üzenetek

hozzászólások


mjani1172
(addikt)

Tekintve, hogy milyen fiatal a cég, és milyen drága a termék, szép teljesítmény.

[ Szerkesztve ]


Shyciii
(veterán)

Akkor a Model 3 és Y együtt 184 ezer eladást produkált az első negyedévben (a gyártó nem különíti el a két típus számait), ez viszont idén 423 ezerre ugrott

Tehát akkor valójában az eladott darabszám nem 1 modell, hanem 2 modell értékesítése összesen, ha a 423e darabszám esetén sem különíti el. Szeretem az ilyen "hazug" számításokat.


cucka
(addikt)
Blog

azt pedig a Motor 1 teszi hozzá, hogy a crossoverből 267 200 darabot kézbesítettek

B*zki, legalább a mondatot olvasd végig, mielőtt hazugozol.


guriga1234
(addikt)

A nejemnek RAV4 (2023) hybrid ( nem plugin) van. Tud tisztán elektromos módban is menni, igaz, nem sokat, de döbbenetesen jó a fogyasztása, nem kell töltőre várni, illetve ott dekkolni. Ma szerintem ezek a "lágy hybrid" megoldások a nyerők.


cucka
(addikt)
Blog

A legjobb része a ciknek ez. Amikor egy kép többet mond ezer szónál.

Az egyik csatlakozót egy magáncég tervezte a felhasználók igényeire szabva.
A másik csatlakozót egy bizottság tervezte a saját maguk igényeire szabva.


Shyciii
(veterán)

Akkor mégegyszer:

Akkor a Model 3 és Y együtt 184 ezer eladást produkált az első negyedévben (a gyártó nem különíti el a két típus számait)

A másik, hogy ha a gyártó nem különíti el a darabszámokat, akkor a Motor 1 miből tudja ezt a szép kerek számot crossover esetén? A hazug számítás pedig arra vonatkozik, hogy egyértelműen 2 külön típust egyként kezel a Tesla. Te meg tanulj meg értelmezni, mielőtt hozzászólsz.

[ Szerkesztve ]


kcsa
(veterán)
Blog

Ha megnézed a többi elektromos autó árát, nem is olyan drága pl. a 3.


szubrutin
(aktív tag)

Full hybrid, vagy öntöltő hybridnek hívják, a lágy hybrid az kicsit más, az semmire sem jó, pl Suzuki Swiftben van olyan.


kcsa
(veterán)
Blog

Csak a cikk kusza kicsit a sok értékkel és dátummal, de a hír valószínűleg igaz.

"Akkor a Model 3 és Y együtt 184 ezer eladást produkált az első negyedévben (a gyártó nem különíti el a két típus számait), ez viszont idén 423 ezerre ugrott, azt pedig a Motor 1 teszi hozzá, hogy a crossoverből 267 200 darabot kézbesítettek. Ezt mondjuk az amerikai márka többkörös árcsökkentéssel érte el, ám így is komoly teljesítmény a jóval olcsóbb Toyota Corolla letaszítása megingathatatlannak hitt trónjáról, amelyből 256 400 darab fogyott. "


.Szaki.
(addikt)
Blog

Ezt úgy kell venni, mint ahogyan más típusoknál is van (na jó, lassan már sajnos csak volt) különböző karosszéria típusok és azok összeadódtak. Voltak sedan, hatchback, liftback, coupé, kombi variánsai egyazon típusnak. Ezeket is mindig összeadták.

guriga1234

Toyotából nincs lágy mild-hybrid, csak full-hybrid és plug-in hybrid. Ezek közül egyébként szerintem is a full-hybridnek van a legtöbb értelme, jelenleg nekem is az van.


agressor12
(senior tag)

1. Ez nem CCS,hanem a J1772.
2.A tesla töltője csak DC-t tud,a CCS azért kell,mert az tudja az AC töltést is.


opr
(veterán)

