üzenetek

hozzászólások


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

igen, ezzel egyetértek, én is visszasírom a 15 évvel ezelőtti időket. ugye 22,5 éve van ph... :U

viszont musk ettől függetlenül a világ leggazdagabb szélhámosa.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

ismerem az "érveket", igen, ez a köd lengi körül a teslát, és közben súlyos csend, vagy annál is rosszabb van a hiányosságokról. ezek hitviták, és a hatalmas véleményvezér birodalom, ami a tesla körül ügyködik, ezt sugallja. hogy dinoszaurusz vagy. hogy füstös. hogy nem ez a jövő. stb.

nem lesz nokia a toyotából, illetve a fenti véleményvezérek szemében már most is az, de ők is csak egy hangos, közhangulatot alakítócsoport.

ezt csak úgy iderakom (Ashok Elluswamy, a Tesla Autopilot fejlesztésvezetőjének (egy halálos AutoPilot-balesetben tett) vallomása):

[ Szerkesztve ]


azbest
(félisten)
Blog

Btw, a Canoo vanról is vannak újabb videók, amiről ph is írt másfél éve.
Lehet bennük potenciál, pláne, hogy us army, nasa és wallmart rendelésük már van. [link] [link]

Persze ez is lutri erősen még, de ha megtolják az állami rendelések, akkor lehet kinövi magát. Lehet furán néz ki, de nagyon praktikusnak látszik. Sokaknak inkább ez kéne, mint ford f15 vagy cybertruk, bár nem is teljesen az a kategória.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

es akkor ld az elozo kommentarom UXel kapcsolatban.

btw software engieneernek azert kene lennie legalabbis minimalis UX / HCI hatternek

egyebkent siman megneznem mi lenne, ha pl a Mercedesnel kiszednek a C classe sebessegmerojet a kormany mogul, mert az meno. egy Mini gen1nel ez oke, de az egy retegtermek volt

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

nekem annyira fura látni, hogy instant igény van erre a techjézus szerepre.

nincs kormány a kocsiban? ú, azta, xxx. szd-i, köszönjük, elon! kivesszük a lidart is, mert nem kell? ú, a teszla ezt is tudja, köszönjük, elon!

egy csomó ilyen állításuk forrása ők maguk, oszt kész.

de aztán lehet, hogy itt mindenki csődbe megy és elon a jövőbe vezeti az emberiséget... majd meglátjuk. szerintem nem és nem.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

volt erre pelda, amikor gyokeresen alakult at az igeny az interfacekre par even belul. pl mobiltelefonoknal lattam ilyet, hogy 2014 korul az addig preferalt joystick eltunt az erintokepernyo miatt (vö chromecast 4Kn mai napig van, eltero felhasznalas miatt). csakhogy, egy telefont altalaban lenezve kezel az ember, lenezni egy pillanatra vs lenezni a kozepkonzolra idoben nem ugyanaz a kategoria. ez nem is fog valtozni, mert rajtunk embereken mulik.


azbest
(félisten)
Blog

Az eredeti árcsökkentés téma kapcsán érdekes lehet még, hogy van egy model Y változat, amit hivatalosan még nem árulnak, nemrég meghívásos alapon kínálták már fel vevőknek, de valsz hamarosan az is rendelhető lesz.

2000$-val olcsóbb, mint a long range, model y awd standard ~279 mérfölddes hatótávval. Strukturális 4680 cellás. 35 mérfőlddel nagyobb, mint a régi standard range volt. [link]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

"Tesla's decision to offer a cheaper variant of the Model Y off a secret menu is something of a genius move, as it allows customers to purchase the electric vehicle at a price that better fits their budget."

nem kellett sokat várni a következő úú, köszönjük, elon, akarom mondani, something of a genius move körre! :)

(kösz a tippet, csóró vagyok az akciós modellhez is :DDD)


Noukoum
(veterán)

Az összes hagyományos autógyártó eladásai rohamosan csökkennek, az elektromos autó eladások rohamosan nőnek. A többi csak mellébeszéd.


vicze
(félisten)

Kicsit irónikus miután beraktál egy téméhoz semmilyen formában nem kapcsolódó, kizárólag hangulatkeltésre, azaz gyűlölködésre van kihagyezve és semmi másra. :(


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

oké :DDD


vicze
(félisten)

Valamilyen megmagyarázhatatlan relytéj miatt amire már sok kutató nem tudott rájönni, 2020-ban visszaestek az auto eladások jelentős mértékben, miközben a Tesla eladási rekordokat dönt. Ezt hogy nem érted? ;]
Az EV-k már az össz eladás 10%-kát teszik ki.
És a legjobb hogy az emberk nem állami szabályozások miatt veszik, hanem mert mindekinek van elfekvő 30millája EV-re.

