[RIOS ERROR] MILC felhasználók szakmai topikja - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

MILC felhasználók szakmai topikja - Digitális fényképezés fórum

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

MrChris
(nagyúr)
[RIOS ERROR]

Akkor csak 100%-ban egyező gyutávú és fényerejű objektíveket lehet csak összevetni? Ez a dof ekvivalencia kissé elgurult gyógyszer. Az expozíció már nem is számít?
Ennyire rugalmatlan kizárással baromi nehéz ff, apsc, m4/3 összehasonlítani.
Maradva az említett portré objektívnél a 85-ös összehasonlíthatatlan a 42.5-essel? De hát mindkettővel lehet portrét fotózni, csak van valami közös bennük!


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog
[RIOS ERROR]

Te mondtad, hogy az S5 egy "amúgy is túlméretes FF váz", erre reagáltam. A G9 II valóban rettenet nagy, de belegondoltál, hogy hova szánták? Jellemzően azoknak, akik valami telét fognak rácsavarni, ők kifejezetten igénylik ezt a fajta ergonómiai kialakítást, ennek semmi köze a szenzor méretéhez. Az egyetlen baj, hogy a G9 II mellett nincs (még?) ugyanez a szenzor GX9 méretben is.


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

Miért feledkeztek meg az f1,2-es MFT "pro" obikról? Miért nem azok vannak odatéve, ha már méretet hasonlítunk. Igaz fényerőben még mindig nagy a hátrányuk, de az áruk legalább sokkal magasabb....sztán azokkal is lehet portrét fotózni...
Megint csúsztatsz. Sájomival is lehet portrét lőni. Hozzuk ide oszt' hasonlítgassuk azt is. Vagy a marsjárót.... :D


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

Onnan indultam, hogy kesergek a "fejlődési" irányon. Anno MFT-vel összevetve nekem az a73 egy viszonylag normális méretű váznak tűnt. Ellenben az S5 elég markos cucc. Ennek ellenére az S5-öt vettem. Nyilván ehhez is hozzá fogok szokni, mint a GX80-hoz. Előtte nagyobb vázaim voltak. Sok év MFT után nekem drabális egy állat az S5 váz. Sorry.

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog
[RIOS ERROR]

Az A7 III-hoz képest az A7 IV is hízott, nem véletlenül ahhoz hasonlítottam az S5-öt, szerintem ezek egy méretosztály. Minden hízik, mert egyszerre akarunk olyan dolgokat, amiktől melegszenek a szenzorok és elkerülni a túlmelegedést.

Btw én is Micro4/3-ról váltottam tavaly és eredendően FF-ben gondolkoztam, de végül a Fujihoz mentem vissza, részben éppen a méret miatt (na meg mert Fuji színek és Jpeg).

Azért gondolom kézbe vetted vásárlás előtt az S5-öt. De ha ennyire túlméretesnek érezted és eleve egy új rendszert kellett összekanalazni a nulláról, miért nem Sony A7C? Azon kívül nem nagyon jut eszembe másik FF MILC, ami érdemben kompaktabb az S5-nél.


theporcupine
(tag)
[RIOS ERROR]

Miért csinálnak ilyen hatalmas full frame vázakat, ami nagyobb a középformátumnál? ;]


theporcupine
(tag)
[RIOS ERROR]

Nem egészen. Tényleg ez egy katyvasz és nem kellene fényerőt erőltetned, mert azonos expót azonos f értéken hoz. Meg azt sem teszed hozzá, hogy az f/3.5 full frame az mft f/1.7-hez képest ebből adódóan már négyszeres ISO-n megy, ami meg csökkentette a dinamikát és növelte a zajt.
Azért még elég jól lehet portrézni egy mft-vel, meg a végeredmény amúgy is csak egy 8 bites jpg lesz végül mindkettőn. Most vettem elő a GH1-et és persze legalább két fényértékkel kisebb a dinamikája (viszont szebb a zaja, kevesebb sokkal a színzaj), de még azzal is nagyon jól lehet, csak hiányzik a szem fókusz. Nyilván mindenki jó pénzért magazin fotókat készít és középformátum a minimum. Én is elég technika b*zi vagyok, de azért tisztában is vagyok ezzel és azzal is, hogy a kép nem ettől lesz jó. A jó kompozíció, a jó fények sokkal többet számítanak, mint egy mft és ff közötti különbség. Megvettem 23 év után az első ff gépemet és vennék középformátumot is, ha lenne miből, de azt is tudom, ettől nem lesznek jobbak a képeim. Nyaralásra meg biztos nem S5M2 lesz nálam.


