üzenetek

hozzászólások


Füleske
(addikt)

Nem tudom mire gondolsz átdolgozott alapokon és elég sok különbségeken. Sokkal gazdaságosabb a gyártó számára, és pontosan megfelel a CO2 kvótára. Ezt eredményezi az excel táblázat, se többet, se kevesebbet. Valódi EV fejlesztések ebből nem várhatóak. Melyik cégcsoport nem tart itt? Oké, pl. a Toyota sehol sincs, de neki a sok hibrid miatt egyelőre nincs is rá szüksége, szintén az excel táblázat alapján. Akinek nincs sok hibridje (pl. német márkák), azok ugyanezt csinálják. A Tesla nyilván mindent EV - hez tervez, saját akkuval, folyamatos változtatásokkal.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

És végül kiherélnek mindent... Remek irány.

Megvárom, amíg a villanylufit kiköhögi mindenki... Steril, semmi az egész.


Füleske
(addikt)

Remélem ezt tudod valamivel bizonyítani is.
Ez mostani (remélem látszik a kép): [link]


azbest
(félisten)
Blog

"esett" ? Inkább csökkentette a gyártó.
Örülni kéne neki, nem pedig ezt is negatív színezettel tálalni. már hónapok óta téma, hogy kb egyedülálló módon a tesla profittal, méghozzá elég magas profittal tudja adni az elektromos kocsikat a folyamatos gyártási optimalizálás miatt. Így tud miből engedni.

Ahogy fut fel egyere jobban a termelés és még olcsóbb lesz egy autóra jutó költség, úgy tudnak egyre jobb árakat hozni, ha a körülmények is ezt igénylik. Az egész iparág megdöccent a 2023 előtti negatív hangulat miatt, új tax credit rendszer jött usában és kínában is, hát igazodtak hozzá. Rekord forgalmuk lesz darabszámban év elején.

Ha valaki éppen jókor vásárolt részvényt a január eleji hisztériában, akkor már 20% pluszban van.

[ Szerkesztve ]


doooo
(veterán)

Arra gondolok, hogy nem régi alkatrészekből ollózzák össze újra, ugyanazt.
A kvótákat pedig nem csak teljesítik, de folyamatosan előttük is járnak. Az utolsó új, csak belsőégésű motorral szerelt autójukat sem egy nappal azelőtt fogják legördíteni a gyártósorról, hogy az Unió, meg még egy rakás másik ország betiltaná ezeket, hanem évekkel korábban.
Nem érdemelnek nagy dicséretet, de akkor is a többség előtt járnak (pláne a lefedett piacot tekintve, hisz nem 3-4 luxusmodellt készítő gyártóról van szó, mint mondjuk a Jaguar Land Rover), és épp azért, mert nem az abszolút minimumot nyújtják, amit állítasz.
Ja és ha már akku (amit ugye a Tesla nem maga gyárt, hanem nagyrészt a Panasonictól vesz; a közös fejlesztés is újabb fejlemény, eredménye meg még csak ezután lesz), a Stellantis a Samsunggal és az LG-vel épít közös gyárakat épp.


doooo
(veterán)

"Ha valaki éppen jókor vásárolt részvényt a január eleji hisztériában, akkor már 20% pluszban van."

Ne legyen mindennek negatív színezete, de ez a típusú "színezés" még rosszabb, amit te próbálsz csinálni...

Ebből se te, se senki más nem bír sikersztorit kihozni.
A januári emelkedéshez (ami amúgy épp megállt a napokban, és most enyhén megint esni kezdett) meg annyit, hogy nézd meg a korábbi, szeptember óta történt emelkedéseket... nem sokáig tartottak, és ha valami egyértelmű, akkor az az, hogy a mostani (ideiglenes) emelkedés volt a leglaposabb az eddigiek közül.
Ez minden, csak nem pozitív.
Persze ha mindez azt eredményezi, hogy ilyen drasztikus mértékben mérséklődnek az autóik árai (ezáltal lassan az egész piacot is mérsékelve), a vásárlók és a bolygó már nyertek vele.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Tekintve hogy az egész kvótarendszer a gyártókkal szemben túl engedékeny volt, ezért nem nagy dolog hogy valaki teljesíti. Mert (szinte) mindenki teljesíteni szokta.
És az sem látom hogy sokkal előrébb lennének a többi hagyományos gyártónál. Pedig nem magas a léc. Nyilván a Teslához képest fasorban sincsenek.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Arról a kvóta rendszerről beszélsz, ahol kreditet vesznek más gyártóktól.

És épp az FCA vette a Teslától? Vicc az egész villanyautózás, de leginkább az EU a nem teljesíthető kvótáival...