A RAV4 full hybrid, nem lagy. Ezt kiveve viszont igen, zsenialis a Toyota hybrid rendszer, csak a hulye ujsagirok szoktak lehuzni, mert nem jo vele szerpentinezni meg nyelgazon veretni. Mert mint tudjuk, egy alacsony fogyasztasra kihegyezett, kenyelmes csaladi autonal ezek a legfontosabb tulajdonsagok (legalabbis a tesztelok szerint).
Nevetsegesnek tartom azt is, hogy a cikk szerint nehez dolga lesz a toyotanak a kovetkezo evtizedben. Mondjuk ugy, hogy remelem, igy fogja gondolni a tozsde is, es felezik az arfolyamot, meg is lenne, mit veszek. :D


Noukoum
(veterán)

Fejlett piacokról teljesen kifognak szorulni, profitot meg ott lehet szerezni.


opr
(veterán)

Ki, persze. Hiszen a Toyota nem fejleszt soha, a nepnek az autoi lathatoan nem kellenek, es nincs semmi tapasztalatuk elektromos hajtassal es akukkal. :DDD

/s

[ Szerkesztve ]


Kristof93
(senior tag)

Az bizony CCS1 (az európai CCS2 még nagyobb). A tesla mindig is tudott AC tölteni, ugyanazon a vezetéken mint a DC.


Kristof93
(senior tag)

A toyota eddigi teljesen elektromos próbálkozásai gyalázatosak, és azokat is félig a kínaiak csinálják. A hibrid pedig nem igazán old meg semmi problámát. Komplikált, sok erőforrás gyártani, nem szennyez kevesebbet (inkább többet). Plug-innek lenne értelme ha az emberek minden este feltöltenék otthon, de igazából már ott tartanak az elektromos autók, hogy nincs rájuk szükség.


kcsa
(veterán)
Blog

Fene tudja, én most plug-in hibridet vennék családi első-egy-autónak, de ezeken az árakon teljesen lehetetlen :D A napi ide-oda mászkálást bőven fedezné az akku, ha messzebb kell menni, ott a hagyományos motor. Kétautós háztartásban persze már más lenne a felállás.


opr
(veterán)

Ezzel szemben a teny az, hogy ma a letezo legjobb kompromisszum a hybrid mindenkinek, aki nem tud otthon tolteni, es/vagy gyarkan megy messzire, tehat a nepesseg minimum felenek.
Jo a teljesitmeny, nagyon megbizhato, rugalmas es alig eszik valamit, a karbantartasa pedig mara mar trivialis es olcso (es Lexus eseten a 15 ev garancia se eppen alulbecsulendo a nep szemeben. Nem veletlen, hogy ugy tartjak az arukat a Toyota hybridek, mint kb semmi mas). Jo pelda pl a Lexus IS300h: Tobb, mint 200 lo, siman benzinnel megy, es varosban, normalisan vezetve 5 liter alatt eszik.

Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot. De leirni pont a toyota-t egy evtizedre elore ugy, hogy naluk kb senki nem kolt tobbet akkufejlesztesre, az nekem nagyon fura.
2030-tol nem lehet tisztan benzines vagy dizel autot forgalmazni. Hybridet lehet tovabb. Kinek van ebben a legtobb tapasztalata es a legjobb hirneve? Yapp, Toyota.
2035 az, hogy mar kizarolag elektromos autot lehet forgalomba helyezni (ha addig nem toljak ki/valtoztatjak meg a hataridot). Az tobb, mint egy evtized. Az meg ket teljes generacionyi auto, rancfelvarrassal egyutt. A harmadik az, aminek mar feltetlen olyannak kell lennie, hogy tisztan elektromos is, es jo is.