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

A74-et nem próbàltam. Főként timelapse-re re vettem az s5-öt. Màsik érv a 20-60 volt. Akkor még nem volt ez a làtószög Sonyra. A méret huszadrangú kérdés volt. Most is csak a g9II miatt bukott ki nàlam. Nem értem, hogy ha a Panànak van egy FF rendszere, miért nem azokra lőnek MFT-vel akiknek nem felel meg amaz. Nyilvàn àr és méret miatt nem vàltanak az emberek FF-re. Őket egy dràga és nagy vàzzal akarjàk meggyőzni.....hiteltelen. De nem írom le még egyszer :)


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

Odàig olvastam, hogy "nem kéne a fényrőt erőltetnem". Ember, az megvan, hogy az egész iparàg erről szól a digit szenzorok óta. Ezért fizetünk b+. Hallatszott pàr fàradt sóhaj a Fuji APS-C gödörből, hogy optikai karakter meg color rendering. Sztàn kihoztàk a GFX rendszert. ;]
Mivel kb. 10 évig négyharmadoztam, engem nem kell győzködni a rendszer előnyeiről. De az tény, hogy a 20-60 kit agyonveri a teljes bargain mft lineupot... [link]

[ Szerkesztve ]


nozs23
(addikt)
[RIOS ERROR]

Egyetértek veled, én sem választanám a G9II-t, mikor ott van az S5II, de azért van jópár előnye a G9II-nek:

- Gyorsabb sorozat (mechanikus és elektronikus is)
- Jobb rolling shutter
- 4K/60 no crop
- 4K/120
- Még jobb stabi
- Pár képesség, amit az S5II esetében csak fizetős frissítéssel érsz el: RAW, ProRes, All-i, SSD felvétel (tegyük hozzá, hogy a jelenlegi idióta árazással simán vehetsz S5II-t + update-et -vagy egyből egy S5IIX-et- és még csak be sem éred a G9II árát)

Obi parkba most mennék vele. Ha meg akarod közelíteni az FF fényerőt, MFT-n horribilis összegeket kell elkölteni. FF-en pedig vannak olyan obik, mint pl.: a Sigma 28-70 f/2.8 gyakran 300-ért újan, ami gyakorlatilag kivált egy teljes MFT fix sort.

Egyszerűen teljesen elhalványult a pro MFT bármilyen előnye a jelenlegi FF kínálat és agresszív árazás mellett. Ha csak a fenti rétegigény funkciók nem fontosak, akkor elég nehéz észérveket felhozni mellé új belépőknek.

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog
[RIOS ERROR]

Én amúgy simán adnék egy GX9 II vázat ezzel a PDAF-es m4/3 szenzorral utazós/utcai fotós/néha magamnak videózgatós mindenesnek (mikrofon bemenettel!), vannak a rendszerhez apró és megfizethető fixek és bár van Fujifilm szettem, de én szeretem a Panasonic színeket is, csak más okból (nekik jobban megy ez a neutrális, kellemesen természetes színhasználat dolog).

Csak hát ugye eleve benne vagyok a Fujifilm rendszerében és ezt ott X-E4-nek hívják (csak sajnos butább kezelőszervekkel és IBIS nélkül, meg persze jó drágán).


nozs23
(addikt)
[RIOS ERROR]

Gyakorlatilag ezért könyörög az MFT tábor már évek óta, de mégsem jön, csak a GH6-G9II szerű behemótok. De igen, egy G9XII PDAF + legalább 4K/60 10bit egy új generációs 20mm-es palacsintával nagyon vonzó kombó lehetne (reális áron).


madgie
(titán)
[RIOS ERROR]

Én már a G3 után ezért léptem az MFT-ről, meg alapvetően ott a kis GF sorozatot meg a szintén kicsi palacsintákat preferáltam. (szimatszatyorral jártam évekig dolgozni, a kaja mellett elfért egy váz, 14/2.5, 20/1.7 meg a 45/1.8...)