Ennek majd a user issza meg a levét.


azbest
(félisten)
Blog

Aki hosszútávú befektető (2020 októbere előtt vett), annak pluszban van. De majd meglátjuk 1-2 év múlva hol lesz. Végülis lehet inkább meg kéne köszönnöm a hisztériakeltőknek, hogy lehetőséget adtak két évvel korábbi áron vásárlásra :)

Amúgy a tesla kapcsán többet adok ilyen emberek szavára, mint Sandy Munro [link]

Az akku gyártás kapcsán nem látok értelmes kimutatást, hogy mennyi saját gyártás és mennyi panasonic / catl. De úgy látom a saját gyártósorok is kezdenek felpörögni [link] és az erőmű üzletágnak külön megafactory-t építettek [link] és már toboroztak oda embereket. Berlinben úgy olvasom, hogy akadályozzák a gyártást.


Füleske
(addikt)

"Arra gondolok, hogy nem régi alkatrészekből ollózzák össze újra, ugyanazt."
Milyen új fejlesztések vannak? Annyit sikerült megtudnom a pr anyagból, hogy az eddigi botrányosan rossz hajtás hatékonyságon javítottak. Majd kiderül, ha tesztelik az új Jeep - et.
Kvóta: (ez tavalyi, idei szerintem még nem ismert): [link]
A PSA nem volt rossz helyen, de más is tudta ezt a pár százalékot hozni, az FCA-Tesla pool meg no komment.
Akku gyártás kapcsán az összes gyártó akkugyártást/akkugyárakat tervez az ismert akkugyártókkal együtt. Kérdés ezekből mikor lesz késztermék, és mi lesz az a késztermék. Ami biztos, hogy Munro - ék már fél éve szétszedték a 4680 strukturális akkupakkal vásárolt Tesla - t. A 4680 gyártás felpörgetése már tavaly folyamatban volt, jelenleg szerintem nem tudni, hogy mekkora a részarány.[link]


Feketelaszlo
(senior tag)

Dehát a Teslának is csak egy, mindenes platformja van. Annyi, hogy ők "skateboard" néven hivatkoznak rá ami pont 10 betűben különbözik egy átlag autóipari platform elnevezésétől, de az összes autójuk ugyanarra az alkatrészbázisra épül és ők is csak annyit fejlesztenek, amennyit muszáj. Eleve ez a mai járműplatformoknak a lényege, hogy a falig el lehet tolni velük a modularitást és nem kell feleslegesen dolgozni. Ha minden autón minden alkatrész más lenne akkor meg az lenne a baj, mert borzasztó drága lenne a tervezés, gyártás, szervizelés és üzemeltetés és hónapokat kéne várni a pótalkatrészekre.


azbest
(félisten)
Blog

A model y structural battery pack és a gigapresses öntőprés használata azért túlmutat ezen. Plusz olcsóbb kiasautó alap fejlesztése is folyik már. Emellett semi és cybertruck gyártás - utóbbihoz most üzemelik be két helyen a 9k tonnás öntőprést valószínűleg.

Szintén Munrót idézve: a tesla nagyságrendekkel gyorsabban iterálja a fejlesztéseket. A hagyományos gyártók egy gyártósort sok évente változtoztatnak, ha egyáltalán valaha változtatnak rajta. Attól, hogy külsőre nem változnak sokat a teslák még a body panelek alatt hatalmas változtatások történtek. Munróék is már vagy három különböző model 3-at szétszedtek, ha jól emlékszem.

A modularitásban teljesen igazad van, de nem az alváz, hanem a motorok és inverterek kapcsán megy ez durván a teslának. Másrészt nem azt jelenti, hogy ugyanazt teszik be, hanem egymással kombinálható megoldásaik vannak. A bekerülő alkatrészek pedig iteratíven fejlődnek, nem csak pár évente megjelenő teljesen más szériában változnak.

A régi gyártóknál már az nagy szó, hogy nem csak beépítenek elektromotoros központi hajtást a benzines kaszniba, hanem tényleg van már skateboardra épülő, eleve elektromosnak tervezett megoldásuk.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Pont ezt írja hogy amíg a többi gyártó összelegózza az elavult köntösben a villanymeghajtást, addig a Tesla az autóipar legfejlettebb autóit gyártja. És fejlesztésekben is ő van az élen még így is, ami még többet elmond a többi gyártóról.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

1-2 év múlva 100 usd alatt lesz az a részvény, de még 50 usd alatt is

sandy munro meg egy jóideje már extra simulékony, ha muskról van szó...

én már nem hiszek a csillogó alternatív valóságban, amit a tesla épít maga köré. majd elválik, hogy merre az arra, aztán sokan tévednek majd, sokan meg "ők megmondták"


azbest
(félisten)
Blog

Nagyon meglepő lenne, ezeket nem tudom milyen szakértők jósolják. Gyakorlatilag minden üzletágban most kezd beérni a fejlesztések gyümölcse és indulnak be az újabb üzemek. Többet és olcsóbban gyártanak.