Nem tudom, valahogy nem erzem ugy, hogy el fog sullyedni a Toyota a tortenelem pocegodreben a kozeljovoben.


paatrick
(senior tag)

Nem megbántva a Tesla tulajokat de ezek a Teslák a legjellegtelenebb autók amiket látok a forgalomban :DDD bár szerintem a tulajok is látják amint beállnak tölteni egy nem tesla mellé. Külsejüktől már csak a belsejük semmilyenebb :DDD

Nem értem a Teslánál hogy nem szerződtettek egy neves formatervezőt.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Itt vannak a legjobb fejlesztéseik:

Toyota Mirai
Toyota bZ4X

Nem éppen versenyképes autók finoman szólva. Hibridet addig tudják eladni a fejlett piacokon, míg nincs mellette ugyanolyan áron tisztán elektromos. És sajnos azt látjuk hogy nincs tapasztalatuk az elektromos hajtással és az akkumulátorral.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot.

A Toyota már többször jelezte, hogy abban látja a jövőt, amiben ők épp jól állnak.
És azt tartja zsákutcának, amiben a konkurrencia csinál, de a Toyota le van benne maradva.

Nem kell ebbe többet belelátni. Ők is gőzerővel fejlesztik az elektromos autóikat, pont azt a technológiát, amit zsákutcának tartanak.


Kristof93
(senior tag)

Annyit költenek akku fejlesztésre, hogy semennyit sem gyártanak. A kínaiak messze előttük járnak, már most elérték azt a teljesítményt hagyományos li-ion akkuval, amit a toyota ígérget a solid state-el 5-10 éve. De annak a fejlesztésében is a toyota előtt járnak igazából.

Szenvedésnek pedig csak az mondja, aki nem próbálta. Teslával kompromisszum nélkül lehet erópában utazni, hosszú távon is, de a többi, 300km+ hatótávú EV is teljesen vállalható. Azokat pedig már nem Lexus áron adják, lehet 20k euró alatt is kapni alig használtat. Én most csináltam egy ~2000km-es, 6 országos utat egy öregedő e-2008-al.


opr
(veterán)

Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore? :D

Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot. (Lasd fentebbi eladasi statisztikak)

A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Te valami egész más világban járhatsz.


ORCA58
(addikt)

Ez nem csak DC töltést tud?

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Te tényleg nem tudsz olvasni.
A 2020-as 184e db-os adat lényegtelen 2023-ban, az csak azért van ott, mert Musk akkor mondta, amit.
Az idei, 2023-as adat a lényeg, 267e db Y vs 256e db Corolla.
Mit nem fogtál fel ebből?

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Es ez alapjan le is szurted, hogy a kovetkezo 12 evben nem is fognak tudni versenykepes elektromos autot csinalni. Nagyon tudsz valamit. Lotto szamok is megvannak evtizedre elore? :D

Ezt az elmúlt 30 év autóipara alapján szűrtem le. Abban igazad van hogy az egyik napról a másikra való csodafegyver megjelenését nem kalkuláltam bele. Lehet hinni benne, de ez messze áll tőlem.

Hybridet addig tudjak eladni, amig nincs olyan szinten az elektromos infrastruktura, hogy mindenki szamara alternativa legyen a villanyos. Az alapjan, ahogy most allunk, meg amilyen iramban halad ez az egesz, meg 2034-ben is uj hybridert fog sorban allni a sok varosi ember. Most is viszik, mint a cukrot.

Ezt az alapján írod hogy a világ legeladottabb autója egy tisztán elektromos autó? Fel kéne ébredni ebből a majd ha meséből, mert még akkor is ezt fogjátok mondani mikor már az összes autó tisztán elektromos. :)
Azt pedig megnézem hogy fognak 2034-ben hibridért sorban állni, mikor a legtöbb gyártó 2030 előttre lőtte be a teljes átállást ezeken a piacokon...

