Gázüzemü autók - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


^Bundi^
(senior tag)

hát igen..a buszok és az autók teljesen más...
főleg városi használatra találták ki a gáz -t személyautóknak..nekem is erre kéne..eddig sikerült meggyőzniük a használatáról..lehet vmikor a közeljövőben átalakíttatom


steve@prhw
(őstag)

Azt azonban ne felejtsük el megjegyezni, hogy a PB-gáz is kőolajszármazék. Következtetéseket mindenki levonhatja...


^Bundi^
(senior tag)

ha a környezetszennyező hatására gondolsz, az igen kevéssé mozgat ;)
ha arra, hogy drágul...minden drágul..a pb-gáz amúgy az előző 3 évben kb azonos áron volt elérhető ahogy visszanéztem..bár lehet, hogy pont olyan hónapokat kaptam el a múltból amikor azonos volt a mostanival..
ha egyébre akkor passzolok :)


steve@prhw
(őstag)

A kettes verzióra célozgattam.
(Azért én 3 éve még 120-ért tankoltam... Igaz, a benzin jobban elugrott, de a gázon nincs jövedéki adó... Hogy meddig lesz így?)


jerry311
(nagyúr)

Mindenképpen olcsóbbnak kell lennie, mint a benzinnek.
Ennek oka, hogy környezetbarátabb annál.
És mint ilyen, az állami környezetvédelmi politikában valamelyest támogatottnak kell(ene) lennie.


steve@prhw
(őstag)

Oks, de ha a különbséget 60-70 forintra küzdik, akkor már nem igazán éri meg a macera... Mert azért dupla zöldkártya, karbis autó és manuális kapcsoló esetén a kapcsolgatás, injektorosnál a magasabb beszerelési költség, stb...

A józan észben politikai vonalon meg már igen régen elvesztettem a bizalmam...

szerk: elírtam...

[Szerkesztve]


^Bundi^
(senior tag)

ha ez így lenne már rég elektromos autók futkároznának...méghogy nem lehet megoldani a kis akksi -t
beledobni 50db mobil akksiját a kesztyűtartóba és már mehet is a kocsika.;)


^Bundi^
(senior tag)

60-70 forintra nem küzdi fel magát..egyre nagyobb..és egyre nagyobb lesz a rés..3 éve 120 forint volt a benzin vajh mennyi volt akkor?..sztem 200 körül vagy alatta..azóta benzin 295 ez 145...más az emelkedés mértéke..
holnap megint emelkedik a benzin..300 felett lesz..
emléxem 1 régi szép időszakra amikor mindíg csütörtökön kelett tankolni, mert péntekenként emelték.;)


SAMYka
(aktív tag)
Blog

Üdv
Olvasgatom a topicot és felcsigázott a dolog. Jelenleg nekem egy negatív tapasztalatom van. Egy rokonoméknak volt egy régi Ford escortjuk az volt gázos, de minden téren;] Az az autó töbet volt szerelőnél mint hogy jó lett volna. De a topicba látom hogy sok embernek jó tapasztalata van vele. Érdekelne az a dolog hogy működik e még a palackból tankolós módszer?


behappy
(aktív tag)

nekem eddig 1 autóm volt ami gázra lett alakitva... apám ''hatalmas'' ötlete volt. különbség nem érződött a nagy motor miatt benzin-gáz között (5.7 V8).

személy szerint azt a nézetet vallom, hogy aki nem tudja tankolni az autóját, vegyen kedvezőbb fogyasztásút, ha azt sem, akkor tömegközlekedjen...

most is 5.0 V8-at használok nap mint nap és eszembe nem jutna elgázositani.


^Bundi^
(senior tag)

szerencsés ember aki megteheti..
tudom tankolni az autüm, de ha olcsóbban is kijöhetek akkor miért ne?
nekem még számít aza havi 5-10K amit így ''megkereshetek'' vele..
meg pl szállítási célokból kifejezetten alkalmas..régebben énis bkv -n szálltottam mindent..nemjo felszállni 1 buszra félmillányi cuccal a kezedben :)


God Vazzeg
(veterán)

Irigyellek :B ;)


steve@prhw
(őstag)

Én csak annyit mondtam csendesen, hogy (még?) nincsen rajta jövedéki adó...


pweisz
(senior tag)

És akinek kell az autót használnia,és sokkal kedvezőbb fogyasztásút már nem lehet venni, vagy nincs pénz rá, az mit tegyen ?

[Szerkesztve]


pweisz
(senior tag)

Olyat hallottam hogy gáz tönkre teszi a kipufogót, meg gumi tömítéseket, ezek mennyire igazak?


steve@prhw
(őstag)

Mivel egy csomó vízgőz keletkezik az égésekor, ezért a kipufogó gyorsabban pusztulhat. A ladán default fúrok egy lyukat a hátsó dob aljára 3-as fúróval, így észrevehetően hosszabb az élettartama (ahhoz képest, hogy előtte pár száz km-t ment összesen, nagy adag víz folyt ki belőle...).


God Vazzeg
(veterán)

Kipufogót tényleg tönkreteszi. De fater autóján így is bírt 6 évet a gyári dob, szal nem olyan gázos. Fúrni kell az aljára kis lukat, ott kicsöpög a víz :D


Sarp
(csendes tag)

Ez így igaz. Még a 80-as években kezdtem a gázautózást egy kétütemű Warezzel, (nagy élmény volt, állandóan kellett barkácsolni a külön olajozórendszerét; vagy sokat adagolt, vagy keveset) akkoriban, ha jól emlékszem, 60-70 Ft volt egy palack gáz, kb. 50%-ot lehetett megtakarítani.
Aztán áttértem egy négyütemű verzióra, bele is tettem gázzal kb. 150 ezer km-t.
Egyáltalán nem bántam meg, sokat megfogtam rajta.
Az utángyártott hátsó kipufogókat valóban megeszi a víz, kb. 1,5 évente kellett cserélni őket, de a 3 ezer Ft. körüli beszerzési ár mellett nem volt probléma.
Manapság már nincs akkora árkülönbség (bár ha 360 Ft lesz a benzin; nem biztos) a gázos, v. benzines közlekedés között, az éves futásteljesítményt figyelembe véve kell dönteni.
Az sem árt, ha van egy kis barkácskészség, hogy minden apró probléma miatt ne kelljen szerelőhöz futkozni.( a mai legkorszerűbb autóknál ez már problémásabb)
Egyébként a motorra nem tapasztaltam semmiféle káros hatást, ellenben rugalmasabb, tisztább járással lehet számolni.


^Bundi^
(senior tag)

ha kifúrom a dobot nem lesz iszonyatos hangja?


steve@prhw
(őstag)

Nagyon vékony fúróval kell fúrni. Én 3-ast használtam, semmi változást nem eredményezett.

üzenetek