Ez a twitteres gyűlöletkampány csak ideiglenesen tudja rángatni a részvényárfolyamokat, elmúlik és a befektetőket végső soron az eredmények érdeklik. Aki pedig belülről is látja a cégeket, azok szerint sosem mentek még olyan jól, mint most.

Manapság mindenki annyira érzi, hogy mit kéne csinálni és ezzel megél a tőzsdén vagy az influenszer médiavilágban, de végső soron azért mégis kell az, aki termelő munkát végez és eredményt tesz le az asztalra, mert anélkül a bohócoknak sem lesz miből bevétele.

Nagyon furcsa ez az átlagember frusztráció, amit kivált belőlük Musk léte. Nagy a kontraszt és sokan nem tudják feldolgozni, hogy nem különlegesek. Muskot szerintem Mr Goodenough-hoz lehetne hasonlítani [link] , aki szintén sok területen megreformálta a világot, csak az ő idejében még nem volt közösségi média :)

Munro meg nem hülye, hogy vesztes lóra fogadjon. Minél több sztorizását hallom, annál inkább leesik az állam, hogy ki ez az ember. Ő azok közé tartozik, akitől a Nasa, Ford, Boeing és sok más cég kér tanácsot máig. Csak két évvel ezelőttig ő sem volt aktív az interneten. Ez is egy érdekes beszélgetés, sokféle cégről, Joe Justice is érdekes figurának tűnik [link]

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

hát, lehet -- de szerintem nem így lesz (tipp)

amúgy a tesla tudtommal csak kínában nyereséges, ott meg biztosan nem lesz hosszú ideig az. és azért óvatosnak kell lenni, mert mára szemmel láthatóan a tech cégek köré épített médiagépezet is hajlamos valóságferdítésre, szóval a sok-sok "tény, hogy hatékonyan gyárt" között nehéz valódi fact checkinget csinálni

na mindegy, én laikus vagyok a témában, sosem lesz ilyen autóm, szóval mindegy is. muskot az utóbbi ámokfutásai óta mondjuk rühellem, kár volt kijönnie a fényre


azbest
(félisten)
Blog

teslám nekem is akkor lesz, ha nagyon bejönnek a részvények és jogosítvány nélkül lehet utazni bennük :D Fact-checként én a kézzelfogható, már létező dolgokat nézem, ami már megvalósult.

A csávóban tényleg van némi asperger meg hasonlók... vannak fura megnyilvánulásai és biztosan trenírozzák hogyan kell emberekkel kommunikálni. Egyik régebbi kollégám is hasonló, olyan aki egy vita bizonyítására egy hétvégén megírt egy javascript enginet, de ugyanaz az ember egy üzleti tárgyaláson a "van-e bárkinek bármilyen kérdése" felvetést szó szerint vette és teljesen témától irreleváns olyan kérdést tett fel, amitől megfagyott a teremben a levegő. Túl sok konkrétum nélkül, azt kérdezte meg egy világcég vezetőjének unokájától (aki a cég képviseletében jelen volt), hogy nem félnek-e náluk dél-koreában, hogy északról rakétákat lőhetnek át.
:Y

Egyébként Musknak most minden teslás tweetjét előbb egy céges ügyvéddel jóvá kell hagyatnia. A 2018as SEC egyezség miatt. Most próbálja semmissé tetetni ezt az amcsi alkotmányra hivastkozva, hogy ne korlátozzák a szólásszabadságát [link] . Mert az egyezségbe úgy ment bele, hogy kvázi megfenyegették, hogy ha nem fogadja el, akkor tönkreteszik a Tesltát a bankok az akkori befektetéseik megvonásával. [link]

#39 kchris78
egy sör mellett egy pubban négyszemközt. De nem egy üzleti tárgyaláson. Egy kifejezetten kényes, személyes témát, a két cég dolgozói előtt.

[ Szerkesztve ]


kchris78
(veterán)

Túl sok konkrétum nélkül, azt kérdezte meg egy világcég vezetőjének unokájától (aki a cég képviseletében jelen volt), hogy nem félnek-e náluk dél-koreában, hogy északról rakétákat lőhetnek át.

Vegulis ez azert nem alap nelkuli, itthon a valosag ferdito es remisztego mediat nem biztos hogy erdemes komolyan venni. Ott pl ahol a par%-os elmozdulast "beszakadas"-kent jellemeznek.


kchris78
(veterán)

mondjuk az idokivalasztas es szituaciot "nem sikerult eltalalni" az biztos.

üzenetek