A mellett, hogy latom es ertem es egyetertek, hogy az elektromos a jovo, azert nem kene ennyire figyelmen hagyni a jelent es a kozeljovot. A jelen pedig az, hogy ezek a mai villanyos autok mar abszolut hasznalhatok teljes erteku, egyetlen autokent, ha olyan helyzetben van a vevo, hogy tudja otthon vagy a meloban fillerekert tolteni. En nem igazan latom, hogy gomba modra szaporodna az egyszeru, elerheto es megbizhato toltohalozat egesz europaban. Plane nem olyan szinten, mint ahogy most a benzinkutak vannak. Sot, meglepne, ha ez 2040 elott megvaltozna. Addigra tartom realisnak, hogy az infrastruktura utolerje az almokat. Addig meg marad a keseru realitas, ami ma a dizel meg a hybrid a (meg nyugaton is) nagyon kivaltsagosak kivetelevel mindenkinek.

Ezzel csak az a baj hogy a te látásoddal teljesen szembe megy a valóság. Ez pedig az hogy omlik össze a belsőégésű eladás, a villanyos meg gomba módon nyer teret. Míg te az infrastruktúrára vársz, a világ elmegy melletted.

Kinder: sokaknak nem tetszik, szerintem ezzel semmi gond nincs. És valóban jellegtelen, letisztult, minimalista a dizájn. Mondjuk extravagánsból nem is egyszerű eladni (tíz)milliókat...

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

2040?!
2035-ben NEM lesz más, csak elektromos új autó, de több autógyártó cég is önszabályozó módon 2028-2030 tól már nem gyártanak mást, pl az OPEL. De ők biztos tökhülyék, nem értenek hozzá.
A Toyota majd kapaszkodik, de meg fogja oldani.
Bár érezni kissé a Nokia szellemét.


ORCA58
(addikt)

Halott ötlet. A hidrogén hajtásnak borzasztóan rossz a hatásfoka ha a teljes láncot nézzük. Itt lehet róla olvasni. [link]


Noukoum
(veterán)

Azon a totalcaron ami 3 éve még azt nyomta hogy a hidrogén a jövő, az akkus meg zsákutca. :))

Persze hogy halott ötlet. Nagyon hasonló a PHEV-hez: papíron nagyon jól hangzik, csak aztán beüt az a fránya valóság. Pedig jó lett volna ha tudnak valami alternatívát jelenti az elmúlt évtizedekben és nem pedig arra használták volna hogy "nézzétek ez a jövő, de addig is vegyétek a dízelt".


sfefe
(őstag)

Szerintem hagyd...
Neki csak villany fűnyíró kell... Hiába is írsz bármit... Mindenhol ezt tolja....


sfefe
(őstag)

Kezdesz unalmas lenni...


.Szaki.
(addikt)
Blog

"Nem kell ebbe többet belelátni. Ők is gőzerővel fejlesztik az elektromos autóikat, pont azt a technológiát, amit zsákutcának tartanak."

Mondjuk ez szerintem azért nem teljesen helytálló. Miért ne tarthatnák zsákutcának? Ettől független bele vannak kényszerítve az elektromos autó fejlesztésébe, mert ott van például a 2035-ös EU-s szabályozás, és azt hiszem Californa állam is meghozta már talán a döntést, hogy csak elektromos autók helyezhetők forgalomba záros határidőn belül. Ergo hiába tartják zsákutcának, ha értékesíteni akarnak ezen a területen, akkor mindenképp versenyképes alternatívát kell nyújtaniuk ezen a területen is. A Toyota új vezetője egyébként egészen másképp áll az elektromos autókhoz.

Én is úgy gondolom, hogy nehéz idők várnak a Toyotára.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

"a minap jelentette be a Ford"
A link egy teljesen mást taglaló mobil linkes cikkre irányít.

Úgy hogy EU-ban kötelező a Type 2-t használni és minden Tesla és Tesla töltőállomás Type 2, nem igazán van miről beszélni. Az hogy észak-amerikában mi van, Európában érdektelen, ahogy az itteni eszmecsere is erről ahogy nézem.


