Autóbusz CNG: Drága hozzá minden,pl. egy tartály ára 6-700k huf (egy buszon 4-8 tartály található)A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások Karambol esetén a tartályokat le kell szerelni,a bennük lévő gázt ki lehet engedni
(egy töltés a tartályok számától függően 45-90k huf) Speciális műhelyt igényelnek,spéci szikramentes szerszámokkal,laptop stb! Szerelők számára speciális lángálló-szikramentes ruha (nyáron nagyon ''kellemes'' viselet ) Borzasztóan kényesek az üzemnyag minőségére,ha nincs meg a gáz fűtőértéke erőtlen a motor
Nagyon magas a motor üzemi hőmérséklete,igaz nagyobb hűtő is van bennük,amit nyáron kb 2-3 hetente lehet takarítani -->a busz nem termel pénzt
Igaz télen nagyon jól fűtik az utasteret
A nagy hőmérsékletet az alkatrészek,tömítések nem igazán szeretik-->spéci olaj,de még így is néha gyorsan tönkremegy valami
Sok az elektronika,a meleg miatt tönkremenő elektromos csatlakozások-->motor üzemzavar
(az esetek 60-70%-ban elektromos gondok
) Igaz a felsorolt dolgok nagyjából fele típushiba!
Személyautó LPG: A tartály a csomitartóból sok helyet igényel Erőtlen motor,néha kopogó motor (nem véletlen benzinhez méretezték az alkatrészeket ) 10 évente nyomáspróba a tartályon (ki kell szerelni,felküldeni Debrecenbe kb 16k huf+ útiköltség
17-18k huf-ért vadi új tartályt vehetsz
Nagy üzemi hőmérséklet-->alkatrészek,tömítések elhasználódása
Drága beszerelés
Körülményes tankolás (manapság azért egyre több gázkút épül
) Dupla zöldkártya
Elméletben nem viheted az autód akármilyen szerelőhöz
Némely mélygarázsban nem látnak szívesen (2* tapasztaltam
) Télen kis távolságban nem gazdaságos,mire átválthatsz gázra meg kell állnod
(hideg motort benzinnel kell járatni pár km-en
Na így hirtelen ezek jutottak eszembe! Valaki már írta,akinek drága a benzin,vegyen kis köbcentis autót,egész jó 1,0-1,2-es autók vannak
Gázüzemü autók - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
![](/dl/faces/own/digital.gif)
Digital
(addikt)
![](/dl/faces/own/jerry311.gif)
jerry311
(nagyúr)
Személyautó LPG:
- ha már felmerült az üzemi hőmérséklet: benzines üzemnél mekkora hő termelődik? Itt inkább a magas vízgőz arány miatti elhasználódásról lehet szó, nem?
- tíz évente nyomásbróba: az árát tekintve még így is olcsóbb a gázüzem...
- drága beszerelés: max. 400k HUF többletköltség, egy keveset fogyasztó korszerű dízel sok esetben még így is drágáb, meg a dízel is drágább mint a gáz.
- volt idő amikor még a dízel tankolás is körülményes volt...
- olvastam zöldkártya árakat, nem dupla, inkább csak másfélszeres.
- elméletileg semmilyen mélygarázsba nem mehetnél LPG-s autóval.
- és igen, télen benzinnel kell indulni, vagy olyan elpárologtatót kell beszerezni amelyik nem(csak) az autó hűtővizével melegíti a gázt.
Az 1.0-1.2 autókról meg annyit, hogy a teljesítményük nem 10-15%-kal kevesebb, mint amikor a 3.5-ös motorba benzin helyett gázt enged az ember.
![](/dl/faces/c03.gif)
^Bundi^
(senior tag)
énis reménykedem, hogy a 65pacis 1.3as suzum nem fog lejebb menni..ebből már nincs hova
mélygarázs?..pl mammuth meg ilyenek?
a 18K 10 évente lofasz..2 hónap altt be lehet hozni a gáz árával.
utánanéztem kb 100K ért beszerelikholnap megek véleményt kérni konrkétan az enyémre..kiváncsi leszek
tankolás körülményes?..nemaz..utánanéztem.. : odamész szolsz a kutasnak..teletankol..ennyi
![](/dl/faces/own/jerry311.gif)
jerry311
(nagyúr)
Kicsit félreérthető...
Szóval én arra gondoltam az utolsó mondatomban, hogy az 1.0-1.2-es benzines sokkal gyengébb, mint pl egy 3.5-ös gázzal.
Mélygarázs, igen, pl mammut, de asszem ott is van föld feletti parkolóház is, oda mehetsz.
Szvsz alig problémásabb, mint egy benzines. Így elméleti szinten a kipufogórendszer meg esetleg a hengerfej-tömítés lehet veszélyeztetettebb, a benzinhez képest. Bár mondjuk a gázban kevesebb a kén, így a kipufogórendszerben lecsapódott víz is kevesebb kénessavat illetve kénsavat fog tartalmazni, már ha ez egyáltalán számít a gyakorlatban...
