Gázüzemü autók - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Digital
(addikt)

Autóbusz CNG: Drága hozzá minden,pl. egy tartály ára 6-700k huf (egy buszon 4-8 tartály található)A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások:( Karambol esetén a tartályokat le kell szerelni,a bennük lévő gázt ki lehet engedni
(egy töltés a tartályok számától függően 45-90k huf) Speciális műhelyt igényelnek,spéci szikramentes szerszámokkal,laptop stb! Szerelők számára speciális lángálló-szikramentes ruha (nyáron nagyon ''kellemes'' viselet :( ) Borzasztóan kényesek az üzemnyag minőségére,ha nincs meg a gáz fűtőértéke erőtlen a motor:( Nagyon magas a motor üzemi hőmérséklete,igaz nagyobb hűtő is van bennük,amit nyáron kb 2-3 hetente lehet takarítani -->a busz nem termel pénzt:( Igaz télen nagyon jól fűtik az utasteret:) A nagy hőmérsékletet az alkatrészek,tömítések nem igazán szeretik-->spéci olaj,de még így is néha gyorsan tönkremegy valami:( Sok az elektronika,a meleg miatt tönkremenő elektromos csatlakozások-->motor üzemzavar:( (az esetek 60-70%-ban elektromos gondok:( ) Igaz a felsorolt dolgok nagyjából fele típushiba!
Személyautó LPG: A tartály a csomitartóból sok helyet igényel:( Erőtlen motor,néha kopogó motor (nem véletlen benzinhez méretezték az alkatrészeket ) 10 évente nyomáspróba a tartályon (ki kell szerelni,felküldeni Debrecenbe kb 16k huf+ útiköltség:( 17-18k huf-ért vadi új tartályt vehetsz:( Nagy üzemi hőmérséklet-->alkatrészek,tömítések elhasználódása:( Drága beszerelés:( Körülményes tankolás (manapság azért egyre több gázkút épül :) ) Dupla zöldkártya:( Elméletben nem viheted az autód akármilyen szerelőhöz:( Némely mélygarázsban nem látnak szívesen (2* tapasztaltam :( ) Télen kis távolságban nem gazdaságos,mire átválthatsz gázra meg kell állnod:( (hideg motort benzinnel kell járatni pár km-en :(
Na így hirtelen ezek jutottak eszembe! Valaki már írta,akinek drága a benzin,vegyen kis köbcentis autót,egész jó 1,0-1,2-es autók vannak:)


jerry311
(nagyúr)

Személyautó LPG:
- ha már felmerült az üzemi hőmérséklet: benzines üzemnél mekkora hő termelődik? Itt inkább a magas vízgőz arány miatti elhasználódásról lehet szó, nem?
- tíz évente nyomásbróba: az árát tekintve még így is olcsóbb a gázüzem...
- drága beszerelés: max. 400k HUF többletköltség, egy keveset fogyasztó korszerű dízel sok esetben még így is drágáb, meg a dízel is drágább mint a gáz.
- volt idő amikor még a dízel tankolás is körülményes volt...
- olvastam zöldkártya árakat, nem dupla, inkább csak másfélszeres.
- elméletileg semmilyen mélygarázsba nem mehetnél LPG-s autóval.
- és igen, télen benzinnel kell indulni, vagy olyan elpárologtatót kell beszerezni amelyik nem(csak) az autó hűtővizével melegíti a gázt.

Az 1.0-1.2 autókról meg annyit, hogy a teljesítményük nem 10-15%-kal kevesebb, mint amikor a 3.5-ös motorba benzin helyett gázt enged az ember.


^Bundi^
(senior tag)

énis reménykedem, hogy a 65pacis 1.3as suzum nem fog lejebb menni..ebből már nincs hova ;)
mélygarázs?..pl mammuth meg ilyenek?
a 18K 10 évente lofasz..2 hónap altt be lehet hozni a gáz árával.:)
utánanéztem kb 100K ért beszerelikholnap megek véleményt kérni konrkétan az enyémre..kiváncsi leszek
tankolás körülményes?..nemaz..utánanéztem.. : odamész szolsz a kutasnak..teletankol..ennyi :)


jerry311
(nagyúr)

Kicsit félreérthető...
Szóval én arra gondoltam az utolsó mondatomban, hogy az 1.0-1.2-es benzines sokkal gyengébb, mint pl egy 3.5-ös gázzal.

Mélygarázs, igen, pl mammut, de asszem ott is van föld feletti parkolóház is, oda mehetsz.

Szvsz alig problémásabb, mint egy benzines. Így elméleti szinten a kipufogórendszer meg esetleg a hengerfej-tömítés lehet veszélyeztetettebb, a benzinhez képest. Bár mondjuk a gázban kevesebb a kén, így a kipufogórendszerben lecsapódott víz is kevesebb kénessavat illetve kénsavat fog tartalmazni, már ha ez egyáltalán számít a gyakorlatban...