Füleske
(addikt)

"Toyota tobbszor jelezte, hogy szerinte ennek a jelenlegi, litium-ionos baszakodasnak nincs ertelme, a solid state (magyarul szilardtest talan?) akkuban latjak a jovot."
:DDD :N
A szilárdtest is lítium-ionos "baszakodás". [link]
Kérdés, hogy mit jelzett valójában a Toyota, mert ha azt, amit leírtál, akkor nagy a baj arrafelé. :C
Másrészt a Toyota a szilárdtest akkut a 2020 - as olimpiára ígérte [link] .
Most is ígérget minden akkugyártó mindenféle csoda és szilárdtest akkut, majd ezeket akkor kell komolyan venni, ha megvehető tömegtermék autóban is látod az utakon.


cucka
(addikt)
Blog

Tarthatják zsákutcának, de én meg tarthatom kamunak ezt.

Az akkumulátoros elektromos autó az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedérsől indulva lett életképes és népszerű alternatíva. Ez az ami szerintük zsákutca.

Ami szerintük nem zsákutca, az
- a solid state akkumulátor, ami jelenleg nem létezik megvásárolható formában
- a hidrogén technológia, amivel 10 éve próbálkoznak és semmilyen piaci siker nem fűződik hozzá
- a hibrid benzines technológia, amit a politikai vezetés az összes nagy piacukon igyekszik beszántani

Szóval ezért kamu az egész, amit mondanak.
Ezért kellett közben gyorsba kihozni a BZ4X-et, ami sajnos nem egy jól sikerült termék. A konkurrenciához képest kevesebbet tud, nincs killer fícsöre, cserébe drágább azoknál.

Elvileg azt ígérték, pár éven belül kijön 10+ elektromos modelljük, azért remélem, azok jobban fognak sikerülni, mert különben a Toyota a mostani autóipari pozícióit nehezen fogja megtartani.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Igen, el is engedem, egyszerűbb.


Noukoum
(veterán)

Lennék én olyan kényszerítésben ahol a piaci folyamatok miatt évekkel előtte be kell tartanom azt a szabályozást. Sehol nem olyan tökös a politikai vezetés hogy szembemenjen vele, mert ott azonnal megbukna.

A Toyotával is ez a baj, az egyszerű emberek csak a dátumokat nézik, de a valóság az hogy ha lehet kapni Toyota Priust Tesla Model 3/Y árban akkor a kutya sem fogja az előbbit venni. Mint ahogy az iphone mellett sem vette senki a gombos nokiát...


Noukoum
(veterán)

Sok sikert kívánok a Toyotának! :)


In 2022, 79.3 percent of all new cars sold in Norway were 100 percent battery-electric powered vehicles.

in 2016, the Norwegian Parliament committed to a goal that all new cars sold by 2025 should be zero emission (fully electric or hydrogen).

déjà vu

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Szerintem igen, 2040-re lesz ott az infrastruktura, ahol igazabol mar par even belul kene lennie.
Azert gondolom ezt, mert:
- Jelenleg meg nagyvarosokon belul is iszonyatosan keves a gyorstolto
- Ami van, azokkal a mai napig folyamatos megbizhatosagi problemak vannak; Ami oszinten szolva meglepett, 5 eve azt hittem, mostanra ez mar csak egy keseru emlek lesz. Persze lehet, hogy csak itt UK-ban ennyire elmaradott a dolog, de... Van a cegunknel salary sacrifice cafeteria, amivel relative olcson lehet elektromos autot kihozni (mindenfele kedvezmeny van ra), emiatt sok kollega valtott. Folyamatosan a toltohalozat minosegere, megbizhatosagara, gyakorisagara panaszkodnak. Az altalanos velemeny az, hogy szinte kategoriatol fuggetlenul valami zsenialis dolog lenne az elektromos auto, HA letezne hozza az infrastruktura, ami ki is szolgalja.
- A fentieken felul nagy problema meg, hogy ha nem tudsz otthon tolteni, ha gyorstoltot hasznalsz, konkretan dragabb, mintha a benzines kocsidat tankolnad. Ha lassu toltot hasznalsz, akkor meg 1-2 hetente ott allsz valahol orakig. Nyug az egesz.
- Az iszonyatos mennyisegu eladott elektromos auto ellenere nem igazan erzodik az infrastruktura fejlodese. Tele vagyunk olyan 20k plusz lakossagu telepulessel, ahol nulla darab publikus tolto van, nemhogy gyorstolto.
- 2035-tol kezdve valoban csak elektromos uj autokat lehet majd venni, viszont a 2034-ben vett nem elektromos autoknak a tipikus 5 eves lizingje 2039-ben jar le. Nem en vagyok az egyetlen, akinek az a terve, hogy 2034-ben meg majd gyorsan lecsapjon egy hybridre, hacsak valami hatalmasat nem valtozik valami.
- Amig nem oldjak meg a megbizhatosagi kerdest, nem lesz nagy beruhazas.