Papa-Het
(aktív tag)
[RIOS ERROR]

Hölgyek, Urak! A Pana S5 autofókusza real life-ban mennyire pontatlan? Továbbra is rendszerváltásban gondolkodok Nikon D800-ról. Jelenleg Sony A7iii illetve az S5 van képben. Obit illetően egy Sigma 35mm 1.4 lenne kezdésnek mindkét esetben. Ahogy a teszteket olvasgatom szinte minimális az eltérés az említett gépek között. Technikában mindkettő előre lépés lenne az biztos. Inkább a kérdés hogy megéri a Sony a többlet árat? Van annyival jobb? Volt kézben az S5 korábban, nyilván a D800hoz képest játékszer.


nozs23
(addikt)
[RIOS ERROR]

A7III AF fotóban és videóban is SOKKAL jobb, mint az S5. Ha csak nem teljesen statikus dolgokat fotózol akkor ebbe bele fogsz ütközni. Az S5II AF teljesítménye már egy lapon említhető az A7III-al, de az még drágább.


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

Halál pontos. Egyetlen esetben teljesít gyengébben, ha pár méteren belüli gyorsan közeledő vagy távolodó témát kell követni. Az bizonytalan. Így rendezvény videózásra nem jó. Fotónál ugyan ez. Gyorsan közeledő vagy távolodó témára nem jó. Tehát sport fotózásra feltételesen ajánlott. Normál sebességű témát bőven leköveti. Videónál is a kontrasztos, nem gyors témát teljesen jól követi. A klasszikus emeftés huntolások, keresgélések nálam nem jelentkeztek natív lencsékkel. S5-öm van A73-at csak párszor próbáltam. Ez nem azt jelenti, hogy az a73 fókusza tévedhetetlen. Be lehet azt is vinni a málnásba, ha az ember elég béna hozzá. :)

[ Szerkesztve ]


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog
[RIOS ERROR]

Érdekes, és teljesen szakmaiatlan, de nekem fura érzésem van az A7 III-mal kapcsolatban. Volt a kezemben egy kipróbálás idejére egy ilyen váz, egy valamilyen 28-70 2.8 optikával, valahogy az egész gép nekem valamilyen megmagyarázhatatlan módon ellenszenves volt, egy jó iparosmunka de semmi olyan amit szívesen használnék. Ezt még egyetlen fényképezőgépnél se éreztem, egy sokkal bénább m43 gépem volt akkor, de 1:1 cserénél nem adtam volna oda érte. Van valami ezekben a dslr-szerű Sony vázakban, ami személy szerint engem taszít, nem lenne kedvem használni, és akkor csinálhat akármilyen jó képet és lehet akármilyen jó az AF-je. Inkább vettem nem FF, gyíkabb gépet, amit szeretek használni, bár valószínű hogy én vagyok fura ebből a szempontból, de nekem van valami megmagyarázhatatlan ellenérzésem ezekkel a Sony gépekkel szemben. Érdekes, az A7c viszont szimpatikus. Csak az "alap" A7 vonaluk az, ami teljesen taszít. Megmagyarázni nem tudom, de abban biztos vagyok, hogy ha lenne ilyenem, igyekezném otthon hagyni ha lehet. Nem tudom, másnak volt-e ilyen érzése, magam is csodálkozok rajta mert mind a kettő egy-egy használati tárgy, de mégis.


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

Ez teljesen normális. Ezért nem egyforma minden használati tárgy a bolygón.


Papa-Het
(aktív tag)
[RIOS ERROR]

Köszi a visszajelzést! Nem sportfotózásra kellene :D arra vannak jobb gépek. Igazából pont hibrid révén videó/fotó amire lenne használva. Sok helyen és tesztben olvastam az AF pontatlanságát, illetve videónál volt szembetűnő. Láttam hogy az S5II-ben már javították, de az jelenleg elérhetetlen. Ezért is bátorkodtam kérdezni hogy van-e akinek van már tapasztalata a géppel. :R


hibavissza
(veterán)
[RIOS ERROR]

Videóban is jó a fókusz. Van egy fajta felhasználás ahol észnél kell lenni, nem lehet nyomni mint süket a csengőt. Nincs már az mint MFT Olympus és régi Pana gépeknél, hogy egy darabig jó a fókusz sztán elmászik a világ végére és alig talál vissza. S5-nél is el lehet érni egy teljesen megbízható videós követő fókuszt. Az tény, hogy ha egyszeri alkalmat kellene videóznom pénzért, nem CDAF-es Panát választanék, de nem csinálok ilyet.
Fotónál soha semmiben nem korlátozott. Nagyon gyors mozgásoknál elhiszem, hogy jobb a PDAF. Még a GX80-nal is tudtam remek képeket, videókat csinálni a budafoki gokartpályán. Pedig ott aztán sötét van.
Mindenről lehet olyan YT klipet készíteni, hogy xar vagy tökéletes. Ne a YT tesztek alapján hozz döntést. Próbáld ki, az a biztos.

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]