér a csomag, futárnak nincs telefonja, ha lenne, sem adná meg a számát.
Mintha ennek a "cégnek" az lenne az elsődleges érdeke, hogy a csomagot ide-oda szállítgassa. Komolyan egy kib...ott pici logikát, annyit nem tudok találni a UPS felfogásban.
Trustpilot-on ugyanezek a problémák.


Pug
(veterán)

Nekem EU-s kuldemenyek eseten csak pozitiv tapasztalatom van UPS-szel. A DPD nalam eddig a negativ csucstarto EU nemzetkozi viszonylatbanm :N

üzenetek