Ezek miatt mondom a 2040-et.


Somatom
(veterán)
Blog

+1
Sajnos, a bódé nekem nem jó, de amúgy az új Prius nagyon bejön. Símán lehet vele járni a városban csak villannyal, otthon töltve.

[ Szerkesztve ]


guriga1234
(addikt)

Elég sok az átverés és a csúsztatás az elektromos autóknál.
A wltp hatótávot a gyakorlatban egyik autó sem tudja. Pláne olyan vezetési stílussal, amihez az ember egy nem elektromos autóval megszokott.
Gyakran a töltési időt 10%-ról 80%-ra adják meg. Nagyszerű! Tehát 70%-ot tölt bele. Viszont 80%-os töltöttséggel még kevesebb lesz a hatótáv. Siralmas.
A világ nem csak usákiából és eu-ból áll. Az emberiség jóval nagyobb hányada máshol él. Ott bőven lesz piaca a benzines/dízel/hybrid autóknak.
A németek lobbiztak, hogy valami új (nem jut eszembe a neve) üzemanyagot engedélyezzenek, amivel a jelenlegi nem elektromos autók is tovább lennének engedélyezve.


guriga1234
(addikt)

Nem Norvégiából áll a világ.


Noukoum
(veterán)

Ez egy elég jó érv ahhoz hogy megcáfoljuk hogy mindenhol ez fog megtörténni. ;)

Illetve nem fog, hiszen már nyakig benne vagyunk.

De nem baj, majd 2030-ban azon megy a hiszti hogy lehetetlen 2040-re kivezetni az összes belsőégésű autót az utakról. Mindig kell valami na.

[ Szerkesztve ]


Zsolt,72
(aktív tag)

Az e-üzemanyagra gondolsz (vélhetően). [link]

"A terv szerint a kizárólag e-üzemanyaggal működő belső égésű motoros járművekre az Euro 6-os környezetvédelmi szabályrendszeren belül külön kategóriát hoznának létre, és ezt illesztenék bele a kész törvénytervezetbe utólag, hogy magát a törvényt ne kelljen alapjaiban bolygatni."


Noukoum
(veterán)

Legyártanak majd 3000 darabot mint hidrogénből, kitelik az eus adófizetői pénzekből. Majd a polgárok meg vesznek amerikai meg kínai autókat, a felelősséget meg áthárítsuk másra.


paatrick
(senior tag)

1999-et írunk:
A (z akkumulátoros elektromos autó) CD az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedésről indulva lett életképes és népszerű alternatíva.

2010-et írunk:
A (z akkumulátoros elektromos autó) DVD az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedésről indulva lett életképes és népszerű alternatíva.

2023-at írunk:
A (z akkumulátoros elektromos autó) streaming az utóbbi 15 évben kvázi a nulla piaci részesedésről indulva lett életképes és népszerű alternatíva.
:DDD

Mindig az adott év technológiai szintje határozta meg mi a népszerű és életképes.