Amúgy itt megjegyezném, hogy a magyas kamatlábak miatt is visszaesés várható, mert új autót venni teljesen luxus cikk, és részletek jelentősen magasabbak most.


Noukoum
(veterán)

10 év múlva meg azt fogod leírni hogy az EV-k csak az eladások 70%-át teszik ki, a világon. Hát mit akarnak ezek.

Meg mit akar a Tesla évi 1x millió autóval, hát kik ők.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

Kínálati piac megvan? Úgy simán lehet, hogy esik a kereslet de még mindig nő az eladás mert can több jószág.


doooo
(veterán)

Mondjuk a Tesla meg Elon kapcsán elég ironikus a közösségi médiákat felhozni... meg a gyűlöletet, meg az agymosást, meg a kattintások hajszolását.

Az lenne a legjobb, ha a Tesla elszakadna Elontól.
Az nagyon jó lenne. A Teslának is (lásd ezen cikk témája), meg mindenki másnak is.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

Wishfull thinkingnek hívják, ez a baromság megy évek óta. Nagyon szép álmok csk nincs köze a valósághoz.
Az EV és általánosan az autó piacot Kína vitte előre és tőlük függ a globális piac igen nagy hányada(50%).
A hagyományos gyártók mantra meg annyira fárasztó már, hogy őrület... Nincs olyan gyártó aki egyik nagyról a másikra kidobná az ablakon a ICE gyártást. Azt is szertem, hogy a VW gyárát ami 2x akkor mint egy "Giga factory" nyilván el van hallgatva mert nem illik a propagandába.
Az hogy a Tesla EV piaci aránya egyre csak csökken, megint csak nincs említve, mert jön a hagyományos gyártók mantra.
És még lehetne sorolni.
Majd egyszer azért számold ki, hogy évi 70millió EV-hez mennyi aksi kell és mennyi a gyártó kapacitás és leesik...
Az meg a másik, hogy a kocsi eladások nem csak a nyugatból állnak, ahol még csak csak van infrastruktúra.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

na, egy az egyben felmondod az ev mekkák mantráját.

értem, hogy kaptál egy világmagyarázatot, ami ez, és még az is lehet, hogy így lesz. én annyit szeretnék csak mondani, hogy az biztos, hogy ha így lesz, ha nem így lesz, a tesla például - és nem egyedül - abban a legprofibb, hogy ezt a jövőképed eladja neked. ő ezt sales-eli, az autó szinte másodlagos. és az emberiséget a fenntartható jövőbe vezető, csodálatosan zseni elon piramisjátékos módjára építi a cégét.

te megvetted ezt a jövőképet. én elzavartam a sales-t. egyelőre itt tartunk, azt meg, hogy mi lesz tíz év múlva, meglátjuk tíz év múlva.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

de elonnak már lítiumbányája van, mindenki ki fog fogyni, de a tesla 5d sakkozik és 5 lépéssel előttük jár!

egyébként az van, hogy a tesla évi 1,5m autót gyárt most, és már most veszteséget termelt mindenhol, kivéve kínát. na viszont kínában hosszútávon nem neki fog teremni a babér, az nagyjából 101%.

de szerintem már európában is látszani fog a para már idén. most kipucolják az inventory-t a 20% árnyeséssel, utána meg nem győzedelmes szárnyalás következik évi 3m eladott és leszállított autóval, hanem... fogcsikorgatás.

na de majd a csak a chips-et elbíró semi és a cybertruck megmenti őket!


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

plusz ott a roadster is ami szinten nagyon csuszik


nobeige
(tag)

Ez honnan jön neked, hogy veszteséges mindenhol, kivéve Kína? Sem a gyártást sem az értékesítést nem bontják régiókra a jelentésekben.

Az év végén tranzitban és készleten lévő mennyiség kb 1 heti gyártás. A helyenként enyhülő helyenként erősödő recesszióban sem nehéz ezt eladni. Az idei gyártás gyakorlatilag a most csökkentett áron megy eladásra, legalábbis kezdetben. Az ár év közben csökkenhet tovább vagy akár nőhet is, a kereslet és a költségek alakulásának függvényében.

Jelen pillanatban nincs más előrejelzés, mint a távlatilag átlagosan évi 50% gyártás növekedés, amiből valahol 2 milliós gyártás adódik 2023-ra.

Az austini és a berlini gyárakban 2022 végére, 2023 elejére várja a tesla a heti ötezres kapacitás elérését. Amennyiben ez teljesül, és van kereslet is, reális lehet az 1,8 - 2 millió körüli gyártás és értékesítés.

Nem értem, miért dobálózol itt 3 millióval.

üzenetek