![](/dl/faces/own/digital.gif)
Digital
(addikt)
Ja a kipufogó..azt tényleg nyírja mint állat A régi opelunkon középdobot kb 3 havonta cseréltük,garit sehol nem tudod érvényesíteni,mert érzik rajta a gáz szaga
Szerintem aki egy 3,5-ös mociba gázt szerel...a legnagyobb LOL a világon
Sok szerencsét a gázos autókhoz
[Szerkesztve]
![](/dl/faces/own/god_vazzeg.gif)
God Vazzeg
(veterán)
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nekem a bmw jobban megy gázról mint benzinről. Speciális olajat szoktam rakatni a motorba, ami kifejezetten gázoshoz való, illetve a motort hozzá kell állíttatni a gázhoz. Hogy ez miben merül ki azt nem tudom, de műxik
Lehet beszereltetni külön gázos autóhoz való chiptuningot, mondjuk nem tudom miből áll, de én gondolkozok a bmw-be kéne rakni. Pici pézé szerelik errefelé
![](/dl/faces/c03.gif)
^Bundi^
(senior tag)
nahh..pont az ilyen dolgok miatt megyek holnap el és megtudakolom, hogy mégis mi mennyiért rakatnak bele...mert a fúrás jó ötletnek hangzik így nem nyírjaa majd a kipufogót..ilyen chiptuning meg állítás is jolhangzik már halottam róluk mindenfélét..kiváncsi lennék
fogyasztásod emmynivel emelkedett?
(városon belül/kívül?)
![](/dl/faces/rooster.gif)
matyics
(őstag)
Örülünk, hogy te ilyen gazdag vagy, de aki nem hobbiból autókázik, annak igen is számít, hogyha meg tud takarítani havi több tízezer Ft-ot. Emlékezz a TV reklámra, amikor a család busszal költözik. Hát én is hülyén néznék ki amikor felszállnék a buszra úgy 50 db banánosdoboznyi árúval.
![](/dl/faces/rooster.gif)
matyics
(őstag)
Amiket leírtál a gázautózás hátrányairól az általában igaz. Csak egy dolgot felejtettél ki, de azt nagyon!
Az emberek, akik beszereltetik a gázt az autóikba, azok nem ezekért a hátrányokért teszik. Hanem lehet, hogy az egyetlen, de óriási előnye miatt. Ami az üzemanyagok közötti árkülönbség. Jelenlegi áron számolva a benzin a duplája a gázénak. Kb. 150 ft a különbség 1 literen. Egy olyan kocsi, amelyik tegyük fel 8 litert eszik 100 km-en benzinből, az kb 9-et gázból. 8*300=2400, 9*150= 1350, a különbség tehát 1050 Ft 100 km-en. Ha csak 10000 km-t autózik valaki évente, akkor 105000 Ft-ot spórol az üzemanyagon. De pl. mint én aki 30-40000 km-et megyek ennek a többszörösét. Szvsz ehhez képest elenyészik a + ráfordítások összege. De ha ez sem győz meg valakit arról, hogy megéri a gázt beszereltetni, akkor az járjon továbbra is benyával.
![](/dl/faces/own/tibibi.gif)
tibibi
(őstag)
nem kell aggódni a gáz nem teszi tönkre a motort az,hogy kopog az marhaság a gáz oktán száma majdnem 102 attól függ hol tankolsz ha kell a csomagtartó akkor + 45 rugó a pót kerék tartály Mindenki számitsa ki mennyit autózik ha gázzal jár mennyit tud spórolni és ez alapján megéri e az átalakitás
![](/dl/faces/c03.gif)
^Bundi^
(senior tag)
én nézegettem potkeréktartály +15K átlagosan...legtöbb helyen 10 és 20között volt
szóval sztem megéri...potkerék elfér hátul..
![](/dl/faces/robber.gif)
<>jana<>
(senior tag)
nekem renault 21 2.2i van,5 év alat 187 ezer kilómétert mentem az autóval,eddig sem a gázzal sem a motorral nem volt gondom,annál inkább a futóművel qrva pesti utak miatt. szvsz a gázzal semmi baj sincsen.
![](/dl/faces/robber.gif)
<>jana<>
(senior tag)
nincsen értelme annyi a gáz palackban is mintha kútnál tankolnál,ráadásul tele van szeméttel
[Szerkesztve]
![](/dl/faces/m27.gif)
Josh
(tag)
Nagyon is igaz!
Mostmár egy áron van, és elhihetitek, hogy nem a kúti lett olcsóbb, hanem a palackos utolérte...... Kereslet-kínálat....
![](/dl/faces/c12.gif)
kovasz
(senior tag)
milyen nyomassal van a foldgaz tarolva atartalyokban?
![](/dl/faces/frosty.gif)
steve@prhw
(őstag)
A tartályokban az üzemanyag 200bar nyomáson pihen--> szigorú biztonsági előírások @ #61
![](/dl/faces/robber.gif)
<>jana<>
(senior tag)
szerintem jó az 5 nek is
mod: most néztem a tartályt 30/45 bar van ráírva
[Szerkesztve]
![](/dl/faces/frosty.gif)
steve@prhw
(őstag)
Kovasz a földgázról beszélt. Arról pedig Digital írta az idézett részt a #61-ben.
LPG az nem földgáz. Az PB-gáz (kőolajfinomítás mellékterméke).
Olvasgatásnak:
Bővebben: link
[Szerkesztve]