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Amugy mindig ezzel jonnek az elvakult hivek, akikkel nincs ertelme beszelgetni, mert nem kepesek belatni, hogy nem tokeletesek az elektromos autok, nem mindenkinek alternativa a jelenlegi (illetve kozeljovobeni) formajaban, hogy Norvegia igy meg ugy... Jah, csak olyan szinten torzitott allamilag a Norveg piac, hogy gyakorlatilag csak akkor jo otlet nem elektromos autot venni, ha abszolut nem tudsz vele egyutt elni valamiert, es hajlando vagy ezert (hogy nem EV-t vettel) rengeteg penzt kiadni.

Itt a lista, hogy mi az, ami ici picit torzitja a norveg piacot:

The Norwegian EV incentives:
No purchase/import tax on EVs (1990-2022). From 2023 some purchase tax based on the cars’ weight on all new EVs.
Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25 percent VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over
No annual road tax (1996-2021). Reduced tax from 2021. Full tax from 2022.
No charges on toll roads (1997- 2017).
No charges on ferries (2009- 2017). Maximum 50% of the total amount on ferry fares for electric vehicles (2018)
Maximum 50% of the total amount on toll roads (2018-2022). From 2023 70%
Free municipal parking (1999- 2017)
Access to bus lanes (2005-). New rules allow local authorities to limit the access to only include EVs that carry one or more passengers (2016-)
25% reduced company car tax (2000-2008). 50 % reduced company car tax (2009-2017). Company car tax reduction reduced to 40% (2018-2021) and 20 percent from 2022.
Exemption from 25% VAT on leasing (2015-)
The Norwegian Parliament decided on a national goal that all new cars sold by 2025 should be zero-emission (electric or hydrogen) (2017).
«Charging right» for people living in apartment buildings was established (2017-)
Public procurement:​ From 2022 cars needs to be ZEV​. From 2025 the same applies to city buses​

Jezus, vajon miert vasarolnak Norvegiaban ennyi elektromos autot? Biztos mert mindenki azt akar, azert! Semmi koze nincs ahhoz, hogy mestersegesen torzitjak a piacot! :DDD

Es akkor a legjobb, amikor ebbol levezetik, hogy "hat a norvegok is ilyet vesznek, tehat mindenki mas is ezt fog!" Es ezekkel probalj meg ertelmesen beszelgetni. Sok sikert. :D

[ Szerkesztve ]


opr
(veterán)

Amugy a hir lenyegere visszaterve:
- Szamomra abszolut nem meglepo a Model Y eredmenye. Amit ad es amennyiert, nem igazan van ellenfele a sajat palyajan (elektromos SUV). Egyszeruen a szolgaltataskinalata olyan, kulonos tekintettel a toltohalozatra, ami pont a legnagyobb EV problemat ~oldja meg, hogy az lepne meg, ha nem lennenek ilyen eredmenyek
- Ezen felul viszont szamomra szinten abszolut nem meglepo az, hogy a listat milyen szinten uralja le a Toyota es a hybrid autoi. Ok, nem mindegyik Toyota hybrid, de nagyon nagy reszuk az. Es nem veletlenul. Gyakorlatilag az egyetlen igazan eletkepes hajtaslanc azoknak, akik nem eleg szerecsesek ahhoz, hogy szoba johessen egy elektromos akar az ar, akar egyeb korulmenyek miatt.

[ Szerkesztve ]


Alaaf Pi
(aktív tag)

A Toyota nem lágy hibridezik. És azt jó minőségben csinálja. A lágy hibrid is tud jó lenni, és lesz pár érdekes megoldás a piacon.

#8 szubrutin: De, a lágy hibrid is jó arra, amire ki van találva. Elindulásnál elektromosan mozogni és csak később benzinmotort indítani, így városba, vagy a folyamatos start-stopp során fogyasztást csökkenteni. Cserébe nincs akkora súly pluszban, így ideális tud lenni egyrészt kisautókba, másrészt böhöm utazókba, amelyek majd az autópályán tudnak takarékosan benzinmotorral haladni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek