üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Tesla - nak nincs mindenes platformja, mivel nem árul belső égésű vagy hibrid autót. A gördeszka nem mindenes platform. Most írtam, hogy már fél éve vettek és szedtek szét Munro - ék 4680 - as strukturális akkupakkal szerelt autót. Tudsz mutatni ilyet más gyártónál is? Octovalve, préselt karosszéria öntvények? Egyébként sokan még a mai napig nem jutottak el a gördeszka platformig sem.

[ Szerkesztve ]


Usgyi
(aktív tag)

Helyes. Hátha lesz egy kis ár verseny


eclipse19
(senior tag)

Kicsit kattintás vadász a cím.
10% körüli árcsökkenés, aligha a "hatalmasat esett" kategória.
Az amerikai 20% esés már valami, de még az is csak erős túlzással "hatalmas".


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

tekintettel arra, hogy a nincs autógyártó, akinek kényelmes 20%-os árrése lenne a termékén, ezért de, hatalmas.

mondjuk szerintem a tesla sem ilyen gyártó, és ez az árcsökkentés csak alternatívíában jelenti azt, hogy "na, vége a többi gyártónak, a tesla most bemattolt mindenkit", míg a való világban, ahol még internettel sem lehet a végtelenségig elfedni a valós gazdasági folyamatokat azért van, mert most először nem fogy a cucc, jelentősen lelassult a kereslet és pár hónapon belül vége a több éve tartó "nem bír eleget gyártani, úgy viszik" témának.


eclipse19
(senior tag)

Értem én, hogy relative jelentős az árcsökkenés, de a "hatalmas" mást jelent.
Aki 10%-kal kevesebbért megveszi, az az eredeti áron is megvehette volna.
20%-nál kezdődik szvsz az, hogy többen veszik, mint egyébként vették volna.
Én kb 30% csökkenésre mondanám, hogy "nagy".

Ami a kereslet csökkenést és a részvény árat illeti, ... , nos lassan elkezdték leengedni a "nem létezők" az elmúlt jó 10 évben felfújt pénzügyi/gazdasági buborékot.
Ha kevesebb pénz van az embereknél, kevesebb részvényt (és Teslát) vesznek.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

de nem várhatsz el egy 50-80%-os leárazást, ez nem ruha, még csak nem is élelmiszer.
20% árcsökkentés egy autógyártónál hatalmas.


jacis
(nagyúr)

Ez a hír a totalcar-ra való.


vicze
(félisten)

"nincs autógyártó, akinek kényelmes 20%-os árrése lenne a termékén"

Teslának 2022-ben 30%-hoz közelített a haszonkulcs, ugye elég rendesen pumpálták fel az árakat kamuindokokkal, mivel megtehették a kereslet miatt gond nélkül. Még minding jelentősen drágábbak mint 3éve, amikor ~15%-os volt a haszonkulcs, és még így is jelentősen az ipar felett vannak.

#45 eclipse19:
"Ha kevesebb pénz van az embereknél, kevesebb részvényt (és Teslát) vesznek."
A tőzsde nem éppen így működik, hogy ha nem veszik akkor alacsony. Ugyanúgy veszik, a mennyiség nem változik viszont többen akarnak eladni mint venni, ezért esik.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

meglátjuk, az idei év végére sokkal okosabbak leszünk. vagy nem :)


vicze
(félisten)

Nyilván, a jósgömbökkel nincs senki előrébb. :)

Az árcsökkentés hatására elég nagyot esett az inventory, szóval jelenleg működik a dolog, a kérdés, hogy meddig.
Az hogy Q1 mennyivel lesz 400e felett vagy alatt mond majd némi információt.

[ Szerkesztve ]


azbest
(félisten)
Blog

lol, azt hittem fake, de facebook oldalukon [link] tényleg kinn van:
Amcsi VW dealership teslát árul :D


vicze
(félisten)

Sohaj...
Random kereskedő. Beszámoltak egy Tesla-t, így nyilván árulják is.
Mellesleg VW és Hyundai márkakereskedő.

Tesla rajongók már nem tudnak máson pattogni? :U

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Oké, csak akkor elbeszélünk egymás mellett. Ez nekem egy tech világból átszivárgó tévképzetnek tűnik, hogy aki legtöbbet fejleszt annak lesznek a legjobbak az eladásai is, holott ha egy valamit megtanultak az autógyártók az elmúlt 15 évben az épp az, hogy a fejlesztések és jövedelmezőség között nagyon laza az összefüggés - vagy esetleg még ellentétes is. Más szemüvegen keresztül nézzük a dolgot - a Toyota nem azért lett a világ legnagyobb autógyártója és azért elégedettek a vevőik, mert olyan sokat fejlesztettek, hanem azért, mert olyan keveset.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

vallás a teszla. de mivel a hívők a nagy hitükben sokszor részvényt is vesznek, ez nekem oké. ha bejön, egészségükre, ha buknak, így jártak.


doooo
(veterán)

Tényleg az... nem is érdemes vitatkozni. Nincs min, ahogy Feketelaszlo mondja fentebb, csak elbeszél egymás mellett a két tábor (vagyis az egy tábor, meg mindenki más a táboron kívül).


Noukoum
(veterán)

Azokról az autógyártókról beszélsz akiknél éppen tart a süllyedés fázis. Lásd Toyota.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

hanyatlanak, mint a nyugat!


Noukoum
(veterán)

Nem, úgy járnak mint a Nokia.


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

MG hibrideket arulnak mindenhol. es ahogy kinez rendben van a minoseg is

----

mondjuk kezd a kereslet-kinalat talalkozni, ugy meg ha van raktar mar ki is lehet probalni az autot es kijon, hogy mit jelent az usability szempontbol a Model Ynal, hogy nincs a vezeto elott muszerfalegyseg. meg mindenre erintogombok mert az olcso meno

onvezetesnel meg azert jon fel a tobbi marka is, siman egy sved fouton mar egy V90 is elnavigal kb magatol.

[ Szerkesztve ]


azbest
(félisten)
Blog

Nekem inkább úgy tűnik, hogy a gyűlölet lett vallás. Teljesen kimosta közösségi média már az emberek agyát simára. :U Bármilyen technológiai hírnél megjelenik egy keménymag, ami szerint minden rossz és nekik nem kell, másnak se kelljen. Erre még pluszban rátesznek újságírók kifejezetten uszító megfogalmazású írsásokkal, mert attól nő a látogatószám.

[ Szerkesztve ]

üzenetek