Futárcégek - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


snecy20
(veterán)

Szerintem ülhetnek rajta akár két hetet is...


adalbert1
(veterán)
Blog

A Sprinter futárszolgálat valószínűleg kikézbesítette valakinek a csomagot, amit várunk.

Először rossz volt a címzés, majd sikerült elérni, hogy a jó címre kézbesítsék - viszont a rendszerben egy olyan futár telefonszáma szerepelt, akit miután felhívtunk azt mondta, hogy nem is járt aznap a környéken - viszont kézbesítettként van megjelölve a csomag.

Ezt be is panaszoltuk náluk, erre azt írta a back office-uk, hogy ezt valaki átvette, és csatoltak is egy screenshotot egy olvashatatlan szignóval.
Emellett még azt mondták, hogy nekik felelősségük csak a feladó felé van, és ha nem mi vettük át, akkor elveszettként fogják kezelni (ezt nem tudtam értelmezni, ilyenkor ki téríti meg a minket ért kárt? Ők az eladónak, az eladó pedig nekünk?)

Szóval jelenleg még lesz pár kör e-mailezés velük (akik ezt intézik, azoknak az ügyfélszolgálat szerint nincs telefonszámuk, csak e-mailben lehet velük kommunikálni, hát lol :) ) , reméljük, hogy vagy a csomag kerül elő, vagy az árát kapjuk vissza (akár tőlük, akár a feladótól).

Amit nem értek, hogy ha ismert volt a telefonszámunk, akkor abban az esetben, mikor állítólag kikézbesítették, miért nem tudtak felhívni minket? Illetve nem tudják, hogy melyik futár vitte ki és milyen címre?


naga
(senior tag)

Szerintem a feladónak kell jelezned, hogy mi történt, ő a megrendelő a Sprinternél, ő áll velük szerződésben. Ezt azonnal tedd is meg, ha eddig nem jelezted!


AxBattler
(félisten)

DPD esetében kibonthatom a csomagot a futár előtt, és ellenőrizhetem a tartalmát, mielőtt kifizetném az utánvét árát?


Kuruc2
(senior tag)
Blog

Legjobb tudomásom szerint ez nem futárcégfüggő, hanem az aktuális szolgáltatás megrendelésekor kötött szerződéstől függ. Pl van olyan tv webshop ami direkt megbeszéli a futárcéggel hogy az ügyfél felbonthassa a csomagot fizetés előtt.

De itt egy cikk is:

https://homar.blog.hu/2017/01/17/tippek-trukkok_igy_vegyunk_at_webshopos_csomagot

Többszáz hozzászólás van alatta tapasztalatokkal.

Én már rengeteg helyről rendeltem, rengeteg országból, olcsó és drága dolgokat is, jópárfajta futárszolgálattal. Sose volt problémám velük, ha volt hogy összetört pl 25 db üveges kézművessör, akkor minden probléma nélkül lejelentette a futár a feladónak aki másnap újraküldte jobban csomagolva.

[ Szerkesztve ]


Intruder2k5
(MODERÁTOR)
Blog

Eladtam egy hirdetett termékemet, amit ma szerettem volna feladni DPD futárral, ahogy eddig is szoktam. Sajnos a csomagpontra érkezvén döbbentem rá, hogy az megszűnt, már nem foglalkoznak ezzel az adott üzletben. Ajánlották helyette a GLS-t, ami kb. 200 méterre volt onnan. Átballagtam, de inkább mentem volna a Magyar Postára, ami egyrészt csak 100 méter lett volna, másrészt még azzal is jobbak a tapasztalataim mint eddig a GLS-el. Kaptam egy követési számot, amire délelőtt óta azt írja a GLS weboldala, hogy "Nincs találat. Kérjük ellenőrizze a csomagszámot (számokat), vagy a küldemény hivatkozási számát (számait)." Írtam az ügyfélszolgálatnak egy email-t délután, hogy ugyan mikorra várható, hogy működni fog a tracking, arra meg természetesen semmi válasz nem jött.

Azt hiszem részemről ez volt az első és az utolsó GLS feladásom.


Kuruc2
(senior tag)
Blog

Én többször adtam fel pl monitorokat a gls-sel meg mást is, sokkal olcsóbb mint a posta (az összes futárszolgálat olcsóbb kb), és sose volt probléma.


Intruder2k5
(MODERÁTOR)
Blog

Végül is odaért ma, de nevetséges, hogy a tracking csak ma hajnalban kezdett működni, amikor a csomag már félúton volt. DPD-nél ez úgy működött, hogy amint feladtam a csomagot, néhány perc múlva már látható volt az oldalon, hogy felvették a feladótól. Ezek meg... Délelőtt 11-kor feladtam, és éjfél előtt még nem volt a rendszerben.


AxBattler
(félisten)

Szombaton adtam fel egy csomagot, de ugyanezt látom a rendszerben a csomagszám alapján:
"Nincs találat. Kérjük ellenőrizze a csomagszámot (számokat), vagy a küldemény hivatkozási számát (számait).

Nem vagyok gyakori ügyfelük, de ez nem túl biztató... :(


AxBattler
(félisten)

Most ár működik a tracking nekem is, beérkezett az elosztóközpontba a csomag.


Gave
(addikt)

Normális szerintetek, hogy a futár (GLS), köszönés után egyből lő egy képet rólam a telefonjával? :F

Sajnos korán jött így még félig aludtam, hogy rákérdezzek nála, no meg gyorsan ment is tovább.

Online fizetett csomag.

Erre még nem volt példa ezelőtt, nem is gondolom, hogy legális lenne így utó GDPR korszakban.


