Garancia kérdés, fogyasztóvédelem - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


krypton
(senior tag)

Sziasztok!

Remélem tudtok segíteni!
Társasházi lakásunk vízóra almérőjének cseréjét 2023. szeptember 27-én végezte el a Debreceni Vízmű Zrt. hivatalos partnere a Devizép Kft. A társaságtól felújított mérőórát vásároltam, melyről előzetesen telefonon is tájékozódtam, miszerint ugyanolyan jó mint az új, csak olcsóbb. 2024 május 20-án emailben jeleztem a szolgáltató részére -akik aztán a Devizép Kft-het irányítottak- hogy a tőlük vásárolt és telepített mérőóra hibásan működik, a tízes értékek nem fordulnak át (azaz csak 0 és 9 közötti fogyasztást tud mutatni), melyet képpel is bizonyítottam (kisebb mint a korábban telefonnal leolvasott érték volt).
A Devizép Kft válaszának lényege, hogy a fél éves felújított mérőórára nyújtott garancia periódus lejárt, így az óra ismételt cseréjének teljes költségét nekem kell fizetnem, azaz kétszer kell kifizetnem kevesebb mint 9 hónap alatt. A felújított illetve új mérőórára nyújtott garanciális időtartamról (12 illetve 6 hónap) a csere időpontjáról tájékoztató elvélben informáltak.

Kérdésem az lenne felétek, hogy a szolgáltató által nyújtott fél éves kellékszavatosság gyakorlata nem ütközik jogszabályokba, negatívan az ügyfelet tekintve? Több Ptk bejegyzést és kormány rendeletet is találtam, ahol gyakorlatilag azt részletezik, hogy a kellékszavatosság nem lehet kevesebb mint egy év még használt termékkel sem.

Mit gondoltok, van értelme bele állni?

üzenetek