Digital
(addikt)

Ja a kipufogó..azt tényleg nyírja mint állat:( A régi opelunkon középdobot kb 3 havonta cseréltük,garit sehol nem tudod érvényesíteni,mert érzik rajta a gáz szaga :( Szerintem aki egy 3,5-ös mociba gázt szerel...a legnagyobb LOL a világon :)
Sok szerencsét a gázos autókhoz :))

[Szerkesztve]


God Vazzeg
(veterán)

Erre csak annyit tudok mondani, hogy nekem a bmw jobban megy gázról mint benzinről. Speciális olajat szoktam rakatni a motorba, ami kifejezetten gázoshoz való, illetve a motort hozzá kell állíttatni a gázhoz. Hogy ez miben merül ki azt nem tudom, de műxik :D

Lehet beszereltetni külön gázos autóhoz való chiptuningot, mondjuk nem tudom miből áll, de én gondolkozok a bmw-be kéne rakni. Pici pézé szerelik errefelé ;) :D


^Bundi^
(senior tag)

nahh..pont az ilyen dolgok miatt megyek holnap el és megtudakolom, hogy mégis mi mennyiért rakatnak bele...mert a fúrás jó ötletnek hangzik így nem nyírjaa majd a kipufogót..ilyen chiptuning meg állítás is jolhangzik már halottam róluk mindenfélét..kiváncsi lennék :)
fogyasztásod emmynivel emelkedett?
(városon belül/kívül?)


matyics
(őstag)

Örülünk, hogy te ilyen gazdag vagy, de aki nem hobbiból autókázik, annak igen is számít, hogyha meg tud takarítani havi több tízezer Ft-ot. Emlékezz a TV reklámra, amikor a család busszal költözik. Hát én is hülyén néznék ki amikor felszállnék a buszra úgy 50 db banánosdoboznyi árúval.


matyics
(őstag)

Amiket leírtál a gázautózás hátrányairól az általában igaz. Csak egy dolgot felejtettél ki, de azt nagyon! :)
Az emberek, akik beszereltetik a gázt az autóikba, azok nem ezekért a hátrányokért teszik. Hanem lehet, hogy az egyetlen, de óriási előnye miatt. Ami az üzemanyagok közötti árkülönbség. Jelenlegi áron számolva a benzin a duplája a gázénak. Kb. 150 ft a különbség 1 literen. Egy olyan kocsi, amelyik tegyük fel 8 litert eszik 100 km-en benzinből, az kb 9-et gázból. 8*300=2400, 9*150= 1350, a különbség tehát 1050 Ft 100 km-en. Ha csak 10000 km-t autózik valaki évente, akkor 105000 Ft-ot spórol az üzemanyagon. De pl. mint én aki 30-40000 km-et megyek ennek a többszörösét. Szvsz ehhez képest elenyészik a + ráfordítások összege. De ha ez sem győz meg valakit arról, hogy megéri a gázt beszereltetni, akkor az járjon továbbra is benyával.


tibibi
(őstag)

nem kell aggódni a gáz nem teszi tönkre a motort az,hogy kopog az marhaság a gáz oktán száma majdnem 102 attól függ hol tankolsz ha kell a csomagtartó akkor + 45 rugó a pót kerék tartály Mindenki számitsa ki mennyit autózik ha gázzal jár mennyit tud spórolni és ez alapján megéri e az átalakitás :R


^Bundi^
(senior tag)

én nézegettem potkeréktartály +15K átlagosan...legtöbb helyen 10 és 20között volt :)
szóval sztem megéri...potkerék elfér hátul..


<>jana<>
(senior tag)

nekem renault 21 2.2i van,5 év alat 187 ezer kilómétert mentem az autóval,eddig sem a gázzal sem a motorral nem volt gondom,annál inkább a futóművel qrva pesti utak miatt. szvsz a gázzal semmi baj sincsen.


<>jana<>
(senior tag)

nincsen értelme annyi a gáz palackban is mintha kútnál tankolnál,ráadásul tele van szeméttel

[Szerkesztve]


Josh
(tag)

Nagyon is igaz!

Mostmár egy áron van, és elhihetitek, hogy nem a kúti lett olcsóbb, hanem a palackos utolérte...... Kereslet-kínálat....


kovasz
(senior tag)

milyen nyomassal van a foldgaz tarolva atartalyokban?


steve@prhw
(őstag)

A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások @ #61

:F


<>jana<>
(senior tag)

szerintem jó az 5 nek is:)

mod: most néztem a tartályt 30/45 bar van ráírva

[Szerkesztve]


Digital
(addikt)

CNG 200 bar LPG asszem 14 bar:F


steve@prhw
(őstag)

Kovasz a földgázról beszélt. Arról pedig Digital írta az idézett részt a #61-ben.

LPG az nem földgáz. Az PB-gáz (kőolajfinomítás mellékterméke).

Olvasgatásnak:

Bővebben: link

[Szerkesztve]


Digital
(addikt)

Hol veszed a benga literjét pillanatnyilag 300 huf-ért:F

üzenetek