Kuruc2
(senior tag)
Blog

lol xd


mokalade
(tag)

Sprinter hozott két csomagot is mostanában. Jó a tapasztalatom, rendkívül rugalmas, udvarias futárok hozták, minden rendben volt.
(Annyira emberfüggő, nem a Sprinteren múlik szerintem, legfeljebb, hogy jól választ munkatársat. Pl. jó ideig egy elfásult GLS-es fickó hozta a céghez a csomagokat, aki egy rémesen nagy bunkó volt.)

Mindkétszer kaptam Sprinter - sikeres kézbesítési értesítő emailt, benne egy kérdőív linket
"Segítse értékelésével munkánkat! ..." amit szívesen kitöltöttem volna, hátha a futárok látnak ebből valamit, de a linkek nem működnek. Jeleztem nekik az info-ra emailben a hibát, de semmi válasz. Önállóan nem találom a honlapjukon az értékelési lehetőséget.

Van ilyen tapasztalat, a kapott Sprinter értékelő link nálatok ment?

(Érdekesség, hogy a webshop is kért értékelést ahonnan rendeltem, amibe szintén beleírtam, hogy minden oké volt, de a futárt nem tudtam értékelni. Gondolom túl sok jelentősége nem lesz...)

[ Szerkesztve ]


Oldman2
(veterán)
Blog

GLS Te csodás...

Tegnap előtt eladtam valamit itt a Hardverapró-n, a vevő GLS Express futárt kért, én kis naiv meg belementem.

Most meg itt szopok, mert a futárnak gőze sincs arról, hogy a "központ" nekem (aki fizeti az egész kócerájt), milyen idősávot küldtek meg emailben.

12:30-ig kellett volna megérkeznie, miután felhívtam, adott egy "hát kb. 3 órára ott vagyok" időpontot.

Nem tudom hogy a pöcsbe működnek ezek a cégek, de hogy a szervezettség legkisebb jelét sem mutatják az ügyfelek felé az biztos.

Ma viszont sikeresen elvesztettek egy újabb ügyfelet!
:C


BB9000
(senior tag)

A magyar webshopból rendelt termékem hosszas várakozás után végre elindult. Kaptam csomagszámot, ami alapján a GLS csomagkövető oldalán ezeket látom:

Csomag betárolva a depóba ----------------------- 17/12/2020 08:35 Budapest
Csomag megérkezett a depóba ------------------ 17/12/2020 05:52 Budapest
Csomag megérkezett a csomagelosztó központba - 16/12/2020 19:27 Budakalász
Csomagadatok bekerültek a GLS IT rendszerébe - 16/12/2020 13:18 HU000

Csomagautomatába kértem a kézbesítést. Fogok kapni a GLS-től mégegy levelet amiben a csomagom átvételének a módjáról értesít, vagy ez már azt jelenti, hogy a csomagszám ismeretében mehetek az automatához?

[ Szerkesztve ]


Oldman2
(veterán)
Blog

Nem, ez még csak azt jelenti, hogy bekerült a csomag a központi depóba.

Kell még kapnod minimum egy emailt, az átvehetőségről.

Bár, mivel GLS, a fene tudja... az én futárom se érkezett még meg.


BB9000
(senior tag)

Köszi. akkor még várok! :)
Egy hónapja rendeltem meg a cuccot és már nagyon kéne.


donjohnson
(addikt)
Blog

mondom ránézek a gls tracking-re mielőtt eljövök otthonról pár percre kaját venni, budapesti depó (még nincs kézbesítés alatt, csak úton), erre nem pont akkor csörög a futár, hogy itt van a ház előtt? épp a spar-ban voltam, hihetetlen. :D

amúgy ezek szerint náluk a nyomkövetés funkció nem olyan pontos mint a dhl-nél. ott azonnal látom, ha próbálkozott a kézbesítéssel, itt most az se látszik. még mindig csak a budapesti depó van beírva.


donjohnson
(addikt)
Blog

na rendes volt a gls-es ember. kiszámíthatóan jött, ugyanabban az időben mint pénteken, így ma át tudtam venni a csomagot.


Palesztin994
(aktív tag)

Sziasztok!

Hongkongból küldtek telefont, banggoodon vettem.
Pénteken meglepődve tapasztaltam, hogy a 11-én rendelt telefont 21-én tervezik kézbesíteni, át is állítottam 22-re. Tegnapig minden jól ment, ahogy követtem a csomagot, de mára már kezd fura lenni. Egyrészt Neunsteinből szerintem már alsónémedibe érkezik a csomag 24 órán belül, másrészt, ha megnézitek az útvonalát, akkor számomra érthetetlen, hogy miért van 2 nappal később ismét neunsteinben, vagy miért hagyja el és érkezik meg újból. A csomag az EU-ba érkezéstől követhető:

23/12/2020 00:01
Csomag megérkezett a csomagelosztó központba.

Németország Neuenstein

Németország Neuenstein
23/12/2020 00:01
Csomag elhagyta a csomagelosztó központot.

Németország Neuenstein
21/12/2020 22:21
Csomag megérkezett a csomagelosztó központba.

Németország Neuenstein
21/12/2020 22:21
Csomag elhagyta a csomagelosztó központot.

Németország Neuenstein
21/12/2020 21:50
Csomag megérkezett a depóba.

Németország Neuenstein
21/12/2020 16:02
Csomag megérkezett a depóba.

Németország Neuenstein
18/12/2020 19:24
Csomag megérkezett a depóba.

Belgium Puurs
18/12/2020 19:24
Csomag beérkezett a csomagelosztó központba.

Belgium Puurs
11/12/2020 06:13
Csomagadatok bekerültek a GLS IT rendszerébe; a csomagot még nem adták át a GLS részére.

Belgium Puurs

[ Szerkesztve ]

üzenetek